Ухвала
від 02.11.2011 по справі 2а/0570/3009/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Бойко М.І.

Суддя-доповідач - Нікулі н О.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 листопада 2011 року справа №2а/0570/3009/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Ш евченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Нікулін а О.А.

суддів Радіонової О.О. , Жа ботинської С.В.

при секретарі судового за сідання Гуринович А.Б.

за участю:

представника позивача: Прокоповича О.В .

представника відповідача : Черкашиної К.І ., , Воронцової А.О.

прокурора: Вартанової О.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн і скарги прокуратури Донець кої області, Інспекції держ авного архітектурно-будівел ьного контролю на постанову Донецького окружного адмін істративного суду від 22 вер есня 2011 року у справі за поз овом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альт» до Інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю в Донецькій області про виз нання дій та рішення щодо ска сування дозволу на виконання будівельних робіт від 14.04.2009 р. № 09/456 протиправними, визна ння протиправним та скасуван ня наказу Інспекції державн ого архітектурно-будівельн ого контролю у Донецькій області від 10.06.2010 р. № 61, визнанн я протиправними та скасуванн я приписів Інспекції державн ого архітектурно-будівельно го контролю у Донецькій обла сті від 05.01.2011 р. № 3 та від №31,-

В С Т А Н О В И Л А :

У лютому 2011 року пози вач звернувся з адміністрат ивним позовом до Інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю в Донецьк ій області про визнання дій т а рішення щодо скасування до зволу на виконання будівельн их робіт від 14.04.2009 р. № 09/456 протипр авними, визнання протиправни м та скасування наказу Інспе кції державного архітекту рно-будівельного контролю у Донецькій області від 10.0 6.2010 р. № 61, визнання протиправним и та скасування приписів Інс пекції державного архітекту рно-будівельного контролю у Донецькій області від 05.01.2011 р. № 3 та від №31

Постановою Донецько го окружного адміністративн ого суду від 22 вересня 2011 року позов задоволено.

Суд першої інстанції виз нав дії та рішення Інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю у Донецьк ій області щодо скасування д озволу на виконання будівель них робіт від 14.04.2009 р. № 09/456 протип равними, визнав протиправни м та скасувати наказ Інспекц ії державного архітектурно-б удівельного контролю у Донец ькій області від 10.06.2010 р. № 61, визн ав протиправними та скасуват и приписи Інспекції державно го архітектурно-будівельног о контролю у Донецькій облас ті від 05.01.2011 р. № 3 та від 19.01.2011 № 31.

З постановою суду пер шої інстанції не погодилися відповідач та прокурор, зве рнулися з апеляційними скарг ами на неї, в яких зазначено, що суд першої інстанції пор ушив норми матеріального та процесуального права внасл ідок чого неправильно виріши в справу, вважають, що постан ова підлягає скасуванню.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговорив ши доводи апеляційної скарг и, колегія суддів дійшла вис новку, що апеляційні скарги не підлягає задоволенню з на ступних підстав.

Задовольняючи позовн і вимоги, суд першої інстанці ї правильно встановив правов ідносини між сторонами по сп раві, застосував відповідні норми матеріального та проц есуального права та виходи в з наступного.

Позивач є юридичною особою , що діє на підставі Статуту.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України.

У відповідності до Положен ня" про інспекції державного архітектурно-будівельного к онтролю в Автономній Республ іці Крим, областях, м. Києві і м . Севастополі, затвердженого наказом Міністерства регіон ального розвитку та будівниц тва України від 19 листопада 2007 року N 317 (зареєстрованим в Міні стерстві юстиції України 10 гр удня 2007 року за N 1361/14628) (далі - Полож ення №317), інспекції державног о архітектурно-будівельного контролю в Автономній Р еспубліці Крим, областях, мм. Києві та

Севастополі є територіаль ними органами Державної архі тектурно-будівельної інспек ції (далі - Держархбудінспекц ія), входять до сфери її управл іння, підзвітні і підконтрол ьні їй.

У відповідності до п. 2 Полож ення №317 інспекції державного архітектурно-будівельного к онтролю у своїй діяльності к еруються Конституцією та зак онами України, актами Презид ента України, актами Кабінет у Міністрів України, наказам и Міністерства регіональног о розвитку та будівництва та Державної архітектурно-буді вельної інспекції, а також ци м Положенням.

Так, у відповідності до Поло ження № 317 інспекції державног о архітектурно-будівельного контролю відповідно до покл адених на них завдань провод ять у встановленому порядку перевірки відповідності вик онання будівельних робіт, бу дівельних матеріалів, виробі в і конструкцій вимогам держ авних стандартів, будівельни х норм і правил, технічним умо вам, затвердженим проектним рішенням.

Згідно із п. 5 Положення № 317 ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю м ають право в установлених за конодавством випадках прово дити перевірку об'єктів буді вництва і підприємств, що виг отовляють будівельні матері али, вироби і конструкції, нез алежно від форм власності що до дотримання вимог законода вства з питань, що належать до їх компетенції.

Згідно із п. 5 Положення № 317 ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю м ають право давати у межах сво їх повноважень замовникам, п роектним і будівельним орган ізаціям, підприємствам, що ви готовляють будівельні матер іали, вироби і конструкції, об ов'язкові для виконання прип иси щодо усунення фактів пор ушень вимог законодавства, д ержавних стандартів, будівел ьних норм і правил, технічних умов, затверджених проектни х рішень, місцевих правил заб удови населених пунктів, вно сити замовникам пропозиції щ одо припинення фінансування об'єктів будівництва на пері од до усунення виявлених у ре зультаті здійснення державн ого архітектурно-будівельно го контролю недоліків.

Підпунктом 15 п. 5 зазначеного Положення передбачено, що Ві дповідач має право здійснюва ти захист у суді своїх прав та законних інтересів, звертат ися до суду у разі виявлення п равопорушень у сфері будівни цтва, містобудування та архі тектури.

Відповідно до п. 7 Положення інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю видають у межах своїх повно важень накази організаційно -розпорядчого характеру з пи тань, що належать до їх компет енції, та контролюють їх вико нання. Враховуючи зазначене, розпорядчим документом для здійснення перевірки є наказ інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю.

Відповідач діє на підставі Положення про інспекцію дер жавного архітектурно-будіве льного контролю в Донецькій області (далі - Положення), зат вердженого наказом Держархб удінспекції від 24.02.2009 №28 на підс таві Положення №317 в редакції, що діяла на час вчинення спір них дій та ухвалення рішень.

Згідно п. 15 Положення, Відпов ідач є юридичною особою, має с амостійний баланс, реєстраці йні рахунки в органах Держав ного казначейства, печатку і з зображенням Державного Гер ба України і своїм найменува нням.

Правові, економічні, соціал ьні та організаційні засади містобудівної діяльності в У країні визначає Закон Україн и "Про основи містобудування " від 16 листопада 1992 року №2780-ХП (д алі - Закон України 2780). Розділо м другим зазначеного Закону передбачене державне регулю вання у сфері містобудування , яке, серед іншого, відповідно до статей 10, 24 та статті 31 Закону України "Про планування і заб удову територій" від 20 квітня 2000 року №1699-111, здійснюється спец іально уповноваженими орган ами з питань містобудування та архітектури. Вирішення сп орів відповідно до статті 26 За кону України 2780 з питань місто будування здійснюється у том у числі судом відповідно до з аконодавства.

Закон України «Про основні засади державного нагляду (к онтролю) у сфері господарськ ої діяльності» № 877-У від 05.04.2007 ро ку (далі - Закон № 877), в редакції щ о

діяла на що діяла на час спі рних правовідносин, визначає правові та організаційні за сади, основні принципи і поря док здійснення державного на гляду (контролю ) у сфері госпо дарської діяльності, повнова ження органів державного наг ляду (контролю), їх посадових о сіб і права, обов'язки та відпо відальність суб'єктів господ арювання під час здійснення державного нагляду (контролю ). Законом встановлені планов і та позапланові заходи зі зд ійснення державного нагляду (контролю) та порядок їх здійс нення.

У відповідності до ч. 6 ст. 7 За кону України «Про основні за сади державного нагляду (кон тролю) у сфері господарської діяльності», за результатам и здійснення планового або п озапланового заходу посадов а особа органу державного на гляду (контролю), у разі виявле ння порушень вимог законодав ства, складає акт, який повине н містити такі відомості: 1) да ту складення акта; 2) тип заход у (плановий або позаплановий ); 3) вид заходу (перевірка, ревіз ія, обстеження, огляд тощо); 4) пр едмет державного нагляду (ко нтролю); 5) найменування органу державного нагляду (контрол ю), а також посаду, прізвище, ім 'я та по батькові посадової ос оби, яка здійснила захід; 6) най менування юридичної особи аб о прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щ одо діяльності яких здійснюв ався захід.

Посадова особа органу держ авного нагляду (контролю) заз начає в акті стан виконання в имог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі неви конання - детальний опис вияв леного порушення з посилання м на відповідну вимогу закон одавства.

В останній день перевірки д ва примірники акта підписуют ься посадовими особами орган у державного нагляду (контро лю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, як що інше не передбачено закон ом.

Один примірник акта вручає ться суб'єкту господарювання або уповноваженій ним особі , а другий - зберігається в орг ані державного нагляду (конт ролю).

Відповідно до ч. 7 зазначено ї статті Закону № 877, на підстав і акта, який складено за резул ьтатами здійснення плановог о заходу, в ході якого виявлен о порушення вимог законодавс тва, протягом п'яти робочих дн ів з дня завершення заходу ск ладається припис, розпорядже ння або інший розпорядчий до кумент про усунення порушень , виявлених під час здійсненн я заходу.

За рішенням Донецької місь кої ради від 19 вересня 2008 року № 23/204 Позивачу -ТОВ «Альт» було н адано в оренду земельну діля нку загальною площею 0,0114 га по вул. Університетській поряд з Палацом спорту «Шахтар» у В орошиловському районі м. Дон ецька строком на 5 років для бу дівництва та подальшої експл уатації комплексу салону-маг азину (з ремонтом підземного переходу та благоустроєм пр илеглої території), про що так ож свідчить укладений 11.11.2008 рок у договір оренди.

Відповідачем 14 квітня 2009 рок у видано Позивачу дозвіл №09/456 н а виконання будівельних робі т з будівництва магазину неп родовольчих товарів по вул. У ніверситетський у Ворошилов ському районі м. Донецька зі с троком дії до 10 квітня 2010 року, с трок дії якого у квітні 2010 р. пр одовжено до 10.04.2011 р.

Наказом Відповідача №61 від 10.06.2010 року, за листом виконкому Донецької міськради від 10.06.2010 № 01/11-2189 та порушенням Позивачем в имог п. 1.3 державних будівельн их норм України В.2.3-5-2001, було ска совано дозвіл на виконання б удівельних робіт №09/456 від 14.04.2009 р оку з будівництва магазину н епродовольчих товарів по вул . Університетській у Ворошил овському районі м. Донецька, в иданого Позивачу.

Суд встановив, що жодного до кументу державного нагляду, передбаченого вищевказаним и нормами законодавства щодо проведення перевірок, видан ня приписів, встановлення та упередження правопорушень, Відповідачем у відношенні По зивача до часу скасування до зволу на виконання будівельн их робіт (10.06.2010 р.) складено не бул о. Підставами для скасування дозволу на виконання будіве льних робіт були лист викона вчого комітету Донецької міс ької ради від 10.06.2010 р. №01/11-2189 з вимо гою надати повідомлення чи в идавався дозвіл на проведенн я будівельних робіт позивачу та доповідна записка головн ого державного інспектора Ма тюшиної Г.Ю від цього ж дня

10.06.2010 р. про порушення Позивач ем п. 1.3 Державних будівельних норм України В.2.3-5-2001. Наказом Ві дповідача № 61 від 10.06.2010 року скас овано дозвіл на виконання бу дівельних робіт з посиланням на п.18 Порядку надання дозвол у на виконання будівельних р обіт, проте без зазначення в ч ому саме полягають порушення п. 18 Порядку.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 30.09.2009 №1104 було з атверджено Порядок надання д озволу на виконання будівель них робіт (далі - Порядок), п. 18 як ого визначає засади та проце дуру скасування (анулювання) дозволу на виконання будіве льних робіт.

Так, дозвіл на виконання буд івельних робіт може бути ска совано (анульовано) за рішенн ям інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю у разі:

подання замовником заяви п ро скасування (анулювання) до зволу на виконання будівельн их робіт;

видачі або перереєстрації дозволу на виконання будіве льних робіт з порушенням вим ог законодавства;

наявності відомостей про п рипинення юридичної особи аб о підприємницької діяльност і фізичною особою - підприємц ем (замовником, генеральним п роектувальником та генераль ним підрядником);

систематичного порушення законодавства у сфері будівн ицтва та архітектури під час виконання будівельних робіт ;

перешкоджання проведенню посадовими особами інспекці ї державного архітектурно-бу дівельного контролю перевір ок;

коли протягом трьох місяці в з дня видачі дозволу на вико нання будівельних робіт не р озпочато будівельні роботи.

У разі прийняття рішення пр о скасування (анулювання) доз волу на виконання будівельни х робіт інспекція державного архітектурно-будівельного к онтролю повідомляє у десятид енний строк замовника, підря дника та орган виконавчої вл ади або орган місцевого само врядування про прийняте ріше ння.

Інспекція державного архі тектурно-будівельного контр олю робить запис про скасува ння (анулювання) дозволу на ви конання будівельних робіт у журналі реєстрації та в уста новленому порядку вносить ві дповідні відомості до реєстр у.

Рішення про скасування (ану лювання) дозволу на виконанн я будівельних робіт може бут и оскаржено до суду в установ леному законом порядку.

Положення п.18 Порядку узгод жуються з положеннями ст. 29 За кону України "Про планування та забудову територій" від 20.04. 2000 №1699-111 та ст.4-1 Закону України "Пр о дозвільну систему в сфері г осподарської діяльності" від 06.09.2005 №2806-ІУ в частині скасуванн я (анулювання) документів доз вільного характеру (дозволів ).

Підставами прийняття нака зу Відповідачем від 10.06.2010 №61, як з азначається в самому спірном у наказі, були лист виконавчо го комітету Донецької місько ї ради від 10.06.2010 №01/11-2189 та порушенн я з боку Позивача положень п.1. 3. ДБН В.2.3.-5-2001 «Вулиці та дороги н аселених пунктів». На час вид ачі дозволу та продовження с троку його дії порушень пози вачем положень п.1.3. ДБН В.2.3.-5-2001 «В улиці та дороги населених пу нктів» Відповідачем не вбача лося.

За вказаних обставин, з огля ду на перелік підстав для ска сування (анулювання) дозволу на виконання будівельних ро біт, встановленого ст. 29 Закон у України "Про планування та з абудову територій" від 20.04.2000 №1699- 111 та п.18 Порядку, наказ Відпові дача від 10.06.2010 №61 прийнято у відс утність підстав, передбачени х законодавством, чинним на ч ас його прийняття.

Посилання Відповідача на п орушення п.1.3. ДБН В.2.3.-5-2001 «Вулиці та дороги населених пунктів » при будівництві даного об'є кту Позивачем протирічать д іям Відповідача, який 10.04.2010 подо вжив Позивачу строку дії доз волу на виконання будівельни х робіт від 14.04.2009 №09/456 до 10.04.2011, про що свідчить відповідна

знесення спорудженої буді влі, вважати їх законним та об ґрунтованими не можна. Тому, з азначені приписи підлягають скасуванню.

З урахуванням викла деного, колегія суддів вваж ає, що суд першої інстанції дотримався норм матеріаль ного та процесуального прав а під час вирішення справи , тобто відсутні підстави для скасування або зміни судов ого рішення.

Керуючись ст. 198, 200, 205, 206 К АС України, колегія суддів , -

УХВАЛИЛА:

Апеляційні скарги пр окуратури Донецької област і, Інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю на постанову Донецького окружного адміністративно го суду від 22 вересня 2011 рок у у справі за позовом Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Альт» до Інспекції д ержавного архітектурно-буді вельного контролю в Донецькі й області про визнання дій та рішення щодо скасування доз волу на виконання будівельни х робіт від 14.04.2009 р. № 09/456 прот иправними, визнання протипра вним та скасування наказу Ін спекції державного архіте ктурно-будівельного контро лю у Донецькій області ві д 10.06.2010 р. № 61, визнання протиправ ними та скасування приписів Інспекції державного архіте ктурно-будівельного контрол ю у Донецькій області від 05.01.2011 р. № 3 та від №31- залишити без з адоволення.

Постанову Донецьког о окружного адміністративно го суду від 22 вересня 2011 року - залишити без змін.

Ухвала набирає закон ної сили з моменту проголоше ння, та може бути оскаржена бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України про тягом двадцяти днів з дня ск ладення у повному обсязі..

У повному обсязі ухв ала складена 04 листопада 20 11 року.

Головуючий О.А.Нікулін

Судді О.О.Радіонова

С.В.Жаботинська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2011
Оприлюднено12.04.2012
Номер документу22447626
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/3009/2011

Ухвала від 18.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 18.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 14.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 14.10.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін Олександр Анатолійович

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 22.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні