Головуючий у 1 інстанції - Масло І.В
Суддя-доповідач - Радіон ова О.О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 листопада 2010 року справа №2а-20074/10/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Ш евченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді: Радіонової О.О .
суддів: Нікуліна О.А., Жаботин ської С.В.
при секретарі судового за сідання Ольховій О.В.
за участю представників ві д:
позивача: не з»явився, пов ідомлений належним чином
відповідача: ОСОБА_2, пре дставник за до вві.09.09.2010р.
№51/10
розглянувши у відкритому с удовому Донецького обл асного відділення Фонду
засіданні апеляційну скар гу соціального за хисту інвалідів
на постанову Донецького ок ружного адміністративного с уду
від 27 вересня 2010 року
по адміністративній справ і № 2а-20074/10/0570
за позовом Донецького обла сного відділення Фонду
соціального зах исту інвалідів
до Товариства з обмеж еною відповідальністю
“НВП Ротор”
про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій
за невиконання нормативу робочих місць
призначених для працевлаштування інвалідів у 2009
році у сумі 18 625 гр н. та пені у сумі 452,79 грн. , -
ВСТАНОВИЛА:
12 серпня 2010 року Донецьке обласне відділення Фонду соц іального захисту інвалідів звернулось до Донецького окр ужного адміністративного су ду з позовом до Товариства з о бмеженою відповідальністю “ НВП Ротор” про стягнення адм іністративно-господарських санкцій за невиконання норм ативу робочих місць признач ених для працевлаштування ін валідів у 2009 році у сумі 18 625 грн. та пені у сумі 452,79 грн. (арк. спр. 3-5).
Ухвалою Донецького окруж ного адміністративного суду від 20 серпня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі за правилами Кодек су адміністративного судочи нства України (арк. спр. 1).
Постановою Донецького о кружного адміністративного суду від 27 вересня 2010 у задовол енні позовних вимог Донецько го обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів відмовлено (арк. спр. 112-113).
В обґрунтування прийнят ого рішення суд першої інста нції зазначив, що для ТОВ «НВП Ротор», де працює 16 осіб, не є н еобхідним обчислення показн ика рядку 03, оскільки в силу п. 3 .3 Інструкції цей показник дор івнює 1 особі.
На думку суду першої інстан ції, жодним з нормативно-прав ових актів не ставиться у зал ежність дотримання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів від того, чи знаходиться працівник-ін валід у декретній відпустці.
Донецьке обласне відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів подало апеляційн у скаргу, в якій просить скасу вати постанову Донецького ок ружного адміністративного с уду від 27 вересня 2010 року у адмі ністративній справі № 2а-20074/10/0570 т а прийняти нову постанову, як ою задовольнити позовні вимо ги в повному обсязі з підстав порушення судом першої інст анції норм матеріального пр ава (арк. спр. 84-86).
В апеляційній скарзі скарж ник посилається на те, що згід но з частиною 1 статті 20 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, устан ови, організації, у тому числі підприємства, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, де середньо облікова численніс ть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 вище зазначеного Закону, щороку с плачують відповідним відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів адміністратив но-господарські санкції, сум а яких визначається в розмір і середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн ої особи, яка використовує на йману працю, за кожне робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і незайня те інвалідом.
Позивач у судове засідання не з»явився, але надіслав суд у заяву від 29.10.2010р. № 03-01/3109-5, в якій п росив відкласти розгляд спра ви.
Відповідач у судове засіда ння з»явився, заперечував пр оти апеляційної скарги, прос ив залишити без змін постано ву суду першої інстанції.
Як встановлено судом пе ршої інстанції та визнається сторонами по справі:
Фонд соціального захист у інвалідів відповідно до пу нкту 1 Положення про Фонд соці ального захисту інвалідів, з атвердженого Постановою Каб інету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434 (із наступ ними змінами та доповненнями ) є урядовим органом державно го управління, який діє у скла ді Мінпраці та підпорядковує ться йому.
Позивач - Донецьке обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів відпові дно до пункту 9 зазначеного П оложення є територіальним ор ганом Фонду соціального захи сту інвалідів, діє на підстав і Положення про Донецьке від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, є юридичною особою, що підтверджується д овідкою з ЄДРПОУ АБ № 045050 (арк. сп р. 9).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «НВП Ротор» (ЄДРПОУ 30627221) зареє стровано в якості юридичної особи 08.12.1999 виконавчим комітет ом Донецької міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юри дичної особи № 300108 (арк. спр. 48), до відкою № 7-22-464 з ЄДРПОУ (арк. спр. 47 ).
Відповідач здійснює свою д іяльність у відповідності до Статуту, затвердженого прот околом № 1 від 06 грудня 1999 року (а рк. спр. 38-46) зі змінами, затвердж еними рішеннями зборів учасн иків (протоколом № 3 від 25 січня 2002 року; протоколом № 1/2003 від 30 сі чня 2003 року; протоколом № 2/2003 від 27 лютого 2003 року; протоколом № 6 від 25 червня 2004 року) (арк. спр. 23-34, 35-37, 49-51, 52-54).
На Товаристві з обмеженою в ідповідальністю «НВП «Ротор »протягом 2009 року обліковувал ась ОСОБА_3, яка є інвалідо м ІІ групи згідно з довідкою М СЕК серії ДОН-05 № 176514 (арк. спр. 61).
Згідно з наданою суду трудо вою книжкою, вона працює у Тов аристві з обмеженою відповід альністю «НВП Ротор»з 02 грудн я 2002 (арк. спр. 63-64).
Протягом 2009 року ОСОБА_3 з находилася у відпустці по до гляду за дитиною.
Відповідно до статті 195 Код ексу адміністративного судо чинства України суд апеляцій ної інстанції переглядає суд ові рішення суду першої інст анції в межах апеляційної ск арги.
Суть спірних правовідноси н полягає у правомірності за стосування до підприємства г осподарських санкцій за не с творення робочих місць для і нвалідів.
Спірні правовідносини рег улюються Конституцією Украї ни, Кодексом адміністративно го судочинства України та За коном України від 21 березня 1991 року №875-ХІІ «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»(надалі - Закон №875 ).
Відповідно до частини 2 ста тті 19 Конституції України орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язан і діяти лише в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Згідно з пунктом 1 статті 9 К одексу адміністративного су дочинства України, суд при ви рішенні справи керується при нципом законності, відповідн о до якого органи державної в лади, органи місцевого самов рядування, їхні посадові і сл ужбові особи зобов'язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.
Відповідно до частини 3 ста тті 18 Закону №875 підприємства, у станови, організації, фізичн і особи, які використовують н айману працю, зобов'язані вид іляти та створювати робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, у тому числі спеціал ьні робочі місця, створювати для них умови праці з урахува нням індивідуальних програм реабілітації і забезпечуват и інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати де ржавній службі зайнятості ін формацію, необхідну для орга нізації працевлаштування ін валідів, і звітувати Фонду со ціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаш тування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Мін істрів України.
Статтею 19 Закону № 875, встано влено, що для підприємств (об'є днань), установ і організацій незалежно від форми власнос ті і господарювання встановл юється норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від серед ньооблікової чисельності пр ацюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік, - у кількості одно го робочого місця.
Відповідно до статті 20 Зако ну України № 875 підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положення ці єї частини не поширюється на підприємства, установи і орг анізації, що повністю утриму ються за рахунок коштів держ авного або місцевих бюджетів .
За змістом частини 3 статті 19 Закону № 875 підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно здійснюють працев лаштування інвалідів у рахун ок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цьо го Закону.
Згідно з частиною 3 статті 18-1 Закону № 875 державна служба за йнятості здійснює пошук підх одящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та зн ань, з урахуванням його побаж ань.
Відповідно до частини 1 стат ті 18 вищевказаного Закону заб езпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачув ану роботу, у тому числі з умов ою про виконання роботи вдом а, здійснюється шляхом їх без посереднього звернення до пі дприємств, установ, організа цій чи до державної служби за йнятості.
Частиною 3 статті 18 Закону № 8 75 передбачено, що підприємств а зобов'язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т ому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Отже, з наведених норм вбача ється, що підприємства зобов ' язані створювати робочі мі сця для інвалідів.
Про наявність вакансій дл я працевлаштування інваліді в роботодавці повідомляють т ериторіальні відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів згідно з наказом Мініст ерства праці та соціальної п олітики України «Про затверд ження форми звітності № 10-ПІ (р ічна) «Звіт про зайнятість і п рацевлаштування інвалідів» та Інструкцію щодо заповненн я форми звітності № 10-ПІ (річна ) «Звіт про зайнятість і праце влаштування інвалідів» від 1 0 лютого 2007 року № 42 щороку до 1 бе резня, наступного після звіт ного періоду, подається або н адсилається рекомендованим листом за місцем їх державно ї реєстрації відділенню Фонд у.
Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджено мат еріалами справи, що відповід ач здійснював належне повідо млення центру зайнятості, а с аме щомісячно протягом 2009 рок у надсилав звіти за формою №3-П Н з інформацією про наявніст ь вакантних місць для працев лаштування працездатних осі б, що підтверджується довідк ами Будьонівсько-Пролетарсь кої міжрайонної філії Донець кого міського центру зайнято сті за №02/1043 від 07 вересня 2010 року та за №02/1138 від 24 вересня 2010 року (а рк. спр. 20).
Аналіз зазначених вимог за конодавства дає підстави для висновку про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обо в'язком підбирати і працевла штовувати інвалідів на створ ені робочі місця.
Крім того, судом першої інст анції встановлено та не спро стовується доводами, викладе ними у апеляційній скарзі, що у позивачем була працевлашт ована одна особа, яка у 2009 році знаходилася у відпустці по д огляду за дитиною.
Колегія суддів не приймає п осилання апелянта на пункт 3.2. 2 Інструкції зі статистики кі лькості працівників, затверд женої наказом Держкомстату в ід 28 вересня 2005 року за №286, оскіл ьки відповідно до частини 2 ст атті 181 Кодексу законів про пр ацю України відпустка для до гляду за дитиною до досягнен ня нею трирічного віку та від пустка без збереження заробі тної плати зараховуються як до загального, так і до безпер ервного стажу роботи і до ста жу роботи за спеціальністю.
Тобто, фактично на підприєм стві працевлаштована одна ос оба, яка має статус інваліда.
Також, згідно з статтею 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»адміністративно -господарські санкції сплачу ються підприємствами, устано вами, організаціями, у тому чи слі підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, які використовують найм ану працю, де середньообліко ва чисельність працюючих інв алідів менша, ніж установлен о нормативом, передбаченим с таттею 19 цього Закону.
Статтею 19 Закону встановлен о, що для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого мі сця.
Таким чином, обчислення сер едньооблікової чисельності працівників здійснюється з метою розрахунку кількості р обочих місць за нормативом д ля працевлаштування інвалід ів у разі, коли на підприємств і працює більше, ніж 25 осіб.
Отже, суд першої інстанції д ійшов правильного висновку, що відповідачем були виконан і всі умови щодо виконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів.
Відповідно до статті 159 Ко дексу адміністративного суд очинства України судове ріше ння повинно бути законним і о бґрунтованим.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висно вку, що судом першої інстанці ї правильно встановлені обст авини справи та постанова пр ийнята з дотриманням норм ма теріального права, доводи ап еляційної скарги не спростов ують висновків суду першої і нстанції, тому підстав для за доволення апеляційної скарг и та скасування постанови су ду не вбачається.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Донец ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів на постанову Донецьк ого окружного адміністратив ного суду від 27 вересня 2010 року у адміністративній справі № 2а-20074/10/0570 - залишити без задоволе ння.
Постанову Донецьког о окружного адміністративно го суду від 27 вересня 2010 року у а дміністративній справі №2а-2007 4/10/0570 за позовом Донецького обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відп овідальністю “НВП Ротор” про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій за нев иконання нормативу робочих м ісць призначених для працев лаштування інвалідів у 2009 роц і у сумі 18 625 грн. та пені у сумі 452, 79 грн. - залишити без змін.
Вступна та резолютивна ча стини ухвали проголошені у с удовому засіданні 05 листопад а 2010 року.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена безпос ередньо до Вищого адміністра тивного суду України протяго м двадцяти днів з дня складан ня ухвали у повному обсязі.
У повному обсязі ухвала ск ладена та підписана колегією суддів 05 листопада 2010 року.
Головуючий суддя О.О.Раді онова
Судді О.А. Нікулін
С.В. Жаботинс ька
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2010 |
Оприлюднено | 04.04.2012 |
Номер документу | 22294828 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Радіонова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні