10/537/08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.10.08 Справа № 10/537/08
Суддя Алейникова Т.Г.
За позовом: Біляївського міжрайонного прокурора Одеської області (67600, м. Білявка, вул. Костіна, 17) в інтересах держави в особі Теплодарської міської ради (65490, Одеська область, м. Теплодар, вул. Піонерна, 7)
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю “Інтер –Ліга –Ін вест –Строй” (Запорізька область, м. Бердянськ, пр. Пролетарський, 226/58, кв. 35)
про стягнення 13 127, 56 грн.
Суддя Т.Г. Алейникова
за участю:
представника прокуратури: Романов Г.О. посвідчення № 83 від 06.08.08
представника позивача: Юзишина І.В. дов. від 09.09.08
представника відповідача: не з'явився
У судовому засіданні оголошено резолютивну частину рішення.
Розглядається позовна заява Біляївського міжрайонного прокурора Одеської області м. Білявка в інтересах держави в особі Теплодарської міської ради Одеська область, м. Теплодар до Товариства з обмеженою відповідальністю “Інтер –Ліга –Інвест –Строй” Запорізька область, м. Бердянськ. про стягнення 13 127, 56 грн.
Позивач позов підтримує з підстав, які означені нижче.
У судове засідання представник відповідача двічі не з'явився, 14.10.08 до суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи на підставі того, що відповідач не встиг підготуватися до судового засідання, тоді як ухвала суду про відкладення слухання справи отримана останнім ще 08.10.08 як свідчать додані до клопотання матеріали. Зважаючи на це, суд не вважає причину відсутності відповідача у судовому засіданні поважною. Справа розглядається відповідно до ст. 75 ГПК України за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Інтер-Ліга-Інвест-Строй» (Відповідач) приступило до будівництва багатоквартирних жилих будинків, за адресою: Одеська область, м. Теплодар, вул. Генерала Плієва 51 та 52, загальною площею 1,4 га.
Проект землеустрою щодо відведення вищезазначеної земельної ділянки знаходиться на етапі виготовлення та погодження у Теплодарській міській раді Одеської області, з якою Відповідачем і буде укладений договір оренди землі після погодження даного проекту.
В теперішній час Відповідачем з вищезазначеної земельної ділянки площею 1 га був знятий ґрунтовий покрив (родючий шар ґрунту) та проведені підготовчі роботи по будівництву котловану для подальшого будівництва багатоповерхового будинку.
Відповідно до ст. 167 Земельного кодексу України ґрунти земельних ділянок є об'єктом особливої охорони; власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву без спеціального дозволу органів, що здійснюють контроль за використанням та охороною земель.
Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 1 від 04.01.2005 р. був затверджений Порядок видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, вимоги якого щодо отримання дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок є обов'язковими для власників земельних ділянок та землекористувачів, діяльність яких пов'язана з порушенням поверхневого (родючого) шару ґрунту.
Відповідно до п. 3.1 Порядку видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок власники земельних ділянок та землекористувачі, які проводять гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні та інші роботи, зобов'язані отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, якщо це призводить до порушення поверхневого (родючого) шару ґрунту
В порушення вказаних норм Відповідач здійснив зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) на вищезазначеній земельній ділянці без отримання спеціального дозволу.
Вищезазначений факт був встановлений 13.05.2008 року державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель у Одеській області та в результаті керівнику ТОВ «Інтер-Ліга-Інвест-Строй»був виданий припис з вимогою припинити порушення земельного законодавства.
Але, 21.07.2008 року в ході повторної перевірки було встановлено, що Відповідач порушення земельного законодавства не припинив, спеціальний дозвіл не отримав та продовжує використовувати вищезазначену земельну ділянку для видобування піску.
За невиконання припису державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель у Одеській області керівник ТОВ «Інтер-Ліга-Інвест-Строй»був притягнутий до адміністративної відповідальності.
Статтею 16 Цивільного кодексу України встановлено, що одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.
Статтею 211 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи несуть цивільну відповідальність за невиконання умов знімання, збереження і нанесення родючого шару ґрунту.
Так, управлінням з контролю за використанням та охороною земель у Одеській області відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою КМУ № 963 від 25.07.2007 р., було визначено розмір шкоди, заподіяної Відповідачем внаслідок зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу на вищезазначеній земельній ділянці.
Відповідачем була нанесена шкода Теплодарській міській раді Одеської області внаслідок зняття ґрунтового покриву у розмірі 13 127, 56 грн.
Згідно ст. 1 Земельного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Відповідно до ст. 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу; від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Ст. 36-1 Закону України „Про прокуратуру" встановлює, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) юридичних осіб, що вчиняються у відносинах з державою. Формою представництва прокурором інтересів держави є звернення до суду з позовом про захист інтереси держави та про визнання незаконними правових актів.
Згідно п. 2 резолютивної частини рішення Конституційного суду України № 1-1/99 від 8 квітня 1999 року під поняттям „орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах", зазначеним у частині другій статті 2 Господарського процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади. Відповідно до ст. 17 та п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України та ст. 21 Закону України „Про місцеві державні адміністрації" до повноважень місцевої державної адміністрації відноситься розпорядження землями за межами населених пунктів, координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель, а також вирішення інших питань у галузі земельних відносин.
У зв'язку з тим, що Відповідач без спеціального дозволу зняв ґрунтовий покрив (родючий шар ґрунту) на земельній ділянці, яка в теперішній час знаходиться в державній власності та право розпорядження якою відноситься до компетенції Теплодарської міської ради Одеської області, цей факт порушує економічні державні інтереси і є підставою та обумовлює необхідність представництва Біляївським міжрайонним прокурором Одеської області в суді інтересів держави в особі Теплодарської міської ради Одеської області.
Відповідно до п. 15 Рекомендацій Президії ВГСУ № 04-5/120 від 27.06.07 р. «Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам», господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, оскільки земля є об'єктом цивільних прав і обов'язків і використовується в господарській діяльності на підставі цивільно-правових угод. Таким чином, спір за цим позовом підлягає розгляду відповідно до ГПК України.
Тому прокурор звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача суми 13 127, 56 грн. шкоди.
Вимоги позивача засновані на законі, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі. Судові витрати слід стягнути з відповідача на користь державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 75, 82, 84 ГПК України суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
Стягнути Товариства з обмеженою відповідальністю “Інтер –Ліга –Інвест –Строй” (Запорізька область, м. Бердянськ, пр. Пролетарський, 226/58, кв. 35), Код ЄДРПОУ-33658252 на користь Теплодарської міської ради, 65490, м. Теплодар, Одеська область вул. Піонерна, 7 Код ЄДРПОУ –25041885, 13 127, 56 грн. шкоди. Видати наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Інтер –Ліга –Ін вест –Строй” (Запорізька область, м. Бердянськ, пр. Пролетарський, 226/58, кв. 35), Код ЄДРПОУ-33658252 на користь державного бюджету України судові витрати в розмірі: 131, 28 грн. –витрати на оплату державного мита; 118 грн. 00 коп. –витрати на оплату інформаційно-технічного забезпечення судового процесу. Видати накази.
Суддя Алейникова Т.Г.
Рішення підписане 28.10.08
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2008 |
Оприлюднено | 13.11.2008 |
Номер документу | 2285622 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Алейникова Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні