Ухвала
від 13.10.2011 по справі 2а-4233/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Каюда А.М.

Суддя-доповідач - Ляшенк о Д.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2011 року справа №2а-4 233/11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Ляшенка Д.В.

суддів Ястребової Л.В. , Жа ботинської С.В.

Донецький апеляційний адм іністративний суд у складі с уддів Ляшенка Д.В., Ястребової Л.В. Жаботинської С.В. розглян увши в порядку письмового пр овадження апеляційну скаргу Контрольно-ревізійного упра вління в Луганській області на постанову Луганського ок ружного адміністративного суду від 18 липня 2011 р. у справі № 2а - 4233/11/1270, за позовом Комунальн ої установи “Луганська обла сна база спеціального медич ного постачання” до Контроль но-ревізійного управління в Луганській області, про визн ання протиправною та скасув ання вимоги,-

ВС ТАНОВИВ:

В травні 2011р. Комунальн а установа "Луганська обласн а база спеціального медичног о постачання" звернулась до с уду з позовом до Контрольно-р евізійного управління в Луга нській області і просила виз нати протиправними пункт 5 та пункт 7 вимоги "Про усунення в иявлених порушень" від 14.06.2010 № 12-04-14-14/5641, пред'явленої Контроль но-ревізійним управлінням в Луганській області до Комуна льної установи "Луганська об ласна база спеціального меди чного постачання" та визнати нечинними і скасувати пункт 5 та пункт 7 вимоги "Про усуненн я виявлених порушень" від 14.06.2010 №12-04-14-14/5641.

Постановою суду 1 інст анції позов задоволений.

КРУ вважаючи, що це суд ове рішення ухвалено з поруш енням норм матеріального пра ва, звернувся до суду з апеляц ійною скаргою, в якій просило постанову суду скасувати і п рийняти нову постанову про в ідмову у позові повністю.

Представники сторін за викликом до суду не прибул и.

Заслухавши доповідач а, дослідивши матеріали спра ви колегія суддів вважає, що а пеляційна скарга задоволенн ю не підлягає, а постанову су ду першої інстанції необхідн о залишити без змін з наступн их підстав.

Судом встановлено на ступне.

КРУ в Луганській обла сті відповідно до пункту 1.2.2 пл ану контрольно-ревізійної ро боти на 2 квартал 2010 року з 09.04.2010 по 31.05.2010 (протягом 30 робочих днів) б уло проведено ревізію фінанс ово-господарської діяльност і комунальної установи "Луга нська обласна база спеціальн ого медичного постачання" за період з 01.01.2007 по 01.04.2010, результати якої оформлені актом ревізі ї №04-21/013 від 31.05.2010 (а.с. 30-77).

На підставі акту реві зії прийнято вимогу від 14.06.2010 №1 2-04-14-14/5641, в якій, зокрема, зазначен о:

Пункт 5) В порушення ви мог п. 1.3 Міжгалузевих норм спо живання електричної та тепло вої енергії для установ і орг анізації бюджетної сфери Укр аїни, затверджених наказом Д ержавного комітету України з енергозбереження від 25.10.1999 №91 п ротягом періоду, що ревізува вся понаднормовнативно спис ано 91,733 тон вугілля на загальну суму 38478,41 грн., у зв'язку з чим:

- стягнути з осіб, винни х у понаднормативному списан ні матеріальних цінностей на суму 38487,41 грн., шкоду у порядку т а розмірі встановленому :т. ст . 130-136 Кодексу законів про працю України.

Пункт 7) Ревізією з пит ання якісного стану медичних препаратів матеріального ре зерву встановлено, що в поруш ення пункту 12 Порядку формува ння, розміщення та проведенн я операцій з матеріальними ц інностями державного резерв у, затвердженого постановою КМУ від 08.10.1997 №1129, пунктів 236, 255, 256 Інс трукції про тривале зберіган ня матеріальних цінностей на медичних складах 1990 року, затв ердженої Міністерством охор они здоров'я СРСР та погоджен ої з Головним управлінням по матеріальним резервам при Раді Міністрів СРСР Базою СМП вчасно не здійснено замі ну та освіження медикаментів на загальну суму 24865,25 грн., що ст аном на 01.04.2010 призвело до простр очення термінів придатності та, відповідно, до псування ме дикаментів, у зв'язку з чим:

- забезпечити по новлення лікарських засобів (за відповідним переліком, як ий додається до матеріалів р евізії на суму 24865,25 грн.), які не б ули своєчасно освіжено, у том у числі шляхом звернення до п ідприємства "Фармація", яка у в ідповідності до пункту 269 Інст рукції про тривале зберіганн я матеріальних цінностей на медичних складах 1990 року, затв ердженої Міністерством охор они здоров'я СРСР та погоджен ої з Головним управлінням по матеріальним резервам при Раді Міністрів СРСР несе в ідповідальність за своєчасн ість та повноту виконання за явок на майно для освіження (з аміни) та шляхом звернення до Держкомрезерву України з ві дповідним запитом.

Відповідно до Закону України "Про державну контро льно-ревізійну службу в Укра їні" №2939-ХП від 26.01.1993 головним зав данням державної контрольно -ревізійної служби є здійсне ння державного фінансового к онтролю за використанням і з береженням державних фінанс ових ресурсів, необоротних т а інших активів, правильніст ю визначення потреби в бюдже тних коштах та взяття зобов'я зань, ефективним використанн ям коштів і майна, станом і дос товірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітнос ті в міністерствах та інших о рганах виконавчої влади, в де ржавних фондах, у бюджетних у становах і у суб'єктів господ арювання державного сектору економіки, а також на підприє мствах і в організаціях, які о тримують (отримували в періо ді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та дер жавних фондів або використов ують (використовували у пері оді, який перевіряється) держ авне чи комунальне майно.

Відповідно до пункту 7 статті 10 Закону України "Про д ержавну контрольно-ревізійн у службу в Україні" Головному контрольно-ревізійному упра влінню України, контрольно-р евізійним управлінням в Респ убліці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрол ьно-ревізійним підрозділам ( відділам, групам) у районах, мі стах і районах у містах надає ться право пред'являти керів никам та іншим службовим осо бам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо у сунення виявлених порушень з аконодавства з питань збереж ення і використання державно ї власності та фінансів, вилу чати в судовому порядку до бю джету виявлені ревізіями при ховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед в ідповідними органами питанн я про припинення бюджетного фінансування і кредитування , якщо отримані підприємства ми, установами та організаці ями кошти і позички використ овуються з порушенням чинног о законодавства.

Позивач є комунально ю установою, яка є об'єктом спі льної власності територіаль них громад сіл, селищ, міст Луг анської області, управління якою здійснює Луганська обла сна рада або уповноважений н ею орган. Вугілля, про яке йде мова у вимозі, яке було викори стано позивачем для опалення , отримувалося за рахунок кош тів місцевого бюджету, тому є комунальною власністю.

Таким чином, позивач є підконтрольною установою, а ле оскільки зазначене підпри ємство є комунальною устано вою і вказане майно (вугілля) є комунальною власністю, пре д'явлення відповідачем позив ачу вимоги щодо стягнення з о сіб, винних у понаднормовому списанні матеріальних цінно стей на суму 38487,41 грн., шкоди зді йснено з перевищенням повнов ажень, тобто є протиправним.

Крім того судова коле гія вважає необхідним зазнач ити, що відповідачем недовед ено понаднормативне викори стання вугілля, так як при зді йсненні розрахунку необхідн ої кількості вугілля для опа лення на підставі Міжгалузев их норм відповідач використа в у розрахунку необгрунтован ий показник нижчої теплоти з горання палива в розмірі 7980 кк ал/кг, виходячи з наявних відо мостей, зазначених у посвідч еннях якості вугілля, і факти чне випробування вугілля на предмет встановлення його ни жчої теплоти згорання не від бувалося.

У відповідача були ві дсутні підстави для використ ання в розрахунку не підтвер джених даних (7980 ккал/кг) зазнач ених у посвідченнях якості, о скільки зазначена в посвідче нні якості теплота згорання вугілля не є нижчої теплотою згорання, яка використовуєт ься у розрахунку. Так само не м оже використовуватися у розр ахунку необхідної кількості вугілля для опалення за 2007-2010 ро ки і нижча теплота згорання в угілля встановлена лаборато рними випробуваннями (5340 ккал /кг), оскільки ці дані правомір ні до використання лише щодо вугілля, яке залишилося на ск ладах позивача.

Таким чином за відсут ності достовірних відомосте й про нижчу теплоту згорання вугілля, використаного в 2007-2010 р оках, відповідач не міг здійс нити обґрунтований розрахун ок необхідної (нормативної) к ількості вугілля для опаленн я, а відтак і висновок про пере вищення цього нормативу є не обгрунтованим.

Згідно з пунктом 4 стат ті 12 Закону України "Про держа вний матеріальний резерв" ві д 24.01.1997 №51/97 за рішенням централь ного органу виконавчої влади , що здійснює управління держ авним резервом, проводиться відпуск із державного резерв у матеріальних цінностей, що підлягають освіженню (понов ленню) і зберігаються на підп риємствах, в установах і орга нізаціях системи державного резерву.

Відповідно до пункту 255 Інструкції про тривале збе рігання матеріальних ціннос тей на медичних складах, затв ердженої Міністерством охор они здоров'я СРСР освіження м айна необхідно проводити сис тематично та своєчасно у від повідності до встановлених т ермінів з метою уникнення пс ування або погіршення його я кості, закладаючи рівну кіль кість аналогічних цінностей свіжих строків виготовлення . За вимогами пункту 236 зазначе ної Інструкції 1990 року, освіже ння (заміна) проводять без роз риву у часі за рахунок майна, щ о надходить у розпорядження місцевих органів охорони здо ров'я для поточних потреб.

Відповідно до пункту 12 Порядку формування, розміще ння та проведення операцій з матеріальними цінностями де ржавного резерву, затверджен ого постановою КМУ від 08.10.1997 №1129 (далі - Порядок від 08.10.1997 №1129), відп уск матеріальних цінностей і з державного резерву, що збер ігаються на підприємствах, в установах та організаціях с истеми державного резерву, у зв'язку з їх освіженням і замі ною здійснюється за планами освіження.

Враховуючи вимоги пу нкту 12 Порядку від 08.10.1997 №1129 та пун кту 270 Інструкції 1990 року, позив ачем на підставі актів пості йної технічної комісії склад аються щорічні Плани заміни та освіження матеріальних ці нностей мобілізаційного рез ерву (форма бмр) та Плани-заявк и на освіження майна, що збері гається на складах Бази СМП. П ри цьому, до щорічних Планів з аміни та освіження матеріаль них цінностей мобілізаційно го резерву та Планів-заявок н а освіження майна, що зберіга ється на складах Бази СМП на 20 01, 2004, 2006,2007-2009 роки, як такі, що підляг ають заміні та освіженню, вкл ючено медикаменти, які на 01.04.2010 зберігаються у резерві з про строченим терміном придатно сті та незареєстровані.

Позивачем складені п лани заміни та освіження мат еріальних цінностей мобіліз аційного резерву (форма бмр) н а 2001, 2004, 2006, 2007р.р.

Відповідно до відміт ок на супровідних листах при мірники Планів заміни та осв іження матеріальних цінност ей мобілізаційного резерву, на 2001, 2004, 2006, 2007-2009 роки спрямовували ся на адресу Центральної баз и СМП та Держкомрезерву.

Плани-заявки на освіж ення майна, що зберігається н а складах Бази СМП 2001, 2004, 2006-2009 роки , підписано з боку директора Б ази СМП Потапова О.Е., затв ерджено заступником начальн ика Управління охорони здоро в'я облдержадміністрації П ерепеліциним Ю.І., Семенец ь Ю.П., Антоновим С.О. та по годжено з заступником генера льного директора підприємст ва "Фармація" Приліпкіним П .В.

Відповідно до відміт ок на супровідних листах при мірники Планів-заявок на осв іження майна, що зберігаєтьс я на складах Бази СМП на 2001, 2004, 2006, 2007-2009 роки спрямовувалися на ад ресу підприємства "Фармація" та обласного аптечного скла ду.

Наведені вище обстав ини повністю документально п ідтверджуються наданими сто ронами доказами ( т.1 а.с. 109-138, 152-175, т .2 а.с. 187-241).

Таким чином матеріал ами справи доведено, що позив ачем було вжито усіх необхід них заходів щодо освіження м едикаментів, складено плани- заявки та направлено їх до ор ганів, які вирішують питання про поновлення медикаментів .

Пунктом 7 вимоги від 14.06 .2010 р. відповідач зобов'язує поз ивача забезпечити поновленн я лікарських засобів шляхом звернення із письмовими запи тами до підприємства "Фармац ія" та Держкомрезерву, тобто з обов'язує позивача вчинити д ії, які ним і так самостійно вч инялися у перевіряємому пері оді.

За таких обставин суд 1 інстанції дійшов правильно го висновку про протиправніс ть висновків відповідача про порушення позивачем пункту 12 Порядку №1129 та пунктів 236, 255, 256 Ін струкції СРСР від 1990 року.

Таким чином судом пер шої інстанції правильно вста новлені обставини справи та ухвалено постанову з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.

На підставі наведеного, кер уючись статтями 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 21 2, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Контрол ьно-ревізійного управління в Луганській області на пост анову Луганського окружного адміністративного суду від 18 липня 2011 р. у справі №2а - 4233/11/1270- залишити без задоволення , а п останову суду без змін.

Ухвала суду апеля ційної інстанції за наслідка ми перегляду набирає законно ї сили через п'ять днів після н аправлення її копії особам, я кі беруть участь у справі, та м оже бути оскаржена до Вищого адміністративного суду Укра їни протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили.

Суддя-доповідач: Д.В.Ляшенко

Судді: Л.В.Ястребова

С.В .Жаботинська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2011
Оприлюднено10.04.2012
Номер документу22422344
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4233/11/1270

Ухвала від 24.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 12.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 29.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 15.06.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 25.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 06.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 06.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Дмитро Володимирович

Ухвала від 13.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ляшенко Д.В.

Постанова від 18.07.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні