Постанова
від 26.03.2012 по справі 12637/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 12637/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2012 року м. Одеса

У залі судових засідань № 25

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Бобровській О.Ю.

за участю сторін:

представника позивача - не з'явився

представники відповідача - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморспецпроект» про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулась Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморспецпроект»про стягнення штрафу за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 256 000 грн.

Представник позивача до суду не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності (аркуш справи 79).

Представник відповідача до суду не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про сповіщення про дату наступного судового засідання, а тому справу розглянуто за його відсутності (аркуші справи 112).

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно до ст.10 Закону України №687-XIV від 20.05.1999 року «Про архітектурну діяльність»та п.2 «Положення про державний архітектурно-будівельний контроль», затвердженого 25.03.1993 року Постановою Кабінету Міністрів України №225 (яке діяло на момент винекнення спірних правовідносин) для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами.

Згідно із п. 3, 4 «Положення про державний архітектурно-будівельний контроль», затвердженого 25.03.1993 року Постановою Кабінету Міністрів України №225 (яке діяло на момент винекнення спірних правовідносин) Інспекція та її територіальні органи, серед іншого, здійснюють перевірки відповідності розміщення об'єктів, виконання будівельних робіт, виробництва будівельних матеріалів, виробів і конструкцій законодавству, державним стандартам, нормам і правилам, архітектурним вимогам, технічним умовам, затвердженим проектним рішенням, а також місцевим правилам забудови населених пунктів, розглядають справи про правопорушення у сфері містобудування і приймають відповідні рішення, видають обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень законодавства.

Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області 24.10.2008 року отримано звернення Управління Служби безпеки України в Запоріжській області щодо порушень чинного законодавства при проведенні будівельних робіт за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дніпропетровське шоссе, 11 (аркуш справи 9).

На підставі зазначеного звернення головним державним інспектором інспекції ДАБК у Запоріжській області проведено перевірку додержання законодавства, державних стандартів, норм і правил та проектних рішень на об'єкті за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дніпропетровське шоссе, 11, за результатами якої Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області (надалі Інспекція) внесено ТОВ «Чорноморспецпроект»припис №137/з від 20.11.2008 року з вимогою про припинення будівельних робіт за зазначеною адресою, надання довідки про вартість виконаних робіт за весь термін будівництва та повідомлення про усунення зазначених порушень Інспекції у строк до 28.11.2008 року (аркуш справи 10).

Перевіркою встановлено, що ТОВ «Чорноморспецпроект»за договором №21/3-2007 від 10.08.2007 року виконує будівельні роботи з реконструкції корпусу 1а, корпусу 1б, транспортного цеху без дозволу Інспекції та без узгодженої та затвердженої в установленому порядку проектної документації.

Зазначений припис відповідачем отримано 25.11.2008 року (аркуш справи 11), проте згідно протоколу про правопорушення у сфері містобудування від 17.06.2009 року, його вимоги ТОВ «Чорноморспецпроект»у встановлений строк не виконало, в результаті чого на відповідача було накладено штраф у розмірі 850 грн. за правопорушення у сфері містобудування згідно постанови №61 від 18.06.2009 року (аркуш справи 13).

Із протоколом про правопорушення у сфері містобудування та постановою про накладення штрафу №61 від 18.06.2009 року був ознайомлений та примірник отримав представник ТОВ «Чорноморспецпроект»(аркуші справи 12-13).

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»від 14.10.1994 року №208/94-ВР (в редакції, яка діяла на момент винекнення спірних правовідносин) підприємства, їх об'єднання, установи та організації незалежно від форм власності, які здійснюють проектування, роботи по будівництву, реконструкції, реставрації та капітальному ремонту, виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядчика, несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю.

В матеріалах справи міститься копія платіжного доручення, з якого вбачається, що відповідачем сплачено штраф у розмірі 850 грн. за постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудування №61 від 18.06.2009 року, що є підставою вважати, що відповідач не заперечує проти встановлених порушень.

Відповідно до ст. 29 Закону України «Про планування і забудову територій»№1699-III від 20.04.2000 року (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) дозвіл на виконання будівельних робіт - документ, що засвідчує право замовника та підрядника на виконання підготовчих і будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд. Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю. Здійснення будівельних робіт на об'єктах містобудування без дозволу на виконання будівельних робіт або його перереєстрації, а також здійснення не зазначених у дозволі будівельних робіт вважається самовільним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Відповідно до п. п. 1.1 п. 1 «Положення про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт», затвердженого 05.12.2000 року Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України №273 (який діяв на момент винекнення спірних правовідносин) дозвіл на виконання робіт з будівництва є документом, що посвідчує право забудовника (замовника) та генерального підрядника на виконання будівельних робіт, у відповідності до затвердженої проектної документації, підключення до інженерних мереж та споруд та надає право відповідним службам на видачу ордера на проведення земляних робіт. Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю, які одночасно ведуть реєстр наданих дозволів. Виконання будівельних робіт без вищезазначеного дозволу забороняється.

Згідно із ч.1 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»№208/94-ВР від 14.10.1994 року (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами.

Інспекцією 16.06.2009 року вдруге внесено ТОВ «Чорноморспецпроект»припис №143 про припинення будівельних робіт за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дніпропетровське шосе, 11, до оформлення в установленому порядку дозволу на виконання будівельних робіт та надання у строк до 22.06.2009 року довідки про вартість виконаних робіт за весь термін будівництва, який 16.06.2009 року отримано уповноваженою особою ТОВ «Чорноморспецпроект»(аркуш справи 14).

На виконання зазначеного припису ТОВ «Чорноморспецпроект»надано Довідку про вартість виконаних будівельно-монтажних робіт у розмірі 512000 грн. (аркуш справи 15).

Згідно протоколу Інспекції від 02.07.2009 року ТОВ «Чорноморспецпроект»продовжувало порушувати вимоги ст. 29 Закону України «Про планування та забудову територій», а саме виконувало будівельні роботи з реконструкції корпусу 1а, корпусу 1б та будівництво транспортного цеху без дозволу Інспекції (аркуш справи 16).

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності»від 14.10.1994 року №208/94-ВР (в редакції, яка діяла на момент винекнення спірних правовідносин) за проведення будівельних робіт без дозволу на їх виконання або без затвердженої проектної документації передбачено відповідальність у вигляді штрафу у розмірі п'ятдесяти відсотків вартості цих робіт.

На підставі складеного протоколу згідно припису №143 від 16.06.2009 року та наданої довідки вартості виконаних будівельних робіт Інспекцією винесено постанову №65 від 02.07.2009 року про накладення на відповідача штрафу за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 50% вартості виконаних робіт, тобто 256000 грн., який відповідач мав сплатити у строк до 17.07.2009 року (аркуш справи 17).

Із зазначеними протоколом та постановою 02.07.2009 року було ознайомлено уповноважену особу відповідача, проте штраф залишається не сплаченим.

З постановою Інспекції №65 від 02.07.2009 року відповідач не погодився та оскаржив її у судовому порядку.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 26.05.2010 року по справі №2а-645/10/0870 у задоволенні адміністративного позову ТОВ «Чорноморспецпроект»було відмовлено, та Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19.07.2011 року апеляційну скаргу ТОВ «Чорноморспецпроект»залишено без задоволення, а постанову по справі №2а-645/10/0870 - без змін.

Зазначеним рішення суду визнано правомірною постанову №65 від 02.07.2009 року про накладення на ТОВ «Чорноморспецпроект»штрафу у розмірі 256000 грн. та зазначено, шо Інспекція діяла в межах своїх повноважень у порядку встановленому діючим законодавством.

Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, враховуючи що судом встановлено правомірність накладення на ТОВ «Чорноморспецпроект»штрафних санкцій в сумі 256000 грн., зазначена сума підлягає стягненню з відповідача.

Щодо посилання відповідача на відсутність на даний момент повноважень позивача щодо державного архітектурно-будівельного контролю слід зазначити, що відповідно до п. 1, 3, 5 «Положення про Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю в Запоріжській області», затвердженого 02.06.2011 року Наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України №22 Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області є територіальним органом Державної архітектурно-будівельної інспекції України та, зокрема, здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил, під час виконання підготовчих і будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів та для виконання покладених на Інспекцію завдань має право видавати обв'язкові до виконання приписи, складати протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, накладати штрафи відповідно до законодавства, здійснювати контроль за виконанням виданих приписів про усунення порушень та здійснювати претензійно-позовну роботу, звертатись до суду з позовами щодо захисту своїх прав та законних інтересів, а також інтересів держави з питань державного архітектурно-будівельного контролю.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивач довів суду обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та надав необхідні докази, в підтвердження своїх позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів статті 94 КАС України.

Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Запорізький області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморспецпроект»про стягнення штрафу за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 256 000 грн. -задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Чорноморспецпроект»(код ЄДРПОУ 32184104) штраф за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 256 000 грн. до державного бюджету на р/р 31110106700003, ГУ ДКУ в Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 34677124, отримувач : державний бюджет Жовтневого району, код платежу 21081100.

Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Повний текст постанови складено та підписано 26 березня 2012 року.

Суддя Л.І. Свида

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2012
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22617723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12637/09/1570

Ухвала від 11.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 11.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 11.03.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Постанова від 26.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні