cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
13.04.12 Справа № 21/168/10
Кредитори:
1. ПП "Консалтингова фірма "Експоком" (69018, м. Запоріжжя, пр. Моторобудівників, 34/412)
2. Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (69127, АДРЕСА_1)
3. ТОВ "Армасс" (70423, Запорізька область, Запорізький район, с. Новослободка, вул. Леніна, 15-А)
4.ДПІ в Ленінському районі м.Запоріжжя ЗОДПС (69096, м. Запоріжжя, вул. Бородинська, 1)
Банкрут - Товариство з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд" (юридична адреса - 69096, м. Запоріжжя, вул. Бородінська, 14, фактична адреса - 69076, м. Запоріжжя, вул. Лахтінська,13-А; код за ЄДРПОУ 32814553)
банк, який здійснює розрахунково-касове обслуговування боржника -ЗОД ВАТ "Райффайзен Банк Аваль", м. Запоріжжя
Ліквідатор - Багмет С.В.
учасник провадження - Регіональне відділення ФДМ України по Запорізькій області (69001, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 50)
Суддя Черкаський В.І.
за участі представників сторін:
ліквідатор Багмет С.В., особисто
від РВ ФДМ України по Запорізькій області -ОСОБА_4, дов. від 17.10.2011;
крелитор 2 - фізична особа-підприємець ОСОБА_1, особисто, паспорт НОМЕР_1 від 16.03.2000
ВСТАНОВИВ:
29.09.2010 року суду наданий звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, документи, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури.
Ухвалою від 20.10.2010 року судом визнано Регіональне відділення ФДМ України по Запорізькій області учасником провадження у справі № 21/168/10 про банкрутство ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд", відкладено судове засідання для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, на 04.11.2010 року.
У судовому засіданні 04.11.2010 року оголошувалась перерва до 05.11.2010 року.
Ухвалою від 05.11.2010 року судом зупинено провадження у справі № 21/168/10 до розгляду по суті господарським судом Запорізької області справи № 13/420/09-11/206/10.
16.03.2012 року до суду від ліквідатора Багмета С.В. надійшло клопотання № 4-21/168/10 від 16.03.2012 року про поновлення провадження по справі № 21/168/10.
Ухвалою від 16.03.2012 суд поновив провадження у справі № 21/168/10 з 28.03.2012 року; призначив судове засідання для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, на 28.03.2012 року.
У засіданні 28.03.2012 судом задоволене клопотання РВ ФДМ України по Запорізькій області від 28.03.2012 про витребування для огляду оригіналів документів, що є додатком до звіту ліквідатора.
28.03.2012 ліквідатором до суду надані уточнення до звіту, ліквідаційний баланс та реєстр вимог кредиторів в новій редакції з врахуванням визнання вимог кредитора 4.
У судовому засіданні 28.03.2012 на підставі ст.77 ГПК України оголошувалась перерва для ознайомлення РВ ФДМ України по Запорізькій області з матеріалами справи.
У судовому засіданні 03.04.2012 частково задоволене усне клопотання РВ ФДМ України по Запорізькій області, що надійшло у засіданні, про відкладення розгляду звіту ліквідатора до розгляду по суті заяви РВ ФДМ України по Запорізькій області (вих. 02-04-2012 від 02.04.2012) про перегляд постанови від 17.06.2010 № 21/168/10 за нововиявленими обставинами. Враховуючи, надходження до суду заяви РВ ФДМ України по Запорізькій області (вих. 02-04-2012 від 02.04.2012) про перегляд постанови від 17.06.2010 № 21/168/10 за нововиявленими обставинами (вх. 0906/6760 від 03.04.2012), засідання для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури ухвалою від 03.04.2012 відкладено до 12.04.2012.
Ухвалою від 03.04.2012 № 21/168/10 (суддя Ніколаєнко Р.М.) заяву РВ ФДМ України по Запорізькій області (вих. 02-04-2012 від 02.04.2012) про перегляд постанови від 17.06.2010 № 21/168/10 за нововиявленими обставинами (вх. 0906/6760 від 03.04.2012) повернуто заявникові без розгляду.
12.04.2012 до суду надійшло клопотання кредитора 4 (вх. № 0906/7483 від 12.04.2012) про відкладення розгляду звіту ліквідатора на термін, встановлений судом з метою проведення додаткової податкової перевірки.
12.04.2012 до суду надійшло клопотання РВ ФДМ України по Запорізькій області (вх. № 0906/7459 від 12.04.2012) про відкладення розгляду звіту ліквідатора до розгляду заяви РВ ФДМ України по Запорізькій області з кредиторськими вимогами.
У судовому засіданні 12.04.2012 на підставі ст. 77 ГПК України оголошувалась перерва до 13.04.2012 (11-00) для підготовки ліквідатором заперечень на заявлені клопотання.
13.04.2012 до суду надійшли докази розгляду ліквідатором заяви РВ ФДМ України по Запорізькій області з кредиторськими вимогами, реєстр кредиторських вимог, ліквідаційний баланс за станом на 13.04.2012.
13.04.2012 до суду надійшли заперечення ліквідатора на клопотання кредитора 4 (вх. № 0906/7483 від 12.04.2012) про відкладення розгляду звіту ліквідатора на термін, встановлений судом з метою проведення додаткової податкової перевірки, наступного змісту. Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" передбачено, що завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Відповідно до статті 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, зокрема: здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
Відповідно до пункту 6 частини 6 статті 111 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, якщо платником податків не подано в установлений строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом.
Позапланова виїзна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформляється наказом.
Відповідно до п 78.1. п. 78.1.7. ст. 78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Згідно п. 78.4. ст. 78 Податкового Кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
На теперішній час ДПІ в Ленінському районі м. Запоріжжя ЗОДПС не видала наказ на проведення перевірки та не вручило наказ платнику податків тому не має право подавати відповідне клопотання про відкладення розгляду справи. Просить суд відмовити ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя у задоволені клопотання.
13.04.2012 до суду надійшла заява РВ ФДМ України по Запорізькій області (вх. № 0906/7561 від 13.04.2012) про зупинення розгляду звіту ліквідатора до розгляду по суті заяви РВ ФДМ України по Запорізькій області від 12.04.2012 про перегляд постанови від 17.06.2010 № 21/168/10 за нововиявленими обставинами.
Розглянувши заяву РВ ФДМ України по Запорізькій області (вх. № 0906/7561 від 13.04.2012) про зупинення розгляду звіту ліквідатора, суд не знаходить підстави для її задоволення, враховуючи наступні обставини. РВ ФДМ України по Запорізькій області не надало суду будь-яких доказів прийняття до розгляду господарським судом Запорізької області заяви РВ ФДМ України по Запорізькій області від 12.04.2012 про перегляд постанови від 17.06.2010 № 21/168/10 за нововиявленими обставинами. До того ж, Відділенням не надано доказів направлення самої заяви від 12.04.2012 про перегляд постанови від 17.06.2010 № 21/168/10 за нововиявленими обставинами учасникам провадження № 21/168/10. Згідно ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. До заяви РВ ФДМ України по Запорізькій області (вх. № 0906/7561 від 13.04.2012) про зупинення розгляду звіту ліквідатора додана заява на 2 арк., яка не підписана уповноваженою особою Відділення та не може бути прийнята в якості належного доказу як існування заяви РВ ФДМ України по Запорізькій області від 12.04.2012 про перегляд постанови від 17.06.2010 № 21/168/10 за нововиявленими обставинами, так і направлення її учасникам провадження.
Розглянувши наданий звіт ліквідатора та матеріали ліквідаційної процедури, клопотання кредитора 4 (вх. № 0906/7483 від 12.04.2012) про відкладення розгляду звіту ліквідатора на термін, встановлений судом з метою проведення додаткової податкової перевірки, заслухавши представників учасників провадження, суд встановив.
Ухвалою суду від 03.06.2010 року за заявою боржника порушене провадження у справі № 21/168/10 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд", засідання призначено на 17.06.2010 року.
Постановою від 17.06.2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд" визнано банкрутом в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі за текстом -«Закон»), відкрито ліквідаційну процедуру, строк якої встановлено у шість місяців, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд" Багмета С.В.
Згідно п. 3 ст. 51 Закону (в редакції на момент прийняття постанови від 17.06.2010) кредитори мають право заявити свої претензії до боржника, який ліквідується, в місячний строк з дня публікації оголошення про визнання боржника банкрутом.
08.07.10 в газеті "Голос України" № 124 надруковано оголошення про визнання боржника банкрутом.
Після публікації оголошення у місячний термін до ліквідатора звернулись з відповідними заявами кредитори 1-3. Копії відповідних заяв залучено до матеріалів справи.
В ході проведення ліквідаційної процедури дебіторська заборгованість боржника у розмірі 675000 грн. була стягнута в повному обсязі та відповідно до виписки по рахунку ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»від 04.09.2010 р. зарахована на рахунок Боржника .
Отримані кошті в сумі 675 000,00 грн. пішли на часткове погашення кредиторської заборгованості згідно зі ст. 31Закону, а саме:
- відповідно до платіжного доручення за № 1 від 13.09.2010 р. було проведено часткове погашення кредиторської заборгованості 4 -ої черги у справі про банкрутство за № 21/168/10, а саме заборгованості, яка виникла перед ПП «Консалтингова фірма «Експоком»в сумі - 13 764,52 грн.;
- відповідно до платіжного доручення за № 2 від 06.09.2010 р. було проведено часткове погашення кредиторської заборгованості 4 -ої черги у справі про банкрутство за № 21/168/10, а саме заборгованості, яка виникла перед ТОВ «Армасс» та ПБК «Запоріжінвестбуд»в сумі - 550 294,65 грн.;
- відповідно до платіжного доручення за № 3 від 06.09.2010 р. було проведено часткове погашення кредиторської заборгованості 4 -ої черги у справі про банкрутство за № 21/168/10, а саме заборгованості, яка виникла перед ФОП ОСОБА_1 в сумі -103 233,87 грн.;
- відповідно до платіжного доручення за № 4 від 06.09.2010 р. було проведено часткове погашення кредиторської заборгованості 1 -ої черги у справі про банкрутство за № 21/168/10, а саме заборгованості з оплати послуг та витрат ліквідатора в ході проведення ліквідаційної процедури в сумі - 7 706,97 грн.
За інформацією, яка надана ВДВС Ленінського району м. Запоріжжя, виконавчі документи стороною в яких є ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»на виконанні у відділі відсутні.
Органи реєстрації майна та майнових прав за місцем державної реєстрації підтвердили відсутність зареєстрованих за боржником прав на рухоме та нерухоме майно в м. Запоріжжя. За інформацією наданої ЗБТІ м. Запоріжжя від 16.09.2010р. за № 11868, право власності на об'єкти нерухомості за ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд» не зареєстровано. За інформацією, яка надана Територіальним управлінням Держгірпромнагляду по Запорізькій області № 07/02-21/1520 від 21.08.2010р ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»не проводило реєстрацію технологічних транспортних засобів в Запорізькій області. За інформацією наданою Інспекцією державного технічного нагляду по Запорізькій області за № 01-037/1469 від 26.08.2010 р., ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»не має зареєстрованої техніки. За інформацією, яка надана ЗРФ ДП „Центр ДЗК" від 18.10.2010, відомості у базі даних автоматизованої системи ведення ДЗК щодо наявності у ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»земельних ділянок відсутні. За інформацією наданій ВРЕР № 1 УДАЇ УМВС України в Запорізькій обл. від 22.09.2010 року за № 10/13-6356 транспортні засоби за ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»не зареєстровані. За інформацією наданою Управлінням статистики у Запорізькій області від 15.09.2010 р., ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»не значиться засновником будь-яких суб'єктів господарської діяльності Запорізької області. Відповідні копії довідок залучено до матеріалів справи.
Згідно довідки банку залишок коштів на рахунку боржника відсутній.
За даними витягів з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та обтяжень рухомого майна, що містяться в матеріалах справи, в Державних реєстрах заборон та обтяжень не зареєстровано.
На підставі заяви з кредиторськими вимогами ДПІ в Ленінському районі м. Запоріжжя ЗОДПС (копія залучена до матеріалів справи, т.2, а.с. 13 ) суд встановив, що на підставі направлень від 29.07.11р. №1172, 1173,1174, 1175 податковим органом проведена документальна позапланова виїзна перевірка з питання дотримання діючого податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2008р. по 29.07.2011р. За результатами проведеної перевірки складено акт від 11.07.11р. №3532 /23-32814553. На підставі акту перевірки від 11.07.11р. № 3532/23-32814553 прийняті податкові повідомлення-рішення: № 0001672302 від 19.08.11р. про нарахування по податку на прибуток на загальну суму 1020,0 грн., № 0001662302 від 19.08.11р., про нарахування по комунальному податку на загальну суму 2040,0 грн., Податкові повідомлення-рішення 19.08.2011р. вручено особисто Багмету С.В.
Згідно п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
По особовому рахунку по податку на прибуток існувала переплата 30,5 грн., по комунальному податку 20,4 грн.
Враховуючи наявність податкового боргу у сумі 3009,10 грн., ДПІ в Ленінському районі м. Запоріжжя ЗОДПС звернулась до ліквідатора з відповідними кредиторськими вимогами.
Згідно доповнення до звіту ліквідатора від 28.03.2012 кредиторські вимоги ДПІ в Ленінському районі м. Запоріжжя ЗОДПС у сумі 3009,10 грн. визнані ліквідатором та включені до реєстру вимог.
За таких обставин, враховуючи проведення податкової перевірки ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»відповідно до вимог Податкового Кодексу України, визнання кредиторських вимог ДПІ в Ленінському районі м. Запоріжжя ЗОДПС у повному обсязі, відсутність нормативного обґрунтування підстав для повторної перевірки боржника, клопотання кредитора 4 (вх. № 0906/7483 від 12.04.2012) про відкладення розгляду звіту ліквідатора на термін, встановлений судом, слід залишити без задоволення.
Згідно ст. 32 Закону після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
На підставі реєстру кредиторських вимог та ліквідаційного балансу за станом на 13.04.2012, суд встановив, що загальна сума визнаних кредиторських вимог склала -972593.56 грн., погашених -667293.04 грн.
Ліквідатором не визнані вимоги РВ ФДМ України по Запорізькій області у розмірі 675000 грн., які надійшли після встановленого місячного строку для їх заявлення, враховуючи наступне.
12.04.2012 РВ ФДМ України по Запорізькій області направлено ліквідатору заяву з кредиторськими вимогами (вих. від 12.04.2012 № 13-01-02644). Підставами для подання заяви Відділення вказало наступні обставини.
Згідно з протоколом №2 від 06.07.2004. було прийняте рішення про прийняття до складу учасників ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області з внеском до його статутного фонду державного майна -об'єкту незавершеного будівництва - житлового будинку. розташованого за адресою: Запорізька область, м. Вільнянськ, вул. Бочарова, 34. Це рішення було прийнято згідно зі ст. 6 Закону України "Про особливост приватизації об'єктів незавершеного будівництва" та наказу регіонального відділення ФДМУ по Запорізькій області від 13.02.04 № 59 "Про визначення способу приватизації".
На підставі вказаних документів були внесені зміни до статуту та установчого договору ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" у зв'язку з чим вони були викладені в новійредакції і зареєстровані відділом реєстрації та єдиного реєстру Орджонікідзевської райадміністрації Запорізької міськради 16.01.2004 за № 2548956юОО11908.
У відповідності із п.п.3.1 Статуту "Метою Товариства є одержання прибутку і використання його в інтересах Товариства, в тому числі, для завершення будівництва і введення в експлуатацію об'єкту незавершеного будівництва - житлового будинку (з правом перепрофілювання), розташованого за адресою: Запорізька область, м. Вільнянськ, вул.Бочарова, 34. протягом 2004-2008 років..."
Згідно з п.7.3 Статуту "Недержавні учасники:
- забезпечують виконання будівельно-монтажних робіт по об'єкту згідно проектно- кошторисної документації та фінансових надходжень;
- в строк до 31.12.2008 оформлюють документацію по завершенню будівництва житлового будинку і вводу його в експлуатацію...».
Таким чином, вступаючи до ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" РВ ФДМУ розраховувало на те, що об'єкт незавершеного будівництва - житловий будинок буде добудовано і введено в експлуатацію.
Статтею 19 Закону України «Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва»та п.70 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки встановлені обов'язкові умови приватизації об'єктів незавершеного будівництва, зокрема:
- встановлення строку завершення будівництва об'єкта незавершеного будівництва:
- заборона відчуження об'єкта незавершеного будівництва та земельної ділянки, на якій розташований цей об'єкт, до завершення будівництва та введення об'єкта в експлуатацію.
Так, у відповідності до ст.19 Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва", п.133 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, передбачено відповідальність за невиконання умов приватизації державного майна щодо добудови об'єкту та введення його в експлуатацію у встановлені строки, а саме - договір підлягає розірванню, а об'єкт приватизації підлягає поверненню до державної власності.
Вказане зобов'язання було передбачено і пунктом 14.2 Статуту ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд».
У грудні 2008 року проведено обстеження об'єкта незавершеного будівництва і встановлено, що обов'язкова умова приватизації не виконана, об'єкт не введено в експлуатацію та не добудовано, про що 02.12.08. складено акт.
Наказом від 28.07.09 № 297 РВ ФДМУ по Запорізькій області прийняло рішення про вихід зі складу учасників ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд».
Порядок виходу державного учасника зі складу ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»обумовлений в Статуті вказаного товариства, в п.14.2 ст.14 «Умови виходу державного учасника товариства»якого встановлено, що при виході РВ ФДМУ зі складу учасників товариства об'єкт незавершеного будівництва повертається до державної власності.
Тобто, ще при входженні до складу учасників ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»було досягнуто згоди про повернення вкладу РВ ФДМУ в натурі, у випадку його виходу зі складу Товариства.
Протоколом загальних зборів учасників № 4 від 17.08.2009 було задоволено заяву РВ ФДМУ щодо виходу зі складу учасників ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»та відмовлено Відділенню в поверненні об'єкта незавершеного будівництва - житлового будинку у м. Вільнянську, вул. Бочарова. 34. Вважаючи відмову ТОВ «Запоріжжитлоінвестбуд»у поверненні внеску РВ ФДМУ - об'єкта незавершеного будівництва в натурі неправомірною і такою, що порушує інтереси Держави, регіональне відділення ФДМУ по Запорізькій області звернулось для вирішення цього питання до господарського суду Запорізької області, про що розглядалася справа №13/420/09-11/206/10 за позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області до відповідача 1 - Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд", до відповідача 2 - Товариства з обмеженою відповідальністю "АРМАСС" за участю Прокурора Запорізької області про зобов'язання повернути майно. 02.03.2012 Вищим господарським судом України було винесено постанову по справі №13/420/09-11/206/10 (далі за текстом -«Постанова»), згідно якої було залишено без змін постанову Донецького апеляційного господарського суду від 06.12.2011, якою скасовано рішення господарського суду Запорізької області від 05.09.2011 по справі про задоволення позовних вимог РВ ФДМУ до ТОВ «Армасс»щодо зобов'язання повернути об'єкт незавершеного будівництва - житловий будинок по вул. Бочарова, 34а у м.Вільнянську до державної власності в особі РВ ФДМУ по Запорізькій області.
Рішення судів апеляційної та касаційної інстанції мотивовані тим, що спірний об'єкт є добудованим, що унеможливлює витребування майна в такому стані, а саме як об'єкта незавершеного будівництва, оскільки такий об'єкт вже не існує.
Вказане стало можливим в наслідок того, що під час судового розгляду вказаної справи (№ 13/420/09-11/206/10), в період коли позов не був забезпечений, та до порушення справи про банкрутство № 21/168/10, голова ліквідаційної комісії ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" продав об'єкт незавершеного будівництва, який був внеском РВ ФДМУ і підлягав поверненню.
На підставі постанови Вищого господарського суду України від 02.03.2012 у справі № 13/420/09-11/206/10, суд встановив, що між ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" та ТОВ "Армасс" в особі директора Омельченко О.Г. 28.05.2010 р. було укладено договір купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва, житлового багатоповерхового будинку, розташованого за адресою: Запорізька область, Вільнянський район, м. Вільнянськ, вул. Бочарова, буд. 34. Згідно з витягом з реєстру прав власності на нерухоме майно право власності на спірне майно зареєстровано за ТОВ "Армасс".
Пунктом 5.3 Статуту ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" передбачено, що вкладом РВФДМУ по Запорізькій області до статутного капіталу товариства є об'єкт незавершеного будівництва -житловий будинок, ринкова вартість якого складає 12.364,00 грн.
Пунктом 14.1 Статуту передбачено, що державний учасник виходить із Товариства після завершення будівництва і введення в експлуатацію житлового будинку. В п. 14.2 Статуту встановлено, що при виході РВ ФДМУ зі складу учасників товариства об'єкт незавершеного будівництва повертається до державної власності.
Як встановлено судом апеляційної інстанції на підставі матеріалів у справі № 13/420/09-11/206/10, об'єкт є добудованим, на теперішній час існує об'єкт нерухомості - житловий багатоповерховий будинок, загальною площею 10.002,13 кв. м, що підтверджується, зокрема, Сертифікатом відповідності № ЗП000258, який виданий на підставі Акта готовності об'єкта до експлуатації від 04.04.2011 р.
Як вбачається з договору купівлі - продажу від 28.05.2010 року, укладеного між ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" та ТОВ «Армасс" ринкова вартість об'єкта незавершеного будівництва - житлового багатоповерхового будинку, який знаходиться за адресою: м. Вільнянськ, вул. Бочарова, 34, станом на 31.10.2009, що підтверджується висновком суб'єкта оціночної діяльності - ПП "Консалтингова фірма "Експоком", становила 625380,00 грн. в т.ч. ПДВ. Об'єкт було продано за 675000.00 грн.
Відділення вважає, що якби об'єкт незавершеного будівництва, який був внеском РВ ФДМУ до статутного капіталу ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд", був повернутий РВ ФДМУ, воно мало можливість його продати і отримати в дохід державного бюджету 675000,00 грн.
Також вважає, що діями боржника щодо неповернення внеску РВ ФДМУ та його продажу, було спричинено збитки РВ ФДМУ у вигляді упущеної вигоди на суму 675000.00 грн. в т.ч. ПДВ.
У відповідності до ч.2 ст.224 Господарського кодексу України (надалі за текстом -«ГК України») під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.
Згідно із ч. 1 ст.225 ГК України, до складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включається, зокрема, неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов'язання другою стороною.
Стаття 22 Цивільного кодексу України (надалі за текстом -«ЦК України») встановлює, що особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.
Збитками, зокрема, визначаються доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Згідно з ч. 3 вказаної статті, збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.
На підставі викладеного, керуючись ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", РВ ФДМУ просило визнати його кредитором боржника на суму 675000 грн., включити вказану суму до реєстру кредиторських вимог та погасити її.
У засіданні 13.04.2012 ліквідатор додатково пояснив, що в заяві РВ ФДМУ по Запорізькій області про визнання кредиторських вимог у розмірі 675000 грн. ним було відмовлено у зв'язку з прострочкою Відділенням місячного строку для подання претензії до ліквідатора.
Ухвалою від 20.10.2010 року судом задоволено заяву РВ ФДМУ по Запорізькій області від 20.10.2010 № 10-01-06122 та визнано Регіональне відділення ФДМ України по Запорізькій області учасником провадження у справі № 21/168/10 про банкрутство ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд".
Заява РВ ФДМУ по Запорізькій області від 20.10.2010 № 10-01-06122 містить посилання на ухвалу господарського суду Запорізької області від 25.08.2010, якою зупинялось провадження у справі № 13/420/09-11/206/10, РВ ФДМУ по Запорізькій області зобов'язовалось подати докази звернення до відповідача з заявою про визнання його вимог до боржника у справі про банкрутство. Зазначена ухвала містить посилання на ті обставини, що господарським судом Запорізької області ухвалою від 03.06.10 порушено провадження по справі № 21/168/10 про банкрутство ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд". Публікація оголошення була здійснена в газеті "Голос України" №124 від 08.07.10.
Тобто, РВ ФДМУ по Запорізькій області було обізнано про визнання ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" банкрутом, як з публікації в газеті "Голос України" №124 від 08.07.10, так і з ухвали від 25.08.2010 у справі № 13/420/09-11/206/10.
У засіданні 04.11.2010 суд роз'яснив представнику РВ ФДМУ по Запорізькій області права Відділення відповідно до вимог ст. 4 Закону, зокрема, на подання заяви з кредиторськими вимогами.
Згідно ст. 23 Закону, виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбаченому цим розділом («Ліквідаційна процедура»).
Разом з тим, РВ ФДМУ по Запорізькій області направило ліквідатору заяву (претензію) з кредиторськими вимогами (вих. від 12.04.2012 № 13-01-02644) згідно з вимогами п. 3 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" лише 12.04.2012 , тобто, з прострочкою більш ніж 1 рік та 8 місяців.
До суду РВ ФДМУ по Запорізькій області з будь-якими заявами про визнання кредиторських вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд" з підстав завдання збитків державі у результаті неповернення внеску до статутного фонду боржника чи відновлення строку на їх подання не зверталось. Також, РВ ФДМУ по Запорізькій області не надало доказів визнання недійсним договору купівлі - продажу від 28.05.2010 року, укладеного між ТОВ "Запоріжжитлоінвестбуд" та ТОВ «Армасс".
Згідно п.5 ст. 31 Закону вимоги, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, не розглядаються і вважаються погашеними.
Враховуючи вищезазначені обставини, у засіданні 13.04.2012 судом відмовлено в задоволенні усного клопотання РВ ФДМ України по Запорізькій області, що надійшло у засіданні, для надання часу Відділенню для підготовки скарги на рішення ліквідатора про відмову в задоволенні кредиторських вимог РВ ФДМ України по Запорізькій області.
Оцінивши звіт, що відповідає вимогам ст. 32 Закону та ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, вислухавши учасників провадження, суд вважає за необхідне звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затвердити.
Враховуючи що за результатами ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось майна для здійснення статутної діяльності, Товариство з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд" слід ліквідувати, провадження по справі припинити.
Відповідно до ч.6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги не задоволені за недостатністю майна вважаються погашеними.
Керуючись ст. ст. 5, 32, 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Ліквідаційний баланс банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд" (69096, м. Запоріжжя, вул. Бородінська, 14, код за ЄДРПОУ 32814553) та звіт ліквідатора затвердити.
Банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Запоріжжитлоінвестбуд" ліквідувати.
Провадження у справі припинити.
Копію ухвали направити кредиторам, ліквідатору, Державному реєстратору Виконавчого комітету Запорізької міської ради, Головному управлінню юстиції у Запорізькій області, Головному управлінню статистики у Запорізькій області (69600, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 75), РВ ФДМ України по Запорізькій області, прокуратурі Запорізької області (до відома).
Суддя В.І. Черкаський
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2012 |
Оприлюднено | 24.04.2012 |
Номер документу | 23552872 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні