Постанова
від 02.11.2006 по справі 19/371
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

19/371

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                                             ПОСТАНОВА

                                                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

02.11.06 р.                                                                                 Справа № 19/371

Господарський суд Донецької області, у складі головуючого судді ДучалН.М.

При секретарі Волошиної О.В.

В присутності представників сторін:

від позивача: Василевич В.Ю., за довіреністю;

від відповідача: Нудьга І.Г., за довіреністю

Розглянувши матеріали за поданням  Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області

до відповідача Державного підприємства „Донецька залізниця” м. Донецьк

про подовження терміну проведення КРУ в Донецькій області планової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП “Донецька залізниця” з 12 жовтня 2006 року терміном на 15 робочих днів

                      В С Т А Н О В И В:

        Контрольно-ревізійне управління в Донецькій області звернулось до господарського суду Донецької області з поданням  від 10.10.2006 р. № 13-18/1055 про подовження терміну проведення КРУ в Донецькій області планової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП “Донецька залізниця” з 12 жовтня 2006 року терміном на 15 робочих днів.

         Ухвалою від 12.10.2006 р. відкрито адміністративне провадження  у справі.

В обґрунтування необхідності подовження терміну проведення перевірки Контрольно-ревізійне управління в Донецькій області посилається на велику кількість структурних підрозділів у ДП “Донецька залізниця”, складність бухгалтерії об”єкту контролю та необхідність проведення значної кількості зустрічних звірок з суб”єктами господарювання, які мали правові відносини з ДП “Донецька залізниця”. Тому у визначений законом термін не було можливості у повному обсязі висвітлити такі питання, як:

інвентаризаційна та спільна діяльність залізниць, в тому числі отримання дивідендів;

реалізація ( передача) майнових комплексів, необоротних активів, в тому числі фактичної наявності  і відчуження ( використання) рухомого складу ( вагонів, локомотивів) та нерухомого майна та ТМЦ;

збільшення вартості основних засобів за рахунок проведення капітальних інвестицій;

обґрунтованість залучення кредитних ресурсів їх використання та сплата відсотків по них; створення і використання резерву сумнівних боргів;

операції з векселями;

правильність і обґрунтованість списання запасів;

відповідність наявних залишків запасів встановленим галузевим нормативам;

правильність нарахування зносу ( амортизації) основних засобів.

Додатковою підставою для подовження перевірки заявник зазначає рекомендації Голов КРУ.

    

       Відповідач, Державне підприємство „Донецька залізниця” м. Донецьк, надав заперечення на подання (вих. № Н-01/2469 від 16.10.2006 р.), в яких проти подовження терміну проведення перевірки заперечує. Наполягає, що відповідно п.2.13 Плану Контрольно-ревізійної роботи Голов КРУ України на 3 квартал 2006 р. та п.1.1.3.2. Плану контрольно-ревізійної роботи КРУ в Донецькій області на 3 квартал 2006 року 03.07.2006 р. розпочато ревізію фінансово-господарської діяльності залізниці та її структурних підрозділів ( за списком) за 2004, 2005 роки та звітний період 2006 р.

17.07.2006 року КРУ в Донецькій області  листом № 05-17/1758 повідомило Залізницю про зупинення ревізії.

Але ж ревізія була призупинена тільки в Управлінні залізниці. В структурних підрозділах залізниці ревізія продовжувалася, про що свідчить лист КРУ в Донецькій області від 28.07.2006р. № 05-17/1848.

29.08.2006 р. ревізію залізниці поновлено відповідно листа 05-17/2054 від 28.08.2006 р.

25.09.2006 р. за результатами проведеної ревізії складено Акт перевірки, на який Залізницею 11.10.2006 р. за № Н-01/2430 були направлені заперечення.

Фактично ревізія проводилася 60 робочих днів.

Ухвалою від 19.10.2006р. закінчено підготовче провадження та справа передана до судового розгляду.

31.10.2006 року до матеріалів справи надійшла заява позивача від 30.10.2006 р., згідно якої на підставі ст. 137 КАС України, враховуючи строк судового розгляду зазначеної справи, просить суд прийняти рішення щодо терміну, з якого продовжуватиметься проведення КРУ в Донецькій області планової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП “Донецька залізниця”, а саме – з 03.11.2006 року.

Позивач може змінити позовні вимоги протягом всього часу судового розгляду, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи (п.1 ст. 137  Кодексу адміністративного судочинства України).

   

У відповідності до п.п.2, 3, 4 частини 3 ст.129 Конституції України, основними засадами  судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом та судом, забезпечення  доведеності вини, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні  перед судом їх переконливості.

Суд при вирішенні справи керується  принципом  законності, відповідно  до  якого  органи  державної  влади,  органи місцевого самоврядування,  їхні посадові і службові особи зобов'язані  діяти лише на підставі,  в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією  та законами України. Суд вирішує справи на підставі Конституції та  законів  України,  а  також  міжнародних  договорів,  згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд  застосовує  інші  нормативно-правові  акти,  прийняті відповідним органом на підставі,  у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією  та законами України. У   разі   невідповідності нормативно-правового  акта Конституції України,  закону України,  міжнародному договору,  згода на обов'язковість якого  надана  Верховною  Радою України,  або  іншому  правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу ( ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України – розгляд і вирішення справ в адміністративних судах  здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Стаття 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

           З огляду на матеріали справи та норми чинного  законодавства, слід зазначити наступне.

Відповідно ст. 2 Закону України “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” від 26.01.1993р. № 2939-Х11 головним  завданням  державної контрольно-ревізійної служби є здійснення  державного  фінансового  контролю  за  використанням і збереженням державних фінансових ресурсів,  необоротних  та  інших активів,  правильністю  визначення  потреби  в бюджетних коштах та взяття  зобов'язань,  ефективним  використанням  коштів  і  майна, станом   і   достовірністю  бухгалтерського  обліку  і  фінансової звітності в міністерствах та інших  органах  виконавчої  влади,  в державних   фондах,   у   бюджетних   установах   і   у  суб'єктів господарювання  державного   сектору   економіки,   а   також   на підприємствах  і  в  організаціях,  які  отримують  (отримували  в періоді,  який перевіряється) кошти  з  бюджетів  усіх  рівнів  та державних  фондів  або  використовують (використовували у періоді, який  перевіряється)  державне  чи  комунальне   майно   (далі   - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій  щодо  усунення  виявлених  недоліків  і  порушень   та запобігання їм у подальшому.

    Державний фінансовий    контроль    реалізується    державною контрольно-ревізійною   службою   через   проведення    державного фінансового аудиту та інспектування.

         Інспектування здійснюється  у  формі  ревізії  та  полягає  у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка  повинна  забезпечувати  виявлення  наявних  фактів  порушення законодавства,  встановлення винних у  їх  допущенні  посадових  і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

        Порядок проведення  державною  контрольно-ревізійною  службою державного  фінансового  аудиту  та  інспектування  встановлюється Кабінетом Міністрів України.

        За приписами ст. 11 Закону України “Про контрольно-ревізійну службу в Україні”, плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах,   яка  передбачена  у  плані  роботи  органу  державної контрольно-ревізійної  служби  і  проводиться за місцезнаходженням такої  юридичної  особи  чи  за  місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія.

        Планова  виїзна  ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської   діяльності   підконтрольних  установ  за письмовим   рішенням   керівника   відповідного  органу  державної контрольно-ревізійної служби не частіше одного разу на календарний рік.

        Тривалість  планової  виїзної ревізії не повинна перевищувати 30  робочих днів.

        Подовження термінів   проведення  планової  або  позапланової виїзної  ревізії  можливе  лише  за рішенням суду на термін, що не перевищує  15  робочих  днів  для  планової  виїзної  ревізії та 5 робочих   днів   для   позапланової  виїзної  ревізії.  

          Державне підприємство “Донецька залізниця”, код ЄДРПОУ 01074957, є юридичною особою, діє на підставі статуту ( в новій редакції), яку зареєстровано 04.03.2005 р. номер запису 12661050001005275.

                                         

          Відповідно п. 1.1. Статуту, Донецька залізниця – це створене у відповідності  із Законами України “Про транспорт”, “Про залізничний транспорт”, Цивільного та Господарського Кодексів державне підприємство, засноване на державній власності, яке входить до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України ( надалі орган управління майном) і підпорядковане Державній адміністрації залізничного транспорту України ( надалі Укрзалізниця).

          До складу Залізниці входять служби, структурні та відокремлені підрозділи, які не мають статусу юридичної особи, утворюються наказом начальника Залізниці після погодження з Укрзалізницею та діють на підставі положення. Відокремлені та структурні підрозділи мають печатку та штамп із своїм найменуванням та можуть відкривати рахунки в установах банків. Відокремлені та структурні підрозділи діють від імені юридичної особи “Державного підприємства “Донецька залізниця”, можуть здійснювати повноваження сторони в судах загальної юрисдикції.

Наказом начальника Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області від 30.06.2006 р. № 209 –к, на виконання п. 2.13 Плану контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ та п. 1.1.3.2. плану контрольно-ревізійної роботи КРУ в Донецькій області, була призначена планова ревізія фінансово-господарської діяльності ДП „Донецька Залізниця” за період з 01.01.2005р. по звітний період 2006 року. Термін проведення ревізії з 03.07.2006 р. по 11.08.2006 р.

03.07.2006р. першим заступником начальника управління КРУ в Донецькій області була затверджена програма ревізії фінансово-господарської діяльності  ДП „Донецька залізниця”.

Метою перевірки визначено оцінку рівня дотримання підприємством законності використання і збереження державного майна.

Листом № 05-17/1493 від 20.06.2006 р. директору ДП “Донецька залізниця” було повідомлено про заплановане проведення ревізії з 03.07.2006 р.

Ревізія розпочата 03.07.2006р.

25.09.2006 року перевіряючими складений Акт ревізії фінансово-господарської діяльності Державного підприємства “Донецька залізниця” за період з 01.01.2005 р. – звітний період 2006 року. Копію першого примірника акту на 36 стор. додано до матеріалів справи.

З боку ДП “Донецька залізниця акт підписано з запереченнями.

24.10.2006 р. відповідачем наданий Висновок на заперечення від 11.10.2006 р. № 71-01/2430 до акту планової ревізії фінансово-господарської діяльності ДП “Донецька залізниця” від 25.09.2006 р.

Згідно Акту ревізії від 25.09.2006 р. ревізію розпочато 03.07.2006 р., призупинено з 17.07.2006 р., поновлено 29.08.2006 р., закінчено – 25.09.2006 р.  

Постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. N 550 затверджено Порядок проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою ( далі по тексту – “Порядок”, який визначає процедуру проведення інспектування  в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, бюджетних  установах  і  у  суб'єктів  господарювання   державного сектору економіки,  а також на підприємствах і в організаціях, які отримують  (отримували  в  період,  який  перевіряється)  кошти  з бюджетів  усіх  рівнів  та  державних  фондів  або  використовують (використовували  у  період,  який  перевіряється)   державне   чи комунальне  майно  (далі - підконтрольні установи),  а на підставі рішення суду - в інших суб'єктів господарювання.

          Відповідно п. 3 Порядку, об'єкт контролю  -  підконтрольна  установа,  інший   суб'єкт господарювання,   включаючи   його   структурні   та  відокремлені підрозділи,  які не є юридичними особами,  щодо якого орган служби має  повноваження та підстави для проведення ревізії відповідно до законодавства.

          Зазначене свідчить, що  об'єктом контролю у проведеній ревізії КРУ є Державне підприємство “Донецька залізниця”,  до складу якого входять служби, структурні та відокремлені підрозділи, які не мають статусу юридичної особи.

          

          Склад,  кількість   посадових   осіб   служби  та  строки проведення  ревізії  визначаються  органом  служби  з  урахуванням обсягу передбачених програмою ревізії питань та в межах визначеної її  тривалості  (30  робочих  днів  для  планової  та  15  -   для позапланової). Продовження строку проведення ревізії понад визначену Законом тривалість можливе лише за рішенням суду на строк,  що не перевищує 15 робочих днів для планової виїзної ревізії та  5  - для позапланової виїзної ревізії ( п. 9 Порядку).

         Відповідно п. 22 Порядку, планова   виїзна   ревізія  може  бути  зупинена  у  разі необхідності проведення значної кількості зустрічних  звірок,  без завершення  яких  неможливе  якісне  проведення  ревізії  в  межах встановленої Законом тривалості, а   також   за обґрунтованим   зверненням   об'єкта   контролю  і  погодженням  з керівником підрозділу  служби.  При  цьому  ревізія  повинна  бути закінчена протягом 60 робочих днів. Рішення про  зупинення та поновлення планової виїзної ревізії приймає керівник органу служби  за  письмовим  поданням  посадової особи служби, що проводить ревізію. У разі  зупинення  ревізії на строк понад 3 робочих дні орган служби  надсилає  об'єкту  контролю  та  органу,  який   ініціював проведення  ревізії,  письмове  повідомлення  про  дату  зупинення ревізії. Поновлення проведення   ревізії    можливе  одразу  після повідомлення  про  це об'єкта контролю.  Повідомлення здійснюється одним із способів, визначених у пункті 39 цього Порядку. Строк, на який зупинено ревізію, не включається до тривалості її проведення.  В  усіх  випадках зупинення ревізії на строк понад 3 робочих дні складається акт із зазначенням фактів,  виявлених на момент зупинення ревізії,  який долучається до матеріалів ревізії. Акт підписується та вручається об'єкту контролю у тому ж  порядку, що і акт ревізії.

          Позивач листом № 05-17/1758 від 17.07.2006 р. повідомив відповідача про призупинення на підприємстві  з 17.07.2006 р. ревізії фінансово-господарської діяльності  в зв”язку з спрямуванням значної кількості запитів до установ та організацій, які мали взаємовідносини з ДП “Донецька залізниця”, з метою підтвердження фактів здійснення господарських операцій.

          Листом № 05-17/1848 від 28.07.2006 р. “Про проведення ревізії в структурних підрозділах ДП “Донецька залізниця” позивач, в доповнення до листа КРУ в Донецькій області від 17.07.2006 р. № 05-18/1758, повідомив відповідача що ревізії в структурних підрозділах ДП “Донецька залізниця” не призупиняються ( вхідний номер 2639/6 від 31.07.2006 р.).

          Листом № 05-17/2057 від 28.08.2006 р. позивачем повідомлено відповідача, що відповідно до п. 2.13 плану контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ України на 3 квартал 2006 року, КРУ в Донецькій області  з 29.08.2006 р. буде поновлено ревізію фінансово-господарської діяльності ДП “Донецька залізниця” за 2004,2005 та звітний період 2006 року.

          Відповідач наполягає, що ревізія фактично не зупинялася. Перевіряючи на протязі 60 робочих днів знаходилися на Державному підприємстві “Донецька залізниця”, до складу якого входять служби, структурні та відокремлені підрозділи, які не мають статусу юридичної особи.

          Наполягає, що проведення перевірки на будь-якому зі структурних підрозділів – не можна розцінювати як зупинення перевірки на державному підприємстві “Донецька залізниця”, так як структурний підрозділ є частиною підприємства.

          

Здійснення фактичних заходів з проведення перевірки на ДП “Донецька залізниця” в період з 03.07.2006 р. по 25.09.2006 р. ( 60 робочих днів; 85 календарних) підтверджується і позивачем в Інформації про проведення ревізії фінансово-господарської діяльності  в ДП “Донецька залізниця” та її структурних підрозділах за період з 01.01.2005 року – звітний період 2006 року, що додана до матеріалів справи. Так, в період з 17.07.2006 р. по 29.08.2006 р. працівники відповідача знаходилися  на структурних підрозділах ДП “Донецька залізниця”: на станції Микитівка ( з 17.07.2006 р. по 14.08.2006 р.); у вагонному депо Маріуполь ( з 17.07.- по 28.08.2006 р.); у Вагонному депо Іловайськ ( з 19.07. по 08.08.2006 р.); у Локомотивному депо Красний Лиман служби локомотивного господарства ( з 19.07 по 15.08.2006 р.); на станції Красний Лиман ( з 26.07. по 22.08.06 р.); на Авдіївському заводі залізобетонних споруд та будівельних деталей ( з 26.07. по 21.08.06 р.).

              Зазначене свідчить, що позивачем перевищений строк тривалості планової ревізії ( 30 робочих днів, наданих згідно ст. 11 Закону України “Про контрольно-ревізійну службу в Україні”, з врахуванням 15 робочих днів, які можуть бути надані лише за рішенням суду).

В обґрунтування необхідності подовження терміну проведення перевірки Контрольно-ревізійне управління в Донецькій області посилається на велику кількість структурних підрозділів у ДП “Донецька залізниця”, складність бухгалтерії об'єкту контролю та необхідність проведення значної кількості зустрічних звірок з суб'єктами господарювання, які мали правові відносини з ДП “Донецька залізниця”.

Наполягає, що у визначений законом термін не було можливості у повному обсязі висвітлити такі питання, як:

інвентаризаційна та спільна діяльність залізниць, в тому числі отримання дивідендів;

реалізація ( передача) майнових комплексів, необоротних активів, в тому числі фактичної наявності  і відчуження ( використання) рухомого складу ( вагонів, локомотивів) та нерухомого майна та ТМЦ;

збільшення вартості основних засобів за рахунок проведення капітальних інвестицій;

обґрунтованість залучення кредитних ресурсів їх використання та сплата відсотків по них; створення і використання резерву сумнівних боргів;

операції з векселями;

правильність і обґрунтованість списання запасів;

відповідність наявних залишків запасів встановленим галузевим нормативам;

правильність нарахування зносу ( амортизації) основних засобів.

Додатковою підставою для подовження перевірки заявник зазначає рекомендації Голов КРУ, викладені в електронному листі № 05-18/852 від 05.10.2006 р.

          Основні організаційно-правові  засади електронного    документообігу  та    використання   електронних документів визначаються Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг».

          

          Дія цього Закону поширюється на  відносини,  що  виникають  у процесі    створення,    відправлення,   передавання,   одержання, зберігання,  оброблення,  використання  та  знищення   електронних документів ( ст. 1 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»).

          Електронний документ   -   документ,   інформація   в   якому зафіксована у вигляді  електронних  даних,  включаючи  обов'язкові реквізити документа ( ст. 5 того ж Закону).

Електронний підпис  є  обов'язковим  реквізитом  електронного документа,  який використовується для ідентифікації автора  та/або підписувача  електронного документа іншими суб'єктами електронного документообігу. Накладанням електронного   підпису   завершується   створення електронного документа ( ст.6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»).

     Оригіналом електронного  документа   вважається   електронний примірник  документа  з обов'язковими реквізитами,  у тому числі з електронним цифровим підписом автора.  Оригінал електронного документа повинен давати змогу  довести його    цілісність   та   справжність   у   порядку,   визначеному законодавством;  у визначених законодавством  випадках  може  бути пред'явлений  у  візуальній  формі  відображення,  в  тому числі у паперовій копії. Електронна копія електронного  документа   засвідчується   у порядку, встановленому законом ( ст. 7 Закону).

Суб'єкти електронного    документообігу   повинні   зберігати електронні документи на електронних носіях інформації у формі,  що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях. Строк зберігання електронних документів на електронних носіях інформації  повинен  бути  не  меншим  від  строку,  встановленого законодавством для відповідних документів на папері ( ст. 13 Закону) .

                 Адресатом електронного документа ст. 1 Закону визначає - фізичну  або юридичну  особу,  якій  адресується електронний документ. Автором електронного  документа  -  фізичну або юридичну особу, яка створила електронний документ.

На підтвердження зазначеного до матеріалів справи доданий лист за № 05-18/852 від 05.10.2006 р., без визначення відправника, адресований Начальникам КРУ в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі “Про аналіз попередніх результатів ревізій та їх структурних підрозділів”. На при кінці листа зазначено “Заступник Голови   С.В.Бєльчик”.

Обов'язкових реквізитів, які повинні містити електронний документ –лист за № 05-18/852 від 05.10.2006 р. – не має.

Основні ознаки  паперового ділового листа: штамп (повна назва установи –автора листа), підпис керівника організації, печатка, - також відсутні.

Відповідно ст. 79 КАС України, письмовими доказами є документи ( у тому числі електронні документи), акти, листи, телеграми, будь-які інші письмові записи, що містять в собі відомості про обставини, які мають значення. Оригінали письмових доказів, що є у справі, повертаються судом після їх дослідження, якщо це можливо без шкоди для розгляду справи, або після набрання законної сили судовим рішенням у справі за клопотанням осіб, які їх надали. У справі залишається засвідчена суддею копія письмового доказу.        

Отже, документ у вигляді листа за № 05-18/852 від 05.10.2006 р., який не має необхідних реквізитів, не може бути письмовим доказом по справі, та прийматися як рекомендація Головного контрольно-ревізійного управління України про доцільність продовження терміну перевірок на 15 робочих днів. До того ж, стосовно продовження перевірки на державному підприємстві “Донецька залізниця”, в цьому листі не йдеться.

Відповідач наполягає, що питання, які визначені позивачем, як такі що не було можливості висвітлити, є розкритими в Акті перевірки  від 25.09.2006 р.

          

         Стандарт державного фінансового контролю  за використанням бюджетних коштів, державного і комунального майна -4, затверджений наказом Голов КРУ України № 168 від 09.08.2002 р., на який посилається позивач, не є підставою для продовження перевірки.

         Відповідно п. 1, цей Стандарт   визначає   загальні  обов'язкові  норми документування суб'єктами   державного   фінансового   контролю результатів контрольних заходів, формування матеріалів контрольних заходів, їх опрацювання та використання. Тобто, повинен використовуватися перевіряючими при проведенні перевірки та при оформленні її результатів.

          Позивачем не представлено іншого належного обґрунтування для продовження перевірки на  ДП “Донецька залізниця”.

     Акт ревізії  -  документ,  який   складається   особами,   що проводили  ревізію,  фіксує  факт  її  проведення  та  результати. Заперечення,  зауваження до акта  ревізії  (за  їх  наявності)  та висновки на них є невід'ємною частиною акта (п.3 Порядок проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою).

        Відповідно до п. 35 Порядку результати ревізії оформляються актом,  який  складається на  паперовому  носії  державною  мовою  і  повинен мати наскрізну нумерацію сторінок.  На першому титульному  аркуші  акта  ревізії, який  оформляється  на  бланку  органу служби,  зазначається назва документа (акт),  дата і номер, місце складення (назва міста, села чи селища) та номер примірника.

        Акт ревізії містить:

        вступну частину,  в якій зазначаються підстава для проведення ревізії,  тема  ревізії,  повна  назва  об'єкта   контролю,   його місцезнаходження,  відомості  про  організаційно-правову  форму та форму власності,  дати початку і закінчення ревізії,  період, який підлягав  ревізії,  перелік  посадових  осіб  служби  та залучених спеціалістів,  що проводили ревізію,  перелік посадових осіб,  які відповідали  за фінансово-господарську діяльність об'єкта контролю у період, що підлягав ревізії;

        констатуючу частину,   в   якій   наведено   інформацію   про результати   ревізії   в   розрізі  кожного  питання  програми  із зазначенням, за який період, яким способом (вибірковим, суцільним) та  за  якими документами перевірено ці питання,  а також висновок про наявність або відсутність порушень законодавства.

        Виявлені допущені об'єктом контролю порушення  законодавства, контроль  за  дотриманням  якого  віднесено до компетенції служби, фіксуються в констатуючій  частині  акта  ревізії  з  обов'язковим посиланням  на  норми  законів чи інших нормативно-правових актів, які порушено, та зазначенням винних у їх допущенні осіб.

         За результатами проведення ревізії з окремих питань програми посадовими   особами   служби   та  залученими  спеціалістами,  що проводили ревізію в складі групи,  можуть  за  рішенням  керівника групи  складатися довідки,  які підписуються відповідною посадовою особою служби чи спеціалістом та працівниками об'єкта контролю, що є  відповідальні  з  цих  питань.  Довідки  складаються  в  одному примірнику,  видаються керівнику групи для прийняття рішення  щодо включення  до  акта ревізії викладених в них фактів та долучаються до матеріалів ревізії. На вимогу об'єкта контролю йому можуть бути видані копії довідок.

           Акт  ревізії  підписується  посадовою  особою  служби  та керівником і головним бухгалтером  об'єкта  контролю  або  особою, уповноваженою  на  ведення бухгалтерського обліку (далі – головний бухгалтер), а також за необхідності іншими працівниками об'єкта.  У разі проведення  посадовими  особами  служби  і  залученими спеціалістами  ревізії  в  складі  групи  акт ревізії підписується керівником групи (п.36 Порядку).

     У разі   підписання   акта   ревізії  із  запереченнями (зауваженнями) керівник об'єкта контролю у строк  не  пізніше  ніж 5 робочих днів після повернення органу служби акта ревізії повинен подати йому письмові заперечення (зауваження). Якщо протягом цього строку  заперечення (зауваження) щодо акта не надійдуть,  то орган служби  має  право  вжити  відповідних  заходів   для   реалізації результатів  ревізії.  Рішення про розгляд заперечень (зауважень), що надійшли з порушенням встановленого  строку,  приймає  керівник органу служби (п. 42 Порядку).

         Орган    служби   аналізує   правильність   обґрунтувань, викладених у запереченнях (зауваженнях),  і в строк не пізніше ніж 15  робочих днів після отримання заперечень (зауважень) дає на них письмовий висновок,  який затверджується керівником органу  служби або його заступником (п.43 Порядку).

     За результатами перевірки позивачем складено Акт від 25.09.2006р. ревізії фінансово-господарської діяльності Державного підприємства “Донецька залізниця” за період 01.01.2005 – звітний період 2006, який підписаний з боку відповідача начальником ДП “Донецька залізниця” Роговим М.В. та начальником фінансово-економічної служби “ДП “Донецька залізниця” Глибокою Г.О. із запереченнями.   

Листом № 05-17/2574 від 24.10.2006 р. Контрольно-ревізійне управління в Донецькій області направило на адресу Державному підприємству “Донецька залізниця”  Висновок на заперечення до Акту  з додатком на 20-ти аркушах.  

          З Акту від 25.09.2006р. ревізії фінансово-господарської діяльності Державного підприємства “Донецька залізниця” за період 01.01.2005 – звітний період 2006 вбачається, що вказаний Акт містить вступну частину, в якій зазначені  підстава для проведення ревізії,  тема  ревізії,  повна  назва  об'єкта   контролю,   його місцезнаходження,  відомості  про  організаційно-правову  форму та форму власності,  дати початку і закінчення ревізії,  період, який підлягав  ревізії,  перелік  посадових  осіб  служби  та залучених спеціалістів,  що проводили ревізію,  перелік посадових осіб,  які відповідали  за фінансово-господарську діяльність об'єкта контролю у період, що підлягав ревізії, та констатуючу частину, в якій наведено  інформацію   про результати   ревізії   в   розрізі  кожного  питання  програми  із зазначенням, за який період, яким способом (вибірковим, суцільним) та  за  якими документами перевірено ці питання,  а також висновок про наявність або відсутність порушень законодавства.

Отже, наведене свідчить, що ревізія Державного підприємства “Донецька залізниця” була фактично проведена, а її результати оформлені з дотриманням п.п.34 – 44 Порядку проведення інспектування  державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006р. № 550.   

Право на продовження термінів планової ревізії контрольно-ревізійною службою України на термін, що перевищує  45 робочих днів ( 30 робочих днів  - за законом, 15 робочих днів – за рішенням суду), суду не надано.          

    

          Враховуючи вищевикладене, подання Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області  від 10.10.2006 р. № 13-18/1055 з врахуванням поданої заяви про зміни є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

     

Керуючись ст.ст. 17, 48, 51, 69, 71, 122-154, 160, 162, 163, 167, 185, 186, 254, пункту  6 розділу У11 “Прикінцеві та перехідні положення”  Кодексу адміністративного судочинства України,  суд –

                                                П О С Т А Н О В И В:

Відмовити Контрольно-ревізійному управлінню в Донецькій області у задоволенні подання про подовження терміну проведення КРУ в Донецькій області планової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП “Донецька залізниця” з 12 жовтня 2006 року терміном на 15 робочих днів, з врахуванням поданої заяви про прийняття рішення щодо терміну, з якого продовжуватиметься проведення КРУ в Донецькій області планової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ДП “Донецька залізниця”, а саме – з 03.11.2006 року.

          В судовому засіданні 02.11.2006 р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний  03.11.2006 р.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня виготовлення постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження

          

Суддя                                                                                                Дучал Н.М.           

                                                                                               

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення02.11.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу228980
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/371

Рішення від 25.03.2009

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Розізнана І.В.

Рішення від 09.10.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 04.08.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Рішення від 24.01.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Постанова від 30.01.2007

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Постанова від 02.11.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Дучал Н.М.

Ухвала від 19.10.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Дучал Н.М.

Ухвала від 16.10.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Дучал Н.М.

Ухвала від 12.10.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Дучал Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні