ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
12 березня 2012 року № 2а-1162/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Донця В.А. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом
Державної школи вищої спортивної майстерності
до
Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва
про
скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені від 17.11.2011 р. №1827,
Державна школа вищої спортивної майстерності звернулася до суду з адміністративним позовом про скасування рішення Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва від 17.11.2011 р. №1827 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Позов мотивований, зокрема тим, що позивачем сплачувався єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, однак внаслідок помилки єдиний внесок 8,41 % згідно з платіжним дорученням від 28.01.2011 р. №4 на суму 1258,35 грн. та єдиний внесок 36,3 % згідно з платіжним дорученням від 28.01.2011 р. №5 на суму 75434,62 грн. були помилково зараховані на неналежні рахунки. На думку позивача, відсутні підстави для застосування штрафних санкцій та пені, оскільки кошти були сплачені вчасно та у повному обсязі, тому рішення від 17.11.2011 р. №1827 про застосування до Державної школи вищої спортивної майстерності штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску підлягає скасуванню. Крім того, представник позивача пояснила, що відповідач зобов'язаний був на підставі пункту 6.3 "Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" надіслати вимогу про необхідність сплати недоїмки протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом, однак цього не було зроблено.
Представники позивача в судових засіданнях позов підтримали, просили задовольнити адміністративний позов з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні 28 лютого 2012 року проти позову заперечив, зазначивши, що позивач зобов'язаний сплачувати суми внесків на відповідні рахунки. Представник пояснила, що фактично кошти на визначені рахунки не надійшли, тому не можна вважати, що позивачем був сплачений єдиний внесок у повному обсязі.
Відповідач участь повноважного представника в судовому засіданні 03 березня 2012 року не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлявся належним чином.
Від представника відповідача через канцелярію до суду надійшли письмові заперечення (вх. 03-3/12199 від 29.02.2012 р.). Заперечення обґрунтовані тим, зокрема, що Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва при винесенні рішення від 17.11.2011 р. №1827 про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в розмірі 9190,03 грн. керувалось виключно положеннями чинного законодавства, яким врегульовано порядок сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відповідно рішення про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені є законним.
Відповідно до частин четвертої, шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом ухвалено про розгляд справи без участі представника відповідача за наявними матеріалами та продовження розгляду справи в письмовому провадженні.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні 28 лютого 2012 року пояснення представників позивача, відповідача, та дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, судом встановлено наступне.
Державна школа вищої спортивної майстерності – ідентифікаційний код 22934915, місцезнаходження: 01133, м. Київ, пров. Лабораторний, 7-А, зареєстрована Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією, дата первинної реєстрації 18.04.1991 р.
У січні 2011 року позивачем сплачено єдиний соціальний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно з платіжними дорученнями: від 28 січня 2011 року №4 в сумі 1258,35 грн. на р/р 37199073002626, отримувач: Головне управління Державного казначейства України у місті Києві, призначення платежу ЄСВ 8,41 %; від 28 січня 2011 року №5 в сумі 75434,62 грн. на р/р 37193068002626, отримувач: Головне управління Державного казначейства України у місті Києві, призначення ЄСВ 36,3 %.
Листом від 29.03.2011 р. №111 Державна школа вищої спортивної майстерності повідомила Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі, що 28 січня 2011 року під час сплати єдиного соціального внеску згідно з платіжними дорученнями від 28 січня 2011 року №4 та від 28 січня 2011 року №5 відповідні суми помилково сплачені на неналежні рахунки, тому просила зробити корегування, шляхом зарахування коштів у сумі 1258,35 грн. на р/р 37199073002626, у сумі 75434,62 грн. на р/р 37193068002626. Вказаний лист отриманий відповідачем 04.04.2011 р. вх. №6627/04, про що свідчить відповідна відмітка на листі.
Управлінням Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва розглянуто зазначений лист та прийнято: висновок від 07.04.2011 р. №500 про перерахування сплачених позивачем на р/р 37190083002626 коштів у сумі 1258,35 грн. на р/р 37199073002626; висновок від 07.04.2011 р. №501 про перерахування сплачених позивачем на р/р 37190083002626 коштів у сумі 75434,62 грн. на р/р 37193068002626.
Відповідно до платіжного доручення від 08 квітня 2011 року №500 кошти в сумі 1258,35 грн. перераховані з р/р 37190083002626 на р/р 37199073002626 Головного управління Державного казначейства України у місті Києві, платіжним дорученням від 08 квітня 2011 року №501 помилково сплачені Державною школою вищої спортивної майстерності кошти в сумі 75434,62 грн. перераховані з р/р 37190083002626 на р/р 37193068002626 Головного управління Державного казначейства України у місті Києві.
Управлінням Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва прийнято рішення від 17.11.2011 р. №1827 про застосування до Державної школи вищої спортивної майстерності штрафних санкцій в розмірі 8543,58 грн. та нараховано пеню в розмірі 646,45 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасне перерахування (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.02.2011 р. по 29.03.2011 р.
Не погоджуючись з зазначеним рішенням, позивач звернувся до відповідача з листом від 21.11.2011 р. №278 про скасування рішення від 17.11.2011 р. №1827, зазначивши, що кошти помилково були зараховані на неналежні рахунки, внески були сплачені в повному обсязі.
Рішенням Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва від 06.12.2011 р. №33204/08 скаргу Державної школи вищої спортивної майстерності залишено без задоволення, оскільки позивач несвоєчасно сплатив єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 21.02.2011 р. до 29.03.2011 р., чим порушив положення Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Державна школа вищої спортивної майстерності звернулася з листом від 14.12.2011 р. №298 до Пенсійного фонду України, в якому також просила скасувати рішення 17.11.2011 р. №1827. Пенсійний фонд України своїм рішенням від 30.12.2011 р. №30101/09-10 вирішив залишити без змін рішення Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва від 17.11.2011 р. №1827 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені в розмірі 9190,03 грн., а скаргу позивача без задоволення, обґрунтовуючи своє рішення тим, що платником вчасно не було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 8,41%, 36,3% за січень, лютий 2011 року із строками затримки від 7 до 8 днів, про що свідчать дані картки особового рахунку, відповідно штрафні санкції та пеня за рішенням №1827 нараховані правомірно.
З карток особового рахунку платника єдиного внеску (36,3%) та (8,41%) Державної школи вищої спортивної майстерності вбачається виникнення у платника єдиного внеску в період з 21.02.2011 р. по 29.03.2011 р. недоїмки з внесків у розмірі 75434,62 грн. та 1258,34 грн. відповідно.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку встановлені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 8 липня 2010 року №2464-VI (далі – Закон №2464-VI).
Відповідно до статті 9 Закону №2464-VI сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для його зарахування (частина п'ята). Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку (абзац перший частини сьомої). Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом (абзац перший частини восьмої). Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, – календарний рік (абзац третій частини восьмої). У разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду (пункт 1 частини десятої).
Згідно зі статтею 25 Закону №2464-VI суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів (частина третя). На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (частина десята). За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (пункт 2 частини одинадцятої). Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (частина тринадцята).
Пунктом 4.2 "Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", затверджено Постановою правління Пенсійного фонду України 27 вересня 2010 року №21-5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за №994/18289 передбачено, що сплата єдиного внеску здійснюється платниками виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для його зарахування (підпункт 4.2.1). Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунка (підпункт 4.2.2). Підпунктом 4.2.3 пункту 4.2 цієї Інструкції встановлено, що днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунка платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду – день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунка платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду.
Як уже зазначалось, позивачем подавались до Управління Державного казначейства у Голосіївському районі платіжні доручення: від 28 січня 2011 року №4 в сумі 1258,35 грн. на р/р 37199073002626, отримувач: Головне управління Державного казначейства України у місті Києві, призначення платежу ЄСВ 8,41 % та від 28 січня 2011 року №5 в сумі 75434,62 грн. на р/р 37193068002626, отримувач: Головне управління Державного казначейства України у місті Києві, призначення ЄСВ 36,3 %.
Судом встановлено, що Державною школою вищої спортивної майстерності в платіжних дорученнях від 28 січня 2011 року №4 та від 28 січня 2011 року №5 зазначено належні рахунки.
Водночас, Управління Державного казначейства у Голосіївському листом від 24.11.2011 р. №01-05/1243 повідомило директора Державної школи вищої спортивної майстерності, що згідно наданих в паперовому та електронному вигляді документів 28.01.2011 р. зареєстровано зобов'язання згідно Реєстру зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 28.01.2011 р. №105 та фінансові зобов'язання відповідно Реєстру фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 28.01.2011 р. №108, в якому суми зобов'язання 1258,35 грн. та 75434,62 грн. підлягали реєстрації за реквізитами: код за ЄДРПОУ кредитора 24262621, МФО банку 820019, номер рахунку в банку 37190083002626. Реквізити наданих в електронному вигляді платіжних доручень відповідали зареєстрованим фінансовим зобов'язанням, тому відповідно наданого установою в паперовому та електронному вигляді Реєстру платіжних доручень розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів з рахунку, 35217004000418 на загальну суму 302008,33 грн., проведено в тому числі платіжні доручення від 28.01.2011 р. №4 на суму 1258,35 грн. та №5 на суму 75434,62 грн. за КЕКВ 1120 з рахунку 35217004000418 на рахунок 37190083002626 УПФУ в Печерському районі міста Києва.
Відповідно до реєстру фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 28 січня 2011 року №108 сума 1258,35 грн. перерахована на р/р 371900083002626, сума 75434,62 грн. – на р/р 371900083002626.
Зміст наведеного листа дає підстави дійти висновку, що сплата сум єдиного внеску на р/р 371900083002626 (неналежний рахунок) здійснена на підставі поданих позивачем реквізитів для сплати в електронному вигляді.
Судом на підставі пояснень представників позивача та листа Управління Державного казначейства у Голосіївському районі від 24.11.2011 р. №01-05/1243 встановлено, що реквізити на електронному носії зазначені помилково у зв'язку зі збоєм комп'ютерної прогарами, яка здійснює формування, друк платіжного доручення на паперовому носії так і здійснює копіювання відповідної інформації на електронний носій.
Організаційні взаємовідносини між органами Державного казначейства, розпорядниками, одержувачами бюджетних коштів, а також розподіл обов'язків та відповідальності між ними в процесі обслуговування Державного бюджету України за видатками з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України регламентувались "Порядком обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету", затвердженого наказом Державного казначейства України від 25 травня 2004 року №89, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 червня 2004 року за №716/9315 (чинного на час перерахування коштів позивачем).
Пунктом 12 "Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету" передбачалось, що органи Державного казначейства України здійснюють платежі на підставі платіжних доручень (додаток 46) за дорученнями розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у разі наявності в обліку відповідного бюджетного зобов'язання та фінансового зобов'язання у межах залишків на рахунках для обліку відкритих асигнувань (підпункт 12.3). Подані розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів платіжні доручення перевіряються органами Державного казначейства України щодо наявності всіх необхідних реквізитів, відповідності підписів відповідальних посадових осіб і відбитка печатки установи зразкам. За правильність оформлення та достовірність інформації, наведеної у платіжному дорученні, відповідає розпорядник (одержувач) бюджетних коштів. У разі невідповідності дати подання даті платіжного доручення у полі "Одержано банком" платіжного доручення на всіх примірниках обов'язково проставляється дата подання та підпис казначея. Після проведення платежу на платіжних дорученнях, за якими проведено оплату, ставиться відмітка у вигляді відбитка штампа казначея "Оплачено" (додаток 47) (підпункт 12.7). Розрахункові документи надаються як на паперових, так і на електронних носіях. Усі реквізити розрахункового документа на електронних носіях повинні бути аналогічні реквізитам документа на паперових носіях (підпункт 12.11). Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів відповідають за правильність заповнення розрахункового документа, у тому числі номерів рахунків і кодів банків, суми податків, кодів бюджетної класифікації тощо (підпункт 12.12).
Наведені положення правового акту дають підстави дійти висновку, що саме на розпорядника коштів покладено обов'язок перевіряти відповідність розрахункового документа на електронному носії аналогічності реквізитам документа на паперових носіях.
Судом встановлено, що помилка в реквізитах для сплати єдиного соціального внеску призвела до невчасного надходження коштів на належні рахунки, не зважаючи на те, що сума списана Управлінням Державного казначейства у Голосіївському районі з рахунків Державної школи вищої спортивної майстерності була достатньою для сплати єдиного внеску за відповідний період у повному обсязі. Наведена обставина призвела до виникнення у позивача недоїмки.
Постановою правління Пенсійного фонду України затверджено "Порядок зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення їх платникам", зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 року за №955/18250 (далі – Порядок), яким визначено процедуру зарахування в рахунок майбутніх платежів або повернення платникам, на яких згідно із Законом №2464-VI покладено обов'язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, суми помилково сплаченого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що помилково сплачені суми єдиного внеску та/або фінансових санкцій на неналежний рахунок органу Пенсійного фонду, перераховуються шляхом оформлення органом Пенсійного фонду розрахункового документа про перерахування коштів на відповідний рахунок органу Пенсійного фонду за заявою платника не пізніше наступного робочого дня з дня надходження такої заяви.
Судом встановлено, що позивач звернувся з листом від 29.03.2011 р. №111 до відповідача про перерахування помилково сплачених коштів на належні рахунки, який отримано 04.04.2011 р. Управлінням Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва платіжними дорученнями від 08 квітня 2011 року №500, №501 кошти в сумі 1258,35 грн. перераховані з р/р 37190083002626 на р/р 37199073002626, кошти в сумі 75434,62 грн. перераховані з р/р 37190083002626 на р/р 37193068002626 Головного управління Державного казначейства України у місті Києві.
Разом з тим суд погоджується з твердженням представника позивача, що відповідачем не дотриманого вимог пункту 6.3 "Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", за яким якщо платник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати єдиного внеску, вимога про сплату недоїмки надсилається платнику щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом.
Статтею 12 Закону №2464-VI встановлено, що одним із завдань Пенсійного фонду є забезпечення збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску.
З рішення Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва від 17.11.2011 р. №1827 вбачається що до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 8543,58 грн. та нараховано пеню в розмірі 646,45 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасне перерахування (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.02.2011 р. по 29.03.2011 р.
Судом під час судового розгляду справи встановлено, що відповідач не повідомляв платника єдиного внеску у лютому-березні 2011 року про недоїмку, яка утворилась у зв'язку з помилковою сплатою єдиного внеску на неналежні рахунки.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що неналежне виконання органом Пенсійного фонду свого обов'язку щодо своєчасного повідомлення позивача про суми недоїмки зі сплати єдиного внеску призвело до збільшення кількості днів прострочення сплати позивачем єдиного внеску та, як наслідок, збільшення розміру нарахованої контролюючим органом суми пені. За таких обставин, суд вважає, що рішення Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва від 17.11.2011 р. №1827 слід скасувати. При цьому, судом взято до уваги той факт, що позивачем виконано свій обов'язок щодо своєчасності сплати єдиного внеску за січень 2011 року, та те, що суми сплаченого позивачем єдиного внеску були помилково зараховані на інші рахунки Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва внаслідок збою програмного забезпеченні.
Враховуючи викладене, виходячи з меж позовних вимог, суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог позивача щодо скасування рішення Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва від 17.11.2011 р. №1827.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем сплачено судовий збір в розмірі 107,30 грн. (квитанція від 26.01.2012 р. №ПН82). Таким чином, на користь позивача слід присудити суму сплаченого судового збору в розмірі 107,30 грн.
Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 97, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, –
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в Печерському районі міста Києва від 17.11.2011 р. №1827 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Судові витрати в сумі 107,30 грн. присудити на користь Державної школи вищої спортивної майстерності за рахунок Державного бюджету України.
Покласти на Державну казначейську службу України (відповідний підрозділ Державної казначейської служби України) виконання постанови суду в частині стягнення судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 185-187 цього Кодексу шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі відкладення складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2012 |
Оприлюднено | 04.04.2012 |
Номер документу | 22290992 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні