ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19.06.2008 р. № 6/315
Заступник прокурора Десня нського району м.Києва
до Приватне підприємство "Д ідович О.Я."
про про стягнення коштів ,
За участю представник ів сторін
позивача Громова О.С. (довір еність від 11.01.2008 р. № 41/1-8-181)
відповідача Корнілов В.Л . (довіреність від 16.05.2008 р. № 54-д)
Суддя Добрянська Я.І.
Секретар судового засідан ня Зубко Л.П.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернув ся Заступник прокурора Десня нського району в особі Голов ної державної інспекції на а втомобільному транспорті Мі ністерства транспорту та зв' язку України з позовом до При ватного підприємства «Дід ович О.Я.» про стягнення штр афу в розмірі 1700,00 грн.
В обґрунтування позову пре дставник позивача зазначав, що відповідач ПП «Дідович О.Я.» в порушення ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»від 23.02.2006 р. № 3492-IV (далі Закон № 3492-IV), п. 9 ст. 7 Закону У країни «Про страхування»від 07.03.1996р. та ст. 21 Закону України ві д 2004.07.01, "Про обов'язкове страхув ання цивільно-правової відпо відальності власників назем них транспортних засобів" здійснював перевезення па сажирів без наявності оформ леного квитково-касового лис та та полісу обов' язкового особистого страхування від н ещасних випадків. Відповідал ьність за вказане порушення передбачена ст. 60 Закону Украї ни «Про автомобільний трансп орт». Тому, на думку позивача, штрафні санкції у розмірі 1700,00 грн. застосовані до відповід ача згідно з чинним законода вством України.
Відповідач в судове засіда ння з' явився, заперечень на позов не надав. Представник в ідповідача проти позову запе речує, вважає їх необґрунтов аними та безпідставними.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення їх предст авників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києв а, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 6 Закону У країни «Про автомобільний тр анспорт», в складі центральн ого органу виконавчої влади з питань автомобільного тран спорту функціонує урядовий о рган державного управління з питань контролю на автомобі льному транспорті, який здій снює державний контроль за д одержанням суб'єктами господ арювання, що провадять діяль ність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодав ства про автомобільний транс порт.
Вказаний урядовий орган зд ійснює державний контроль за додержанням суб'єктами госп одарювання, які провадять ді яльність у сфері автомобільн ого транспорту, вимог законо давства про автомобільний тр анспорт, норм та стандартів з аконодавчо регульованої сфе ри, що визначають організаці ю перевезення пасажирів і ва нтажів автомобільним трансп ортом, а також державний конт роль за додержанням вітчизня ними та іноземними автомобіл ьними перевізниками норм між народних конвенцій і договор ів про міжнародне автомобіль не сполучення.
Пунктом 4 «Положення про Гол овну державну інспекцію на а втомобільному транспорті», з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 08.09.2004 №1190, передбачено, що Голова втотрансінспекція, як урядов ий орган державного управлін ня, відповідно до покладених на неї завдань здійснює держ авний контроль за додержання м суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у с фері автомобільного транспо рту загального користування , вимог законодавства про авт омобільний транспорт, норм т а стандартів, що регулюють ор ганізацію перевезення пасаж ирів і вантажів.
Згідно вимог пункту 8 цього ж Положення № 1190, Міністерство транспорту та зв'язку Україн и наказом від 14.12.2005 р. № 888 затверд ило Положення про територіал ьні органи Головної державно ї інспекції на автомобільном у транспорті, зареєстроване в Міністерстві юстиції Украї ни 28.12.2005 р. за № 1573/11853. Пунктом 1 цього Положення територіальний ор ган Головавтотрансінспекці ї в місті Києві (далі - територ іальне управління) є територ іальним структурним підрозд ілом Головавтотрансінспекц ії без права юридичної особи .
Пунктом 4 Положення № 1190 визн ачено, що основними завдання ми територіальних управлінь Головавтотрансінспекції у в ідповідному регіоні визначе но здійснення державного кон тролю за дотриманням суб'єкт ами господарювання усіх форм власності вимог нормативно- правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним тра нспортом загального користу вання, а пунктом 5 - що територі альні управління Головавтот рансінспекції відповідно до покладених на них завдань зд ійснюють державний контроль за суб'єктами господарюванн я, які провадять діяльність у сфері автомобільного трансп орту загального користуванн я.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 29.01.2003 р. № 143 затв ерджено «Порядок здійснення державного контролю на авто мобільному транспорті загал ьного користування»(далі Пор ядок № 143), згідно пункту 2 якого органами державного контрол ю є Мінтрансзв'язку, Головавт отрансінспекція, територіал ьні органи Головавтотрансін спекції.
На підставі вищевказаних нормативних актів, Територі альним управлінням Головної державної інспекції на авто мобільному транспорті була п роведена перевірка Приватне підприємство «Дідович О.Я. »з питань додержання вимог законодавства про автомобіл ьний транспорт під час викон ання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним тран спортом. ПП «Дідович О.Я.» здійснювало вантажні переве зення.
За результатами перевірки був складений акт від 19.10.2007 р. № 0 61041, та було встановлено поруше ння відповідачем ст. 39 Закону України «Про автомобільний т ранспорт», п. 9 ст. 7 Закону Украї ни «Про страхування», ст. 21 Зак ону України "Про обов'язкове с трахування цивільно-правово ї відповідальності власникі в наземних транспортних засо бів", а саме, у водія був відсут ній квитково-касовий лист та поліс обов' язкового особис того страхування від нещасни х випадків.
Відповідно до пункту 9 статт і 7 Закону України «Про страху вання»від 07.03.1996р. одним із видів обов'язкового страхування я кі здійснюються в Україні є с трахування цивільно-правово ї відповідальності власникі в наземних транспортних засо бів.
Пунктом 21.1 статті 21 Закону Ук раїни від 01.07.2004р. "Про обов'язков е страхування цивільно-право вої відповідальності власни ків наземних транспортних за собів" встановлено заборона експлуатації транспортного засобу на території України без поліса обов'язкового стр ахування цивільно-правової в ідповідальності, чинного на території України, або поліс а (сертифіката) обов'язкового страхування цивільно-правов ої відповідальності, укладен ого в іншій країні, з уповнова женою організацією з страхув ання цивільно-правової відпо відальності якої МТСБУ уклал о угоду про взаємне визнання договорів такого страхуванн я.
Крім того, ст. 21 Закону Україн и від 01.07.2004р. "Про обов'язкове стр ахування цивільно-правової в ідповідальності власників н аземних транспортних засобі в" передбачено, що контроль за наявністю чинних договорів обов'язкового страхування ци вільно-правової відповідаль ності власників наземних тра нспортних засобів під час їх експлуатації на дорожній ме режі України здійснюється пі дрозділами Державтоінспекц ії МВС України, а при перетина нні державного кордону Украї ни - органами Державної прико рдонної служби України. При в икористанні транспортного з асобу у дорожньому русі особ а, яка керує ним, зобов'язана м ати при собі страховий поліс (сертифікат). Страховий поліс пред'являється посадовим ос обам органів, визначених у пу нкті 21.2 цієї статті, на їх вимог у. У разі експлуатації трансп ортного засобу на території України без наявності чинног о поліса обов'язкового страх ування цивільно-правової від повідальності, з урахуванням норм абзацу третього пункту 21.1 цієї статті, водій такого тр анспортного засобу несе відп овідальність, встановлену за коном.
Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт»від 23.02.2006 р. № 3492-IV автомобі льні перевізники, водії, паса жири повинні мати і пред'явля ти особам, які уповноважені з дійснювати контроль на автом обільному транспорті та у сф ері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких в иконуються пасажирські пере везення. Документи для регул ярних пасажирських перевезе нь є:
для автомобільного переві зника - ліцензія, договір із ор ганами виконавчої влади та о рганами місцевого самовряду вання чи їх дозвіл, паспорт ма ршруту, документ, що засвідчу є використання автобуса на з аконних підставах, інші доку менти, передбачені законодав ством України;
для водія автобуса - посвідч ення водія відповідної катег орії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцен зійна картка, дорожній лист, к витково-касовий лист, схема м аршруту, розклад руху, таблиц я вартості проїзду (крім місь ких перевезень), інші докумен ти, передбачені законодавств ом України;
Статтею 60 Закону України «П ро автомобільний транспорт» передбачено, що за порушення законодавства про автомобіл ьний транспорт до автомобіль них перевізників застосовую ться санкції у вигляді штраф у. Накладати такі санкції від імені центрального органу в иконавчої влади з питань авт омобільного транспорту упов новажені посадові особи уряд ового органу державного упра вління з питань контролю на а втомобільному транспорті. Ці єю ж статтею передбачено, що п орядок стягнення у вигляді ш трафу за порушення, викладен і у цій статті, та порядок оска рження і опротестування пост анови по справі про правопор ушення визначає Кабінет Міні стрів України.
Відповідно до п. 25 Порядку № 143, за результатами розгляду а ктів, зазначених у пунктах 11 і 23 цього Порядку, керівник орг ану державного контролю за н аявності підстав приймає ріш ення про надіслання суб'єкту підприємницької діяльності листа з копією відповідного акта та пропозиціями щодо ус унення причин, що призвели до порушень, або внесення йому п рипису щодо усунення порушен ь законодавства про автомобі льний транспорт (далі - припис ).
Припис складається за форм ою згідно з додатком 6 у двох п римірниках. Один примірник п рипису не пізніше ніж через 10 днів після виявлення порушен ня вручається під розписку к ерівникові або уповноважено му представнику суб'єкта під приємницької діяльності чи н адсилається суб'єкту підприє мницької діяльності, про що р обиться відповідний запис у справі. Другий примірник зал ишається у матеріалах справи .
Керівник органу державног о контролю протягом 10 днів піс ля складення протоколів, заз начених у пунктах 12 і 24 цього По рядку, розглядає справу і за н аявності підстав ухвалює пос танову про застосування до с уб'єкта підприємницької діял ьності фінансових санкцій (д одаток 7).
У разі, коли керівник або уп овноважений представник суб 'єкта підприємницької діяльн ості заявив про своє бажання взяти участь у розгляді спра ви про порушення цим суб'єкто м законодавства про автомобі льний транспорт, справа розг лядається за його участю.
Копія постанови не пізніше ніж через 3 дні після її ухвал ення вручається під розписку керівникові або уповноважен ому представникові суб'єкта підприємницької діяльності чи надсилається суб'єкту під приємницької діяльності, про що робиться запис у справі. Др уга копія постанови надсилає ться для виконання органу де ржавної виконавчої служби за місцезнаходженням цього суб 'єкта.
Заступник начальника Тери торіального управління Голо вавтотрансінспекції в м. Киє ві 15.11.2007 р. було винесено постан ову № 034889 про застосування до с уб'єкта підприємницької діял ьності ПП «Дідович О.Я.»фі нансових санкцій в розмірі 1700 ,00 грн.
Накладена фінансова санкц ія суб'єктом господарювання на зазначений у постанові ра хунок протягом п'ятнадцяти д нів після отримання копії по станови про застосування фін ансових санкцій до Державног о бюджету України відповідач ем ПП «Дідович О.Я.»не пер ерахована.
Винесена Постанова № 034889 від 15.11.2007 р. про застосування фінан сових санкцій ПП «Дідович О .Я.»не оскаржувалася.
Згідно з пунктом 15 статті 2 За кону України „Про Державний бюджет на 2007 рік" до доходів Дер жавного бюджету зараховують ся надходження від санкцій (ш трафів), що застосовуються за рішеннями уповноважених пос адових осіб органів виконавч ої влади.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обгрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на ї х обґрунтування.
Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.
Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначеної с татті, необхідно позов задов ольнити повністю, оскільки у позивача наявні докази існу вання боргу у відповідача.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу. Суд прийшов до ви сновку про задоволення позов них вимог позивача в повному обсязі та примусово стягнут и в рахунок погашення боргу П П «Дідович О.Я.»1700,00 грн.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, Окружний адмініс тративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов задовольнити .
2. Стягнути з Приватно го підприємства «Дідович О .Я.»(м. Київ, вул.. Кловський уз віз, б. 10, кв. 22, код ЄДРПОУ 30574547) фіна нсову санкцію - штраф в сумі 1700,00 грн. (одну тисячу сімсот грн .) на р/р 31117106700011 в УДК у Шевченків ському районі м. Києва МФО 820019 к од ЄДРПОУ 26077968, код платежу 21081100 а дміністративні штрафи, з буд ь - яких рахунків, які будуть знайдені державним виконавц ем під час виконання судовог о рішення.
Постанова відповідно д о ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України н абирає законної сили після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження , встановленого цим Кодексом , якщо таку заяву не було подан о.
Постанова суду може бути ос каржено до суду апеляційної інстанції шляхом подання зая ви про апеляційне оскарження постанови суду та апеляційн ої скарги. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляц ійне оскарження та апеляційн а скарга подаються Київськом у апеляційному адміністрати вному суду через Окружний ад міністративний суд міста Киє ва.
Суддя Добрянська Я.І .
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2008 |
Оприлюднено | 15.06.2010 |
Номер документу | 2324704 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні