Постанова
від 16.03.2012 по справі 2а-3147/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.03.12 Справа №2а-3147/11/2770

Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:

суддя - Водяхін С.А.;

секретар - Авчиян К.Е.,

за участю:

представників позивача - Товариства з обмеженою відпо відальністю «Трудовий колек тив Балаклавського суднорем онтного заводу «Металіст»- ОСОБА_1, довіреність від 26 гр удня 2011 року, ОСОБА_2, довіре ність від 15 березня 2012 року № 32-1/15 7;

представника відповідача - Державної податкової інсп екції у Балаклавському район і м. Севастополя - ОСОБА_3 , довіреність від 13 січня 2012 рок у № 17/10,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю «Трудовий колекти в Балаклавського судноремон тного заводу «Металіст»до Де ржавної податкової інспекці ї у Балаклавському районі м. С евастополя про визнання неза конним та скасування податко вого повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

У жовтні 2011 року Товариство з обмеженою відповідальніст ю «Трудовий колектив Балакла вського судноремонтного зав оду «Металіст» (далі ТОВ «ТК Б СЗ «Металіст») звернулось до Державної податкової інспек ції у Балаклавському районі м. Севастополя про визнання н едійсним податкового повідо млення-рішення від 06 липня 2011 р оку № 0003661503 у частині донара хування штрафних санкцій у р озмірі 107 680 грн. 78 коп.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Севастопо ля від 07 жовтня 2011 року відкрит о провадження у адміністрати вній справі № 2а-3147/11/2770.

02 листопада 2011 року до суду ві д представника позивача наді йшла заява про уточнення адм іністративного позову, відпо відно до якої він просить виз нати незаконними та скасуват и податкові повідомлення-ріш ення від 25 березня 2011 року № 0003141503/ 0 та від 06 липня 2011 року № 0003661503.

Ухвалою від 09 листопада 2011 ро ку прийнята заява позивача п ро уточнення позовних вимог по справі № 2а-3147/11/2770.

01 грудня 2011 року позивачем че рез канцелярію суду надано к лопотання про уточнення позо вних вимог, відповідно до яко го він просить визнати незак онним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 06 ли пня 2011 року № 0003661503.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Севастопо ля від 13 грудня 2011 року заява по зивача про уточнення адмініс тративного позову у справі № 2а-3147/112770 прийнята судом.

Позов обґрунтовано тим, що в ідповідачем неправомірно за стосовані до позивача штрафн і санкції за фактом несвоєча сної сплати узгоджених сум п одаткових зобов' язань з зем ельного податку, оскільки, То вариство з обмеженою відпові дальністю «Трудовий колекти в Балаклавського судноремон тного заводу «Металіст»набу ло прав та обов' язків ДП МОУ «БСРЗ «Металіст»лише з дати внесення змін до установчих документів. Вважає, що штрафн і санкції могли бути застосо вані лише у випадку розірван ня договору від 06 липня 2010 року № 9 про розстрочення податков ого зобов' язання.

Представник позивача уточ нені позовні вимоги підтрима в у повному обсязі та наполяг ав на їх задоволенні.

Представник відповідача п роти задоволення позову запе речував у повному обсязі з пі дстав, викладених у письмови х заперечення проти позову.

Заслухавши доводи учасник ів судового процесу, встанов ивши обставини справи, дослі дивши докази, якими обґрунто вуються позовні вимоги та за перечення проти позову, суд в важає, що позов не підлягає за доволенню з наступних підста в.

Судом встановлено, що 14 бере зня 2011 року співробітниками Д ержавної податкової інспекц ії у Балаклавському районі м . Севастополя було проведено документальну позапланову н евиїзну перевірку ТОВ «ТК БС З «Металіст»з питання своєча сності внесення до бюджету п лати за землю за липень - гру день 2010 року, про що складено ак т перевірки від 14 березня 2011 ро ку № 14/140/1503/32782349.

Перевіркою було встановле но, що позивачем у порушення с татті 17 Закону України «Про пл ату за землю»та підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами»(які д іяли, на час виникнення спірн их правовідносин), несвоєчас но сплачені суми узгоджених податкових зобов' язань з зе мельного податку, а саме: за ли пень 2010 року у розмірі 14 731 грн. 94 к оп. (податковий розрахунок з з емельного податку від 06 липня 2010 року № 22964) за строком сплати 30 серпня 2010 року погашено 24 січн я 2011 року платіжним доручення м № 330 з порушенням встановлен ого строку на 147 днів; узгоджен е податкове зобов' язання з земельного податку у розмірі 11 746 грн. 77 коп., визначене податк овим повідомлення-рішенням Д ПІ у Балаклавському районі м . Севастополя від 19 липня 2010 рок у № 0000122310, строком сплати 30 се рпня 2010 року було погашено ТОВ «ТК БСРЗ «Металіст»24 січня 2011 року платіжними дорученнями №№ 329 та 330 з порушенням встанов леного строку на 147 днів; узгод жене податкове зобов' язанн я з земельного податку за сер пень 2010 року у розмірі 14 731 грн. 94 к оп. (податковий розрахунок з з емельного податку від 06 липня 2010 року № 22964) за строком сплати 30 вересня 2010 року погашено 24 січ ня 2011 року платіжним дорученн ям № 329 з порушенням встановле ного строку на 116 днів; узгодже не податкове зобов' язання з земельного податку за жовте нь 2010 року у розмірі 14 731 грн. 94 коп . (податковий розрахунок з зем ельного податку від 06 липня 2010 року № 22964) за строком сплати 30 ли стопада 2010 року погашено 24 січн я 2011 року платіжним доручення м № 329 з порушенням встановлен ого строку на 55 днів; узгоджен е податкове зобов' язання у загальному розмірі 479 476 грн. 14 к оп. (основний платіж - за розр ахунками з земельного податк у від 06 липня 2010 року № 1897, № 21736, № 8888, № 22964), розстрочене за договором від 06 липня 2010 року № 9, строком с плати 14 грудня 2010 року погашено 24 січня 2011 року з порушенням вс тановленого строку на 41 день.

За результатами перевірки Державною податковою інспек цією у Балаклавському районі м. Севастополя прийнято пода ткове повідомлення-рішення в ід 25 березня 2011 року № 0003141503/0 про за стосування|вживання| на підс таві пункту 126.1 статті 126 Податк ового кодексу України до ТОВ «ТК БСЗ «Металіст»фінансови х (штрафних) санкцій у розмірі 110 030 гривень 14 копійок.

Не погодившись з зазначен им рішенням позивач оскаржив його у адміністративному по рядку до Державної податково ї адміністрації м. Севастопо ля та Державної податкової с лужби України.

Рішенням Державної податк ової адміністрації у м. Севас тополі від 06 липня 2011 року за ви х. № 1844/10/25-064 скасовано податкове повідомлення-рішення Держав ної податкової інспекції у Б алаклавському районі м. Сева стополя від 25 березня 2011 року № 0003141503/0 у частині застосування ш трафних санкцій у розмірі 2 346 г рн. 36 коп., в іншій частині у сум і 107 680 грн. 78 коп. - залишено без з мін.

На підставі рішення Держав ної податкової адміністраці ї у м. Севастополя про частков е скасування податкового пов ідомлення-рішення від 25 берез ня 2011 року № 0003141503/0 Державною пода тковою інспекцією у Балаклав ському районі м. Севастополя прийнято податкове повідомл ення-рішення від 06 липня 2011 рок у № 0003661503 про застосування ш трафних санкцій у розмірі 107 680 грн. 78 коп.

Рішенням Державної податк ової адміністрації України в ід 19 вересня 2011 року у задоволе нні скарги позивача відмовле но, оскаржуване рішення зали шено без змін.

Відповідно до статті 4 та пу нкту 3 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» (який діяв на час виникнення с пірних правовідношень) платн иками податків і зборів (обов ' язкових платежів) є юридич ні і фізичні особи, на яких згі дно законам України покладен ий обов' язок сплачувати под атки і збори (обов' язкові пл атежі). Вони зобов' язані спл ачувати належні суми податкі в і зборів у встановлений зак оном термін.

Статтею 2 Закону України “Пр о плату за землю” (що діяв до 01 с ічня 2011 року) встановлено, що ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю справ ляється у вигляді земельного податку або орендної плати, щ о визначається залежно від г рошової оцінки земель, розмі ри податку за земельні ділян ки, грошову оцінку яких не вст ановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визн аченому цим Законом. За земел ьні ділянки, надані в оренду, с правляється орендна плата.

Згідно зі статтею 13 Закону У країни «Про плату за землю»п ідставою для нарахування зем ельного податку є дані держа вного земельного кадастру, а орендної плати за земельну д ілянку, яка перебуває у держа вній або комунальній власнос ті, - договір оренди такої земе льної ділянки.

За правилами статті 14 Закон у України “Про плату за землю ” платники земельного податк у, а також орендної плати за зе мельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчисл юють суму земельного податку та орендної плати щороку ста ном на 1 січня і до 1 лютого пото чного року подають відповідн ому органу державної податко вої служби за місцезнаходжен ням земельної ділянки податк ову декларацію на поточний р ік за формою, встановленою це нтральним податковим органо м, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій.

Відповідно до статті 15 зазн аченого Закону власники земл і та землекористувачі сплачу ють земельний податок, а тако ж орендну плату за земельні д ілянки державної та комуналь ної власності з дня виникнен ня права власності або права користування земельною діля нкою.

Пунктом 5.1 статті 5 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», я кий був чинний до 01 січня 2011 рок у, податкове зобов' язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації.

Згідно з абзацом першим під пункту 5.3.1 пункту 5.3. статті 5 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами” (який діяв на час виникне ння спірних правовідношень), платник податків зобов' яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

Підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 стат ті 17 зазначеного Закону встан овлено, що у разі не сплати пла тником податків узгодженої с уми податкового зобов' язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий платник податку зобов'яза ний сплатити штраф у таких ро змірах: при затримці до 30 кале ндарних днів, наступних за ос таннім днем граничного строк у сплати узгодженої суми под аткового зобов'язання, - у розм ірі десяти відсотків погашен ої суми податкового боргу; пр и затримці від 31 до 90 календарн их днів включно, наступних за останнім днем граничного ст року сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у р озмірі двадцяти відсотків по гашеної суми податкового бор гу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу.

З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Податковий кодекс Україн и.

Пунктом 109.1 статті 109 Податков ого кодексу України встановл ено, що податковими правопор ушеннями є протиправні діянн я (дія чи бездіяльність) платн иків податків, податкових аг ентів, та/або їх посадових осі б, а також посадових осіб конт ролюючих органів, що призвел и до невиконання або неналеж ного виконання вимог, устано влених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з пунктом 109.2 статті 109 Кодексу вчинення платниками податків, їх посадовими особ ами та посадовими особами ко нтролюючих органів порушень законів з питань оподаткува ння та порушень вимог, встано влених іншим законодавством , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи, тягне за собою відпов ідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом 113.1 статті 113 Податков ого кодексу України встановл ено, що строки застосування, с плата, стягнення та оскаржен ня сум штрафних (фінансових) с анкцій (штрафів) здійснюютьс я у порядку, визначеному цим К одексом для сплати, стягненн я та оскарження сум грошових зобов'язань. Суми штрафних (фі нансових) санкцій (штрафів) за раховуються до бюджетів, до я ких згідно із законом зарахо вуються відповідні податки т а збори.

Штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм зак онів з питань оподаткування або іншого законодавства, ко нтроль за дотриманням якого покладено на органи державно ї податкової служби, відпові дно до пункту 113.3 статті 113 Подат кового кодексу України засто совуються у порядку та у розм ірах, встановлених цим Кодек сом та іншими законами Украї ни.

Відповідно до пункту 126.1 стат ті 126 Податкового кодексу Укра їни, у разі якщо платник подат ків не сплачує суми самостій но визначеного грошового зоб ов' язання протягом строків , визначених цим Кодексом, так ий платник податків притягує ться до відповідальності у в игляді штрафу у таких розмір ах: при затримці до 30 календар них днів включно, наступних з а останнім днем строку сплат и суми грошового зобов' язан ня, - у розмірі 10 відсотків пога шеної суми податкового боргу ; при затримці більше 30 календ арних днів, наступних за оста ннім днем строку сплати суми грошового зобов' язання, - у р озмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

З аналізу наведених норм за конодавства вбачається, що з а користування землею необхі дно в обов' язковому порядку вносити відповідну плату у в игляді або земельного податк у, або орендної плати, в залежн ості від підстав набуття пра ва користування землею. Плат а за землю є податковим зобов ' язанням, яка повинна бути в несена до бюджету у встановл ений законом строк. Несвоєча сна сплата земельного податк у або орендної плати за землі державної або комунальної ф орм власності є правопорушен ням, за яке податковим законо давством встановлена відпов ідність.

Відповідно до підпункту 14.1.1 пункту 14.1 статті 14 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” розс троченням податкових зобов'я зань є надання платнику пода тків бюджетного кредиту на о сновну суму його податкових зобов'язань без урахування с ум пені під проценти, розмір я ких дорівнює розміру пені, ви значеної згідно з пунктом 16.4 с татті 16 цього Закону.

Пунктом 1.5 Порядку розстроч ення та відстрочення податко вих зобов' язань платників п одатків, затвердженого Наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 18 верес ня 2001 року № 378 та зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 29 жовтня 2001 року за № 912/6103, як ий діяв на час виникнення спі рних правовідносин (далі Пор ядок № 378), встановлено, що розст рочення податкових зобов' я зань - надання платнику пода тків бюджетного кредиту на о сновну суму його податкових зобов' язань без урахування сум пені на умовах податково го кредиту, за якими основна с ума кредиту та нараховані на неї проценти погашаються рі вними частками, починаючи з п одаткового періоду, наступно го за періодом надання таког о кредиту.

Згідно з підпунктом 14.1.3 пунк ту 14.1 статті 14 Закону України “ Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” платник по датків, який звертається до п одаткового органу з заявою п ро розстрочення, відстроченн я податкових зобов'язань, вва жається таким, що узгодив сум у такого податкового зобов'я зання.

Договори про розстрочення , відстрочення відповідно до підпункту 14.5.1 пункту 14.5 статті 14 вказаного Закону можуть бут и достроково розірвані: а) за і ніціативою платника податкі в - при достроковому погашенн і розстроченої або відстроче ної суми податкового зобов'я зання, щодо якого була досягн ута домовленість про розстро чення, відстрочення; б) за ініц іативою податкового органу, у разі якщо: з'ясовано, що інфо рмація, надана платником под атків при укладенні зазначен их договорів, виявилася недо стовірною, неповною або пере крученою; платник податків в изнається таким, що має подат ковий борг із податкових зоб ов'язань, які виникли після ук ладення зазначених договорі в; платник податків порушує у мови погашення розстроченог о або відстроченого податков ого боргу.

Згідно з пунктом 4.7 Порядку № 378 від дня, наступного за днем р озірвання договору, на розст рочені (відстрочені) суми, що з алишилися несплаченими, нара ховуються пеня та штрафні са нкції у розмірах, передбачен их чинним законодавством.

Отже, за наявністю певних пі дстав рішенням керівника под аткового органу платнику под атків може бути надано розст рочення податкових зобов' я зань, тобто встановлені інші строки сплати зобов' язання . У випадку недотримання плат ником податків умов договору , податковому органу надано п раво дострокового розірванн я договору про розстрочення, але це не є його обов' язком. При цьому штрафні санкції, пе редбачені законодавством, за порушення строків сплати, що були визначені в договорі пр о розстрочення податкових зо бов' язань відповідно до ста тті 14 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами”, можуть бути засто совані до платника лише у раз і дострокового розірвання до говору за ініціативою податк ового органу. Якщо керівнико м контролюючого органу не бу ло прийнято рішення про дост рокове розірвання договору у зв' язку з порушення платни ком податків умов погашення розстроченого податкового б оргу, договір припиняється з а закінченням строку його ді ї. У даному випадку формуєтьс я нове узгоджене податкове з обов' язання, що складається з невнесеної суми розстроче ного податкового зобов' яза ння, та яке повинно бути сплач ено у загальному порядку. Нев иконання платником податку о бов' язку сплати суми зазнач еного податкового зобов' яз ання тягне застосування насл ідків, встановлених статтею 126 Податкового кодексу Україн и. Пільг щодо звільнення від в ідповідальності за порушенн я строків сплати податкових зобов' язань не сплачених пі сля закінчення строку дії до говору про надання розстрочк и законодавством не встановл ено. При цьому строком сплати узгодженої суми податкового зобов' язання буде останній день дії договору про розстр очення сум. Таким чином, штраф ні санкції, передбачені чинн им законодавством, нараховую ться не у зв' язку із розірва нням договору про розстрочен ня, а на загальних підставах з а фактом несвоєчасної сплати узгоджених сум податкових з обов' язань.

Судом встановлено, що 06 липн я 2010 року ДП МОУ «БСРЗ «Металіс т»надало до Державної податк ової інспекції у Балаклавськ ому районі м. Севастополя роз рахунки земельного податку з а 2007 рік № 19807 на суму 93 974 грн. 14 коп., за 2008 рік № 21736 на суму 144 908 грн. 13 коп ., за 2009 рік № 22964 на суму 166 934 грн. 17 ко п. та за 2010 рік № 8888 на суму 176 783 грн. 28 коп.

На підставі рішення Держав ної податкової адміністраці ї у м. Севастополя від 06 липня 20 10 року № 15-р та договору від 06 лип ня 2010 року № 9 про розстрочення податкових зобов' язань дер жавному підприємству МОУ «БС РЗ «Металіст»було надано роз строчення на сплату податков их зобов' язань з земельного податку за 2007 - 2009 роки та за сі чень - травень 2010 року на зага льну суму 503 449 грн. 96 коп., у тому ч ислі 479476 грн. 14 коп. - податок, 23 973 грн. 82 коп. - штрафні санкції, самостійно нараховані платн иком податків.

Суми податкових зобов' яз ань з земельного податку за ч ервень - грудень 2010 року, визн ачені у податковому розрахун ку від 06 липня 2010 року № 8888, розстр очені не були.

Рішенням про розстрочення (відстрочення) податкових зо бов' язань від 06 липня 2010 року № 15-р визначено, що розстрочен ня надається з 06 липня 2010 року д о 15 грудня 2010 року. Згідно з пун ктом 1 договору ДПІ надає плат нику розстрочення сплати под аткових зобов' язань на зага льну суму 503 449 грн. 96 коп. під проц енти терміном з 06 липня 2010 року до 15 грудня 2010 року та визначен о строки сплати: 13 серпня 2010 рок у, 14 вересня 2010 року, 14 жовтня 2010 ро ку, 15 листопада 2010 року та 14 груд ня 2010 року рівними частками по 100 690 грн. Відповідно до підпунк ту 3.1 пункту 3 договору про розс трочення ДП МОУ «БСРЗ «Метал іст»зобов' язується забезп ечити своєчасну сплату розст роченої суми. Підпунктом 6.3 пу нкту 6 договору передбачено, щ о термін дії цього договору в становлюється від дати його укладання та закінчується ос танньою датою дії розстрочен ня податкового зобов' язанн я.

З матеріалів справи вбачає ться та не заперечувалось пр едставником позивача, що ДП М ОУ «БСРЗ «Металіст»земельни й податок у встановлені дого вором про розстрочення подат кових зобов' язань строки не сплатило.

У свою чергу, керівником под аткового органу рішення про розірвання договору про розс трочення у зв' язку з недотр иманням платником податків у мов договору, не приймалось.

Отже, строк дії договору був припинений останньою датою дії розстрочення податковог о зобов' язання - 14 грудня 2010 ро ку.

Узгоджені суми податкових зобов' язань з земельного п одатку у загальному розмірі 677 170 грн. 26 коп., у тому числі розс трочені суми земельного пода тку за договором від 06 липня 2010 року № 9 у розмірі 503 449 грн. 96 коп. з а строком сплати 14 грудня 2010 ро ку та податкове зобов' язанн я з земельного податку за лип ень - жовтень 2010 року, визначені у розрахунку від 06 липня 2010 рок у № 8888, за строком сплати 30 серпн я, 30 вересня, 01 листопада та 30 лис топада 2010 року відповідно, бул о сплачено ТОВ «ТК БСЗ Металі ст»як правонаступником ДП МО У «БСРЗ «Металіст»24 січня 2011 ро ку платіжним дорученням № 329, т обто з порушенням встановлен ого законом строку.

Факт несвоєчасного сплати податкових зобов' язань з з емельного податку підприємс твом не оспорюється.

Таким чином, позивачем були порушені строки сплати узго джених сум податкових зобов' язань, за що податковим закон одавством передбачена відпо відальність у вигляді штрафн их санкцій.

При цьому, суд зазначає, що п одатковим органом кількість прострочених днів сплати су ми земельного податку за дог овором про розстрочення було розраховано з наступного дн я після закінчення строку ді ї вказаного договору, тобто з 15 грудня 2010 року по 24 січня 2011 рок у, а не у період дії договору п ро розстрочення, як помилков о вважає представника позива ча.

Доводи представника позив ача щодо встановлення для пл атежів по реструктурованому податковому зобов' язанню інших строків сплати та іншо ї відповідальності за поруше ння цих строків, судом до уваг и не приймаються, оскільки за значена позиція стосується в ипадку порушення строків спл ати, встановлених у договорі про розстрочення у межах стр оку його дії.

Також судом встановлено, що Наказом Міністра оборони Ук раїни від 20 квітня 2010 року № 207 пр ипинено діяльність державно го підприємства Міністерств а оборони України «Балаклавс ький судноремонтний завод «М еталіст», код ЄДРПОУ 07658139, що зна ходиться за адресою: 99043, місто Севастополь, вулиця Калича, 2, шляхом його реорганізації че рез приєднання до товариства з обмеженою відповідальніст ю «Трудовий колектив «Балакл авського судноремонтного за воду «Металіст», код ЄДРПОУ 327 82349, яке є правонаступником усі х прав та обовязків державно го підприємства Міністерств а оборони України «Балаклавс ький судноремонтний завод «М еталіст»відповідно до догов ору оренди.

20 січня 2011 року Державне підп риємство Міністерство оборо ни України «Балаклавський су дноремонтний завод «Металіс т»було припинено шляхом його реорганізації через приєдна ння до ТОВ «Трудовий колекти в Балаклавського судноремон тного заводу «Металіст»відп овідно до Господарського код ексу України, Цивільного код ексу України, Законів Україн и «Про управління об' єктами державної власності», «Про о ренду державного та комуналь ного майна», про що зроблена з апис у Єдиному державному ре єстрі підприємств та організ ацій України за № 1 175 112 0008 000875.

Згідно з пунктом 1.1 розділу І Статуту ТОВ «ТК БСЗ «Металіс т», зареєстрованого 20 січня 2011 року за № 10751050012000219, товариство є п равонаступником всіх прав та обовязків ДП МОУ «БСРЗ «Мета ліст», у тому числі зобов' яз ань, що виникли у ДП МОУ «БСРЗ «Металіст»перед кредиторам и. Відповідно до пункту 2 Перед авального акту, затвердженог о Міністром оборони України 15 листопада 2010 року, до складу п рав та обовязків ДП МОУ «БСРЗ «Металіст», правонаступнико м яких є ТОВ «ТК БСЗ «Металіст », входить кредиторська забо ргованість у розмірі 619 305 грн. 05 коп. за розрахунками з бюджет ом, у тому числі заборгованіс ть з земельного податку у роз мірі 618 625 грн. 05 коп.

Відповідно до статті 59 Госп одарського кодексу України п рипинення діяльності суб'єкт а господарювання здійснюєть ся шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, п еретворення) або ліквідації - за рішенням власника (власни ків) чи уповноважених ним орг анів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господа рювання чи їх правонаступник ів, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду. У разі приєднання одного або к ількох суб'єктів господарюва ння до іншого суб'єкта господ арювання до цього останнього переходять усі майнові прав а та обов'язки приєднаних суб 'єктів господарювання.

Згідно з підпунктом 98.2.2 пунк ту 98.2 статті 98 Податкового коде ксу України якщо реорганізац ія здійснюється шляхом об'єд нання двох або більше платни ків податків в одного платни ка податків з ліквідацією пл атників податків, що об'єднал ися, об'єднаний платник подат ків набуває усіх прав і обов'я зків щодо погашення грошових зобов'язань чи податкового б оргу всіх платників, що об' є дналися.

Пунктом 98.7 статті 98 Податков ого кодексу України встановл ено, що реорганізація платни ка податків не змінює строкі в погашення грошових зобов'я зань або податкового боргу п латниками податків, утворени ми у результаті такої реорга нізації.

Таким чином, враховуючи, що ТОВ «ТК БСЗ «Металіст»є прав онаступником ДП МОУ «БСРЗ «М еталіст», позивач несе всі об ов' язки останнього та відпо відає за його зобов' язання у загальному порядку.

Статтею 69 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и встановлено, що доказами в а дміністративному судочинст ві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлю є наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують в имоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інш і обставини, що мають значенн я для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюють ся судом на підставі пояснен ь сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань сві дків, письмових і речових док азів, висновків експертів.

Згідно зі статтею 70 вказано го Кодексу належними є доказ и, які містять інформацію щод о предмету доказування. Суд н е бере до розгляду докази, які не стосуються предмету дока зування. Обставини, які за зак оном повинні бути підтвердже ні певними засобами доказува ння, не можуть підтверджуват ися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, к оли щодо таких обставин не ви никає спору.

Відповідно до частин 1 та 2 ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб' єкта влад них повноважень обов' язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

У ході судового розгляду до води представника позивача щ одо неправомірності прийнят ого рішення Державної податк ової інспекції у Балаклавськ ому районі м. Севастополя не з найшли свого підтвердження т а спростовані фактичними обс тавинами та доказами, встано вленими судом.

Відповідно до частини дру гої статті 19 Конституції Укра їни органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання, їх посадові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Отже, на підставі викладен ого, суд приходить до висновк у, що постанова податкове пов ідомлення-рішення від 06 липня 2011 року № 0003661503 про застосува ння до позивача штрафних сан кцій у розмірі 107 680 грн. 78 коп. при йнята відповідачем на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, передбачені діючим зак онодавством України.

На підставі наведеного, кер уючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відм овити.

Постанова набирає законно ї сили у порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, та може бути оскаржена до С евастопольського апеляційн ого адміністративного суду у порядку і строки, передбачен і статтею 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Відповідно до частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни повний текст постанови ск ладено 21 березня 2012 року.

Постанова не набрала зако нної сили.

Суддя С.А. Водяхін

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення16.03.2012
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22637890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3147/11/2770

Ухвала від 06.06.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 16.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Водяхін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні