Головуючий у 1 інстанції - Твердохліб Р.С.
Суддя-доповідач - Казнач еєв Е.Г.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2011 року справа №2а-7 329/11/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Казначе єва Е.Г.
суддів Гайдара А.В. , Васил ьєва І. А.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Луганського терит оріального управління Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку на поста нову Луганського окружного а дміністративного суду від 24 ж овтня 2011 року по адміністрати вній справі № 2-а-7329/11/1270 за позово м Товариства з обмеженою від повідальністю «Луганськеле ктромаш» до Луганського тери торіального управління Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку про виз нання недійсним постанови ві д 15.08.2011 року №298-ЛУ,-
ВСТАНОВИЛА:
23 серпня 2011 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов товариства з о бмеженою відповідальністю « Луганськелектромаш» до Луга нського територіального упр авління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання недійсною постанови від 15 серпня 2011 року №298-ЛУ.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 24 жовтня 2011 року позовн і вимоги задоволені. Суд перш ої інстанції визнав протипра вною постанову Луганського т ериторіального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку №298-Л від 15 серпня 2011 року щодо засто сування санкцій до ТОВ «Луга нськелектромаш» за правопор ушення на ринку цінних папер ів, стягнув з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Луганськелектромаш » судові витрати зі сплати су дового збору в сумі 3,40 грн. (три гривні сорок копійок).
Відповідач не погодившись з рішенням суду першої інста нції, подав апеляційну скарг у, в якій просить скасувати по станову суду першої інстанці ї та постановити нове рішенн я, яким в задоволені позову ві дмовити. Обґрунтовано апеляц ійну скаргу тим, що вказана по станова винесена з порушення м норм матеріального та проц есуального права. Окрім того , відповідач вважає, що судом п ершої інстанції неповно з' я совано обставини, що мають зн ачення для справи.
До початку розгляду справи від позивача надійшло клопо тання про розгляд справи в по рядку письмового провадженн я та заперечення на апеляцій ну скаргу.
До початку розгляду справи від відповідача надійшло кл опотання про розгляд справи без участі представника відп овідача.
Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання н е прибули, хоча вони були нале жним чином повідомлені про д ату, час і місце судового засі дання, тому відповідно до п.2 ч .1 ст. 197 КАС України суд апеляці йної інстанції розглянув спр аву в порядку письмового про вадження за наявними у справ і матеріалами
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевірив ши матеріали справи та довод и апеляційної скарги, вважає , що остання не підлягає задов оленню, а постанова суду перш ої інстанції - залишенню бе з змін з наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст. 195 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд апеляційно ї інстанції переглядає судов і рішення суду першої інстан ції в межах апеляційної скар ги
Судами першої та апеляційн ої інстанції встановлено, що загальними зборами акціонер ів АТЗТ «Луганськелектромаш » протокол № 1, від 12 серпня 2010 ро ку, було прийнято рішення про припинення товариства шляхо м перетворення його в ТОВ «Лу ганськелектромаш».
ТОВ «Луганськелектромаш» було зареєстровано державни м реєстратором виконавчого к омітету Луганської міської р ади 23 грудня 2010 року за №13821450000018052 (а. с. 25).
За довідкою Головного упра вління статистики у Луганськ ій області станом на 09 лютого 2011 року у ЄДРПОУ по Луганській області значиться товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Луганськелектромаш», яке до 23 грудня 2010 року було зареєс тровано як акціонерне товари ство закритого типу «Лугансь келектромаш» (а.с. 27).
Відповідно до матеріалів с прави, 29 грудня 2010 року товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Луганськелектромаш» з вернулось до Луганського тер иторіального управління Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку з заяв ою про скасування реєстрації випуску акцій, на виконання в имог пункту 3.1 частини 3 пункту 2 розділу ІІІ Порядку скасува ння реєстрації випусків акці й та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, з атвердженого рішенням Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку №222 від 30 г рудня 1998 року (а.с. 83).
Розпорядженням начальника Луганського територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку №2-В від 19 січня 2011 року відмовлено у скасуванні реє страції випуску акцій акціон ерного товариства закритого типу «Луганськелектромаш», на підставі пункту 8 розділу І Порядку скасування реєстрац ії випусків акцій та анулюва ння свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затвердженог о рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку №222 від 30 грудня 1998 року т а відповідно до документів, н аданих ТОВ «Луганськелектро маш» (а.с. 28).
Статтею 2 Закону України "Пр о державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96 -ВР від 30.10.1996 року, визначено мет у державного регулювання рин ку цінних паперів - дотриманн я учасниками ринку цінних па перів вимог актів законодавс тва, контроль за прозорістю т а відкритістю ринку цінних п аперів.
Статтею 7 вищезазначеного З акону, на Державну комісію з ц інних паперів та фондового р инку (далі - ДКЦПФР) покладен о здійснення завдань, одним з яких є здійснення державног о регулювання та контролю за випуском і обігом цінних пап ерів та їх похідних на терито рії України, а також у сфері сп ільного інвестування.
Згідно з п. 2 Рішення Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку від 16.03.2010р.№ 328 "Щодо дій територіальних упр авлінь Комісії при виявленні порушень акціонерними товар иствами вимог законодавства під час реорганізації", при ви явленні фактів порушення акц іонерними товариствами вимо г Порядку № 222, територіальним управлінням ДКЦПФР необхідн о терміново надсилати до деп артаменту корпоративних від носин відповідний лист.
Згідно п. 3 Рішення № 328 департ амент корпоративних відноси н ДКЦПФР протягом 10 робочих дн ів з моменту отримання листа , визначеного пунктом 2 даного Рішення, повинен винести на р озгляд Комісії проект рішенн я щодо усунення порушень зак онодавства на ринку цінних п аперів.
Відповідно до пояснень від повідача в апеляційній скарз і, 17.03.2011р. Луганським територіал ьним управлінням ДКЦПФР було надіслано інформацію до Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку (вих. № 1049-2) щодо виявленого факту пору шення товариством вимог зако нодавства, а саме: ТОВ "Лугансь келектромаш" не виконало дії , передбачені Порядком № 222 щод о скасування реєстрації випу ску акцій у зв'язку з припинен ням діяльності АТЗТ "Лугансь келектромаш" шляхом його рео рганізації.
Відповідно до ст..11 Закону У країни «Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країні», Національна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку застосовує до юридич них осіб фінансові санкції с еред іншого за невиконання а бо несвоєчасне виконання рі шень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, пост анов або рішень уповноважени х осіб Національної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку щодо усунення поруше нь законодавства на ринку ці нних паперів - у розмірі від тисячі до п' яти тисяч неопо даткованих мінімумів доході в громадян.
18 квітня 2011 року Державною ко місією з цінних паперів та фо ндового ринку, відповідно до Закону України «Про державн е регулювання ринку цінних п аперів в Україні», керуючись ст.. 108 ЦК України, було винесен о рішення про усунення поруш ень законодавства про цінні папери №448. За вказаним рішенн ям ТОВ «Луганськелектромаш» у строк до 18 червня 2011 року зобо в' язано усунути порушення, а саме порушення пункту 3.1 час тини 3 пункту 2 розділу ІІІ Пор ядку скасування реєстрації в ипусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випу сків акцій, затвердженого рі шенням Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку №222 від 30 грудня 1998 року та п ротягом одного робочого дня після усунення порушення пов ідомити Комісію та додати до повідомлення документи, які підтверджують факт усунення порушення (а.с. 30). Як зазначено відповідачем в апеляційній скарзі, позивачем рішення ДК ЦПФР № 448 від 18.04.2011р. не виконано.
Постановою Луганського те риторіального управління Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку від 15 серпня 2011 року №298-ЛУ на ТОВ «Луг анськелектромаш» накладено санкції за правопорушення н а ринку цінних паперів за пор ушення вимог законодавства п ро цінні папери, а саме за неви конання рішення Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку про усунення по рушень законодавства про цін ні папери №448 від 18 квітня 2011 рок у (а.с. 33).
Як встановлено судом першо ї інстанції та підтверджуєть ся наявними матеріалами спра ви, Постановою Луганського о кружного адміністративного суду від 06 липня 2011 року залише ною без змін ухвалою Донецьк ого апеляційного адміністра тивного суду від 08 вересня 2011 р оку у справі №2а-4679/11/1270 визнано не дійсним розпорядження Луган ського територіального упра вління Державної комісії з ц інних паперів №2-В від 19 січня 20 11 року.(а.с.62-68)
Вказаними судовими рішенн ями встановлено, як було вже з азначено, що 23.12.2010 року АТЗТ «Лу ганськелектромаш», припинил о свою діяльність у зв' язку із реорганізацією в ТОВ «Луг анськелектромаш», тобто з мо менту внесення даних у ЄДРПО У, товариство не є учасником р инку цінних паперів та не вхо дить до кола суб'єктів, на яког о поширюються повноваження Л уганського територіального управління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку та Розпорядження № 2-В від 19.01.2011 року спрямоване до ТО В«Луганськелектромаш» не ві дповідає вимогам чинного зак онодавства України, оскільки дії позивача відповідають н ормам законодавства.
Відповідно до зазначеного судовими рішеннями, дії пози вача щодо звернення до відпо відача із заявою про скасува ння реєстрації випуску акцій Акціонерного товариства зак ритого типу «Луганськелектр омаш» 29 грудня 2010 року відповід ають нормам законодавства. Т обто пакет документів, надан ий товариством з обмеженою в ідповідальністю «Луганське лектромаш» 29 грудня 2010 року до Луганського територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку з заявою про скасув ання реєстрації випуску акці й, відповідає вимогам пункту 3.1 частини 3 пункту 2 розділу ІІ І Порядку скасування реєстра ції випусків акцій та анулюв ання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затверджено го рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку №222 від 30 грудня 1998 року , а тому порушень вищезазначе ного пункту з боку позивача н е вбачається.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС Укр аїни обставини, встановлені судовим рішенням в адміністр ативній, цивільній або госпо дарській справі, що набрало з аконної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у як их беруть участь ті самі особ и або особа, щодо якої встанов лено ці обставини.
Статтею 255 КАС України встан овлено, що постанова або ухва ла суду, яка набрала законної сили, є обов' язковою для осі б, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для органів, підприєм ств, установ та організацій, п осадових чи службових осіб, і нших фізичних осіб і підляга є виконанню на всій територі ї України. Обставини, які були встановлені постановою, що н абрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Відповідно до пункту 4 розді лу І Правил розгляду справ пр о порушення вимог законодавс тва на ринку цінних паперів т а застосування санкцій, затв ердженого Рішенням ДКЦПФР ві д 11.12.2007р. № 2272, зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 12.02.2008р. за № 120/14811, зі змінами та доп овненнями (далі за текстом - Пр авила), завданням провадженн я у справах про правопорушен ня є своєчасне, повне й об'єкти вне з'ясування обставин кожн ої справи, вирішення її в точн ій відповідності із законода вством, забезпечення виконан ня винесеного рішення, а тако ж виявлення причин та умов, що сприяють учиненню правопору шень, і запобігання правопор ушенням.
Згідно з пунктом 5 розділу І Правил, уповноважені особи К омісії в межах своїх повнова жень зобов'язані в кожному ви падку виявлення правопоруше ння вжити всіх необхідних за ходів для документального за кріплення факту правопоруше ння, всебічно, повно та об'єкти вно дослідити обставини спра ви, а також своєчасно застосу вати передбачені законодавс твом санкції.
Враховуючи вищезазначене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інст анції, що рішення Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку від 18 квітня 2011 р оку про усунення порушень за конодавства про цінні папери №448 щодо ТОВ «Луганськелектро маш» прийняте на підставі Ро зпорядження № 2-В від 19.01.2011 року, я ке в свою чергу скасовано суд ом, не має під собою правового підґрунтя, оскільки відсутн і предмет правопорушення, пе редбаченого підпунктом 3.1 час тини 3 пункту 2 розділу ІІІ Пор ядку скасування реєстрації в ипусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випу сків акцій, затвердженого рі шенням Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку №222 від 30 грудня 1998 року. Тоб то вимоги про усунення зазна ченого правопорушення є безп ідставними та нормативно не обґрунтованими.
З викладеного випливає, що з астосування відповідальнос ті за не усунення порушення, я кі визнанні рішенням суду бе зпідставними, не відповідают ь вимогам законодавства та з агальними засадами застосув ання відповідальності.
Вищенаведене є підставою д ля скасування постанови Луга нського територіального упр авління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 15 серпня 2011 року №298-ЛУ щодо застосування фінансови х санкцій до ТОВ «Луганськел ектромаш» за правопорушення на ринку цінних паперів.
Стосовно посилання відпов ідача в апеляційній скарзі я к на підставу задоволення ап еляційної скарги , на звернен ня до Вищого адміністративно го суду України з касаційною скаргою на зазначені рішенн я суду першої та апеляційної інстанції по справі №2а-4679/11/1270 де проміж іншого ставиться пит ання про зупинення виконання зазначених рішень, колегія с уддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.3 ст. 254 КАС Укр аїни, у разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.
Відповідачем не надано суд у доказів прийняття рішення Вищим адміністративним судо м України про зупинення вико нання постанови Луганського окружного адміністративног о суду від 06 липня 2011 року та ухв али Донецького апеляційного адміністративного суду від 08 вересня 2011 року у справі №2а-4679/1 1/1270, та не надано рішення прийн яте по суті розгляду касацій ної скарги, яким було скасова ні вищезазначені рішення. З о гляду на викладене рішення с уду першої та апеляційної ін станції по справі №2а-4679/11/1270 є чин ними, тому суд першої інстанц ії при розгляді справи по сут і та ухвалені рішення вірно в раховував висновки зазначен их рішень.
З врахуванням викладеного , колегія суддів дійшла до вис новку, що постанова суду перш ої інстанції прийнята відпов ідно до вимог матеріального та процесуального права, том у залишається без змін, а апел яційна скарга відповідача - б ез задоволення з викладених в даній ухвалі підстав.
Керуючись статтями 24, 69, 71, 160, 167, 18 4, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Лугансь кого територіального управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку на постанову Луганського окружного адміністративног о суду від 24 жовтня 2011 року по ад міністративній справі № 2-а-7329/1 1/1270залишити без задоволення.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 24 жовтня 2011 року по адмін істративній справі № 2-а-7329/11/1270 за лишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли через п' ять днів після на правлення її копії особам, як і беруть участь в справі, та мо же бути оскаржена безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України протягом дв адцяти днів після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанції .
Головуючий суддя: Е.Г.Казначеєв
Судді: А.В. Гайдар
І.А.Васильєва
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2011 |
Оприлюднено | 13.04.2012 |
Номер документу | 22560047 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Е.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні