Постанова
від 20.03.2012 по справі 2а-1946/12/0170/11
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 березня 2012 р.

о 13 годині 10 хвилин

Справа №2а-1946/12/0170/11

   Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Москаленка С.А., при секретарі Фурлетовій Г.Ю., розглянувши за участю

представника позивача ОСОБА_1, довіреність від 14.03.2012р.

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу   

за позовом Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим

до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Аграрний»

за участі третьої особи, яка не замовляє самостійних вимог  Управління Державної казначейської служби України у Первомайському районі АР Крим           

про стягнення заборгованості,   

ВСТАНОВИВ:

Красноперекопська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим  із адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Аграрний» про стягнення простроченої заборгованості з фінансової допомоги, наданої за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету на зворотній основі у сумі 34948,53 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у встановлений законом строк не повернута фінансова допомога, надана за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету на зворотній основі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду від 17.02.2012р. залучено до участі у справі третю особу, яка не замовляє самостійних вимог -   Управління Державної казначейської служби України у Первомайському районі АР Крим.

Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягав, з відстав викладених у позовній заяві.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлен належним чином – судовою повісткою, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.

Представник Управління Державної казначейської служби України у Первомайському районі АР Крим явку свого представника у судове засідання не забезпечив, повідомлен належним чином – судовою повісткою, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду від 17.02.2012р. відповідачу запропоновано надати письмові заперечення на адміністративний позов, а також всі наявні документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Згідно ч.6 ст.71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

За таких обставин, суд вважає можливим розглянути справу на основі наявних в ній доказів за відсутністю нез'явившегося  представників відповідача та третьої особи.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.    

Сільськогосподарський виробничий кооператив «Аграрний» є юридичною особою (ідентифікаційний код 30639017), що підтверджується копією Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5), перебуває на обліку в податковій службі як платник податків, що підтверджується довідкою (а.с.19).

Таким чином, судом встановлено, що СВК  «Аграрний» є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Як вбачається з матеріалів справи СВК «Аграрний» на виконання постанов Кабінету Міністрів №16 від 09.01.1996р., №86 від 09.02.1994р., №124 від 04.02.1997р., №1953 від 10.12.1997р., №220 від 26.02.1998р. була надана фінансова допомога.

18 січня 2012 року до Первомайського відділення Красноперекопської ОДПІ надійшли подання для здійснення до СВК «Аграрний» заходів щодо стягнення просроченої заборгованості (бюджетна позичка, пеня), а саме:

- подання №109 від 18.01.2012р. про стягнення заборгованості в сумі 1.79грн., в тому числі пеня 1,79грн. (а.с.24);

- подання №111 від 18.01.2012р. про стягнення заборгованості в сумі 3,13грн., в тому числі пеня 3,13грн. (а.с.23);

- подання №112 від 18.01.2012р. про стягнення заборгованості в сумі 17803,33грн., в тому числі пеня 2703,33грн. (а.с.21);

- подання №113 від 18.01.2012р. про стягнення заборгованості в сумі 4419,83грн., в тому числі пеня 1219,83грн. (а.с.22);

- подання №115 від 18.01.2012р. про стягнення заборгованості в сумі 12720,46грн., в тому числі пеня 2020,46грн. (а.с.25).

Відповідно до частини 4 статті 17 Бюджетного кодексу України (в редакції від 21 червня 2001 року) у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Статтею 20 Закону України “Про Державний бюджет України на 2000 рік” було встановлено, що в 2000 році для відшкодування витрат Державного бюджету України, які виникли внаслідок невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок з державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками, органи державної податкової служби України застосовують механізм безспірного стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законодавством для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Відповідно до статті 23 Закону України “Про Державний бюджет України на 2001 рік” було встановлено, що в 2001 році для відшкодування витрат Державного бюджету України, які виникли внаслідок невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками, органи державної податкової служби України застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

З  01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України та п. 20.1.28. статті 20 Кодексу передбачено право органів податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно п. 1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу України встановлено, що погашення простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) здійснюється у порядку, визначеному главою 9 розділу II цього Кодексу.

Відповідно до п.п. 95.1 та 95.3 статті 95 глави 9 розділу II Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до статті 50 Бюджетного кодексу України (в редакції Закону України № 2456-VI від 08.07.2010 року) у разі надання кредитів з бюджету у позичальників виникає заборгованість перед бюджетом. З моменту надання кредитів з бюджету на суму отриманих з бюджету коштів права кредитора та право вимагати від позичальників повернення таких кредитів до бюджету у повному обсязі переходять до держави (Автономної Республіки Крим, територіальної громади).

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості не поширюється.

Органи державної податкової служби України визначаються органами стягнення простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, територіальною громадою) за кредитами з бюджету.

Пунктом 9 статті 17 Бюджетного кодексу  України також передбачено, що прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання.

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.

Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості був визначений постановою Кабінету Міністрів України № 174 від 02.03.2011 року.

Згідно пункту 1 Постанови цей Порядок регламентує дії органів виконавчої влади та банків-агентів, які від імені або за дорученням центральних органів виконавчої влади надали суб'єктам господарювання кредити, залучені державою або під державні гарантії, а також дії Мінфіну, який надав бюджетні позички/фінансову допомогу у 1993-1998 роках, та які здійснюють їх обслуговування і ведуть облік заборгованості за ними з метою забезпечення реалізації права вимоги погашення простроченої заборгованості перед державою за такими кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою;

Пунктом 15 Порядку  передбачено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

Таким чином, позивач має право звертатися до суду з позовами про стягнення простроченої заборгованості суб'єкта господарювання за кредитом з бюджету, при цьому строки позовної давності на стягнення такої заборгованості не розповсюджуються.

Відповідачем не надано доказів сплати заборгованості в сумі 34948,53грн.,  позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені матеріалами справи,  а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.

Під час судового засідання, яке відбулось 20.03.2012 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 160, 163 КАСУ повний текст постанови складено 26.03.2012 р.  

Керуючись ст.ст.122, 158, 160-163, 167 КАС України, суд –

                                         ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.  

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Аграрний» (ідентифікаційний код 2068708030639017), з рахунків у банках, обслуговуючих сільськогосподарський виробничий кооператив «Аграрний», заборгованість з фінансової допомоги, наданої за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету на зворотній основі у сумі 34948 (тридцять чотири тисячі дев'ятсот сорок вісім) гривень 53 коп. на користь державного бюджету.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

 

Суддя                                                                          Москаленко С.А.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.03.2012
Оприлюднено12.04.2012
Номер документу22338917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1946/12/0170/11

Ухвала від 26.09.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 29.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Постанова від 20.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні