Ухвала
від 04.11.2008 по справі б2/126-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Б2/126-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  КИЇВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

        01032, м.Київ-32, вул. Комінтерну, 16                                                                        тел.230-31-77

У Х В А Л А

"04" листопада 2008 р.                                                             Справа № Б2/126-08

за заявою                 державного підприємства «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств

агропромислового комплексу», м. Київ

до                     товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Урожай», с.Нечипорівка

про                            визнання кредитором.

у справі за заявою           відкритого акціонерного товариства «Яготинське хлібоприймальне підприємство», м.                               Яготин

до                               товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Урожай», с.Нечипорівка                               Яготинського району,

про                                     банкрутство

                                                            Суддя                                      О.В. Конюх

за участю представників сторін:

від заявника:                    Тюрін А.В., уповноважений, довіреність від 07.04.2008р. №17;

від боржника:                    не з'явився;

розпорядник майна:          Уманець Н.О., ліцензія від 04.04.2007р. АВ № 307400;

від кредитора:                    Чижов В.А., від ДП «Агентство з реструктуризації заборгованості

підприємств агропромислового комплексу», довіреність від 25.06.2008р. № 328д

О Б С Т А В И Н И      С П Р А В И :

ухвалою від 14.07.2008р. порушено провадження у справі № Б2/126-08 за заявою відкритого акціонерного товариства «Яготинське хлібоприймальне підприємство»про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Урожай».  Ухвалою підготовчого засідання від 07.08.2008р. зобов'язано заявника подати до офіційного друкованого органу оголошення про порушення справи про банкрутство ТОВ «Агрофірма «Урожай»з метою виявлення всіх кредиторів та можливих санаторів. На виконання вимог зазначеної ухвали в газеті «Урядовий кур'єр»від 15.08.2008р. № 150 було вміщено зазначене оголошення.

У встановлений законом місячний термін з дня опублікування оголошення про порушення справи про банкрутство ТОВ «Агрофірма «Урожай»державне підприємство «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу»(далі по тексту –Агентство) звернувся до господарського суду Київської області із заявою від 22.08.2008р.

№ 858, в якій просить визнати його кредитором товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Урожай»у справі № Б2/126-08 з майновими вимогами до боржника в сумі 44020,57 грн.

Свої вимоги заявник обґрунтовує тим, що Агентство було створене відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2003р. № 690 в процесі реорганізації ДАК «Хліб України»шляхом виділення, та за розподільчим балансом отримало право вимоги до дебіторів ДАК «Хліб України», в тому числі до ТОВ «Агрофірма «Урожай»(правонаступника КСП «Агрофірма «Колос»), за отримані відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.1997р. № 977 мінеральні добрива на суму сумі 44 020,57 грн.

Розпорядник майна проти кредиторських вимог заперечує повністю. В повідомленні про відхилення кредиторських вимог від 29.09.2008р. №42 та поясненнях від 29.09.2008р. № 43 зазначає, що боржником ДАК «Хліб України»за Постановою КМУ від 03.09.1997р. № 977 було КСП «Агрофірма «Колос», оскільки відсутні будь-які документальні дані про факт правонаступництва боржника –ТОВ «Агрофірма «Урожай»за КСП «Агрофірма «Колос», вимоги Агентства задоволенню не підлягають.

Суд тричі ухвалами від 07.10.2008р., від 14.10.2008р., від 24.10.2008р. відкладав розгляд заяви Агентства за клопотанням його представників для надання можливості кредитору надати додаткові докази на підтвердження своїх вимог, в тому числі документи, що підтверджують факт правонаступництва, однак, кредитором зазначені документи та докази надані не були, відповідно заява розглядається судом за наявними матеріалами.

Розглянувши заяву державного підприємства «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу» та наявні докази, суд вважає заяву такою, що не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Пунктами 1 та 2 Постанови КМУ від 03.09.1997р. № 977 «Про умови забезпечення мінеральними добривами потреб сільського господарства під урожай 1998 року»погоджено Державній акціонерній компанії "Хліб України" здійснити випуск та забезпечити облік простих векселів на суму до 780 млн. гривень у межах вартості залишку зерна, закупленого за державним замовленням та 50 відсотків вартості зерна, відпущеного з державних ресурсів за розпорядженням Кабінет Міністрів України у позичку сільськогосподарським товаровиробникам з терміном повернення з урожаю 1998 року, для розрахунків за отримані від постачальників мінеральні добрива. Пунктами 5 та 6 зазначеної постанови зобов'язано Міністерство агропромислового комплексу, Державну акціонерну компанію "Хліб України" забезпечити приймання, переробку, зберігання та відвантаження сільськогосподарської продукції, що заготовляється в рахунок оплати мінеральних добрив на умовах, передбачених для заготівлі зерна в державні ресурси, а Укрзалізницю забезпечити першочергове перевезення мінеральних добрив, а також компонентів і сировини для їх виробництва. Пунктом 7 зазначеної постанови встановлено, що умови виконання цієї постанови визначаються за тристоронніми угодами між постачальниками мінеральних добрив, об'єднанням "Украгрохім", Державною акціонерною компанією "Хліб України", а також за угодами із сільськогосподарськими товаровиробниками.

На виконання зазначеної постанови спільним Наказом Міністерства агропромислового комплексу України, Міністерства фінансів України,  та ДАК "Хліб України", від 14.10.1997,

№ 65/213/77 затверджено Порядок забезпечення сільськогосподарських товаровиробників мінеральними добривами під урожай 1998 року (далі –Порядок). Згідно до пункту 6 зазначеного Порядку, Райагрохіми укладають з сільськогосподарськими товаровиробниками, заготівельними та переробними підприємствами договори за встановленою формою про розрахунок за отримані мінеральні добрива коштами, зерном або іншою сільськогосподарською продукцією з урожаю 1997 - 1998 рр., які узгоджуються з відділеннями Державного казначейства України. Згідно до пункту 7 Порядку, сільськогосподарські товаровиробники отримують мінеральні добрива від райагрохімів відповідно до укладених договорів (за еквівалентами обміну, які погоджені з їх постачальниками), згідно з протоколом комісії з організації та проведення конкурсу постачальників мінеральних добрив. Підтвердженням факту одержання мінеральних добрив є акт їх передачі-приймання (за формою згідно з додатком N 3 до Порядку), що підписаний керівниками райагрохімів, заготівельних підприємств і сільськогосподарських товаровиробників та погоджених з відділеннями Державного казначейства України в районах. Таким чином єдиним належним доказом отримання сільгоспвиробником мінеральних добрив є укладений за формою, наведеною в додатку 3 до Порядку, акт передачі-приймання мінеральних добрив.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Агентством суду представлена відомість відвантажених мінеральних добрив від постачальника «Черкаси «Азот»сільгоспвиробникам за станом на 03.05.2008р., з якої вбачається, що АФ «Колос»(індивідуальний податковий номер 042125210251) отримало за тристороннім договором мінеральні добрива на загальну суму 31550+14553=46103 грн. Власне акту передачі-приймання мінеральних добрив, або тристороннього договору, укладених та підписаних за встановленою формою, або відповідних накладних Агентством представлено не було.

Крім того, кредитором представлено копію Акту звірки розрахунків при проведенні взаємних поставок між ДАК «Хліб України»та Агрофірма «Колос»(ідентифікаційний податковий номер 242125210251) без дати, з якого вбачається, що заборгованість Агрофірма «Колос»перед ДАК «Хліб України»складає 53657,59 грн.

Однак, судом встановлено, що 18.01.2001р. був прийнятий Закон України №2237-ІІІ «Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу», відповідно до ст. 1 якого зменшена заборгованість державних та інших сільськогосподарських підприємств усіх форм власності і господарювання, а також обслуговуючих, заготівельних та переробних підприємств, з якими такі сільськогосподарські підприємства уклали угоди на закупівлю зерна до державних ресурсів за державним замовленням (контрактом), станом на 1 січня 2000 року за отримані ними в 1994 - 1999 роках бюджетні позички, включаючи грошові аванси та натуральні насіннєві і фуражні позички, зерно державних ресурсів та державних резервів, використане для придбання матеріально-технічних ресурсів, на суму заборгованості держави перед сільськогосподарськими підприємствами, пов'язаної з будівництвом об'єктів соціально-культурного призначення на селі у 1995 - 2000 роках, а також заборгованості за зерно, поставлене ними в рахунок державного замовлення (контракту) до державних ресурсів, і витрат на його доставку до заготівельних підприємств.

На виконання зазначеного Закону України від 18.01.2001р. №2237-ІІІ спільним Наказом Міністерства аграрної політики та Міністерства фінансів України від 11.07.2001р. № 207/335, зареєстрованим в Мін'юсті України 17.07.2001р. за № 602/5793 затверджено Порядок визначення переліку підприємств та врегулювання відповідних сум заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства (далі –Порядок врегулювання). Згідно із додатками до вказаного Порядку врегулювання Постанова КМУ від 03.09.1997р. № 977 включена до переліку нормативних актів, згідно до яких сільськогосподарським товаровиробникам надавались бюджетні позички і врегулювання яких потребує рішення Кабінету Міністрів України.

Зазначене рішення вбачається з додатку №3 до Розпорядження КМ України від 03.04.2002, № 186-р «Про погодження сум заборгованості, що підлягають урегулюванню згідно із Законом України "Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу», відповідно до якого заборгованість сільгоспвиробників за Постановою КМУ від 03.09.1997р. №977 включена до переліку заборгованості, яка підлягає зменшенню відповідно до Закону України від 18.01.2001р. №2237-ІІІ.

Відповідно до пункту 3 Порядку врегулювання для прийняття рішення про включення до переліку підприємств та відповідних сум заборгованості, що підлягають урегулюванню згідно ст.ст. 1, 2 Закону №2237-ІІІ, сільгосппідприємство звертається до регіональних комісій з питань проведення санації підприємств агропромислового комплексу із заявою і подає:

ь          акт звірки, який підтверджує суму заборгованості сільськогосподарських підприємств перед підприємствами й організаціями, через які надавались бюджетні позички, по формі, визначеній в додатку №4 до Порядку врегулювання;

ь          довідку про некомпенсовані державою обсяги власних витрат, пов'язаних з будівництвом об'єктів соціально-культурного призначення на селі у 1995 - 2000 роках, за формою згідно з додатком 8;

ь          документи, які підтверджують заборгованість держави за зерно, поставлене в рахунок державного замовлення (контракту) до державних ресурсів, та витрати на його доставку до заготівельних підприємств (контракти на закупівлю зерна до державних ресурсів за державним замовленням (контрактом),

ь          довідки заготівельних підприємств, які підтверджують надходження зерна від сільгосптоваровиробника на відповідальне зберігання в рахунок держзамовлення (контракту), а також транспортні витрати на його доставку);

ь          довідки, що підтверджують правонаступництво підприємств (для реформованих), видані районними державними адміністраціями.

Таким чином, акт звірки заборгованості, згідно з яким за Агрофірмою «Колос»рахується заборгованість перед ДАК «Хліб України»за отримані мінеральні добрива згідно Постанови КМУ від 03.09.1997р. № 977 в сумі 53657,59 грн., складений по формі, наведеній в додатку №4 Порядку врегулювання, свідчить про те, що Агрофірма «Колос»зверталась до уповноваженого органу для врегулювання вказаної заборгованості згідно Закону № №2237-ІІІ.

Відповідно до пункту 3.8 Порядку врегулювання, після погодження з Кабінетом Міністрів України Мінагрополітики України своїм наказом затверджує перелік підприємств та відповідні суми, що підлягають урегулюванню. Відповідно до пунктів 3.9, 3.11 на підставі цього наказу сільгосптоваровиробник оформляє протокол урегулювання заборгованості за формою згідно з додатком 12 до Порядку; Управління Державного казначейства в районах подають зведену інформацію про оформлені протоколи обласним управлінням Державного казначейства.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Агентство вищевказаного протоколу суду не надало.

Згідно доданої до заяви про визнання кредитором копії Акту передачі-приймання дебіторської заборгованості між ДАК «Хліб України»та Агентством від 31.07.2003р., та доданого до нього реєстру, ДАК «Хліб України»передало, а Агентство прийняло право вимоги до ТОВ «Агрофірма «Урожай»(код 31014647) за Постановою КМУ від 03.09.1997р. № 977 в сумі 44020,57 грн. Згідно доданої до Акту інформації по сільгоспвиробниках-боржниках за постановою КМУ від 03.09.1997р. № 977, ТОВ «Агрофірма «Урожай»визначена як правонаступник АФ «Колос». Однак, жодних документів, які б свідчили про факт правонаступництва, або які б підтверджували існування заборгованості саме в сумі

44020,57 грн. суду взагалі не подано. В переліку документів, що підтверджують заборгованість, наведеному в цій же доданій до Акту інформації по сільгоспвиробниках-боржниках за постановою КМУ від 03.09.1997р. № 977, не названо жодного документа, який би підтверджував зазначені факти.

З витребуваного судом та наданого розпорядником майна Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців АА № 563364 від 13.10.2008р. факт правонаступництва ТОВ «Агрофірма «Урожай»за Агрофірмою «Колос» не вбачається.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Ухвалами суд неодноразово зобов'язував кредитора подати додаткове правове та документальне обґрунтування заявлених вимог, в тому числі подати документальні докази правонаступництва боржника –ТОВ «Агрофірма «Урожай» за Агрофірмою «Колос». Кредитор вимог суду не виконав, витребувані судом документи на підтвердження своїх вимог не подав.

В зв'язку з вищевикладеним, у суду відсутні правові підстави вважати обґрунтованими та доведеними заявлені кредиторські вимоги Державного підприємства «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу»до боржника ТОВ «Агрофірма «Урожай»в сумі 44020,57 грн.

Беручи наведене вище до уваги, керуючись ст. 14 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст.ст. 33, 86 ГПК України , суд

УХВАЛИВ:

Заяву державного підприємства «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу»до боржника ТОВ «Агрофірма «Урожай»про визнання кредитором в сумі 44020,57 грн. відхилити.

Ухвалу направити державному підприємству «Агентство з реструктуризації заборгованості підприємств агропромислового комплексу», боржнику, розпоряднику майна.

Суддя                                                               О.В.Конюх

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення04.11.2008
Оприлюднено13.11.2008
Номер документу2284336
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —б2/126-08

Ухвала від 07.02.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 17.01.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 27.12.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 27.12.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 14.12.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 11.03.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Постанова від 18.11.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 04.11.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 04.11.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

Ухвала від 24.10.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні