ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2009 р. Справа № 2а-18654/09/0370
Волинський окружний ад міністративний суд в складі:
головуючого - судді Валюх а В.М.,
при секретарі Польовій М.М.,
з участю прокурора Рибака А .І.,
представника позивача Др аган Н.М.,
відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу цьку адміністративну справу за позовом прокурора Луцько го району в інтересах держав и в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті Міністерства тра нспорту та зв' язку України до ОСОБА_2 про стягнення ф інансових санкцій за порушен ня законодавства про автомоб ільний транспорт,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Луцького район у в інтересах держави в особі Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті Міністерства транспорту т а зв' язку України звернувся з адміністративним позовом до ОСОБА_2 про стягнення ф інансових санкцій в розмірі 1700 грн. 00 коп. за порушення закон одавства про автомобільний т ранспорт.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що постановою № 00575 про з астосування фінансових санк цій, винесеною 18.08.2008 року т. в. о. начальника територіального управління Головної державн ої інспекції на автомобільно му транспорті у Волинській о бласті, за порушення законод авства про автомобільний тра нспорт, відповідальність за яке передбачена абзацом тре тім частини першої статті 60 За кону України «Про автомобіль ний транспорт», до відповіда ча застосовано фінансову сан кцію у вигляді штрафу в розмі рі 1700 грн. 00 коп. Відповідач пост анову про застосування фінан сових санкцій № 00575 від 18.08.2008 року у встановленому законом пор ядку не оскаржив, штраф добро вільно не сплатив. Прокурор Л уцького району просить стягн ути з відповідача на користь держави фінансову санкцію з а порушення законодавства пр о автомобільний транспорт в розмірі 1700 грн. 00 коп.
В судовому засіданні проку рор та представник позивача, кожен зокрема, адміністрати вний позов підтримали з підс тав, зазначених у позовній за яві, просять стягнути з відпо відача на користь держави фі нансову санкцію за порушення законодавства про автомобіл ьний транспорт в розмірі 1700 гр н. 00 коп.
Відповідач в судовому засі данні адміністративний позо в не визнав та пояснив, що 26.06.2008 р оку дійсно керував транспорт ним засобом ВАЗ 2109, реєстрацій ний номер НОМЕР_1, був зупи нений державними інспектора ми, внаслідок чого було склад ено акт № 75078 від 26.06.2008 року. Вважа є, що не допустив порушення за конодавства про автомобільн ий транспорт, оскільки не над авав послуг з перевезення па сажирів, транспортний засіб належить на праві власності його брату ОСОБА_3, вказан им автомобілем керував на пі дставі довіреності та викори стовував його виключно для в ласних потреб, у трудових від носинах із власником транспо ртного засобу не знаходиться . Крім того, постанову про заст осування фінансових санкцій № 00575 від 18.08.2008 року не отримував. Відповідач просить в задовол енні адміністративного позо ву відмовити повністю.
Заслухавши пояснення осіб , які беруть участь у справі, д ослідивши письмові докази, с уд приходить до висновку, що в задоволенні адміністративн ого позову слід відмовити по вністю.
Судом встановлено, що 26.06.2008 ро ку державними інспекторами т ериторіального управління Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і у Волинській області склад ений акт № 75078 проведення перев ірки додержання вимог законо давства про автомобільний тр анспорт під час виконання пе ревезень пасажирів і вантажі в автомобільним транспортом , в якому зафіксовані виявлен і під час перевірки порушенн я вимог законодавства про ав томобільний транспорт, а сам е: в транспортному засобі мар ки ВАЗ 2109, реєстраційний номер НОМЕР_1, облаштованому як легкове таксі, відсутня та не оформлена ліцензійна картка на транспортний засіб, відсу тні таксометр, відмітки про п роведення технічного огляду автомобіля механіком перед виїздом в рейс та лікаря про п роходження водієм щоденного передрейсового медичного об стеження, відсутня ліцензія.
18.08.2008 року т. в. о. начальника т ериторіального управління Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і у Волинській області виніс постанову № 00575 про застосуван ня фінансових санкцій, згідн о з якою за порушення законод авства про автомобільний тра нспорт на підставі абзацу тр етього частини першої статті 60 Закону України «Про автомоб ільний транспорт» до відпові дача застосовано фінансову с анкцію у вигляді штрафу у роз мірі 1700 грн. 00 коп. Відповідач по станову про застосування фін ансових санкцій № 00575 від 18.08.2008 ро ку у встановленому порядку н е одержав, не оскаржив, а фінан сову санкцію у вигляді штраф у добровільно не сплатив. Вка зані фактичні обставини підт верджуються поясненнями осі б, які беруть участь у справі, копією акту № 75078 проведення пе ревірки додержання вимог зак онодавства про автомобільни й транспорт під час виконанн я перевезень пасажирів і ван тажів автомобільним транспо ртом від 26.06.2008 року, копією пост анови про застосування фінан сових санкцій № 00575 від 18.08.2008 року .
Відповідно до абзацу треть ого частини першої статті 60 З акону України «Про автомобіл ьний транспорт» від 05.04.2001 року ( з наступними змінами і допов неннями), за надання послуг з перевезень пасажирів та ван тажів без оформлення докумен тів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, д о автомобільних перевізникі в застосовується штраф у роз мірі ста неоподатковуваних м інімумів доходів громадян.
Згідно із статтею 1 Закону У країни «Про автомобільний тр анспорт» послуга з перевезен ня пасажирів чи вантажів - п еревезення пасажирів чи вант ажів транспортними засобами на договірних умовах із замо вником послуги за плату, а ві дповідно до статті 29 цього ж З акону автомобільним перевіз ником та автомобільним самоз айнятим перевізником, які зд ійснюють перевезення пасажи рів на договірних умовах, є су б' єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надаю ть послуги за договором пере везення пасажирів транспорт ним засобом, що використовує ться ними на законних підста вах.
Таким чином, суб' єктом пра вопорушення, відповідальніс ть за яке передбачена абзацо м третім частини першої стат ті 60 Закону України «Про авто мобільний транспорт», може б ути лише суб' єкт господарюв ання, який на підставі відпов ідної ліцензії на договірних умовах надає послуги з перев езення пасажирів чи вантажів .
Судом встановлено, що відпо відач 13.05.1999 року зареєстровани й як фізична особа - підприє мець Луцькою районною держав ною адміністрацією, що ствер джується листом державного р еєстратора від 23.09.2009 року № 104/1-04. Р азом з тим, відповідач не має л іцензії на надання послуг з п еревезення пасажирів, будь-я ких послуг з перевезення пас ажирів не надавав, на час пров едення перевірки 26.06.2008 року на п ідставі довіреності керував транспортним засобом, який н алежить на праві власності і ншій особі, з якою не перебува в у трудових відносинах.
З урахуванням наведеного, с уд приходить до висновку, що п останова т. в. о. начальника т ериторіального управління Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і у Волинській області № 00575 ві д 18.08.2008 року про застосування фі нансових санкцій до відповід ача у вигляді штрафу в розмір і 1700 грн. 00 коп. не відповідає вим огам закону, оскільки відпов ідач не є суб' єктом відпові дальності, передбаченої абза цом третім частини першої ст атті 60 Закону України «Про ав томобільний транспорт».
Згідно із статтею 58 Констит уції України ніхто не може ві дповідати за діяння, які на ча с їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
Відповідно до частини перш ої статті 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и (КАС України) завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Згідно із частиною першою с татті 71 КАС України кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення, крім ви падків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Статтею 72 КАС України визначений вичерпни й перелік підстав звільнення від доказування. Таким чином , суб' єкт владних повноваже нь, який звертається з адміні стративним позовом про стягн ення з фізичної особи фінанс ових санкцій, не звільняєтьс я від обов' язку доводити пр авомірність прийняття рішен ня про застосування фінансов их санкцій.
З урахуванням наведеного, п озовні вимоги про стягнення з відповідача фінансової сан кції у вигляді штрафу в розмі рі 1700 грн. 00 коп., застосованої зг ідно постанови т. в. о. начальн ика територіального управлі ння Головної державної інспе кції на автомобільному транс порті у Волинській області № 00575 від 18.08.2008 року, до задоволення не підлягають. При цьому, вихо дячи із загальних завдань ад міністративного судочинств а та правил доказування, адмі ністративний позов не підляг ає до задоволення навіть не з важаючи на те, що постанова т. в. о. начальника територіаль ного управління Головної дер жавної інспекції на автомобі льному транспорті у Волинськ ій області № 00575 від 18.08.2008 року про застосування фінансових сан кцій не була у встановленому законом порядку скасована.
Крім того, згідно із пунктам и 26 - 29 Порядку здійснення дер жавного контролю на автомобі льному транспорті, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України № 1567 від 08.11.2006 рок у, справа про порушення розгл ядається у присутності уповн оваженої особи суб' єкта гос подарювання. Про час і місце р озгляду справи про порушення уповноважена особа суб' єкт а господарювання повідомляє ться під розписку чи рекомен дованим листом із повідомлен ням. У разі неявки уповноваже ної особи суб' єкта господар ювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівн ик органу державного контрол ю або його заступник виносит ь постанову про застосування фінансових санкцій. Фінансо ва санкція повинна бути пере рахована суб' єктом господа рювання на зазначений у пост анові рахунок не пізніше ніж протягом п' ятнадцяти днів після отримання ним копії по станови про застосування фін ансових санкцій, про що повід омляється орган державного к онтролю, посадовою особою як ого винесено відповідну пост анову. Копія постанови видає ться не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесенн я уповноваженій особі суб' є кта господарювання під розпи ску чи надсилається рекоменд ованим листом із повідомленн ям.
Судом також встановлено, що посадовими особами Головної державної інспекції на авто мобільному транспорті у Воли нській області допущені пору шення Порядку здійснення дер жавного контролю на автомобі льному транспорті, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України № 1567 від 08.11.2006 рок у, при розгляді справи про пор ушення законодавства про авт омобільний транспорт, які та кож є підставою для відмови в задоволенні адміністративн ого позову, а саме: постанова т . в. о. начальника територіаль ного управління Головної дер жавної інспекції на автомобі льному транспорті у Волинськ ій області № 00575 про застосуван ня фінансових санкцій до від повідача була винесена 18.08.2008 ро ку, при цьому відповідач про д ату розгляду справи про пору шення не був належним чином п овідомлений, а копія постано ви № 00575 про застосування фінан сових санкцій від 18.08.2008 року не була видана відповідачу у вс тановленому законом порядку .
З наведених вище підстав ад міністративний позов до задо волення не підлягає.
Керуючись частиною третьо ю статті 160, статтями 162, 163 КАС Укр аїни, на підставі Закону Укра їни «Про автомобільний транс порт», суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністр ативного позову прокурора Лу цького району в інтересах де ржави в особі Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті Міністерств а транспорту та зв' язку Укр аїни до ОСОБА_2 про стягне ння фінансових санкцій за по рушення законодавства про ав томобільний транспорт в розм ірі 1700 грн. 00 коп. відмовити повн істю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о ст. 186 КАС України, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, в становлений ст. 186 КАС України , постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної с карги до Львівського апеляці йного адміністративного суд у через Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження по станови подається протягом десяти днів з дня її складенн я в повному обсязі, тобто з 29 ве ресня 2009 року. Апеляційна скар га на постанову подається пр отягом двадцяти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарг а може бути подана без попере днього подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо ска рга подається у строк, встано влений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до Львівського апеля ційного адміністративного с уду.
Суддя В.М.Валюх
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2009 |
Оприлюднено | 24.12.2010 |
Номер документу | 6850069 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Валюх Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні