Ухвала
від 09.11.2010 по справі 2а-5577/10/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Захарова О.В.

Суддя-доповідач - Лях О.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2010 року сп рава №2а-5577/10/1270

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді: Лях О.П.

суддів: Горбенк о К.П., Попова В.В.

розглянувши у порядку пись мового провадження апеляцій ну скаргу Алчевської об'єдна ної державної податкової інс пекції в м. Алчевську в Луганс ькій області на ухвалу Донец ького окружного адміністрат ивного суду від 16 серпня 2010 рок у у справі № 2а-5577/10/1270 за позовом А лчевської об'єднаної державн ої податкової інспекції в м. А лчевську в Луганській област і до приватного підприємства «Трансвестпром», третя особ а - Державний реєстратор Алче вської міської ради про визн ання недійсним запису про де ржавну реєстрацію та припине ння юридичної особи, -

В С Т А Н О В И Л А :

Позивач звернувся до Луганського окружного адмін істративного суду з позовною заявою з позовом, в якому прос ить визнати недійсним запис № 3 від 12.11.2008, реєстраційний № 1384105 00 04 002117 про державну реєстрацію з мін до установчих документів юридичної особи; запис № 4 від 12.11.2008 реєстраційний № 1 384 107 0005 002117 пр о внесення змін до відомосте й про юридичну особу, що не пов 'язані зі змінами в установчи х документах; № 5 від 13.11.2008 про зня ття з обліку, № 6 від 04.12.2008 про взя ття на облік ПП «Трансвестпр ом».

Ухвалою Луганського окруж ного адміністративного суду від 16 серпня 2010 року у справі № 2а-5577/10/1270 було закрито проваджен ня у зв'язку з тим, що дані позо вні вимоги не належить розгл ядати в порядку адміністрати вного судочинства.

В апеляційній скарзі позив ач, посилаючись на порушення судом норм процесуального п рава, просить скасувати ухва лу суду першої інстанції.

Сторони в судове засідання не з' явились, про дату, час т а місце апеляційного розгляд у були повідомлені належним чином.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги вважає, що апеля ційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Згідно ч. 1 ст. 195 КАС України су д апеляційної інстанції пере глядає судові рішення суду п ершої інстанції в межах апел яційної скарги.

Колегія суддів підтримує в исновки суду першої інстанці ї, що провадження у справі в ча стині позовних вимог про виз нання недійсним запису № 3 від 12.11.2008, реєстраційний № 1384 105 0004 002117 пр о державну реєстрацію змін д о установчих документів юрид ичної особи; запис № 4 від 12.11.2008 ре єстраційний № 1 384 107 0005 002117 про внес ення змін до відомостей про ю ридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих доку ментах; № 5 від 13.11.2008 про зняття з обліку, № 6 від 04.12.2008 про взяття на облік ПП «Трансвестпром», пі длягає закриттю, оскільки да ні позовні вимоги не належит ь розглядати в порядку адмін істративного судочинства, з огляду на таке.

Відповідно до пункту 1 части ни 1 статті 157 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни суд закриває провадження у справі, якщо справу не належ ить розглядати в порядку адм іністративного судочинства .

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України встановле но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкті в владних повноважень у випа дках, встановлених законом.

Статтею 104 цього Кодексу пер едбачено, що до адміністрати вного суду має право звернут ися з адміністративним позов ом особа, яка вважає, що поруше но її права, свободи чи інтере си у сфері публічно-правових відносин. Суб'єкт владних пов новажень має право звернутис я до адміністративного суду у випадках, встановлених зак оном.

Частина 2 статті 19 Конституц ії України встановлює, що орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Випадки, коли податковий ор ган вправі звернутися до суд у з адміністративним позовом , встановлені, зокрема, статям и 10, 11 і 11і Закону України від 04 гр удня 1990 року № 509-ХІІ «Про держав ну податкову службу в Україн і». В інших, не передбачених за коном випадках, підстави для порушення судового провадже ння у справі по спору з привод у реалізації податковим орга ном компетенції, ініційовано му цим органом, відсутні.

Так, згідно з пунктом 17 статт і 11 Закону України від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ «Про державну по даткову службу в Україні» ор гани державної податкової сл ужби у випадках, в межах компе тенції та у порядку, встановл ених законами України, мають право звертатися у передбач ених законом випадках до суд ових органів із заявою (позов ною заявою) про скасування де ржавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності . Це повноваження з врахуванн ям норм Закону України від 15 т равня 2003 року № 755-ІУ «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в», який є спеціальним законо м з питань державної реєстра ції, припинення суб'єктів під приємницької діяльності, слі д розуміти як повноваження н а звернення до адміністратив ного суду з позовом про припи нення юридичної особи чи під приємницької діяльності фіз ичної особи - підприємця.

Відповідно до частини 1 стат ті 33 Закону України від 15 травн я 2003 року № 755-ІУ «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» ю ридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам у результаті з лиття, приєднання, поділу, пер етворення (реорганізації) аб о в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом.

Частиною 2 статті 38 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-ІУ «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» встановлено , що підставами для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: ви знання недійсним запису про проведення державної реєстр ації через порушення закону, допущені при створенні юрид ичної особи, які не можна усун ути; провадження нею діяльно сті, що суперечить установчи м документам, або такої, що заб оронена законом; невідповідн ість мінімального розміру ст атутного фонду юридичної осо би вимогам закону; неподання протягом року органам держа вної податкової служби подат кових декларацій, документів фінансової звітності відпов ідно до закону; наявність в Єд иному державному реєстрі зап ису про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції, що обставини, які зг ідно вказаної норми є підста вами для припинення юридично ї особи, підлягають встановл енню в судовому процесі як пі дстави для прийняття відпові дного судового рішення та не є предметом самостійних поз овних вимог (дана правова поз иція викладена Вищим адмініс тративним судом України в ух валі від 21 січня 2010 року К-13882/07 за р езультатами розгляду касаці йної скарги Антрацитівської об'єднаної державної податк ової інспекції Луганської об ласті на ухвалу Донецького а пеляційного адміністративн ого суду від 31 травня 2007 року та постанову господарського су ду Луганської області від 12 бе резня 2007 року у справі № 9/70 пн-ад за позовом Антрацитівської об'єднаної державної податко вої інспекції Луганської обл асті до приватного підприємс тва «Корал» про визнання нед ійсним запису про державну р еєстрацію та припинення юрид ичної особи та в ухвалі від 01 к вітня 2010 року № К-20676/07 за результа тами розгляду касаційної ска рги державної податкової інс пекції у Генічеському районі Херсонської області на пост анову Одеського апеляційног о адміністративного суду від 11 вересня 2007 року у справі № 2-а-11/ 2007-(22а-1011/07) за позовом Прокурора Г енічеського району Херсонсь кої області в інтересах держ ави в особі Державної податк ової інспекції у Генічеськом у районі Херсонської області про визнання недійсними сві доцтва платника податку на д одану вартість та первинних документів бухгалтерського та податкового обліку МПП «М еліса», визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів, припинення державної реєстрації МПП «Ме ліса» та зобов'язання викона ти певні дії).

Відповідно до вимог статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законн им і обґрунтованим, тобто ухв аленим відповідно до норм ма теріального права при дотрим анні норм процесуального пра ва на підставі повно і всебіч но з'ясованих обставин в адмі ністративній справі.

На підставі викладеного, ко легія суддів вважає, що судом першої інстанції надана пра вильна правова оцінка спірни м правовідносинам та ухвала прийнята з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 20 5, 206 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Алчевсь кої об'єднаної державної под аткової інспекції в м. Алчевс ьку в Луганській області на у хвалу Донецького окружного а дміністративного суду від 16 с ерпня 2010 року у справі № 2а-5577/10/1270 з а позовом Алчевської об'єдна ної державної податкової інс пекції в м. Алчевську в Луганс ькій області до Приватного п ідприємства «Трансвестпром », третя особа - Державний реєс тратор Алчевської міської ра ди про визнання недійсним за пису про державну реєстрацію та припинення юридичної осо би в частині відмови про пору шення в частині та задовольн ити його позовні вимоги в пов ному обсязі - залишити без зад оволення.

Ухвалу Луганського окруж ного адміністративного суду від 16 серпня 2010 року у справі № 2а-5577/10/1270 за позовом Алчевської об'єднаної державної податк ової інспекції в м. Алчевську в Луганській області до Прив атного підприємства «Трансв естпром», третя особа - Держав ний реєстратор Алчевської мі ської ради про визнання неді йсним запису про державну ре єстрацію та припинення юриди чної особи в частині відмови про порушення в частині та за довольнити його позовні вимо ги в повному обсязі - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п' ять днів після на правлення її копії особам, як і беруть участь в справі, та мо же бути оскаржена безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України протягом дв адцяти днів після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанції .

Колегія суддів : О.П. Лях

К.П. Горбенко

В.В. Попов

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2010
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22294910
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5577/10/1270

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 27.10.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 09.11.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 19.08.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні