Головуючий у 1 інстанції - Щипачова Г.Є.
Суддя-доповідач - Радіон ова О.О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2011 року справа №2а-6 153/11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Радіоно вої О.О.
суддів Нікуліна О.А. , Жабо тинської С.В.
розглянувши у письмовому Ленінської міжра йонної державної податкової
провадженні апеляційну ск аргу інспекції у м . Луганську
на постанову Луганського о кружного адміністративного суду
від 17 серпня 2011 року
по адміністративній справ і № 2а-6153/11/1270
за позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю
«Дизсервіс-Луга нськ»
до Ленінської міжрай онної державної податкової
інспекції у м. Луганську
про визнання не правомірними дій щодо провед ення перевірки,-
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Дизсервіс-Лу ганськ» звернулося до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду з позовом до Лені нської міжрайонної державно ї податкової інспекції у м. Л уганську про визнання протип равними дій, які полягають у в икладенні в акті перевірки в исновку про нікчемність прав очинів, укладених позивачем з контрагентами згідно додат ку №5 до декларації з податку н а додану вартість за березен ь 2011 року (арк. спр. 3-11).
Ухвалою Луганського окруж ного адміністративного суду від 19 липня 2011 року відкрито пр овадження у справі за правил ами Кодексу адміністративно го судочинства України (арк. с пр. 1).
03 серпня 2011 року позивач уточ нив позовні вимоги та просив суд визнати неправомірними дії податкового органу щодо проведення перевірки позива ча щодо підтвердження господ арських відносин із платника ми податків згідно додатку № 5 до декларації з податку на до дану вартість за березень 2011 р оку.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 17 серпня 2011 року позовн і вимоги задоволені. Визнані неправомірними дії відповід ача щодо проведення перевірк и Товариства з обмеженою від повідальністю «Дизсервіс-Лу ганськ» щодо підтвердження г осподарських відносин із пла тниками податків згідно дода тку №5 до декларації з податку на додану вартість за березе нь 2011 року, яка оформлена актом від 23 травня 2011 року №908/16/37287651 (арк. с пр. 72-74).
В обґрунтування прийнятог о рішення суд першої інстанц ії зазначив, що оскільки пода тковим органом фактично пров едено не камеральну, а невиїз ну документальну перевірку п озивача, позовні вимоги підл ягають задоволенню.
Ленінська міжрайонна держ авна податкова інспекція у м . Луганську подала апеляційн у скаргу, в якій просить скасу вати постанову Луганського о кружного адміністративного суду від 17 серпня 2011 року та при йняти нову постанову, якою ві дмовити у задоволені позову з підстав порушення судом пе ршої інстанції норм матеріал ьного та процесуального прав а (арк. спр. 77-80).
В апеляційній скарзі скарж ник посилається на те, що судо м першої інстанції не врахов ано нікчемність правочину, у кладеного позивачем з контра гентами. Також, апелянт посил ається на акт перевірки, який на його думку, є доказом встан овлення факту нікчемності.
Крім того, апелянт зазначає , що обраний позивачем спосіб захисту не відповідає об' є кту порушеного права.
Сторони у судове засідання не з»явилися, про дату, час та місце розгляду справи були п овідомлені належним чином.
Керуючись п. 2 частини 1 ст. 197 К АС України судова колегія ух валила здійснити апеляційни й розгляд справи у порядку пи сьмового провадження за наяв ними у справі матеріалами.
Колегія суддів, розглянувш и апеляційну скаргу та матер іали справи, встановила наст упне.
Товариство з обмежен ою відповідальністю «Дизсер віс-Луганськ» зареєстроване як суб'єкт господарювання - юр идична особа виконавчим комі тетом Луганської міської рад и 24 вересня 2010 року, реєстрацій ний запис №13821020000017778, ідентифікац ійний код 37287651, про що видане сві доцтво про державну реєстрац ію юридичної особи серії А01 № 612289 (а.с. 12).
Товариство з обмежен ою відповідальністю «Дизсер віс-Луганськ» перебуває на о бліку в Ленінській міжрайонн ій державній податковій інсп екції у м. Луганську та є платн иком податку на додану варті сть, про що Ленінською міжрай онною державною податковою і нспекцією у м. Луганську вида не Свідоцтво №100307029 про реєстра цію платника податку на дода ну вартість серії НБ №502988, інди відуальний податковий номер 372876512367 (а.с.14).
23 травня 2011 року в примі щенні Ленінської міжрайонно ї державної податкової інспе кції у м. Луганську проведено камеральну перевірку Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Дизсервіс-Луганськ» щ одо підтвердження господарс ьких відносин із платниками податків згідно додатку №5 до декларації з податку на дода ну вартість за березень 2011 рок у.
За результатами пере вірки складено акт про резул ьтати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відп овідальністю «Дизсервіс-Луг анськ» від 23 травня 2011 №908/16/37287651, як им встановлено порушення час тини 5 статті 203, частин 1, 2 статті 215, статті 216 Цивільного кодекс у України в частині недодерж ання вимог зазначених статей в момент вчинення правочині в, які не спрямовані на реаль не настання наслідків, що обу мовлені ними по правочинах, з дійснених Товариством з обме женою відповідальністю «Диз сервіс-Луганськ» при придбан ні та продажу товарів (послуг ). Товар (послуги) по вказаних п равочинах не був переданий в порушення статей 662, 655 та 656 Циві льного кодексу України.
Відповідно до статті 195 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд апеляційн ої інстанції переглядає судо ві рішення суду першої інста нції в межах апеляційної ска рги.
Суть спірних правовідноси н полягає у правомірності пр оведення камеральної переві рки податковим органом.
Спірні правовідносини рег улюються Конституцією Украї ни, Кодексом адміністративно го судочинства України та По датковим кодексом України.
Згідно з пунктом 1 статті 9 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд при вир ішенні справи керується прин ципом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до пункту 20.1.4 ста тті 20 Податкового кодексу Укр аїни органи державної податк ової служби мають право пров одити перевірки платників по датків (крім Національного б анку України) в порядку, встан овленому цим Кодексом.
Згідно з пунктом 75.1. статті 75 П одаткового кодексу України о ргани державної податково ї служби мають право прово дити камеральні, документал ьні (планові або позапланов і; виїзні або невиїзні) та факт ичні перевірки.
Камеральні та документаль ні перевірки проводяться ор ганами державної податкової служби в межах їх повноваже нь виключно у випадках та у порядку, встановлених цим К одексом, а фактичні перевірк и - цим Кодексом та іншими зако нами України, контроль за до триманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Відповідно до статті 76 Пода ткового кодексу України каме ральна перевірка проводить ся посадовими особами орган у державної податкової служ би без будь-якого спеціальн ого рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній п еревірці підлягає вся податк ова звітність суцільним поря дком. Згода платника податкі в на перевірку та його присут ність під час проведення кам еральної перевірки не обов'я зкова. Порядок оформлення ре зультатів камеральної перев ірки здійснюється відповідн о до вимог статті 86 цього Коде ксу.
Згідно з пунктом 86.2 статті 86 П одаткового кодексу України з а результатами камеральної перевірки у разі встановлен ня порушень складається ак т у двох примірниках, який під писується посадовими особа ми такого органу, які прово дили перевірку, і після реєст рації в органі державної под аткової служби вручається аб о надсилається для підписанн я протягом трьох робочих дні в платнику податків у поряд ку, визначеному статтею 42 цьо го
Кодексу.
За приписами пункту 42.2 статт і 42 Податкового кодексу Украї ни документи вважаються нале жним чином врученими, якщо во ни надіслані за адресою (місц езнаходженням, податковою а дресою) платника податків р екомендованим листом з пов ідомленням про вручення або особисто вручені платнику п одатків або його законному
чи уповноваженому предста вникові.
Проте, в матеріалах справи відсутні докази відправленн я податковим органом акту пе ревірки на адресу позивача.
Більш того, з акту перевірки вбачається, що перевірку поз ивача проведено згідно підпу нкту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 та ста тті 79 Податкового кодексу Укр аїни.
Відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1. статті 78 Податкового кодексу України документаль на позапланова виїзна переві рка здійснюється за наслідка ми перевірок інших платників податків або отримання под аткової інформації виявлен о факти, що свідчать про можл иві порушення платником пода тків податкового, валютного та іншого законодавства, кон троль за дотриманням якого п окладено на органи державної податкової служби, якщо пла тник податків не надасть п ояснення та їх документал ьні підтвердження на обов' язковий письмовий запит орга ну державної податкової сл ужби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Пунктом 75.1.2. статті 75 Податков ого кодексу України визначе но, що документальною перев іркою вважається перевірк а, предметом якої є своєчасні сть, достовірність, повнота н арахування та сплати усіх пе редбачених цим Кодексом под атків та зборів, а також дот римання валютного та іншого законодавства, контроль за д отриманням якого покладено на контролюючі органи, дот римання роботодавцем закон одавства щодо укладення тр удового договору, оформленн я трудових відносин з праців никами (найманими особами) та яка проводиться на підстав і податкових декларацій (роз рахунків), фінансової, статис тичної та іншої звітності, ре гістрів податкового та бухг алтерського обліку, ведення яких передбачено законом, п ервинних документів, які вик ористовуються в бухгалтерс ькому та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого зак онодавства, контроль за дот риманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в ус тановленому законодавством порядку органом державної податкової служби документі в та податкової інформації, у тому числі за результатами п еревірок інших платників под атків. Документальною невиїз ною перевіркою вважається пе ревірка, яка проводиться в пр иміщенні органу державної по даткової служби.
Відповідно до пункту 79.1. стат ті 79 Податкового кодексу Укра їни документальна невиїзна перевірка здійснюється у р азі прийняття керівником орг ану державної податкової сл ужби рішення про її провед ення та за наявності обста вин для проведення документ альної перевірки, визначени х статтями 77 та 78 цього Коде ксу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на пі дставі зазначених у підпункт і 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Ко дексу документів та даних, н аданих платником податків у визначених цим Кодексом випа дках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законо м.
Пунктом 79.2. статті 79 Податков ого кодексу України визначен о, що документальна позаплан ова невиїзна перевірка п роводиться посадовими особа ми органу державної податков ої служби виключно на підста ві рішення керівника органу державної податкової служби , оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим ли стом із повідомленням про вр учення або вручення йому чи й ого уповноваженому предста внику під розписку копії на казу про проведення документ альної позапланової невиїзн ої перевірки та письмового п овідомлення про дату початк у та місце проведення такої перевірки.
Згідно з пунктом 79.3. статті 79 П одаткового кодексу України п рисутність платників пода тків під час проведення док ументальних невиїзних перев ірок не обов'язкова.
Відповідно до пункту 73.3. стат ті 73 Податкового кодексу Укра їни органи державної подат кової служби мають право з вернутися до платників подат ків та інших суб'єктів інформ аційних відносин із письмов им запитом про подання інфор мації (вичерпний перелік та п ідстави надання якої встанов лено законом), необхідної для виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій, завдань, та її д окументального підтверджен ня. Такий запит підписується керівником (заступником ке рівника) органу державної п одаткової служби і повинен містити перелік інформації , яка запитується, та документ ів, що її підтверджують, а тако ж підстави для надіслання за питу.
Письмовий запит про поданн я інформації надсилається пл атнику податків або іншим су б'єктам інформаційних віднос ин за наявності хоча б одніє ї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отри маної в установленому законо м порядку, виявлено факти, як і свідчать про порушення пла тником податків податкового , валютного законодавства, за конодавства у сфері запобі гання та протидії легаліз ації (відмиванню) доходів, оде ржаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та і ншого законодавства, контро ль за дотриманням якого покл адено на органи державної по даткової служби;
2) для визначення рівня з вичайних цін на товари (робо ти, послуги) під час проведенн я перевірок;
3) в інших випадках, визнач ених цим Кодексом.
Запит вважається вручен им, якщо його надіслано пошто ю листом з повідомленням про вручення за податковою адре сою або надано під розписку п латнику податків або іншом у суб'єкту інформаційних ві дносин або його посадовій ос обі.
Платники податків та ін ші суб'єкти інформаційних в ідносин зобов'язані подават и інформацію, визначену у з апиті органу державної под аткової служби, та її докуме нтальне підтвердження протя гом одного місяця з дня, що нас тає за днем надходження запи ту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли з апит складено з порушенням в имог, викладених в абзацах першому та другому цього пун кту, платник податків звільн яється від обов'язку надават и відповідь на такий запит.
Проте, судом першої інстанц ії встановлено, підтверджуєт ься наявними матеріалами спр ави та не спростовано довода ми апеляційної скарги, що від повідачем на адресу позивача було направлено запит від 05 т равня 2011 року №19090/16-71 про надання пояснень щодо здійснення фі нансово-господарської діяль ності, придбання та реалізац ії товарів (робіт, послуг) та с плати податків і зборів (обов ' язкових платежів) з наданн ям первинних документів пода ткового, бухгалтерського обл іку та документального підтв ердження: реєстри отриманих та податкових накладних.
Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанц ії дійшов правильного виснов ку про задоволення позовних вимог, оскільки податковий о рган діяв з порушенням вимог Податкового кодексу України , а саме не у спосіб, визначени й Законом.
Відповідно до статті 159 Коде ксу адміністративного судоч инства України судове рішенн я повинно бути законним і обґ рунтованим.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висно вку, що судом першої інстанці ї правильно встановлені обст авини справи та постанова пр ийнята з дотриманням норм ма теріального та процесуально го права, доводи апеляційної скарги не спростовують висн овків суду першої інстанції, тому підстав для задоволенн я апеляційної скарги та скас ування постанови суду не вба чається.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Ленінсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції у м. Луган ську на постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 17 серпня 2011 року у а дміністративній справі № 2а-615 3/11/1270 - залишити без задоволенн я.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 17 серпня 2011 року у адміні стративній справі № 2а-6153/11/1270 за п озовом Товариства з обмежено ю відповідальністю «Дизсерв іс-Луганськ» до Ленінської м іжрайонної державної податк ової інспекції у м. Луганську про визнання неправомірними дії податкового органу щодо проведення перевірки позива ча щодо підтвердження господ арських відносин із платника ми податків згідно додатку № 5 до декларації з податку на до дану вартість за березень 2011 р оку - залишити без змін.
Ухвала складена та підпис ана колегією суддів 19 жовтня 2011 року.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом д вадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі, а як що її було прийнято за наслід ками розгляду у письмовому п ровадженні, - через п»ять днів після направлення її копії о собам, які беруть участь у спр аві.
Головуючий суддя О.О.Радіонов а
Судді О.А. Нікулін
С.В. Жаботинська
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2011 |
Оприлюднено | 10.04.2012 |
Номер документу | 22436395 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Радіонова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні