Ухвала
від 27.10.2010 по справі 2а-3895/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Ірметова О.В.

Суддя-доповідач - Сухарь ок М.Г.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2010 року справа №2а-3 895/10/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26

Донецький апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:

головуючого судді Сухарьк а М.Г., суддів Гаврищук Т.Г., Біл ак С.В.,

при секретарі Чеплигіні П.І .,

за участю: від позивача Єр моленко Є.В., від відповідач а Гавриш М.Г.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні Донецького апеляційного а дміністративного суду апеля ційну скаргу Ленінської міжр айонної Державної податково ї інспекції у м. Луганська на п останову Луганського окружн ого адміністративного суду в ід 23 червня 2010 року по справі № 2а -3895/10/1270 за позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю “ Армус” до Ленінської міжрайо нної Державної податкової ін спекції у м. Луганську про виз нання протиправним та скасув ання податкового повідомлен ня рішення, -

В СТАНОВИЛА:

Позивач звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю “Армус” про визнання проти правним та скасування податк ового повідомлення рішення.

Постановою Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 23 червня 2010 року п озов задоволено в повному об сязі.

Відповідач не погоди вся з постановою суду і подав апеляційну скаргу в якій про сив скасувати постанову, так як вона ухвалена з порушення м норм процесуального права та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенн і позовних вимог.

Колегія суддів, заслу хавши доповідь судді-доповід ача, перевіривши матеріали с прави і обговоривши доводи а пеляційної скарги, дослідивш и правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуаль ного права, вважає за необхід не в задоволенні вимог викла дених в апеляційній скарзі в ідмовити, виходячи з наступн их підстав.

Позивач - Товариство з обм еженою відповідальністю “Ар мус” зареєстроване як юридич на особа 26.01.2008 року виконавчим к омітетом Луганської міської ради, код ЄДРПОУ: 35707196.

З матеріалів адмініс тративної справи вбачається , що в період з 23.04.2010 року по 27.04.2010 ро ку старшим державним податко вим ревізором-інспектором по даткової служби відділу пере вірок платників податків упр авління податкового контрол ю юридичних осіб Ленінської МДПІ у м. Луганську, згідно із п.1, п.4 ст.11 Закону України „Про д ержавну податкову службу в У країні” та відповідно до нак азу Ленінської МДПІ у м. Луган ську від 23.04.10 №459 була проведена невиїзна документальна пере вірка ТОВ “Армус” з питань до тримання вимог податкового з аконодавства з податку на до дану вартість за період з 01.02.2010 року по 28.02.2020 року по взаємовідн осинам з ПП “Ксілугмет Вест” (код за ЄДРПОУ 33701669), за результа тами якої складено акт перев ірки від 27.04.2010 року за № 309/23/35707196.

Відповідно до виснов ків акту перевірки від 27.04.2010 рок у Ленінською МДПІ в м. Лугансь ку було встановлено відсутні сть поставок товарів та укла дання угод з метою настання р еальних наслідків. Господарс ькі операції за період з 01.02.2010 р оку по 28.02.2010 року не підтверджен і стосовно врахування реальн ого часу здійснення операцій , місцезнаходження майна, ная вності трудових, виробничо-с кладських приміщень та іншог о майна, які економічно необх ідні для здійснення господар ської операції, у зв' язку з ц им встановлено нікчемні прав очини по операціях з придбан ня товарів (робіт, послуг) між ТОВ “Армус” та ПП “Ксілугмет Вест”.

За висновками акту встанов лено порушення податкового з аконодавства ТОВ “Армус”, а с аме порушення п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п.7.4, п. п. 7.5.1 п. 7.5 ст.7 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 р., п. 2 ст. З Закону Украї ни “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні”, в результаті чого зани жено податок на додану варті сть всього у сумі 3648394,00 грн. за лю тий 2010 року

Крім того, було зазнач ено, що за даними податкової з вітності основні засоби у ПП “Ксілугмет Вест” відсутні. П о декларації з податку на при буток за 2009 рік додаток К1 не до даний, рядки 4.10 “Витрати на пол іпшення основних фондів” та 07 “Сума амортизаційних відра хувань” в декларації з подат ку на прибуток прокреслені. З а таких підстав відповідач д ійшов до висновку про відсут ність у ПП “Ксілугмет Вест” н еобхідних умов для здійсненн я господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реа лізації, зберігання та відва нтаження товарно-матеріальн их цінностей. Також зазначен о, що відсутність трудових та матеріальних ресурсів, виро бничої бази, складських прим іщень унеможливлює здійснен ня господарської діяльності ПП “Ксілугмет Вест”.

Також, в акті перевірк и відповідач з посиланням на ст. 207 Господарського кодексу України, ст.ст. 203, 215, 228, 712 Цивільно го кодексу України та Інстру кцій П-6 та П-7, Правил перевезен ня вантажів автомобільним тр анспортом в Україні, дійшов д о висновку про відсутність р еальної можливості поставок товарів (робіт, послуг) ТОВ “А рмус” від ПП “Ксілугмет Вест ”, що свідчить про укладення у год без мети настання реальн их наслідків, та як наслідок н ікчемність укладених догово рів.

На підставі акту пере вірки від 27.04.2010 року Ленінської МДПІ в м. Луганську прийняті п одаткові повідомлення - ріше ння за формою “Р” від 17.05.2010 року № 0000742310/0 про донарахування пода тку на додану вартість в сумі 3648394,00 грн. та штрафних санкцій в сумі 1094518,00 грн.

Колегія суддів не при ймає доводи апелянта щодо на явності зі сторони ТОВ “Арму с” умислу на укладання угоди з ПП “Ксілугмет Вест” з метою заниження податку на додану вартість.

Згідно ч. 1 ст. 207 Господа рського кодексу України (ГК У країни) господарське зобов'я зання, що не відповідає вимог ам закону, або вчинено з метою , яка завідомо суперечить інт ересам держави і суспільства , або укладено учасниками гос подарських відносин з поруше нням хоча б одним з них господ арської компетенції (спеціал ьної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із стор ін, або відповідного органу д ержавної влади визнано судом недійсним повністю або в час тині.

Наведену норму слід з астосовувати з урахуванням т ого, що відповідно до статті 22 8 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) правочин, уч инений з метою, яка завідомо с уперечить інтересам держави і суспільства, водночас є так им, що порушує публічний поря док, а отже, - нікчемним. Як зазн ачено у частині 2 статті 215 цьог о Кодексу визнання судом так ого правочину недійсним не в имагається..

Органи державної под аткової служби, вказані в абз аці 1 статті 10 Закону України в ід 4 грудня 1990 року № 509-XII "Про держ авну податкову службу в Укра їні", можуть на підставі пункт у 11 цієї статті звертатись до судів із позовами про стягне ння в доход держави коштів, од ержаних за правочинами, вчин еними з метою, яка завідомо су перечить інтересам держави і суспільства, посилаючись на їхню нікчемність. Висновок с уду стосовно нікчемності пра вочину має бути викладений у мотивувальній, а не в резолют ивній частині судового рішен ня.

За вчинення правочин у з метою, яка завідомо супере чить інтересам держави і сус пільства, застосовуються сан кції, передбачені частиною 1 с татті 208 ГК. За змістом статті ц е можливо лише в разі виконан ня правочину хоча б однією ст ороною. Зазначені санкції не можна застосовувати за сам ф акт несплати податків (зборі в, інших обов'язкових платежі в) однією зі сторін договору, о скільки за таких обставин пр авопорушенням була б несплат а податків, а не вчинення прав очину. Для стягнення цих санк цій є необхідною наявність у мислу на укладення угоди з ме тою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспіль ства, наприклад з метою непра вомірного одержання з держав ного бюджету коштів шляхом в ідшкодування ПДВ у разі його несплати контрагентами до б юджету.

Оскільки зазначені с анкції є конфіскаційними, ст ягуються за рішенням суду в д оход держави за порушення пр авил здійснення господарськ ої діяльності, то вони належа ть не до цивільно-правових, а д о адміністративно-господарс ьких санкцій як такі, що відпо відають визначенню, наведено му в частині першій статті 238 Г К.

Відповідно до ст. 228 Цив ільного кодексу України прав очин, вчинений з метою, яка зав ідомо суперечить інтересам д ержави і суспільства, водноч ас є таким, що порушує публічн ий порядок, а отже -нікчемним.

За вчинення правочин у з метою, яка завідомо супере чить інтересам держави і сус пільства застосовуються сан кції, застосування яких пере дбачено у разі виконання пра вочину хоча б однією стороно ю.

Якщо контрагент не ви конав свого зобов'язання по с платі податку до бюджету, то ц е тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначена обстав ина не є підставою для позбав лення платника податку права на формування податкового к редиту з податку на додану ва ртість у разі, якщо останній в иконав усі передбачені закон ом умови для цього та має всі д окументальні підтвердження розміру свого податкового к редиту.

Порядок визначення с уми податку, що підлягає спла ті (перерахуванню) до Державн ого бюджету України, або відш кодуванню з Державного бюдже ту України (бюджетному відшк одуванню) та строки проведен ня розрахунків визначені пун ктом 7.7 статті 7 Закону України „Про податок на додану варті сть" (№ 168/97-ВР від 3 квітня 1997 року і з змінами та доповненням) (над алі - Закон № 168/97). Саме нормами з азначеного Закону з урахуван ням його преамбули регулюють ся всі питання, пов'язані із ви значенням та сплатою податку на додану вартість.

Відповідно до підпун кту 7.7.4. пункту 7.7. статті 7 Закону № 168/97 платник податку, який має право на одержання бюджетно го відшкодування та прийняв рішення про повернення повно ї суми бюджетного відшкодува ння, подає відповідному пода тковому органу податкову дек ларацію та заяву про поверне ння такої повної суми бюджет ного відшкодування, яка відо бражається у податковій декл арації. При цьому платник под атку в п'ятиденний термін піс ля подання декларації податк овому органу подає органу Де ржавного казначейства Украї ни копію декларації, з відміт кою податкового органу про ї ї прийняття, для ведення реєс тру податкових декларацій у розрізі платників. До деклар ації додаються розрахунок су ми бюджетного відшкодування , копії погашених податкових векселів (податкових розпис ок), у разі їх наявності, та ори гіналів п'ятих основних арку шів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій , у разі наявності експортних операцій. Форма заяви про від шкодування та форма розрахун ку суми бюджетного відшкодув ання визначаються за процеду рою, встановленою центральни м податковим органом.

Підпункт 7.7.5 пункту 7.7 ст атті 7 Закону № 168/97 передбачає, щ о протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування. Податковий о рган зобов'язаний надавати о ргану державного казначейст ва висновок із зазначенням с уми, що підлягає відшкодуван ню з бюджету, включаючи випад ки, коли за результатами пере вірок така сума визнана недо стовірною.

Підпунктом „в" підпун кту 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону № 168/97 передбачені дії податков ого органу, якщо за наслідкам и документальної невиїзної ( камеральної) або позапланово ї виїзної (документальної) пе ревірки податковий орган вия вляє невідповідність суми бю джетного відшкодування сумі , заявленій в податковій декл арації, у разі з'ясування внас лідок проведення таких перев ірок факту, за яким платник по датку не має права на отриман ня бюджетного відшкодування , надсилає платнику податку п одаткове повідомлення, в яко му зазначаються підстави від мови в наданні бюджетного ві дшкодування.

Таким чином, судова ко легія погоджується з судом п ершої інстанції, що податков ий орган оформив акт без отри мання від платника податку п ояснень та документів, доста тніх для проведення невиїзно ї документальної перевірки ( в тому числі і з питань переві рки відомостей, отриманих ві д особи, яка мала правові відн осини з платником податків), б ез встановлення відповідно д о чинного законодавства неді йсність угод, укладених між Т ОВ “Армус” та ПП “Ксілугмет В ест”, та відсутності правови х підстав для визнання нікче мними правочинами, тобто акт був складений на припущення х відповідача.

Враховуючи вищевикла дене, судова колегія прийшла до висновку, що рішення першо ї інстанції відповідає вимог ам матеріального та процесуа льного права і не може бути ск асовано чи змінено з підстав , що наведені в апеляційній ск арзі, судом ретельно перевір ено доводи сторін, дано їм вір ну оцінку, постанова суду є за конною і обґрунтованою, дово дами апеляційної скарги висн овки, викладені в судовому рі шенні, не спростовуються, під стави для скасування постано вленого по справі судового р ішення відсутні.

Керуючись статтями 2, 11, 21, 70, 71, 159, 160, 184, 195, 196, 198 - 200, 205, 206, 211, 212, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, колегія суді в, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Ле нінської міжрайонної Держав ної податкової інспекції у м . Луганська на постанову Луга нського окружного адміністр ативного суду від 23 червня 2010 р оку по справі № 2а-3895/10/1270 за позов ом Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Армус” до Ле нінської міжрайонної Держав ної податкової інспекції у м . Луганська про визнання прот иправним та скасування подат кового повідомлення рішення - залишити без задоволення.

Постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 23 червня 2010 року по справі № 2а-3895/10/1270 - залишити без з мін.

Ухвала постановлена у нарадчій кімнаті та прогол ошена у судовому засіданні 27 в ересня 2010 року.

Ухвала суду апеляцій ної інстанції за наслідками перегляду набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни протягом двадцяти дні в після набрання законної си ли судовим рішенням суду апе ляційної інстанції, а в разі с кладення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складен ня постанови в повному обсяз і.

Головуючий: Сухарьок М.Г.

Судді: Білак С.В.

Га врищук Т.Г.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2010
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22294142
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3895/10/1270

Ухвала від 17.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 17.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 23.06.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ірметова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні