cpg1251 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" квітня 2012 р. 13 год. 40 хв.Справа № 2а-509/12/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Попова В.Ф.,
при секретарі: Якущенко К.Ю.,
за участю:
представника позивача - Окіпнюк О.І..
представника відповідача - Гаврашенко О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у Скадовському районі Херсонської області Державної податкової служби
до комунального підприємства "Райкомунсервіс" Скадовської районної ради про стягнення податкового боргу,
встановив:
Державна податкова інспекція у Скадовському районі Херсонської області Державної податкової служби (далі - ДПІ, позивач) звернулась до суду з позовом до комунального підприємства "Райкомунсервіс" Скадовської районної ради (далі - КП "Райкомунсервіс" Скадовської районної ради, відповідач) про стягнення до місцевого бюджету податкового боргу з податку з доходів фізичних осіб в сумі 84 472,17 грн.
В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримала, обґрунтовує їх тим, що відповідачем, як податковим агентом, надано до ДПІ у Скадовському районі податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку. Але всупереч приписів податкового законодавства відповідач не перерахував до бюджету податок з доходів фізичних осіб за період з 01.07.2010 р. по 30.09.2011 р., у зв'язку з чим за ним обліковується податковий борг в сумі 84 472,17 грн.
Представник відповідача позовні вимоги визнав повністю.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно із п. 162.1 ст. 162 ПК України платниками податку на доходи фізичних осіб є: фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.
Підпунктом 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податковим агентом щодо податку на доходи фізичних осіб є юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Як вбачається з матеріалів справи, КП "Райкомунсервіс" Скадовської районної ради за змістом п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України є податковим агентом, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, та зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.
Відповідно до положень пп. 8.1.2 п. 8.1 ст. 8 Закону України від 22.05.2003 № 889-IV "Про податок з доходів фізичних осіб", чинного на час виникнення спірних правовідносин, та підпунктів 168.1.2, 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
За змістом п.п. 41.1.1 п. 41.1 органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Згідно податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку форми № 1 ДФ, копії яких надані позивачем до суду, комунальним підприємством "Райкомунсервіс" Скадовської районної ради нараховано податку з доходів фізичних осіб: за 2 квартал 2010 р. - 13 500,09 грн., за 3 квартал 2010 р. - 17 590,68 грн., за 4 квартал 2010 р. - 15 534,74 грн., за 1 квартал 2011 р. - 12 944,06 грн., за 2 квартал 2011 р. - 18 728,26 грн., за 3 квартал 2011 р. - 19 214,64 грн.
За інформацією податкового органу, відповідачем не перераховано до бюджету податок з доходів фізичних осіб за 2 квартал 2010 р. в сумі 459,79 грн., за 3 квартал 2010 р. - 17 590,68 грн., за 4 квартал 2010 р. - 15 534,74 грн., за 1 квартал 2011 р. - 12 944,06 грн., за 2 квартал 2011 р. - 18 728,26 грн., за 3 квартал 2011 р. - 19 214,64 грн., а всього - 84 472,17 грн.
Частиною 1 ст. 67 Конституції України передбачено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно із п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідачем порушено податкове законодавство щодо сплати в установленому порядку та у строки, визначені законом, податку з доходу фізичних осіб, що призвело до утворення заборгованості.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 161-163 КАС України,
постановив :
Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Скадовському районі Херсонської області Державної податкової служби до комунального підприємства "Райкомунсервіс" Скадовської районної ради задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства "Райкомунсервіс" Скадовської районної ради (75700, Херсонська обл., м. Скадовськ, провул. Промисловий, 5, код ЄДРПОУ 36271629) в доход місцевого бюджету Скадовської міської ради (на рахунок 33210800700268, УДК 37888409, МФО 852010, код платежу 11010100) в рахунок погашення податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб кошти в сумі 84 472,17 грн. (вісімдесят чотири тисячі чотириста сімдесят дві гривні сімнадцять копійок), в тому числі за рахунок готівки та банківських рахунків відповідача.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 09 квітня 2012 р.
Суддя Попов В.Ф.
кат. 8.1.5
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2012 |
Оприлюднено | 19.04.2012 |
Номер документу | 22637189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні