Ухвала
від 13.03.2012 по справі 2а/2570/3127/2011
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а/2570/3127/2011 Головуючий у 1-й інстанції: Клопот С.Л.

Суддя-доповідач: Пилипе нко О.Є.

У Х В А Л А

Іменем України

"13" березня 2012 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду в складі:

головуючого судді: П илипенко О.Є.,

суддів: Г лущенко Я.Б. та Шелест С.Б.,

при секретарі Г ончар Н.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за апеляційною скаргою Чернігі вського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Чер нігівського окружного адмін істративного суду від 22 червн я 2011 року у справі за адміністр ативним позовом Чернігівськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інва лідів до Товариства з обмеже ною відповідальністю "ВЮТбуд " про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И Л А:

В червні 2010 року позивач - Чернігівське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звернувся до Че рнігівського окружного адмі ністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю " ВЮТбуд " про с тягнення адміністративно - господарських санкцій та пен і, в якому просив стягнути з То вариства з обмеженою відпові дальністю "ВЮТбуд" (р/р: 260068847, ЧОД АТ «Райффайзенбанк Аваль», М ФО: 353348, код ЄДРПОУ: 30904367) в дохід де ржавного бюджету 6505,95 грн. адмі ністративно - господарськи х санкцій та 103,35 грн. пені.

Постановою Чернігівського окружного адміністративног о суду від 22 червня 2011 року позо в задоволено частково.

Не погоджуючись із судовим рішенням, позивач звернувся із апеляційною скаргою, в які й просить скасувати постанов у Чернігівського окружного а дміністративного суду від 22 ч ервня 2011 року та прийняти нову , якою позовні вимоги задовол ьнити в повному обсязі. Свої в имоги апелянт обґрунтовує ти м, що при ухваленні постанови суду першої інстанції були п орушені норми матеріального права.

Заслухавши суддю-доповід ача, перевіривши матеріали с прави, доводи апеляційної ск арги, колегія суддів вважає з а необхідне апеляційну скарг у залишити без задоволення, а постанову Чернігівського ок ружного адміністративного с уду від 22 червня 2011 року - зали шити без змін, виходячи із нас тупного.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198 та ст. 200 КА С України, суд апеляційної ін станції залишає апеляційну с каргу без задоволення, а пост анову суду - без змін, якщо ви знає, що суд першої інстанції правильно встановив обстави ни справи та ухвалив судове р ішення з додержанням норм ма теріального і процесуальног о права.

Відповідно до ст. 159 КАС Украї ни судове рішення повинно бу ти законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм мат еріального права при дотрима нні норм процесуального прав а. Обґрунтованим є рішення, ух валене судом на підставі пов но і всебічно з' ясованих об ставин у адміністративній сп раві, підтверджених такими д оказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Приймаючи рішення про част кове задоволення позовних ви мог, суд першої інстанції вих одив з того що, відповідно до З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні»підприємства, установи, організації, фізич ні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робо чі місця для працевлаштуванн я інвалідів, у тому числі с пеціальні робочі місця, ство рювати для них умови праці з у рахуванням індивідуальних п рограм реабілітації і забезп ечувати інші соціально-еконо мічні гарантії, передбачені чинним законодавством, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України; - в ідповідачем, за періоди з січ ня по квітень та з червня по гр удень 2010 року, не вжито усіх вищезазначених заходів д ля працевлаштування інвалід ів, а отже застосування до ньо го адміністративно-господар ських санкцій є обгрунтовани м та такими, що ґрунтуються на нормах чинного законодавств а.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції з огляду на наступн е.

Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено к олегією суддів, Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЮТбуд»(код ЄДРПОУ 30904367) зареє строване Ріпкинською районн ою державною адміністрацією Чернігівською області 18.03.2005 ро ку (а.с.8-11).

Згідно звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2010 рік середньообліков а чисельність штатних праців ників облікового складу у ТО В «ВЮТбуд» в 2010 році становила 84 особи та відповідно нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів для позив ача повинен становити 3 особи , з яких кількість штатних пра цівників, яким встановлена і нвалідність 2 особи, які відпр ацювали, згідно Списку працю ючих інвалідів, доданого до З віту про зайнятість і працев лаштування інвалідів, 21 місяц ь, що, відповідно до Інструкці ї зі статистики кількості пр ацівників, затвердженої нака зом Державного комітету стат истики України від 28.09.2005 року № 1442\11722, дорівнює середньообліко вій кількості штатних праців ників - інвалідів 2 особи.

Річний фонд оплати праці, за значений в звіті за 2010 рік на пі дприємстві відповідача скла дає 546500 грн., а середньорічна за робітна плата штатного праці вника складає 6505,95 грн.

Відповідно до ч.3 ст. 18 Закону України «Про основи захищен ості інвалідів в Україні» пі дприємства, установи, органі зації, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, зо бов'язані виділяти та створю вати робочі місця для працев лаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі міс ця, створювати для них умови п раці з урахуванням індивідуа льних програм реабілітації і забезпечувати інші соціальн о-економічні гарантії, перед бачені чинним законодавство м, надавати державній службі зайнятості інформацію, необ хідну для організації працев лаштування інвалідів, і звіт увати Фонду соціального захи сту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалід ів у порядку, встановленому К абінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 31.01.2007 року N 70 "Пр о реалізацію статей 19 та 20 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" затверджено «Поряд ок зарахування кількості роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів до нормативу т аких робочих місць у господа рських об'єднаннях, до складу яких входять підприємства г ромадських організацій інва лідів»відповідно до якого за рахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць у господарськ ому об'єднанні та підприємст вах, що входять до його складу , здійснюється відповідно до Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зай нятість і працевлаштування і нвалідів", затвердженої нака зом Мінпраці від 10 лютого 2007 р. N 42.

Відповідно до п. 1.1 Інструкці ї щодо заповнення форми N 10-ПІ (р ічна) "Звіт про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів" фо рма N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайня тість і працевлаштування інв алідів" (далі - звіт), що заповню ється за рік, поширюється на в сі підприємства, установи і о рганізації, у тому числі підп риємства громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, які використовують найма ну працю, у яких працює за осно вним місцем роботи від 8 і біль ше осіб.

Звіт складається роботода вцями щороку і до 1 березня, на ступного після звітного пері оду, подається або надсилаєт ься рекомендованим листом за місцем їх державної реєстра ції відділенню Фонду соціаль ного захисту інвалідів.

У відповідності до п. 3.1., 3.2. Інс трукції у рядку 01 відображаєт ься середньооблікова кількі сть штатних працівників облі кового складу за рік, яка визн ачається відповідно до пункт у 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затве рдженої наказом Державного к омітету статистики України в ід 28.09.2005 N 286 та зареєстрованої Мі ністерством юстиції України 30.11.2005 за N 1442/11722 (із змінами).

У рядку 02 відображається се редньооблікова кількість шт атних працівників за рік, яки м відповідно до чинного зако нодавства встановлена інвал ідність.

У рядку 03 відображається кі лькість інвалідів - штатних п рацівників, які повинні прац ювати на робочих місцях, ство рених роботодавцем, відповід но до нормативу робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів, установле ного статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні".

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, встановле но норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кілько сті одного робочого місця.

Як зазначалося раніше чисе льність штатних працівників облікового складу відповіда ча в 2010 році складала 84 особи, а о тже норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів для відповідача становить - 3 особи.

Натомість, згідно Списку пр ацюючих інвалідів, доданого відповідачем до Звіту про за йнятість і працевлаштування інвалідів, кількість штатни х працівників, яким встановл ена інвалідність на підприєм стві - 2 особи.

Відповідно до ч.8 ст. 69 Господ арського кодексу України під приємство з правом найму роб очої сили забезпечує визначе ну відповідно до Закону кіль кість робочих місць для прац евлаштування, зокрема інвалі дів.

Відповідальність підприєм ства за невиконання даної но рми встановлюється законом.

Так, статтею 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів»встанов лено, що підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, де се редньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим статтею 19 цього З акону, щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції, сума яких визнача ється в розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві, уста нові, організації, у тому числ і підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, яка ви користовує найману працю, за кожне робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Окрім того, колегія суддів К иївського апеляційного адмі ністративного суду звертає у вагу на те, що в обов' язок суб ' єктів підприємницької дія льності входить не лише виді лення та створення робочих м ісць для працевлаштування ін валідів, а й обов' язок по над аванню державній службі зайн ятості інформації, необхідно ї для організації працевлашт ування інвалідів, і звітів до Фонду соціального захисту і нвалідів про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабі нетом Міністрів України.

Як вбачається з наявних в ма теріалах справи копії звітів , поданих відповідачем до дер жавної служби зайнятості, ли ше в одному звіті, а саме - звіт за травень 2010 року, наявна відм ітка «інваліди», що також під тверджується копією листа з Ріпкинського районного цент ру зайнятості від 16.06.2011 року № 390, в якому, крім того зазначено, що протягом червня-грудня 2010 р оку вакансія для працевлашту вання не підтверджувалась та нових не подавалось.

Враховуючи вищевказане, ко легія суддів погоджується з висновком суду першої інстан ції, що відповідачем не підтв ерджено створення робочих мі сць для інвалідів на підприє мстві, як і не надано доказів з дійснення інших заходів з по шуку та забезпечення працевл аштування інвалідів за періо ди з січня по квітень та червн я по грудень 2010 року.

Разом з тим, є правомірним в исновок суду першої інстанці ї, що відповідачем вжито усіх заходів для працевлаштуванн я інвалідів у травні 2010 року, а тому застосування до нього а дміністративно-господарськ их санкцій у даний період є не правомірним з огляду на наст упне.

Частиною 3 статті 18 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні»чітко визначені обов'яз ки підприємства, що використ овує найману працю виділяти та створювати робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальні ро бочі місця, створювати для ни х умови праці з урахуванням і ндивідуальних програм реабі літації і забезпечувати інші соціально-економічні гарант ії, передбачені чинним закон одавством, надавати державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до листа Ріпкин ського районного центру зайн ятості, ТОВ «ВЮТбуд»в травні місяці подавав звіт ф.3-ПН «Пр о наявність вакансій»для інв аліда.

Частина 1 статті 18 Закону вс тановлює, що забезпечення пр ав інвалідів на працевлаштув ання та оплачувану роботу, в т ому числі з умовою про викона ння роботи вдома, здійснюєть ся шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.

А отже, висновок суду першої інстанції щодо того, що статт я 18 Закону не встановлює прави л, за якими підприємство було б зобов'язане самостійно зді йснювати пошук інвалідів для їх працевлаштування на своє му підприємстві є правомірни м.

За таких обставин, колегія с уддів дійшла висновку, що суд ом першої інстанції було вір но встановлено фактичні обст авини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам . В зв' язку з цим колегія судд ів вважає необхідним апеляці йну скаргу Чернігівського об ласного відділення Фонду со ціального захисту інваліді в залишити без задоволення, а постанову Чернігівського ок ружного адміністративного с уду від 22 червня 2011 року - без змі н.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 21 2, 254 КАС України, колегія суддів , -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Черніг івського обласного відділен ня Фонду соціального захист у інвалідів на постанову Че рнігівського окружного адмі ністративного суду від 22 черв ня 2011 року - залишити без задо волення.

Постанову Чернігівського окружного адміністративног о суду від 22 червня 2011 року - за лишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів в касаційном у порядку шляхом подачі каса ційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Пилипенко О.Є.

Судді: Глущенко Я.Б.

Ш елест С.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2012
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22312476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3127/2011

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 13.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 23.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні