ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ
91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.04.12 С права № 4/5014/366/2012
Розглянувши матеріали справи за позовом
Державного підприємств а “Придніпровська залізниця ”, м. Дніпропетровськ
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю “ТК Схід Рег іон”, м. Алчевськ Лугансько ї області
про стягнення 15 705 грн. 00 коп.
Суддя Старкова Г.М.
секретар судового засідан ня: Макаренко В.А.
за участю представників ст орін :
у присутності представник ів сторін:
від позивача - ОСОБА_1 ., довіреність № 31 від 01.01.2012;
від відповідача - не при був.
Суть спору: позива чем заявлено вимогу про стяг нення з відповідача на свою к ористь
15705 грн. 00 коп. штрафу з а неправильно зазначену масу вантажу у вагоні №67905869, відправ леного відповідачем зі станц ії Дарьєвка Донецької залізн иці за накладною №53883286 .
Представник позивача у су довому засіданні вимоги поз ову підтримав у повному обся зі, посилаючись на обґрунтов аність позовних вимог.
Відповідач витребувані су дом документи не представив, участь свого представника у судовому засіданні не забез печив, хоча про дату, час та мі сце судового засідання був п овідомлений належним чином: ухвали суду направлялись за адресою, яка є офіційним місц езнаходженням підприємства та підтверджена довідкою де ржавного реєстратора у викон авчому комітеті.
Отримання ухвал відповід ачем підтверджується повідо мленнями про вручення поштов ого відправлення.
Відповідно до пункту 3.5.11 Ін струкції з діловодства в гос подарських судах України, за твердженою наказом Вищого го сподарського суду України ві д 10.12.2002 N 75 (з подальшими змінами), п ерший, належним чином підпис аний, примірник процесуально го документа (ухвали, рішення , постанови) залишається у спр аві; на звороті у лівому нижнь ому куті цього примірника пр оставляється відповідний шт амп суду з відміткою про відп равку документа, що містить: в ихідний реєстраційний номер , загальну кількість відправ лених примірників документа , дату відправки, підпис праці вника, яким вона здійснена.
Дана відмітка є підтверд женням належного надсилання копій процесуального докуме нта сторонам та іншим учасни кам судового процесу.
Водночас, до повноважень г осподарських судів не віднес ено з'ясування фактичного мі сцезнаходження юридичних ос іб або місця проживання фізи чних осіб - учасників судовог о процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Т ому, відповідні процесуальні документи надсилаються госп одарським судом згідно з пош товими реквізитами учасникі в судового процесу, наявними в матеріалах справи. Про це Ви щим господарським судом Укра їни зазначалося і в інформац ійних листах від 02.06.2006 N 01-8/1228 "Про д еякі питання практики застос ування норм Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, порушені у доповідних зап исках про роботу господарськ их судів у 2005 році" (пункт 4), від 14. 08.2007 N 01-8/675 "Про деякі питання практ ики застосування норм Господ арського процесуального код ексу України, порушені у допо відних записках про роботу г осподарських судів у першому півріччі 2007 року" (пункт 15), від 18. 03.2008 N 01-8/164 "Про деякі питання практ ики застосування норм Господ арського процесуального код ексу України, порушені у допо відних записках про роботу г осподарських судів у 2007 році" (п ункт 23).
Відповідно до ст. 75 Господа рського процесуального коде ксу України якщо відзив на по зовну заяву і витребувані го сподарським судом документи не подано, справу може бути ро зглянуто за наявними в ній ма теріалами.
Дослідивши обставини спра ви, витребувані судом та нада ні сторонами докази на підтв ердження своїх доводів, засл ухавши у судовому засіданні пояснення представника пози вача, суд
В С Т А Н О В И В:
Так, серпні 2011 зі станці ї відправлення Дарьєвка Доне цької залізниці на станцію З апоріжжя Ліве Придніпровськ ої залізниці за перевізним д окументом, а саме накладною № 53883286 Товариство з обмеженою ві дповідальністю “ТК Схід Регі он” (відповідач) відправило в антаж - антрацит у вагоні № 6 7905869, одержувач ВАТ «Запоріжст аль».
При проходженні вказаног о вагону через станцію Чапли не Придніпровської залізниц і, при переважуванні вагону н а вагонних 150 тонних вагах бул о виявлено, що маса вантажу за значена у накладній № 53883286 не в ідповідає фактичній масі ван тажу у вагоні.
На станції Чаплине Придніп ровської залізниці було пров едене контрольне переваженн я і встановлено що:
- у вагоні № 67905869 в накл адній № 53883286 вказана маса нетт о вантажу 71000 кг, фактично ж вст ановлено, що маса нетто ванта жу складає 65800 кг, що на 5200 кг. мен ше ніж вказано у накладній.
По даним фактам складен о акт загальної форми №3545 від 02 .08.2011 та комерційний акт АА № 039747/427 /546 від 02.08.2011 (а.с. 10-11).
За невірно зазначену в накл адній масу вантажу, позивач, в ідповідно до ст.ст. 118, 112 Статуту залізниць України, нарахува в штраф на суму 15705 грн. 00 коп., як ий просить стягнути на свою к ористь.
Відповідач відзив на позов ну заяву не надав, у судове зас іданні не прибув.
Оцінивши по матеріалам спр ави доводи представників сто рін у їх сукупності, суд вважа є позов обґрунтованим та так им, що підлягає до задоволенн я повністю, з огляду на наступ не.
Відповідно до ст. 33 ГПК Укра їни кожна сторона повинна до вести ті обставини, на які вон а посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 34 ГПК госпо дарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини, які від повідно до законодавства пов инні бути підтверджені певни ми засобами доказування, не м ожуть підтверджуватись інши ми засобами доказування.
Відповідно до ст. 908 ЦК Укра їни перевезення вантажу здій снюється за договором переве зення; загальні умови визнач аються цим Кодексом, іншими з аконами, транспортними кодек сами (статутами), іншими норма тивно-правовими актами та пр авилами, що видаються відпов ідно до них, умови перевезенн я вантажу окремими видами тр анспорту, а також відповідал ьність сторін щодо цих перев езень встановлюються догово ром, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законам и, транспортними кодексами (с татутами), іншими нормативно -правовими актами та правила ми, що видаються відповідно д о них.
Як встановлено ч. 3 ст. 909 ЦК Укр аїни, укладення договору пер евезення вантажу підтверджу ється складанням транспортн ої накладної.
Згідно ч. 5 ст. 307 ГК України, ум ови перевезення вантажів окр емими видами транспорту, а та кож відповідальність суб' є ктів господарювання за цими перевезеннями встановлюють ся транспортними кодексами, транспортними статутами та і ншими нормативно - правовими актами.
Як зазначено в ст. 6 глави 1 Ст атуту залізниць України (дал і - Статут), накладна - це осн овний перевізний документ вс тановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил перевезення ванта жів і наданий залізниці відп равником разом з вантажем. На кладна є обов' язковою двост оронньою письмовою формою уг оди на перевезення вантажу, я ка укладається між відправни ком та залізницею на користь третьої особи - одержувача і супроводжує вантаж до місц я призначення.
Статут залізниць України в изначає обов'язки, права і від повідальність залізниць, а т акож підприємств, які корист уються залізничним транспор том (ст. 2 Статуту). На підставі ц ього Статуту затверджені Мін трансом Правила перевезень в антажів, які є обов'язковими д ля всіх юридичних осіб (ст. 5 Ст атуту).
Правилами перевезень вант ажів, а саме п.1.1. розділу 4 "Прави ла оформлення перевізних док ументів", затверджених наказ ом Міністерства транспорту У країни 21.11.2000 №644 (z0861-00) (у редак ції наказу Міністерства інфр аструктури України від 08.06.2011 № 1 38) (z0763-11) зареєст рованих в Міністерстві юстиц ії України 24.06.2011 за № 765/19503 (далі - Пр авила 24.06.2011 за № 765/19503), а також ст. 23 С татуту передбачено, що відпр авник повинен надати станції навантаження на кожне відпр авлення вантажу заповнену на кладну (комплект перевізних документів). У відповідності до цих Правил, а саме п. 2.1 та п. 2.2, відправник заповнює відпові дні графи накладної згідно з додатком 3 до цих правил. Маса вантажу згідно ст. 37 Статуту т а п. 5 "Правила приймання ванта жів до перевезення", зареєстр ованих в Міністерстві юстиці ї України 24.11.2000. за № 861/5082, визначає ться відправником.
Правильність внесених у на кладну відомостей, як це пере дбачено п. 2.3 "Правила оформлен ня перевізних документів", за реєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.06.2011 за № 765/19503, св оїм підписом підтверджує пре дставник відправника. Так, пр авильність внесених відомос тей до вищевказаної накладно ї підтвердив своїм підписом представник відправника.
Згідно п. 28 "Правила прийманн я вантажів до перевезення", за реєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 861/5082, ва нтажі, завантажені відправни ком у вагони відкритого типу (платформи, напіввагони тощо ), а у даному випадку вагон № 6790586 9 є напіввагоном, приймаються залізницею до перевезення ш ляхом візуального огляду ваг она, вантажу, його маркування (у т.ч. захисного) та кріплення у вагоні без перевірки маси т а кількості вантажу.
Відповідно до статті 24 Стат уту залізниць України, заліз ниця має право перевірити пр авильність відомостей про ва нтаж, зазначений відправнико м у накладній на станції відп равлення, під час перевезенн я та на станції призначення.
Так, під час перевезення н а станції Чаплине Придніпров ської залізниці, при переваж уванні вагону на вагонних ва гах було виявлено, що маса ван тажу зазначена у накладній № 53883286 не відповідає фактичній м асі вантажу у вагоні № 67905869. Відп овідно до даного факту був ск ладений комерційний акт АА № 039747/427/546 від 02.08.2011 (а.с. 10).
Пунктом 22 "Правила видачі ва нтажів", зареєстрованих в Мін істерстві юстиції України 24.11 .2000 за № 862/5083, передбачено, що пере вірка маси вантажу на станці ї призначення провадиться, я к правило, таким самим способ ом, яким цю масу було визначен о на станції відправлення.
Так, згідно Правил перевезе ння вантажів, пункту 4, розділу 28 "Правила складання актів" (за реєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.07.2002 за № 567/6855), ко мерційного акту АА № 039747/427/546 від 02.08.2011 (а.с.10) контрольне переважу вання вагону № 67905869 проводилос ь на 150 тонних вагонних вагах, т обто таким же самим способом , яким цю масу було визначено н а станції відправлення.
Перевіркою було виявлено наступне:
- у вагоні № 67905869 в накл адній № 53883286 вказана маса нетт о вантажу 71000 кг, фактично ж вст ановлено, що маса нетто ванта жу складає 65800 кг, що на 5200 кг. мен ше ніж вказано у накладній.
По даним фактам складен о акт загальної форми №3545 від 02 .08.2011 та комерційний акт АА № 039747/427 /546 від 02.08.2011 (а.с. 10-11).
Підставою для покладання н а відправника відповідально сті, згідно ст. 122 Статуту, за не правильне зазначення ним від омостей про масу вантажу, є ко мерційний акт, складений у ви падках передбачених ст.129 Стат уту (п. 3.23 Роз'яснення Президії Вищого господарського суду У країни від 29.05.2002 за № 04-5/601 "Про деяк і питання практики вирішення спорів, що виникають з переве зення вантажів залізницею" (з і змінами та доповненнями).
Згідно ст. 24 Стат уту, вантажовідправник несе відповідальність за всі нас лідки невірності, неточності або неповноту відомостей, за значених ним у накладній.
Згідно із п.5.5 розділу 5 “Пра вил оформлення перевізних до кументів”, затверджених нака зом Міністерства транспорту України 21.11.2000 №644 (z0861-00) (у реда кції наказу Міністерства інф раструктури України від 08.06.2011 № 138) (z0763-11) зареєстрованих в Міністерстві юстиції Україн и 24.06.2011 за № 765/19503 (далі - Правила 24.06.2011 за № 765/19503), якщо під час перевезе ння вантажу або на станції йо го призначення буде виявлено неправильне зазначення у на кладній маси, кількості місц ь вантажу, його назви, коду та адреси одержувача з відправн ика, порта стягується штраф у розмірі згідно зі статтею 118С тутуту залізниць України ( 457-98-п). Факт неправильного з азначення відправником указ аних відомостей засвідчуєть ся комерційним актом АА № 039747/ 427/546 від 02.08.2011 (а.с. 10).
Згідно з ст.ст. 118, 122 Статуту за лізниць України за неправиль но зазначену в накладній мас у вантажу з відправника стяг ується штраф в розмірі згідн о із ст. 118 Статуту залізниць / 5-к ратна провізна плата за всю в ідстань перевезення/, а саме:
- провізна плата вагону № 679058 69 в накладній № 53883286 - 3141 грн. 00 коп ., сума штрафних санкцій - 3141 г рн. 00 коп. х 5 = 15 705 грн. 00 коп.
Сума штрафу складає 15 705 грн. 00 коп.
Відповідно до ст.24 Статуту залізниць України залізниця має право перевірити правил ьність відомостей про вантаж , зазначених відправником у н акладній на станції відправл ення, під час перевезення та н а станції призначення.
Тобто наведені норми свідч ать про те, що залізниця не зоб ов' язана перевіряти дані, з азначені у накладних фактичн им даним при прийнятті ванта жу до перевезення.
Відповідно до ст. 33, 34 ГПК Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на які во на посилається як на підстав у своїх вимог і заперечень.
Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають зн ачення для справи.
Обставини справи які відп овідно до законодавства пови нні бути підтверджені певним и засобами доказування, не мо жуть підтверджуватись іншим и засобами доказування.
Матеріалами справи підтве рджено, що відповідачем неві рно вказані відомості у накл адній № 53883286, у зв' язку з чим, ві дповідно до ст. ст. 118, 122 Статуту залізниць України, позовні в имоги є обґрунтованими та пі длягають до задоволення.
Отже, позивачем пере важення вантажу на станції Ч аплине Придніпровської залі зниці було проведене контрол ьне переваження маси вантажу , яке проводилося на вагах (те хнічний паспорт ваг заводськ ий №1, тип ваг-механічний, моди фікація ваг РС150Ц 13В ), яких пров едена повірка 31.05.2011 та вказано, що ваги придатні до переважу вання, що підтверджено матер іалами справи (а.с.12-13).
Викладене свідчить, що відп овідачем дані, внесені до нак ладної, не відповідають факт ичним обставинам, у зв' язку з чим позовні вимоги підляга ють задоволенню.
Відповідно до ст. 24 Статуту з алізниць України передбачен о право залізниці перевіряти правильність відомостей, за значених у накладній та масу вантажу, а не обов' язок. Тако ж, відповідно до п. 3.15. роз' ясн ень Президії Вищого господар ського Суду України від 29.05.02 № 04 -5/601 (із змінами і доповненнями) при застосуванні статті 118 Ст атуту залізниць штраф підляг ає стягненню за самий факт до пущення вантажовідправнико м порушень, незалежно від тог о, чи завдано залізниці у зв' язку з цим збитки.
Суд вважає, вина відповідач а у неправильному зазначенні відомостей у накладній є так ою, що підтверджена матеріал ами справи, тому позов підляг ає задоволенню повністю з ві днесенням на відповідача, у в ідповідності із ст. 49 ГПК Укра їни, витрати зі сплати судово го збору у сумі 1609 грн. 50 коп.
У судовому засіданні 09.04.2012 о голошена вступна та резолют ивна частини рішення.
Відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК Ук раїни витрати зі сплати судо вого збору покладаються на в ідповідача.
На підставі викладеного, к еруючись ст. ст.551, 908 ЦК України , ст. 233 ГК України, ст. ст. 44, 49, 75,82-85 ГП К України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задо вольнити повністю.
2.Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю “ ТК Схід Регіон”, вул. Гор ького,99-А, м. Алчевськ Луг анської області, код ЄДРПОУ 347 03447 на користь Державного підп риємства «Придніпровська за лізниця», пр. Карла Маркса, 108, м .Дніпропетровськ, код ЄДРПОУ 01073828 штраф у розмірі 15705 грн. 00 коп ., витрати зі сплати судового з бору у сумі 1609 грн. 50 коп., видати на виконання наказ позивачу після набрання рішенням зак онної сили.
Відповідно до ст. 85 Господа рського процесуального коде ксу України рішення наб ирає законної сили після зак інчення десятиденного строк у з дня його підписання.
Повне рішення складено і підписано - 11.04.2012.
Суддя Г.М.Старков а
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2012 |
Оприлюднено | 13.04.2012 |
Номер документу | 22527451 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Старкова Г.М.
Господарське
Господарський суд Луганської області
Старкова Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні