Головуючий у 1 інстанції - Чучко В.М.
Суддя-доповідач - Компан ієць І.Д.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2011 року справа №2а/0 570/13151/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Компані єць І.Д.
суддів Бадахової Т.П. , Яст ребової Л.В.
при секретарі судового за сідання Чеплигіні П.І.,
за участю представника поз ивача ОСОБА_2,
представника відповідача ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу товариства з обмеже ною відповідальністю «Фобос -Віс» на постанову Донецьког о окружного адміністративно го суду від 07 вересня 2011 року по адміністративній справі №2а /0570/13151/2011 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Фобос-Віс» до Регіональног о управління Департаменту к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів ДПА України у Донецькій області про відміну та визнання прот иправним рішення про застосу вання фінансових санкцій, -
В С Т А Н О В И Л А:
ТОВ «Фобос-Віс» звернулось до суду з цим позовом, в обгру нтування якого зазначив, що п еревірка проведена відповід ачем з порушеннями норм чинн ого законодавства, зокрема: у наказі на проведення цієї пе ревірки та направленні не за значені підстави її проведен ня, акт перевірки складений н е за формою, проведення перев ірки знаходиться поза межами повноважень Регіонального у правління Департаменту САТ Д ПА України у Донецькій облас ті. Відповідач при перевірці не з' ясував всі обставини, н е взяв до уваги всіх документ ів, не врахував діючі норми за конодавства, внаслідок чого прийшов до помилкового висно вку та необґрунтованого прий няття рішення про застосуван ня фінансових санкцій від 24 че рвня 2011 року № 0516710673-32189 на суму 4400 гр н.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 07 вересня 23011 року в задо воленні позову ТОВ «Фобос-Ві с» до РУ Департаменту контро лю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА Украї ни у Донецькій області про ві дміну та визнання протиправн им рішення про застосування фінансових санкцій - відмов лено у повному обсязі.
В апеляційній скарзі позив ач просив скасувати постанов у суду першої інстанції та ух валите нове судове рішення, я ким задовольнити позовні вим оги, посилаючись на порушенн я судом першої інстанції нор м матеріального та процесуал ьного права. В обґрунтування апеляційної скарги, як і в поз ові, зазначив порушення відп овідачем порядку проведення фактичної перевірки, встано вленого чинним законодавств ом, акт перевірки не відповід ає встановленій формі, відпо відач не має повноважень на п роведення перевірки. Судом н е досліджені всі докази в під твердження неправомірності прийняття рішення про засто сування фінансових санкцій в ід 24 червня 2011 року № 0516710673-32189 на сум у 4400 грн.
Заслухавши доповідь судді -доповідача, пояснення учасн иків судового процесу, перев іривши матеріали справи, вив чивши доводи апеляційної ска рги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Судами першої та апеляційн ої інстанції встановлено нас тупне.
ТОВ «Фобос-Віс» зареєстров ане як юридична особа викона вчим комітетом Горлівської м іської ради Донецької област і 22.05.1991 року за № 1 256 120 0000 002319, ідентиф ікаційний код юридичної особ и 13478186, місцезнаходження - 84601, Д онецька область, м. Горлівка, в ул. Комсомольська, буд. 24. ТОВ «Ф обос-Віс» перебуває на подат ковому обліку у Горлівській об' єднаній державній подат ковій інспекції. (а.с.9)
Регіональне управління Де партаменту САТ ДПА України у Донецькій області 8 червня 2011 р оку на підставі направлення від 08.06.2011 року № 000383, наказу на про ведення фактичної перевірки від 08.06.2011 року № 255 провело факти чну перевірку ТОВ «Фобос-Віс », про що складений акт від 08.06.201 1 року № 429/03/ (а.с.10-16)
Перевіркою встановлено по рушення з боку ТОВ «Фобос-Віс » вимог ст.ст. 15, 15-2 Закону Україн и «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів», п. 15 Правил роздрібної торгівлі алкогол ьними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністр ів України від 30 липня 1996 року № 854, а саме: нерозміщення наочно ї інформації, яка складаєтьс я із відповідного графічного знака та тексту такого зміст у: «Куріння заборонено!» та ро здрібна торгівля алкогольни ми напоями через електронний контрольно-касовий апарат, н е зазначений у ліцензії.
За результатами перевірки відповідачем прийняте рішен ня про застосування фінансов их санкцій від 24 червня 2011 року № 0516710673-32189 на загальну суму у розм ірі 4 400,00 грн.: у т.ч. - за нерозміще ння наочної інформації - 3 400,00 гр н., за роздрібну торгівлю алко гольними напоями через елект ронний контрольно-касовий ап арат не зазначений у ліцензі ї - 1000,00 грн.
Відповідно до постанови КМ України №940 від 07.08.2001 року «Про з аходи щодо посилення державн ого контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів та справлянням акцизного зб ору» в складі Державної пода ткової служби утворено Депар тамент контролю за виробниц твом та обігом спирту, алкого льних напоїв і тютюнових вир обів (далі - Департамент) як с амостійний
функціональн ий підрозділ з правами юриди чної особи, у складі державни х податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севасто полі - регіональні управлінн я Департаменту з правами юри дичної особи та їх територіа льні підрозділи.
На підставі п. 6.1 Положення пр о Департамент контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів, затвердженого Д ержавною податковою адмініс трацією України, зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 12.02.2007 року за № 116/13383, Депар таменту підпорядковані регі ональні управління, які функ ціонують у складі державних податкових адміністрацій в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі.
Також Положенням визначен о функції регіонального упра вління в межах його компетен ції, в тому числі: контроль за виробництвом та обігом спирт у, алкогольних напоїв, тютюно вих виробів; контроль за дотр иманням суб'єктами господарю вання вимог законодавства з питань зберігання, транспорт ування та реалізації спирту, алкогольних напоїв та тютюн ових виробів; ліцензування д іяльності суб'єктів господар ювання з роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютю новими виробами, зупинення д ії та анулювання виданих ним и ліцензій; застосування до с уб'єктів господарювання у ви падках, передбачених законод авством, фінансових санкцій за порушення вимог законодав ства, яке регулює відносини п ри здійсненні роздрібної тор гівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами; зверне ння до суду з позовами, в тому числі про стягнення з суб'єкт ів господарювання сум фінанс ових санкцій у вигляді штраф ів за порушення вимог законо давства, яке регулює відноси ни при здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоя ми і тютюновими виробами.
Відповідно до п.61.1 ст.61 Подат кового кодексу України подат ковий контроль - система захо дів, що вживаються контролюю чими органами з метою контро лю правильності нарахування , повноти і своєчасності спла ти податків і зборів, а також д отримання законодавства з пи тань проведення розрахунков их та касових операцій, патен тування, ліцензування та інш ого законодавства, контроль за дотриманням якого покладе но на контролюючі органи.
Пунктом 61.2 ст.61 Податкового к одексу України зазначено, що податковий контроль здійсню ється органами, зазначеними у статті 41 ПКУ, в межах їх повно важень, встановлених цим код ексом.
На підставі п.41.1.1 ст.41 ПК Украї ни контролюючими органами є, зокрема, органи державної по даткової служби - щодо податк ів, які справляються до бюдже тів та державних цільових фо ндів, а також стосовно законо давства, контроль за дотрима нням якого покладається на о ргани державної податкової с лужби.
З огляду на викладене можна зробити висновок, що Регіона льне управління Департамент у САТ ДПА України у Донецькій області є самостійним орган ом державної податкової служ би, функції якої затверджені законодавчим органом - Каб інетом Міністрів України, то му начальник РУ Департаменту САТ ДПА України у Донецькій о бласті, як керівник органу де ржавної податкової служби, м ає необхідний обсяг повноваж ень на видання наказу та напр авлення на проведення фактич ної перевірки суб' єктів гос подарювання.
Відповідно до п.75.1.3 ст.75 ПК Укр аїни фактичною вважається пе ревірка, що здійснюється за м ісцем фактичного провадженн я платником податків діяльно сті, розташування господарсь ких або інших об' єктів прав а власності такого платника. Така податкова перевірка зд ійснюється щодо дотримання п орядку здійснення платникам и податків розрахункових опе рацій, ведення касових опера цій, наявності ліцензій, пате нтів, свідоцтв, у тому числі св ідоцтв про державну реєстра цію, виробництва та обігу під акцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового до говору, оформлення трудових відносин з працівниками (най маними особами).
Згідно п.п.80.2.2. п.80.2 ст.80 ПК Украї ни фактична перевірка здійсн юється без попередження плат ника податків (особи).
Фактична перевірка може пр оводитися на підставі рішенн я керівника органу податково ї служби, оформленого наказо м, копія якого вручається пла тнику податків або його упов новаженому представнику під розписку до початку проведе ння такої перевірки, та за ная вності хоча б однієї з обстав ин, зокрема: у разі отримання в установленому законодавств ом порядку інформації від де ржавних органів або органів місцевого самоврядування, як а свідчить про можливі поруш ення платником податків зако нодавства, контроль за яким п окладено на органи державної податкової служби, зокрема, щ одо здійснення платниками по датків розрахункових операц ій, ведення касових операцій , наявності патентів, ліцензі й, свідоцтв про державну реєс трацію та інших документів, к онтроль за наявністю яких по кладено на органи державної податкової служби, виробницт ва та обігу підакцизних това рів.
Як правильно встановлено с удом першої інстанції, підст авою для проведення фактично ї перевірки ТОВ «Фобос-Віс», у відповідності з п.п.80.2.2 п.80.2 ст.80 П К України, стало отримання Р егіональним управлінням деп артаменту САТ ДПА України в Д онецькій області листа від 30.0 5.2011 року (а.с.47), яким відділ кримі нальної міліції у справах ді тей Головного управління МВС України в Донецькій області просив виділити працівників Регіонального управління дл я відпрацювання магазинів та розважальних закладів Донец ької області у червні-липні 201 1 року з підстав виявлення неп оодиноких фактів продажу неп овнолітнім алкогольних, слаб оалкогольних та тютюнових ви робів закладами торгівлі. До цього листа наданий перелік магазинів та розважальних з акладів, у якому за порядкови м номером 12 зазначено ТОВ «Фоб ос-Віс» (код за ЄДРПОУ 13478186).
Умови та порядок допуску по садових осіб до проведення ф актичних перевірок визначен і п.81.1 ст.81 ПК України, відповідн о до якого посадові особи орг ану державної податкової слу жби вправі приступити до про ведення фактичної перевірки за умови пред' явлення напр авлення на проведення такої перевірки, в якому зазначают ься дата видачі, найменуванн я органу державної податково ї служби, реквізити наказу пр о проведення відповідної пер евірки, найменування та рекв ізити суб' єкта (об' єкта), пе ревірка якого проводиться (п різвище, ім' я, по батькові фі зичної особи - платника под атку, який перевіряється), мет а, вид (планова або позапланов а), підстави, дата початку та т ривалість перевірки, посада та прізвище посадової (служб ової) особи, яка проводитиме п еревірку. Направлення на пер евірку у такому випадку є дій сним за наявності підпису ке рівника органу державної под аткової служби або його заст упника, що скріплений печатк ою органу державної податков ої служби.
Непред' явлення платнику податків (його посадовим (слу жбовим) особам або особам, які фактично проводять розрахун кові операції) направлення н а проведення перевірки або п ред' явлення направлення, оф ормленого з порушенням вищев казаних вимог є підставою дл я недопущення посадових (слу жбових) осіб органу державно ї податкової служби до прове дення фактичної перевірки.
З огляду на направлення від 08.09.2011 року № 000383 (а.с.49), яке пред' яв лене посадовій особі ТОВ «Фо бос-Віс» в день перевірки 08.06.2011 року, про що є її підпис, судов а колегія погоджується з вис новком суду першої інстанції про правомірність проведенн я відповідачем фактичної пер евірки, порядок та умови пров едення якої відповідають вим огам податкового законодавс тва.
Доводи позивача про невідп овідність форми направлення на проведення фактичної пер евірки не спростовують висно вків суду першої інстанції п ро правомірність умов та пор ядку проведення перевірки.
Крім цього, судова колегія з азначає, що направлення на пе ревірку (як документальної в иїзної, так і фактичної перев ірки) є дійсним за наявності підпису керівника органу дер жавної податкової служби або його заступника, що скріплен ий печаткою органу державної податкової служби.
Направлення на проведення фактичної перевірки ТОВ «Фо бос-Віс» підписано начальник ом Регіонального управління Департаменту САТ ДПА Україн и у Донецькій област, скріпле но печаткою органу державної податкової служби.
Доводи позивача щодо належ ності відповідача до Державн ої податкової служби, а не Дер жавної податкової адміністр ації, не змінюють направленн я діяльності цього органу де ржавної податкової служби, й ого функцій, повноважень, та н е впливають на обсяг дієздат ності у спірних правовідноси нах.
На підставі викладеного су д першої інстанції прийшов д о правильного висновку про п равомірність дій відповідач а в межах повноважень по офор мленню наказа від 08.06.2011 року № 255 та направлення від 08.09.2011 року № 000383 на проведення фактичної пе ревірки, перевірка проведена на законних підставах, визна чених Подаковим кодексом Укр аїни.
Щодо виявлених в ході перев ірки порушень з боку ТОВ «Фоб ос-Віс» судова колегія зазна чає наступне.
В акті перевірки зазначено , що в приміщенні магазину, роз ташованому за адресою - АД РЕСА_1, який належить ТОВ «Фо бос-Віс» курити заборонено, а ле не розміщена наочна інфор мація, яка складається з граф ічного знаку про заборону ку ріння та тексту «Куріння заб оронено!», чим порушено ст. 15-2 З акону «Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».
Акт перевірки підписаний б ухгалтером ОСОБА_4 без зау важень та за відсутністю пре тензій до осіб, які здійснюва ли перевірку.
Відповідно до ст.15-2 Закону Ук раїни «Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у місц ях та закладах, де куріння заб оронено, має бути розміщена н аочна інформація, яка склада ється із графічного знака пр о заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння забо ронено!».
Куріння зокрема заборонен о у приміщеннях підприємств, установ та організацій усіх форм власності.
Відповідно до ст.17 Закону Ук раїни «Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зокре ма, за нерозміщення наочної і нформації про заборону курін ня передбачена відповідальн ість у вигляді штрафу в розмі рі 3 400,00 грн.
Матеріалами справи підтве рджено та не спростовано поз ивачем порушення з його боку Закону України «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів», тому відповідач правом ірно застосував до ТОВ «Фобо с-Віс» штрафні санкції за вия влені порушення в розмірі 3400 г рн.
ТОВ «Фобос-Віс» мало ліценз ію на право роздрібної торгі влі алкогольними напоями АГ № 111427 від 22.09.2009 року з терміном дії з 24.09.2009 року по 24.09.2010 року, до якої внесено ЕККА з фіскальним но мером № 0573000524. За заявою пози вача від 11.08.2010 року до зазначено ї ліцензії внесений ЕККА з фі скальним номером № 0573000841. (а.с .52)
Перевіркою встановлено фа кти роздрібної торгівлі алко гольними напоями через ЕККА, не зазначений у ліцензії на д ень перевірки, а саме: з контро льної стрічки від 10.08.2010 року вба чається (ЕККА з фіскальним но мером № 0573000841) факт реалізац ії алкогольних напоїв (пряма мова:) «водка 1» за чеком № 0002 на суму 11,50 грн. та за чеком № 0003 на су му 10,00 грн. Як вбачається з мате ріалів справи, зазначений ЕК КА внесено до ліцензії на пра во роздрібної торгівлі алког ольними напоями 11.08.2010 року, тобт о після реалізації горілки з а чеками №№ 0002 та 0003. (а.с.65)
Судом першої інстанції вір но не взято до уваги доводи по зивача про помилковий друк ч еків з назвою товару «водка» замість товару «віскас» та « кітікет», оскільки позивач н е надав документальних доказ ів збігу вартості товару «Whiskas» та «Kiticat» з товаром «водка». Так ож при перевірці посадовим о собам відповідача не доводив ся факт наявності письмових пояснень продавця ОСОБА_5 щодо помилки.
Пунктом 4.7 Порядку реєстрац ії, опломбування та застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій за товари (посл уги), затвердженого наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 01.12.2000 р. № 614 (да лі - Порядок), скасування помил ково проведеної через РРО су ми розрахунку здійснюється ш ляхом реєстрації від'ємної с уми тільки в разі забезпечен ня алгоритмом роботи РРО окр емого накопичення у фіскальн ій пам'яті від'ємних сум розра хунків. Якщо РРО не забезпечу є такого накопичення, то дозв оляється реєструвати видачу коштів (скасування помилков ої суми) за допомогою операці ї «службова видача», крім цьо го, як передбачено пунктом 4.8 П орядку застосування РРО необ хідно скласти акт про відмін у помилково проведеної через РРО суми розрахунку, де вказу ються дані про помилкову сум у та реквізити розрахунковог о документа, акти про скасува ння помилково проведеної чер ез РРО суми розрахунку перед аються до бухгалтерії СПД і з берігаються протягом 3 років . У разі відсутності у СПД бухг алтерії зазначені акти підкл еюються на останній сторінці відповідної книги обліку ро зрахункових операцій.
Пунктом 5 Інструкції щодо за повнення «Звіт про використа ння реєстраторів розрахунко вих операцій та книг обліку р озрахункових операцій (розра хункових книжок)» за формою № ЗВР-1 Порядку подання звітнос ті, пов'язаної із застосуванн ям реєстраторів розрахунков их операцій або використання м книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книж ок) - якщо протягом звітного мі сяця через РРО були зареєстр овані помилково введені суми , то ці суми не включаються до граф 4 - 7. За бажанням СПД до Зві ту можна додати пояснювальну записку щодо помилково введ ених сум.
Товариство «Фобос-Віс» не з дійснило виправлення помилк и відповідно до вищезазначен их вимог, тому з огляду на суку пність наданих доказів, суд п ершої інстанції правильно ді йшов до висновку про відсутн ість помилки та наявність фа кту правопорушення у сфері о податкування в частині роздр ібної торгівлі алкогольними напоями через ЕККА, не зазнач ений у ліцензії.
Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за роз дрібну торгівлю алкогольним и напоями через електронний контрольно-касовий апарат (к нигу обліку розрахункових оп ерацій), не зазначений у ліцен зії до суб'єктів господарюва ння застосовуються фінансов і санкції у вигляді штрафів - 2 00 відсотків вартості реалізо ваної через такий контрольно -касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) про дукції, але не менше 1000 гривень .
Судова колегія погоджуєть ся з законністю дії відповід ача по притягненню до відпов ідальності ТОВ «ФобосВіс» за правопорушення у сфері опод аткування в частині роздрібн ої торгівлі алкогольними нап оями через ЕККА, не зазначени й у ліцензії.
За таких обставин судова ко легія погоджує висновок суду першої інстанції про відмов у в задоволенні позовних вим ог про відміну та визнання пр отиправним рішення про засто сування фінансових санкцій в ід 24 червня 2011 року № 0516710673-32189 на заг альну суму у розмірі 4 400,00 грн.
Колегія суддів вважає, що су дом першої інстанції правиль но встановлені обставини спр ави, постанова прийнята з дот риманням норм матеріального та процесуального права, дов оди апеляційної скарги не сп ростовують висновків суду пе ршої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постан ови суду не вбачається.
Керуючись статтями 24, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, ко легія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Фобос-Віс» на постанов у Донецького окружного адмін істративного суду від 07 верес ня 2011 року по адміністративні й справі №2а/0570/13151/2011 - залишити б ез задоволення.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 07 вересня 2011 року по адмін істративній справі №2а/0570/13151/2011 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками апеляц ійного перегляду набирає зак онної сили з моменту проголо шення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складання ухвали у повн ому обсязі.
У повному обсязі ухвала скл адена та підписана колегією суддів 28 жовтня 2011 року.
Головуючий суддя І.Д.Компанієць
Судді: Т.П.Бадахова
Л.В.Ястребова
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2011 |
Оприлюднено | 11.04.2012 |
Номер документу | 22427207 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць І.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні