Постанова
від 18.08.2011 по справі 9101/57368/2011
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" серпня 2011 р. справа № 1170/2а-349/11

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Мартиненка О.В.

суддів: Сафронової С.В. Лукманової О.М.

при секретарі судового засідання: Хімушкіній О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Ульяновського районного центру зайнятості на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 березня 2011 року у справі № 1170/2а-349/11 за позовом Ульяновського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю, -

в с т а н о в и л а:

31 січня 2011 року Ульяновський районний центр зайнятості звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1, в якому просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Ульяновського районного центру зайнятості 91,96 грн. незаконно отриманої допомоги по безробіттю.

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 березня 2011 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з постановою суду, позивач, Ульяновський районний центр зайнятості звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення норм матеріального права просить скасувати оскаржувану постанову суду та прийняти нову, якою позов задовольнити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що запис в трудовій книжці про припинення виплати допомоги по безробіттю 14.06.2007 року є технічною опискою, насправді виплата допомоги була припинена 14.08.2007 року. Платіжні доручення про перерахування Приватбанку коштів для виплати допомоги по безробіттю підписані тільки посадовими особами позивача, оскільки складені бухгалтерським відділом для роботи з банківськими установами. Суми до виплати, зазначені в банківських відомостях, можуть не співпадати з розрахунками заборгованості позивача, оскільки формуються комп'ютерною програмою за різними періоди виплат, кінцеві суми допомоги до виплати завжди однакові.

Сторони в судове засідання не з'явились, у зв'язку з чим відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового процесу не здійснювалось.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 01 березня 2007 року ОСОБА_1 звернулась з заявою до Ульяновського районного центру зайнятості про надання статусу безробітного (а.с.7).

01 березня 2007 року відповідачу надано статус безробітної та призначено виплату допомоги по безробіттю відповідно до п. 2 ст.23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Згідно акту Ульяновського районного центру зайнятості №260 щодо розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» ОСОБА_1 з 25.07.2007 р. по 13.08.2007 р.

перебувала на обліку в Ульяновському районному центрі зайнятості як безробітна, хоча була зареєстрована як фізична особа -підприємець.

Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців 25.07.2007 року проведено реєстрацію ОСОБА_1 як фізичної особи -підприємця, 17.03.2009 року внесено рішення фізичної особи - підприємця про припинення підприємницької діяльності, 25.05.2009 року здійснено запис проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою -підприємцем за її рішенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»видом забезпечення за цим Законом є допомога по безробіттю.

Пунктом 8 ст. 1 вказаного Закону встановлено, що страховий випадок - це подія, через яку застраховані особи втратили заробітну плату або інші передбачені законодавством України доходи внаслідок втрати роботи з незалежних від них обставин та зареєстровані в установленому порядку як безробітні, готові та здатні приступити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу.

Згідно з п. б) ч. 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення»в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".

Таким чином, ОСОБА_1 належить до зайнятого населення, оскільки зареєстрована як фізична особа -підприємець.

Відповідно до ч. 2 п. 15 ст. 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем є датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.

Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності відбулась 25.05.2009 року згідно запису, внесеного до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.

Тобто, в період з 25.07.2007 р. по 13.08.2007 р. відповідач була зареєстрована як фізична особа -підприємець та отримувала допомогу по безробіттю.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 2 березня 2000 року N 1533-III виплата допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного.

Згідно пп. е) п. 2.18 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 р. N 58, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 р. за N 110, до трудових книжок за місцем роботи вносяться окремим рядком з посиланням на дату, номер та найменування відповідних документів запис безробітним особам про період одержання допомоги по безробіттю заноситься у трудову книжку органом державної служби зайнятості населення.

Згідно пунктів 6.15, 6.17 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 року N 307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 р. за N 915/5136, у трудовій книжці безробітного посадова особа центру зайнятості робить запис про

початок, відкладення, скорочення та припинення виплати допомоги по безробіттю відповідно до підпункту "е" пункту 2.18 Інструкції про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях. Унесення відомостей про відкладення, скорочення та припинення виплати допомоги по безробіттю здійснюється таким чином: у графі 1 зазначається порядковий номер запису; у графі 2 зазначається дата припинення, відкладення або скорочення виплати допомоги по безробіттю; у графі 3 робиться запис: "Припинено (відкладено або скорочено) виплату допомоги по безробіттю" із посиланням на відповідний пункт, частину статті 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"; у графі 4 зазначається, на підставі чого внесено запис (дата, номер наказу). Днем припинення виплати допомоги по безробіттю вважається останній день виплати.

Як вбачається з копії трудової книжки ОСОБА_1, запис про припинення виплати допомоги по безробіттю 14.06.2007 року зроблений на підставі наказу № НТ від 14.08.2007 року (а.с.28). Що свідчить про допущення описки працівником Ульяновського районного центру зайнятості при внесенні вказаного запису.

Як вбачається з відомостей виплат допомоги по безробіттю за червень 2007 року ОСОБА_1 перераховано 97,70 грн. на її особистий рахунок в банку №2176, за липень 2007 року - 73,91 грн. (а.с.47,49). Згідно розрахунку допомоги по безробіттю, отриманої ОСОБА_1 за період з 25.07.2007 р. по 13.08.2007 р., сума виплати дорівнює 91,96 грн. (а.с.52). Всі вищеперелічені документи складені посадовими особами та скріплені печаткою Ульяновського районного центру зайнятості. Доказів щодо недостовірності даних, зазначених в цих документах, суду не надано.

Враховуючи, що днем припинення виплати допомоги по безробіттю вважається останній день виплати, а не дата зазначена в трудовій книжці, ОСОБА_1 незаконно отримала допомогу по безробіттю в період з 25.07.2007 р. по 13.08.2007 р., оскільки була зареєстрована як фізична особа -підприємець.

Відповідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Таким чином, позов Ульяновського районного центру зайнятості про стягнення з ОСОБА_1 91,96 грн. незаконно отриманої допомоги по безробіттю підлягає задоволенню.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції припустився порушень вимог норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

За таких обставин колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду скасуванню з прийняттям нового судового рішення.

Керуючись ст. 195, ст. 196, п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202, ст. 207 КАС України колегія суддів,-

п о с т а н о в и л а :

Апеляційну скаргу Ульяновського районного центру зайнятості задовольнити.

Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10 березня 2011 року у справі № 1170/2а-349/11 скасувати.

Позов Ульяновського районного центру зайнятості задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (інн. НОМЕР_1) на користь Ульяновського районного центру зайнятості (ЄДРПОУ 20650355) 91,96 грн. незаконно отриманої допомоги по безробіттю.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: О.В. Мартиненко

Суддя: С.В. Сафронова

Суддя: О.М. Лукманова

Дата ухвалення рішення18.08.2011
Оприлюднено19.04.2012
Номер документу22641498
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9101/57368/2011

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

Ухвала від 14.07.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

Ухвала від 03.06.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Мартиненко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні