Ухвала
від 13.03.2012 по справі 2а-18654/09/0370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2012 р. Справа № 77755/09/9104

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :

судді-доповідача - Богаченка С.І.,

суддів - Заверухи О.Б., Ніколіна В. В.,

при секретарі судового засідання - Баран П. Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області та прокурора відділу представництва інтересів громадян та держави в судах прокуратури Волинської області на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2009 року у справі за адміністративним позовом прокурора Луцького району в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України її структурного підрозділу Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області до ОСОБА_2 про стягнення фінансових санкцій,-

В С Т А Н О В И Л А :

07 серпня 2009 року прокурор Луцького району в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України її структурного підрозділу Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області звернувся до суду з вищевказаним адміністративним позовом до ОСОБА_2 про стягнення фінансових санкцій, посилаючись на те, що проведеною перевіркою у м.Луцьку легкових таксі, які здійснюють перевезення пасажирів встановлено порушення відповідачем транспортного законодавства, зокрема, було виявлено відсутність передбачених ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт» документів, на підставі яких здійснюються пасажирські перевезення, за що відповідно до ч.1 ст.60 вказаного Закону передбачено штраф у розмірі ста неоподаткованих мінімумів, однак у встановленому законом порядку постанова про застосування штрафних санкцій відповідачем не оскаржена та у добровільному порядку не сплачена.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2009 року у справі №2а-18654/09 у задоволенні позову прокурора Луцького району в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України її структурного підрозділу Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області до ОСОБА_2 про стягнення фінансових санкцій - відмовлено.

Не погодившись із винесеним рішенням, його оскаржили Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області та прокурора відділу представництва інтересів громадян та держави в судах прокуратури Волинської області, які покликаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просять скасувати постанову суду першої інстанції і винести нову постанову, якою позовні вимоги задоволити. Апелянти вказують на те, що відповідач зареєстрований суб'єктом підприємницької діяльності, а тому підпадає під визначення автомобільного перевізника, адже такими являються фізичні або юридичні особи. Наявність ліхтаря оранжевого кольору є підставою вважати, що цей транспортний засіб надає послуги з перевезення пасажирів на таксі. Оскільки рейдовою перевіркою було встановлено порушення Закону України «Про автомобільний транспорт» Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті у Волинській області правомірно було застосовано штрафні санкції передбачені ст.60 цього Закону. Зазначають, що вказана постанова про накладення фінансових санкцій та припис не були оскаржені відповідачем у встановленому законом порядку та є чинними, а тому повинні бути виконані.

Заслухавши суддю-доповідача у справі, представника Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України Драган Наталію Миколаївну, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційних скарг у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що апеляційні скарги задоволенню підлягають.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог позивачу по справі, суд виходив з того, що відповідач не є суб'єктом відповідальності згідно ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті у Волинській області допещено порушення Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою КМУ №1567 від 08.11.2006р.

Такі висновки суду першої інстанції, на думку колегії суддів, не відповідають нормам матеріального права та є неправильними.

Встановлено, що Інспекторами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області, проведено рейдову перевірку транспортних засобів - легкових таксі, що здійснюють перевезення пасажирів в м. Луцьку.

За наслідками перевірки транспортного засобу марки ВАЗ 2109, який належить ОСОБА_2, номерний знак НОМЕР_1, виявлено порушення транспортного законодавства, суть якого полягає у відсутності передбачених ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт» документів, про що було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №75078 від 26.06.2008р. (а.с.5) та винесено припис №32865 від 26.06.2008р. щодо усунення порушення законодавства про автомобільний транспорт.

18.08.2008р., т.в.о. начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області Лейбиком І.І. винесено постанову №00575 про застосування до ОСОБА_2 фінансових санкцій, за порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за які передбачено абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» (а.с.7).

Копія згаданої постанови направлено відповідачу за місцем його проживання рекомендованим листом із повідомленням (а.с.8).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно із ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; таксі - легковий автомобіль, обладнаний розпізнавальним ліхтарем оранжевого кольору, який встановлюється на даху автомобіля і призначений для надання послуг з перевезення пасажирів та їхнього багажу в індивідуальному порядку.

Оскільки на даху автомобіля відповідача знаходився розпізнавальний знак - ліхтар оранжевого кольору, то у інспекторів територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області були підстави вважати, що цей транспортний засіб обладнаний відповідним ліхтарем з метою надання послуг з перевезення пасажирів на таксі.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про автомобільний транспорт» цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Згідно статті 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" та пункту 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006р. №1567, державний контроль автомобільних перевізників здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення рейдових перевірок.

В силу вимог ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Для нерегулярних пасажирських перевезень такими документами є: для автомобільного перевізника - ліцензія, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, договір із замовником транспортних послуг, документ, що засвідчує оплату транспортних послуг, інші документи, передбачені законодавством України.

Згідно абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, зокрема надання послуг з надання вантажних перевезень без ліцензійної картки, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про автомобільний транспорт" в складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонує урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, який здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт.

Пунктом 4 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2004р. за №1190, передбачено, що Головавтотрансінспекція, як урядовий орган державного управління, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів.

Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті визначає Кабінет Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08 листопада 2006 року затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті загального користування (далі - Порядок).

Пунктами 32-35 цього Порядку, передбачено можливість оскарження постанов про застосування фінансових санкцій.

Відповідачем, всупереч вимогам ч. 1 ст. 71 КАС України, не надано доказів оскарження постанови №00575 від 18.08.2008р. про застосування фінансових санкцій, а тому, на думку колегії суддів, такі є чинними.

Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що законність постанови №00575 від 18.08.2008р. про застосування до підприємця (згідно листа Луцької РДА від 23.09.2009р. №104/1-04) ОСОБА_2 фінансових санкцій не є предметом розгляду у даній адміністративній справі.

Наявність чинного рішення суб'єкта владних повноважень про застосування до відповідача фінансових санкцій та невиконання такого рішення відповідачем, є безумовними підставами для стягнення фінансових санкцій з останнього.

За таких обставин, колегія суддів приходить до переконання про підставність позовних вимог прокурора Луцького району в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України її структурного підрозділу Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області щодо стягнення фінансових санкцій.

Відповідно до ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування судом апеляційної інстанції постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

З огляду на викладене, оскільки постанова суду першої інстанції винесена з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, то апеляційні скарги підлягають до задоволення, а оскаржувану постанову слід скасувати та прийняти нову постанову.

Керуючись ст. ст. 158-163, 195, ч.4 ст. 196, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст. 207, ст.254 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційні скарги Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області та прокурора відділу представництва інтересів громадян та держави в судах прокуратури Волинської області - задоволити, а постанову Волинського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2009 року у справі №2а-18654/09 - скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задоволити.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства транспорту та зв'язку України в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області (р/р 31118106700208 в ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014, одержувач - Державний бюджет Луцького району 21081100, ідентифікаційний код 21740391) фінансові санкції застосовані за порушення законодавства про автомобільний транспорт на підставі постанови начальника територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Волинській області від 18 серпня 2008 року №00575 в сумі 1700 (тисячу сімсот) грн.

Постанова апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до касаційної інстанції протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили.

Головуючий суддя С.І. Богаченко

Суддя О.Б. Заверуха

Суддя В.В. Ніколін

Повний текст виготовлений 16 березня 2012 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2012
Оприлюднено20.04.2012
Номер документу23525587
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18654/09/0370

Ухвала від 13.03.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Постанова від 24.09.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні