Постанова
від 22.03.2012 по справі 2а-1832/12/0170/13
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 березня 2012 р. Справа №2а-1832/12/0170/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., при секретарі Ківа А.С.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства "Альфа-Крим"

до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради

про визнання протиправним та скасування рішення і спонукання до виконання певних дій,

за участю:

представників позивача -ОСОБА_1, довіреність №1 від 28.02.12,

представника відповідача ОСОБА_2, довіреність №18/10-0 від 13.03.12,

представник відповідача 2- не з'явився.

Обставини справи: Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправним та скасування рішення №454/15-2 від 13.09.2011 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП "Альфа-Крим" та зобов'язання Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відсутність за місцезнаходженням ПП "Альфа-Крим" №18821430009004537 від 12.09.2011, та просив вжити заходи забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №454/15-2 від 13.09.2011 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства "Альфа-Крим" до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.02.2012 відкрите провадження в адміністративній справі та закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду та у судовому засіданні буде розглядатись клопотання приватного підприємства "Альфа-Крим" про забезпечення адміністративного позову.

Усною ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.02.2012 заява про вжиття заходів забезпечення позову залишено без розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягав та просив суд задовольнити позов у повному обсязі

Представник першого відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував.

Представник другого відповідача у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Альфа-Крим" зареєстровано 20.07.2005, як юридична особа виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, юридична адреса: 95026, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Гагаріна, б. 15.

12.09.2011 державним реєстратором виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим внесений запис №18821430009004537 про відсутність юридичної особи позивача за місцезнаходженням.

13.09.2011 ДПІ в м. Сімферополі АР Крим, складено рішення №454/15-2 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства "Альфа-Крим" (ЄДРПОУ 19455178) анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість на підставі підпункту "ж" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України: "реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особуВ» .

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.

Вирішуючи справу стосовно позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції в Сімферополі АР Крим про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства "Альфа-Крим", оформлене рішенням №454/15-02, суд зобов'язаний перевірити чи відповідає це рішення вимогам адміністративної процедури.

Поняття платників ПДВ, порядок, підстави та строки реєстрації осіб платниками ПДВ, строки сплати податку на додану вартість, надання податкової звітності, анулювання реєстрації встановлені Податковим кодексом України та визначаються Законом України від 15.05.2003, № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до підпунктів 183.12, 183.13,183.13.1 статті 183 Податкового кодексу України центральний орган державної податкової служби веде реєстр платників податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як платники податку. Для інформування платників податку центральний орган державної податкової служби щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті: дані з реєстру платників податку із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника податку, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера, номера свідоцтва про реєстрацію платника податку, дати початку його дії.

Згідно Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 N 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за N 1439/18734 (далі - Порядок) підрозділи органу державної податкової служби:

стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкові декларації (звіти, розрахунки), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи;

стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.

У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.

Судом встановлено, що відповідач подавав податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з серпня 2010 до липня 2011 та найшло відображення в рішенні № 454/15-02 від 13.09.2011, тобто позивачем виконувалися покладені на нього обов'язки щодо надання податкової звітності до органів ДПІ.

Відповідачем наданий запит від 05.08.2011 №1180/15-2 до в.о. заступника начальника ДПІ в Сімферополі АР Крим на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків. Як зазначено у запиті метою проведення заходів є перевірка платника податків, а підставою для проведення заходу є акт перевірки місцезнаходження платника податків від 01.08.2011 №3195/15-2.

Як зазначено у запиті від 05.08.2011 запропоновано встановити місцезнаходження платника податків Приватного підприємства "Альфа-Крим" за адресою: 95026, АР Крим, м. Сімферополь , вул. Гагаріна, 15.

Згідно Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків (далі - Положення), що затверджено наказом ДПА України від 17.05.2010 N336, при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою.

У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт).

Відповідні пояснення або рапорти від власника приміщення не додані, особи, що були присутні під час обстеження в акті не зазначені.

Перелік заходів, що повинні бути проведені під час встановлення фактично місцезнаходження платника податків зазначений у пунктах 4.3.-4.7. Положення. За даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом). За встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом). Проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків. Кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).

З наданої відповідачем довідки від 05.08.2011 не надається можливим встановити яки ще дії крім виходу за місцем реєстрації юридичної особи, проводились.

Відповідно до пункту 4.10 Положення підрозділ податкової міліції не пізніше 10 календарних днів з часу отримання запиту в обов'язковому порядку письмово повідомляє ініціатора запиту про проведену роботу за формою згідно з додатком 2. У разі необхідності вказаний термін може бути продовжений за рішенням керівника підрозділу податкової міліції до 30 днів з дати отримання запиту.

Суд вважає, що зазначена довідка була складена безпідставно, без застосування з боку суб'єкта владних повноважень усіх необхідних заходів для виконання доручення, а тому не може бути використана у якості належного доказу по справі.

Судом встановлено, що довідка про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків ПП «Альфа-Крим» складена у день отримання запиту - 05.08.2011, крім того підписана не встановленою особою, оскільки перед назвою посади проставлена коса риска, до назви посади «начальник» дописана літера «а», підпис особи, що склала довідку не розшифрована. Тому суд критично ставиться до зазначеної довідки, як до належного доказу по справі.

Згідно до пункту 12.5 Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 21) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону.

Відповідачем 06.08.2011 було сформовано повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням №935/29-0.

У зв'язку з тим, що відповідачем суттєво порушені вимоги щодо проведення перевірки місцезнаходження платника податків, суд вважає, що повідомлення за ф.№18-ОПП від 06.08.2011 було сформоване відповідачем протиправно.

Відповідно до статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-ІУ, у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Відповідачем наданий лист про необхідність ПП "Альфа-Крим" підтвердити реєстраційні відомості про юридичну особу, який був спрямований на адресу позивача 10.08.2011, та повернутий установою поштового зв'язку 17.09.2011 з позначкою "за закінченням терміну зберігання".

Разом з тим судом встановлено, що запис про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням №18821430009003437 внесений до Реєстру 12.09.2011, тобто до моменту повернення поштового відправлення, що є неприпустимим.

Згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

На підставі наведеного суд вважає протиправними дії державного реєстратора про внесення запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Закріплення частиною першою статті 2 КАС України положення про можливість оскарження до адміністративних судів будь-яких рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження, не означає спростування висновку про юридичне значення рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень як предмета судового оскарження, так само як не означає і нівелювання способу захисту порушеного права, свобод чи законних інтересів.

Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» не передбачає можливості виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців раніше внесених записів, а тому суд відмовляє у задоволені позову в частині зобов'язання відповідача - відділ державної реєстрації виконавчого комітету Сімферопольської міської ради виключити з реєстру запис від 12.09.2011 №18821430009003437.

Разом з тим суд зазначає, що наданими по справі документами підтверджується місцезнаходження позивача за місцем його реєстрації, а тому рішення ДПІ в м. Сімферополь від 13.09.2011 №454/15-2 підлягає скасуванню.

Під час прийняття постанови суд, зокрема, вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати (стаття 161 КАС України).

Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейська служба України відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами суд вважає необхідним стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.

Під час судового засідання, яке відбулось 22.03.2012 були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 163 КАС України постанову складено 29.03.2012.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити частково.

2.Скасувати рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №454/15-2 від 13.09.2011 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства "Альфа-Крим".

3.Стягнути на користь Приватного підприємства "Альфа-Крим" судовий збір в розмірі 16,10 грн. з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.

4.В іншій частині позовних вимог -відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ольшанська Т.С.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.03.2012
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22629102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1832/12/0170/13

Ухвала від 21.08.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Постанова від 22.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні