Постанова
від 21.07.2011 по справі 2а-3593/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Свергун І.О.

Суддя-доповідач - Горбен ко К.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 липня 2011 року справа №2а-3593/11/1270

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Горбенк о К.П.

суддів Лях О.П. , Ястребово ї Л.В.

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скар гу Луганського обласного ком унального підприємства «Між народний аеропорт Луганськ» на постанову Донецького окр ужного адміністративного су ду від 24 травня 2011 р. у справі № 2а-3593/11/1270 за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Луганського обласного комунального підприємства « Міжнародний аеропорт Луганс ьк» про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій та пені за незайняті робочі м ісця інвалідами у 2010 році,-

ВСТАНОВИЛА:

Позивач звернувся до Донецького окружного адміні стративного суду з позовом д о Луганського обласного кому нального підприємства «Міжн ародний аеропорт Луганськ» п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені за незайняті робочі місц я інвалідами у 2010 році.

Свої позовні вимоги обґрун товував тим, що згідно із ст. 19 З акону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у (ч. 3 ст. 19 Закону України від 21 б ерезня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»).

В порушення вимог ст. 19 Закон у України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» на підприємстві відповід ача в 2010 році працювало 7 інвалі дів при нормативі 11 робочих мі сць для працевлаштування інв алідів. Таким чином, відповід ач до 16.04.2011 повинен був самостій но сплатити адміністративно -господарські санкції у розм ірі 112133,32 грн. за 4 робочі місця, пр изначені для працевлаштуван ня інвалідів і не зайняті інв алідами. Оскільки сума адмін істративно-господарських са нкцій у встановлений законом строк відповідачем не сплач ена, позивач просить стягнут и її з відповідача разом із на рахованою пенею в сумі 437,32 грн. за порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій.

Судом першої інстанції вст ановлено , що відповідно до пу нкту 1 Положення про Фонд соці ального захисту інвалідів, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434 Фонд є уряд овим органом державного упра вління, який діє у складі Міні стерства праці та соціальної політики і підпорядковуєтьс я йому.

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд соціально го захисту інвалідів завдань за погодженням з Мінпраці ут ворюються територіальні від ділення Фонду в межах гранич ної чисельності його працівн иків.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контрол ь за виконанням підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - роб отодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону У відповідності до покладених на Фонд завдан ь останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями ад міністративно-господарськи х санкцій і пені (підпункт 3 пу нкту 4 зазначеного Положення ).

Згідно звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2010 рік Форми 10-ПІ (а.с. 8), скл аденого відповідачем, середн ьооблікова чисельність штат них працівників облікового с кладу становила 267 осіб, кільк ість інвалідів - штатних пр ацівників, які повинні працю вати на робочих місцях, створ ених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» становить 11 ос іб. Фактично протягом року на підприємстві працювало 7 інв алідів.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач протягом 2010 року подавав звіти за формо ю 3-ПН в міський центр зайнятос ті про наявність вільних (вак антних) місць для працевлашт ування інвалідів: 27.01.2010 про наяв ність 1 вакансії для працевла штування інваліда, 26.02.2010 - 2 вак ансії, 26.03.2010 - 2 вакансії, 28.04.2010 - 2 вакансії, 28.05.2010 - 2 вакансії, 11.06.2010 - 1 вакансія, 30.06.2010 - 2 вакансії , 29.07.2010 - 3 вакансії, 18.08.2010 - 2 вакан сії, 02.09.2010 - 1 вакансія, 29.09.2010 - 2 ва кансії, 28.10.2010 - 1 вакансія, 26.11.2010 - 4 вакансії, 28.12.2010 - 4 вакансії.

Таким чином, протягом січня - жовтня 2010 року відповідач н адавав звіти, в яких не в повно му обсязі зазначав кількість вакансій для працевлаштуван ня інвалідів (від 1 до 3). Лише у л истопаді та грудні 2010 року від повідач виконав належним чин ом обов' язок про надання зв іту та зазначив про наявніст ь 4 вакантних місць для працев лаштування інвалідів.

За таких обставин суд першо ї інстанції прийшов до висно вку, що позовні вимоги підляг ають частковому задоволенню , а саме - стягненню підлягаю ть адміністративно-господар ські санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 93444,43 грн. за 10 місяців.

Оскільки суд прийшов до вис новку про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій у розмірі 93444,43 грн., то розмір пені, що підлягає стягненню, с кладе 364,43 грн. ((93444,43 х 0,03%) х 13 днів = 364,43 г рн.).

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 24 травня 2011 р. позовні вим оги задоволено частково, а са ме: стягнуто з Луганського об ласного комунального підпри ємства «Міжнародний аеропор т Луганськ» за невиконання у 2010 році нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції у розмірі 93444,43 грн. (дев' яносто три тисячі ч отириста сорок чотири грн. 43 к оп.) та пеню в сумі 364,43 грн. (трист а шістдесят чотири грн. 43 коп.). У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з винесеною постановою суду, відповідач ем подано апеляційну скаргу до Донецького апеляційного а дміністративного суду, в які й просить скасувати указану постанову посилаючись на її незаконність, а в позові відм овити за необґрунтованістю.

Сторони в судове засідання не з' явились, належним чино м повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.

Дослідивши матеріали спра ви, колегія суддів вважає, що а пеляційна скарга підлягає за доволенню, а постанова суду п ершої інстанції підлягає ска суванню.

Колегією суддів встановле но, що Луганське обласне кому нальне підприємство «Міжнар одний аеропорт Луганськ» ви ділило та створило робочі мі сця для інвалідів у повному о бсязі відповідно до положень та вимог Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів» і виконало всі залежні від нього заходи на с творення робочих місць для п рацевлаштування інвалідів. О днак створення для інвалідів умов праці з урахуванням інд ивідуальних програм реабілі тації неможливо без наявност і інваліда, пошуком якого зай мається Державна служба зайн ятості відповідно до рекомен дації МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікацій та звань.

На протязі 2010 року Луганське обласне комунальне підприєм ство «Міжнародний аеропорт Л уганськ» відповідно до Закон у України «Про зайнятість на селення» інформувало Міськи й центр зайнятості населення про наявність вільних робоч их місць (вакансій). Це підтвер джується Звітами про наявніс ть вакансій за Формою № 3-ПН (ар к. спр. 22-36).

Тобто за період з 27.01.2010 по 28.12.2010 р ік Луганське обласне комунал ьне підприємство «Міжнародн ий аеропорт Луганськ» подава ло позивачу 15 вакансій вільни х місць інвалідів на підприє мстві, а саме: аеродромний роб ітник, інженер з якості, начал ьник пожежної безпеки, секре тар адміністративний, інжене р пошуково-рятувального забе зпечення польотів, машиніст двигунів внутрішнього згора ння, зайнятий обслуговування м дизельних електростанцій, майстер з експлуатації аерод рому, начальник складу палив но-мастильних матеріалів, на чальник пожежної охорони, ди спетчер служби організації п еревозок, оператор котельної , архіваріус, бібліотекар, спе ціаліст з договірної роботи, економіст з планування.

Колегія суддів погоджуєть ся з доводами відповідача пр о його посилання на ст. 18, 19 Зако ну України № 875-ХІІ.

За змістом ч. 3 ст. 19 Закону Укр аїни № 875-ХІІ підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно здійснюють працев лаштування інвалідів у рахун ок нормативів робочих місць виходячи з вимог ст. 18 цього За кону.

Згідно ч. 3 ст. 18-1 Закону Україн и № 875-ХІІ державна служба зайн ятості здійснює пошук підход ящої роботи відповідно до ре комендацій МСЕК, наявних у ін валідів кваліфікацій та зван ь з урахуванням його побажан ь.

Згідно ч. 1 ст. 18 вищезазначен ого Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня та оплачувану роботу, в том у числі з умовою про виконанн я роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього з вернення до підприємства, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.

Аналіз зазначених положен ь Закону України № 875-ХІІ дає п ідстави для висновку про те, щ о обов' язок підприємства що до створення робочих місць д ля інвалідів не супроводжуєт ься його обов' язком підбира ти та працевлаштовувати інва лідів на створені робочі міс ця.

Про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів роботодавці повинні повідом ляти центри зайнятості, напр авляючи звітність у формі № 3-П Н згідно з наказом Міністерс тва праці та соціальної полі тики України від 19.12.2005 року № 420.

Згідно листа Луганського м іського центру зайнятості « 1/07-1437 від 14.04.2011 року Луганське обл асне комунальне підприємств о «Міжнародний аеропорт Луга нськ» у 2010 році надавало інфор мацію про наявність вільних робочих місць для працевлашт ування інвалідів, що підтвер джується звітами про наявніс ть вакансій, встановленої фо рми № 3-ПН, які щомісячно подав ались до центру зайнятості.

Таким чином, Луганське обла сне комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт Луган ськ» відповідно до Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» прийняло всі міри для п рацевлаштування інвалідів, а Міський центр зайнятості на селення на протязі 2010 р. інвалі дів на вакантні посади не нап равляв.

Отже, колегія суддів вважає , що суд першої інстанції дійш ов до помилкового висновку п ро часткове задоволення позо вних вимог, а тому в задоволен ні позовних вимог необхідно відмовити.

На підставі вищевикладено го, керуючись статтями 160, 184, 195, 196, 198, п.п. 4. ст.202, ст.ст. 207, 211, 212, ч.5 ст.254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, колегія судд ів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Лугансь кого обласного комунального підприємства «Міжнародний а еропорт Луганськ» - задово льнити.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 24 травня 2011 р. у справі № 2а -3539/11/1270 за позовом Луганського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів до Луганського обласного ко мунального підприємства «Мі жнародний аеропорт Луганськ » про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій та пені за незайняті робочі міс ця інвалідами у 2010 році - скасув ати.

Прийняти нову постанову.

В задоволенні позовних вим ог Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Лугансько го обласного комунального пі дприємства «Міжнародний аер опорт Луганськ» про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені за незай няті робочі місця інвалідами у 2010 році відмовити.

Постанова Донецького апел яційного адміністративного суду за наслідками розгляду у письмовому провадженні на бирає законної сили через п?я ть днів після направлення їх копій особами, які беруть уча сть у справі і може бути оскар жена в касаційному порядку б езпосередньо до Вищого адмін істративного суду України пр отягом двадцяти днів після н абрання законної сили.

Головуючий: К.П. Горбенко

Судді: О.П. Лях

Л.В. Ястребова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2011
Оприлюднено06.04.2012
Номер документу22303446
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3593/11/1270

Ухвала від 25.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 25.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Постанова від 21.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Постанова від 24.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні