cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
06 квітня 2012 р. (10:31) Справа №2а-11026/11/0170/21
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Івановій Ю.В., розглянувши за участі представника позивача - ОСОБА_1 - довіреність № 04-5/03 від 05.01.2012р., у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева"
про стягнення 20611,00 грн.,
Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева" (далі відповідач) 20611,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не зайняті інвалідами у 2010 році.
Під час розгляду справи позивач уточнив позовні вимоги та просив суд стягнути з відповідача 37100,00 грн. адміністративно-господарських санкцій, у зв'язку із отриманням інформації про зайнятість та працевлаштування інвалідів на Комунальному підприємстві Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева" за 2010 рік, згідно яких відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції за 2 робочих місця призначених для працевлаштування інвалідів, оскільки середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу, що працювали у 2010 році складала 40 осіб.
У судовому засіданні 06.04.2012р. позивач підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Відповідач у судове засідання 06.04.2012р. не з'явився, однак 05.04.2012р. від нього до суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, у зв'язку з неможливістю явки представника.
Розглянувши зазначене клопотання суд вважає його необґрунтованим та залишає без задоволення з наступних підстав.
Так, суду не надано жодних доказів щодо неможливості з'явлення представника відповідача у судове засідання. Також суд звертає увагу на те, що судом вже відкладався розгляд справи, у зв'язку з неявкою відповідача. Згідно з ч. 7 ст. 56 КАС України законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом. Тому відповідачу, у випадку неможливості явки представника, про що жодних доказів не надано, ніщо не перешкоджало направити в судове засідання іншого представника.
Крім того, під час розгляду справи представником відповідача надані суду письмові заперечення в обґрунтування своєї позиції. У зв'язку з чим, у суду відсутні правові підстави для задоволення клопотання відповідача про відкладення розгляду справи, більш того, в матеріалах справи достатньо доказів для прийняття рішення.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Комунальне підприємство Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева" зареєстровано у якості юридичної особи.
Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.
Пунктом 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 N 1434, встановлено, що Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.
Згідно з пунктом 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.
Основним завданням Фонду, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).
Згідно ст. 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік від 21.02.2011р. за вих.№ 01-5/17 за формою № 10-ПІ, затвердженою наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості одного місця. Зазначив середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, що працювали у 2010р. у кількості 36 осіб, розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника складав 1717,00 грн. Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідачем не визначена (а.с. 10).
02.06.2011р. за результатами позапланової невиїзної перевірки щодо заповнення форми № 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" були виявлені розбіжності у показниках рядка 05,06 та був складений акт перевірки виконання ст.ст. 19,20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (а.с.8).
Відповідно до зазначеного акту норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів складає одне місце (рядок 03), фонд оплати праці штатних працівників - 742000,00 грн. (рядок 04), розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника - 20611,00 грн. (рядок 05), сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - 20611,00 грн. (рядок 06).
Акт перевірки виконання ст.ст. 19,20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" був направлений на поштову адресу відповідача та отриманий уповноважено особою відповідача 06.06.2011р., що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.9).
04.06.2011р. відповідачем надано уточнюючий звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність становить 1 особа.(а.с.31).
Так, відповідно до п. 3 Порядку проведення перевірок підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого Постановою КМУ № 70 від 31.01.2007р., відділення Фонду за наказом його керівника може проводити планові та позапланові, виїзні та невиїзні перевірки. Планові та позапланові перевірки проводяться в робочий час роботодавця, встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Згідно п. 4 зазначеного Порядку невиїзні перевірки проводяться на підставі звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів. Відділення Фонду письмово повідомляє не пізніше ніж за десять днів до початку проведення планової перевірки роботодавця про проведення перевірки із зазначенням дати її початку і закінчення. Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів відділення Фонду або вручається особисто роботодавцю під розписку.
Як вбачається з Акту перевірки від 02.06.2011р. підставою для проведення позапланової невиїзної перевірки стали Наказ відділення Фонду № 31 від 19.05.2011р. та Звіт відповідача про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік від 21.02.2011р.
У виконання зазначених норм, позивачем на адресу відповідача було направлено письмове повідомлення про початок проведення перевірки за вих. № 04-4/3437 від 20.05.2011р.(а.с.6), яке було отримано уповноваженою особою відповідача 30.05.2011р., про що свідчіть наявне в матеріалах справи повідомлення про отримання поштової кореспонденції (а.с.7).
Відповідно до п. 11 Порядку після проведення планової та позапланової перевірки уповноважена посадова особа відділення Фонду складає акт у двох примірниках, у якому зазначається: дата його складення; тип перевірки (планова або позапланова); її вид (виїзна або невиїзна); предмет перевірки; найменування відділення Фонду, а також посада, прізвище, ім'я та по батькові уповноваженої посадової особи, яка проводила перевірку; найменування роботодавця.
Цей перелік є вичерпним та не встановлює будь-яких додаткових вимог щодо форми та змісту акту.
З урахуванням викладеного, суд дійшов до висновку про необґрунтованість доводів відповідача щодо порушення позивачем порядку проведення перевірки та вимог, що встановлюються дійсним законодавством до форми та змісту акту перевірки.
Щодо порушень встановлених зазначеною перевіркою та викладених в акті перевірки від 02.06.2011р. суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Як вже було зазначено раніше, перевіркою від 02.06.2011р. виявлені розбіжності з зазначеними показниками у звіті відповідача форми № 10-ПI за 2010 рік, а саме у показниках рядка 05,06, також встановлено порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, передбаченого ч.1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" у кількості одного робочого місця та розрахована адміністративно-господарська санкція у сумі 20611,00 грн.
Проте, відповідно до уточнюючого звіту відповідача на підприємстві у звітному 2010 році середньооблікова кількість штатних працівників, якім відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність становить 1 особа.
У підтвердження зазначеного факту відповідачем надано копію наказу від 16.02.2009р. № 10-К про прийняття ОСОБА_2 інваліда 2 групи на посаду двірника (а.с.111).
Так, ухвалою від 20.01.2012р. суд витребував у Головного управління Пенсійного фонду України в АР Крим дані персоніфікованого обліку даних відносно найманих працівників КП ЯМР "Санаторій ім. В.В. Куйбишева" за 2010 рік, з яких вбачається, що ОСОБА_2 у 2010 році не працював(а.с.128-134).
Крім того, з довідки Пенсійного фонду України в м. Ялта АР Крим від 13.02.2012р. за вих. № 1433/07-05 та Розрахункової відомості КП ЯМР "Санаторій ім. В.В. Куйбишева" про нарахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2010 рік від 14.01.2011р. вбачається, що середньооблікова чисельність штатних працівників у 2010 році становить 40 осіб, а не 36, як зазначено в звіті відповідача від 21.02.2011р., більш того інваліди на протязі 2010 року взагалі не працювали (а.с.141-142).
Таким чином, норматив, щодо працевлаштування інвалідів, відповідно до вимог ст. 19 Закону становить 2 особи, а сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону та п. 3.7 Інструкції становить 37100,00 грн.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону.
Згідно зі ст.1 Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" робоче місце інваліда - місце або виробнича ділянка постійного або тимчасового знаходження особи у процесі трудової діяльності на підприємствах, в установах і організаціях; спеціальне робоче місце інваліда - окреме робоче місце або ділянка виробничої площі, яка потребує додаткових заходів з організації праці особи з урахуванням її індивідуальних функціональних можливостей, обумовлених інвалідністю, шляхом пристосування основного і додаткового устаткування, технічного обладнання тощо.
Відповідно до ч. 1 ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Частиною 2 вищенаведеної статті встановлено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
За змістом статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року № 875-12 , саме Фонду соціального страхування захисту інвалідів надано право на стягнення санкцій за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Таким чином, відповідач повинен перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 37100,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за два робочих місця, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайняті ними.
Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її позовні вимоги та заперечення.
Відповідачем не надано суду будь-яких доказів щодо працевлаштування у 2010 році 2 інвалідів або доказів сплати заборгованості.
При таких обставинах, вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.
Вступну та резолютивну частину постанови проголошено у судовому засіданні 06.04.2012 року.
У повному обсязі постанова виготовлена 11.04.2012 року.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева" (98635, АР Крим, м. Ялта, вул. Щербака, б. 11, ЄДРПОУ 02650771) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (95001, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крилова, б. 133; Одержувач: Держбюджет м. Ялта; 50070000, банк одержувача: ГУДКС України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 38027563, р/р 31211230700039, призначення платежу: *; ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами за 2010 рік.) 37100,00 грн. заборгованості зі сплати адміністративно -господарських санкцій.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Євдокімова О.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2012 |
Оприлюднено | 27.04.2012 |
Номер документу | 23548921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні