Рішення
від 13.04.2012 по справі 11/112/14/6
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

13.04.12

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Чернігівської області

14000 , м. Чернігів,26 тел. 77-44-62

проспект Миру, 20

Іменем України

РІШЕННЯ

"10" квітня 2012 р. справа № 11/112/14/6

За позовом: Прокурора Ріпкинського району Чернігівської області 15000, Чернігівська область, Ріпкинський район, смт. Ріпки, вул. Святомиколаївська, 94, в інтересах держави в особі: Управління агропромислового розвитку Ріпкинської районної державної адміністрації 15000, Чернігівська область, Ріпкинський район, смт. Ріпки, вул. Святомиколаївська, 85 Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка 15054, Чернігівська область, Ріпкинський район, с. Тараса Шевчека, вул. Тарасевича, 1-б про стягнення незаконно отриманої фінансової підтримки в сумі 73 482 грн. Суддя Бобров Ю.М.

Представники сторін:

Представник позивача: ОСОБА_1 - головний спеціаліст з юридичного обслуговування довіреність № 138 від 09.04.2012 р.

Представник відповідача: Неділя В.Г. - директор.

Представник відповідача: ОСОБА_3 - юрист, довіреність № б/н від 10.04.2012 р.

В судовому засіданні взяв участь прокурор відділу прокуратури Чернігівської області: ОСОБА_4, посвідчення № 134 від 05.09.2007 р.

Прокурором Ріпкинського району Чернігівської області в інтересах держави в особі Управління агропромислового розвитку Ріпкинської районної державної адміністрації подано позов до Товариства з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка про стягнення незаконно отриманої фінансової підтримки в сумі 73 482 грн.

Строк вирішення спору продовжувався, розгляд справи відкладався, провадження у справі зупинялося.

У позовній заяві та заяві про уточнення підстав позову (а.с. 52) прокурор посилається, зокрема, на те, що 17.04.2008 р. до районної конкурсної комісії з питань визначення переліку підприємств, що отримують бюджетну дотацію та фінансову підтримку звернулося ТОВ ім. Шевченка на отримання фінансової підтримки з державного бюджету, як товариству, що знаходиться в особливо складних кліматичних умовах.

На розгляд комісії товариством надано пакет документів, в тому числі довідку, що видана Ріпкинським районним відділом ДП "Центр ДЗК", про те, що у власності, постійному користуванні чи оренді у ТОВ ім. Шевченка у 2008 році перебувають земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 2273, 80 га.

Враховуючи те, що розмір фінансової підтримки залежить від площі сільськогосподарських угідь, що перебувають у власності, користуванні чи оренді сільськогосподарських підприємств, а ТОВ ім. Шевченка не має у власності, користуванні, оренді земельних ділянок сільськогосподарського призначення загальною площею 2273,80 грн., фінансова підтримка у розмірі 73 482, 00 грн., вважає прокурор, отримана відповідачем незаконно і підлягає поверненню до бюджету.

Це підтверджується, вказує прокурор, зокрема, актом КРВ в Ріпкинському районі від 22.05.2009 р.

Крім того, зазначає у позовній заяві прокурор, 18.03.2009 р. відносно посадових осіб Ріпкинського районного відділу ДП "Центр ДЗК" за фактом зловживання службовим становищем та видачі останніми завідомо неправдивого документу (довідки) порушено кримінальну справу.

В судовому засіданні прокурор підтримав позовні вимоги та їх обґрунтування, викладені у позовній заяві та заяві про уточнення підстав позову.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав частково в сумі 22 836,00 грн.

Відповідач відзиву на позов не надав.

Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнають частково в сумі 22 836,00 грн.

Представники відповідача в судовому засіданні вказують, зокрема, на те, що у наданій Ріпкинським районним відділом ДП „Центр державного земельного кадастру" довідці була зазначена загальна площа земельних ділянок сільськогосподарського призначення (2273,80 га) з включенням до загальної площі 771,8 га лісових угідь, на які фінансової підтримки не передбачено. Проте, в силу наявної освіти, директор ТОВ ім. Шевченка уваги зазначеному факту (щодо включення лісових угідь) не надав і подав документи на розгляд комісії.

Розглянувши подані матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши та оцінивши надані докази, заслухавши в судовому засіданні пояснення прокурора та представників сторін, суд встановив наступне.

Як свідчать матеріали справи, ТОВ ім. Шевченка у 2008 році, відповідно до Порядку використання коштів Державного бюджету України для надання фінансової підтримки агропромисловим підприємствам, що знаходяться в особливих складних кліматичних умовах, затверджених наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України № 138/305 від 02.03.2007 р., зареєстрованим в Мін"юсті України 03.03.2007 р. за № 182/13449 (а.с. 39-44) (далі -Порядок), було отримано 73 482,00 грн. фінансової підтримки.

Пункт 1 Порядку визначає механізм використання коштів, передбачених Міністерством аграрної політики України у державному бюджеті, за бюджетною програмою КПКВ 2801280 „Фінансова підтримка агропромислових підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах", які спрямовуються на фінансову підтримку агропромислових підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах (далі -Порядок).

Для прийняття рішення щодо надання підтримки управління агропромислового розвитку райдержадміністрації утворюють комісії, до складу яких включаються начальник управління (голова комісії), представник районного фінансового управління, органу державної контрольно-ревізійної служби, державної податкової інспекції (п. 7 Порядку).

Сільгосппідприємства подають на розгляд районної комісії документи, перелічені у п. 8 Порядку, зокрема, Довідку Центру державного земельного кадастру щодо наявної площі земель сільськогосподарського призначення, які знаходяться у власності, постійному користуванні чи оренді, та/або довідку органу, який зареєстрував договір оренди земельної частки (паю) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.01.2000 р. № 119 „Про затвердження порядку реєстрації договорів оренди земельної частки (паю)". Сільгосппідприємства подають також письмове зобов'язання сільгосппідприємства повернути у місячний строк до бюджету отримані бюджетні кошти у разі встановлення контрольними органами факту їх незаконного одержання та/або нецільового використання (у разі неповернення коштів у зазначений строк нараховується пеня у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожен день прострочення).

Копії поданих документів мають бути завірені в установленому порядку.

Комісія в межах доведеного до району обсягу бюджетних коштів визначає усереднений показник підтримки на 1 га сільгоспугідь по району пропорційно до наявної площі сільгоспугідь станом на 1 січня відповідного року в сільгосппідприємствах, по яких прийнято рішення про включення їх до реєстру. На підставі усередненого показника комісія визначає суму підтримки по кожному сільгосппідприємству та вносить їх до реєстру.

Відповідно до п. 9 Порядку управління агропромислового розвитку райдержадміністрацій протягом п'яти робочих днів після завершення роботи комісії на підставі реєстрів подають районним відділенням Державного казначейства України розподіл асигнувань у розрізі сільгосппідприємств -одержувачів бюджетних коштів. Перерахування бюджетних коштів проводиться відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 р. № 89, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.06.2004 р. за № 716/9315.

Із матеріалів справи вбачається, що 17.04.2008 р. ТОВ ім. Шевченка було подано до районної конкурсної комісії з питань визначення переліку підприємств, що отримують бюджетну дотацію та державну фінансову підтримку на виробництво продукції тваринництва та рослинництва заяву (а.с. 120), в якій відповідач просив включити Товариство до реєстру сільськогосподарських підприємств на отримання фінансової підтримки з державного бюджету у 2008 році.

У заяві відповідачем було зазначено, що бюджетні кошти, яки отримує господарство будуть використані на придбання паливно-мастильних матеріалів, засобів захисту рослин, запасні частини.

До заяви відповідачем було додано комплект документів, передбачених Порядком, зокрема довідку № 22 (вих. 23 від 15.04.2008 р.) про розмір площі земель сільськогосподарського призначення, видану начальником Ріпкинського відділу ЧРФ ДП „Центр ДЗК" ОСОБА_5 (а.с. 121).

Згідно цієї Довідки, станом на 15.04.2008 р., у сільськогосподарського підприємства -юридичної особи ТОВ ім. Шевченка Тарасошевченківської сільської ради у власності, постійному користуванні чи оренді перебувають земельні ділянки загальною площею 2273,80 га.

Згідно Протоколу № 5 від 05.04.2008 р. конкурсної комісії (а.с. 124-128), комісією було вирішено затвердити розмір усередненого показника підтримки на 1 га сільгоспугідь сільськогосподарським підприємствам, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, в розмірі 21,00 грн. та затверджено розподіл коштів фінансової підтримки.

Відповідно до цього розподілу, ТОВ ім. Шевченка було затверджено на 2273,80 га угідь фінансову підтримку (компенсацію) в сумі 47 840,00 грн.

Фактично протягом 2008 року ТОВ ім. Шевченка отримало з держбюджету 73 482,00 грн. фінансової підтримки, що підтверджується копіями платіжних доручень (а.с. 8-18).

При проведенні Контрольно-ревізійним відділом в Ріпкинському районі позапланової ревізії законності використання коштів Державного бюджету України для надання фінансової підтримки ТОВ ім. Шевченка, що знаходиться в особливо складних кліматичних умовах за 2008 рік в Управлінні агропромислового розвитку Ріпкинської РДА (акт ревізії від 22.05.2009 р. № 16-25/9) (а.с. 64) було, зокрема, встановлено, що ТОВ ім. Шевченка в 2008 році було виділено коштів в сумі 73 482,00 грн., які товариством були використані на придбання пально-мастильних матеріалів на суму 67 677,70 грн. та на придбання запасних частин на суму 5 804,30 грн.

Ревізією було виявлено, що до складу 2273,80 га земель сільськогосподарського призначення зазначених у вищевказаній Довідці № 22, виданої начальником Ріпкинського відділу ЧРФ ДП „Центр ДЗК" ОСОБА_5, входять 771,8 га земель для ведення лісового господарства, на які ТОВ ім. Шевченка видано Державний акт на право постійного користування землею від 14.11.2001 р. ІІ-ЧН № 002504 (а.с. 135).

Отже, ревізією було виявлено порушення Порядку та незаконне отримання відповідачем частини бюджетних коштів фінансової підтримки.

У листі Управління агропромислового розвитку Ріпкинської РДА від 12.08.2009 р. № 344 (а.с. 81) повідомляється, що у разі виключення площі лісу 771,8 га по ТОВ ім. Шевченка з розподілу коштів фінансової підтримки сільськогосподарських підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, з урахуванням зміни усередненого показника підтримки на 1 га сільськогосподарських угідь (33,99), зайво отримані кошти по ТОВ ім. Шевченка складають 22 836,00 грн.

Таким чином, ТОВ ім. Шевченка, із 73 482,00 грн. отриманих бюджетних коштів фінансової підтримки, незаконно отримано 22 836,00 грн., які і підлягають стягненню з відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Згідно ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст. ст. 33, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка (вул. Тарасевича, 1б, с. Тараса Шевченка, Ріпкинський район, Чернігівська область, 15054, р/р 26056059994876 у ЧФ „КБ „Приватбанк", МФО 353586, код 03796761) на р/р 35212010001131, отримувач -Управління агропромислового розвитку Ріпкинської районної державної адміністрації, код 00733814, банк отримувача -ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592 22 836,00 грн. бюджетних коштів незаконно отриманої фінансової підтримки, відмовивши в решті вимог.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ім. Шевченка (вул. Тарасевича, 1б, с. Тараса Шевченка, Ріпкинський район, Чернігівська область, 15054, р/р 26056059994876 у ЧФ „КБ „Приватбанк", МФО 353586, код 03796761) до державного бюджету на р/р 31217206783002, отримувач - УДКСУ у м. Чернігові Державний бюджет, код ЄДРПОУ -38054398, банк - ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592 1 609,50 грн. судового збору.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

В судовому засіданні 10.04.2012 р., на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.

Суддя Ю.М. Бобров

Повне рішення складено 13.04.2012 року.

25.02.09

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення13.04.2012
Оприлюднено03.05.2012
Номер документу23555093
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/112/14/6

Ухвала від 11.05.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Ухвала від 18.05.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

Рішення від 13.04.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Бобров Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні