Постанова
від 30.03.2012 по справі 2а/1570/9800/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Справа № 2а/1570/9800/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2012 року Одеський окружний адміністративний суд колегією в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

суддів: Катаєвої Е.В.

Бутенко А.В.

при секретарі Височенко Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом відкритого акціонерного товариства «Одеський припортовий завод»до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0000561520 від 11.11.2011 року, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та, уточнивши позовні вимоги, в їх обґрунтування зазначає, що 11.11.2011 року до ВАТ «Одеський припортовий завод»надійшло податкове повідомлення-рішення СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі № 0000561520 від 11.11.2011 року, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми ПДВ в розмірі 356732, 48 грн. та застосована штрафна (фінансова) санкція в розмірі 178 366, 24 грн. Позивач зазначає, що ВАТ «Одеський припортовий завод»не погоджується з зазначеним податковим повідомленням-рішенням № 0000561520 від 11.11.2011 року, оскільки під час проведення перевірки відкритого акціонерного товариства «Одеський припортовий завод»та складання акту перевірки посадовими особами СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі не було досліджено первинні документи ВАТ «Одеський припортовий завод»та ТОВ «Пілігрім-Плюс», які підтверджують факт придбання ВАТ «Одеський припортовий завод»у постачальника ТОВ «Пілігрім-Плюс»товарно-матеріальних цінностей в серпні 2011 року, а тому, на думку позивача, правомірним є віднесення позивачем до складу податкового кредиту суми ПДВ в розмірі 356732, 48 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «Пілігрім-Плюс». На підставі вищевикладеного, позивач просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні з позовом не погодився, проти його задоволення заперечував, в обґрунтування заперечень зазначив, що посадовими особами СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі було проведено перевірку ВАТ «Одеський припортовий завод», в ході якої встановлено, що ВАТ «Одеський припортовий завод»до складу податкового кредиту з податку на додану вартість за серпень 2011 року віднесено суму ПДВ в розмірі 356 732, 48 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «Пілігрім-Плюс», проте згідно до акту від 21.10.2011 року № 19/23-226 «Про неможливість проведення перевірки контрагента ТОВ «Пілігрім-Плюс»код ЄДРПОУ 34506470 з питань підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ВАТ «Одеський припортовий завод»за серпень 2011 року»стан платника ТОВ «Пілігрім-Плюс»«9»- направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням, у зв'язку з чим, посадовими особами СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі було зроблено висновок, що ВАТ «Одеський припортовий завод»до складу податкового кредиту серпня 2011 року було включено суми ПДВ у розмірі 356 732, 48 грн. по податковим накладним, оформленим з порушенням діючого законодавства, що на думку представника відповідача свідчить про завищення ВАТ «Одеський припортовий завод»податкового кредиту з ПДВ за серпень 2011 року на суму 356 732, 48 грн. і завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, у зв'язку з чим до позивача було застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 178 366, 24 грн. На підставі вищевикладеного представник відповідача зазначив, що СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000561520 від 11.11.2011 року, та просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

З 20.10.2011 року по 25.10.2011 року посадовими особами Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків в м. Одесі було проведено документальну невиїзну позапланову перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам відкритого акціонерного товариства «Одеський припортовий завод»(код ЄДРПОУ 00206539) з товариством з обмеженою відповідальністю «Пілігрім-Плюс»(код ЄДРПОУ 34506470) за період з 01.08.2011 року по 31.08.2011 року, за результатами якої складено акт № 420/15-2/00206539/91 від 27.10.2011 року, у висновку якого зазначено, що перевіркою встановлено порушення позивачем п. 198.6 ст. 198, п.п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України в результаті чого завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду на суму 356 732, 48 грн., у тому числі за серпень 2011 року на суму 356 732, 48 грн. (а.с. 11-16).

На підставі акту № 420/15-2/00206539/91 від 27.10.2011 року посадовими особами СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі винесено податкове повідомлення-рішення № 0000561520 від 11.11.2011 року, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за серпень 2011 року в розмірі 356732, 48 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 178 366, 24 грн. (а.с. 17).

Відповідно п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби. Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Згідно до акту № 420/15-2/00206539/91 від 27.10.2011 року у ході перевірки посадовими особами СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі були використані наступні документи: установчі документи; декларація по податку на додану вартість за серпень 2011 року з додатками; реєстр отриманих та виданих податкових накладних за серпень 2011 року; бази даних АІС Контрагенти,АІС РПП СДПІ по роботі з ВПП у м. Одесі та отримані від ДПІ в Малиновському районі міста Одеси матеріали зустрічної звірки ТОВ «Пілігрім-Плюс» з питання взаємовідносин з ВАТ «Одеський припортовий завод»за серпень 2011 року.

Таким чином, згідно до інформації, наявної в акті № 420/15-2/00206539/91 від 27.10.2011 року посадовими особами СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі під час проведення документальної невиїзної позапланової перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам відкритого акціонерного товариства «Одеський припортовий завод»(код ЄДРПОУ 00206539) з товариством з обмеженою відповідальністю «Пілігрім-Плюс»(код ЄДРПОУ 34506470) за період з 01.08.2011 року по 31.08.2011 року, не досліджувались первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, як це встановлено п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України.

Розділом V Податкового кодексу України регулюється порядок обчислення та сплати податку, у тому числі питання формування податкового кредиту, дати його виникнення та умов нарахування.

Відповідно до п. п. 198.1., 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу. Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Підпунктом 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно до п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Судом встановлено, що ВАТ «Одеський припортовий завод»(Покупець) з ТОВ «Пілігрім-Плюс»(Постачальник) було укладено договір поставки дизельного палива наливом № 20/СН-154 від 10 травня 2011 року (а.с. 60-62).

ВАТ «Одеський припортовий завод»суму податку на додану вартість за зазначеним договором в розмірі 356 732, 48 грн. віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ за серпень 2011 року, що підтверджується податковими накладними № 122 від 22.08.2011 року, № 123 від 22.08.2011 року, № 124 від 22.08.2011 року, № 136 від 23.08.2011 року, № 137 від 23.08.2011 року, № 159 від 29.08.2011 року, в яких зазначені всі необхідні реквізити, встановлені п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, в тому числі місцезнаходження юридичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку, ТОВ «Пілігрім-Плюс»: 65033, м. Одеса, вул. Гастелло, буд. 52/1.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 29.03.2012 року місцезнаходження ТОВ «Пілігрім-Плюс»: 65033, м. Одеса, Малиновський район, вул. Гастелло, буд. 52/1, що також підтверджується інформацією, наявною в свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи -товариства з обмеженою відповідальністю «Пілігрім-Плюс»та свідоцтві платника податку на додану вартість ТОВ «Пілігрім-Плюс». В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутні записи щодо ТОВ «Пілігрім-Плюс»про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (а.с. 38, 42, 175-176).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає необґрунтованим посилання відповідача в акті № 420/15-2/00206539/91 від 27.10.2011 року в обґрунтування висновку акту на те, що податкові накладні ТОВ «Пілігрім-Плюс»виписані ВАТ «Одеський припортовий завод»в серпні 2011 року № 122 від 22.08.2011 року, № 123 від 22.08.2011 року, № 124 від 22.08.2011 року, № 136 від 23.08.2011 року, № 137 від 23.08.2011 року, № 159 від 29.08.2011 року не відповідають вимогам п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу, а тому ВАТ «Одеський припортовий завод»не мало права включати суми ПДВ, зазначені в цих податкових накладних, до складу податкового кредиту з ПДВ за серпень 2011 року, у зв'язку з тим, що згідно акту ДПІ в Малиновському районі міста Одеси від 21.10.2011 року № 19/23-226 та довідки про встановлення фактичного місцезнаходження (незнаходження) ВПМ ДПІ в Малиновському районі міста Одеси від 14.10.2011 року № 1073 місцезнаходження платника податків -ТОВ «Пілігрім-Плюс»за адресою: м. Одеса, вул. Гастелло, буд. 52/1, не встановлено, оскільки, як встановлено судом, податкові накладні № 122 від 22.08.2011 року, № 123 від 22.08.2011 року, № 124 від 22.08.2011 року, № 136 від 23.08.2011 року, № 137 від 23.08.2011 року, № 159 від 29.08.2011 року містять всі необхідні реквізити, визначені п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, в тому числі місцезнаходження юридичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку, ТОВ «Пілігрім-Плюс».

Крім того, судом встановлено, що на виконання умов договору поставки дизельного палива наливом № 20/СН-154 від 10 травня 2011 року в серпні 2011 року ТОВ «Пілігрім-Плюс»було передано у власність ВАТ «Одеський припортовий завод», а ВАТ «Одеський припортовий завод»прийнято та оплачено товари (дизельне паливо), які супроводжуються сертифікатом, виданим заводом-виготовлювачем, що підтверджується наявними в матеріалах справи документами: договір поставки дизельного палива наливом № 20/СН-154 від 10 травня 2011 року, податкові накладні, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, прибуткові ордери, платіжні доручення, паспорти якості, сертифікати відповідності (а.с. 44-97).

Таким чином, ВАТ «Одеський припортовий завод»правомірно, у відповідності до вимог чинного податкового законодавства України суму податку на додану вартість за в розмірі 356 732, 48 грн. віднесено до складу податкового кредиту з ПДВ за серпень 2011 року, на підставі податкових накладних, виписаних ТОВ «Пілігрім-Плюс»в серпні 2011 року.

Також, судом встановлено, що ТОВ «Пілігрім-Плюс»на час здійснення господарських операцій з позивачем було зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, знаходилось на податковому обліку, мало свідоцтво платника податку на додану вартість (а.с. 35-42).

Жодною нормою діючого законодавства не передбачено обов`язку платника податків контролювати сплату своїм контрагентом до бюджету податків та ведення ним бухгалтерського та податкового обліку. Контроль за дотриманням платниками податків податкового законодавства та своєчасну сплату ними податків здійснює податкова служба.

Крім того, 04 жовтня 2011 року посадовими особами СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі було проведено камеральну перевірку достовірності заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість ВАТ «Одеський припортовий завод», за результатами якої складено довідку № 391/15-2/00206539/85 від 04.10.2011 року, згідно висновків якої сума бюджетного відшкодування ПДВ по декларації за серпень 2011 року ВАТ «Одеський припортовий завод»підтверджується та складає 9 796 939 грн., підприємство відповідає критеріям, зазначеним в п. 200.19 ст. 200 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим має право на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ за серпень 2011 року (а.с. 23-26).

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що СДПІ по роботі з великими платниками податків в м. Одесі неправомірно прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000561520 від 11.11.2011 року , а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Одесі № 0000561520 від 11.11.2011 року.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 30 березня 2012 року.

Головуючий суддя О.А. Левчук

Судді: Е.В. Катаєва

А.В. Бутенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2012
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22634477
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/9800/2011

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Ухвала від 11.05.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Постанова від 30.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 29.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 18.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 18.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Романішин В.Л.

Постанова від 30.03.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні