Ухвала
від 21.03.2012 по справі 2а-3538/11/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-3538/11/1070 Головуючий у 1-й інстанції: Шевченко А.В.

Суддя-доповідач: Губська О.А.

У Х В А Л А

Іменем України

"21" березня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Губської О.А.

суддів Парінова А.Б., Беспалова О.О.

при секретарі Рогальовій О.В.

за участю представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2011 року за позовом Комунального підприємства «Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т.Г. Шевченка до Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області про визнання податкової консультації недійсною, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання недійсною письмової податкової консультації № 12561/10/152 від 20.05.2011 року.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2011 року позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив його скасувати та постановити нове рішення, відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.

В судове засідання з'явився представник позивача, який проти апеляційної скарги заперечував та просив відмовити в її задоволенні.

Представник відповідача до суду з'явився, апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, представника відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду -без змін з таких підстав.

Суд першої інстанції прийшов до висновку про задоволення позову.

З таким висновком суду колегія суддів погоджується, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, комунальне підприємство Білоцерківської міської ради «Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т.Г. Шевченка»є юридичною особою, зареєстрованою Виконавчим комітетом Білоцерківської міської ради Київської області 31.12.2003 року (місцезнаходження: 09100. Київська область, місто Біла Церква бульвар 50-річчя Перемоги, будинок 11, ідентифікаційний номер: 02219352).

Листом № 12561/10/152 від 20.05.2011 року, адресованим директору Комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т.Г. Шевченка»ОСОБА_2 було надано письмову податкову консультацію з питань застосування пільги щодо сплати податку за землю Комунальним підприємством Білоцерківської міської ради «Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т.Г. Шевченка».

Так, у наданій письмовій податковій консультації Білоцерківською ОДПІ Київської області 20.05.2011 року за № 12561/10/152 зазначено, що згідно Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради «Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т.Г. Шевченка»за класифікацією організаційно-правових форм господарювання відноситься до комунальних підприємств, основні види економічної діяльності -діяльність ярмарок та атракціонів, інші види оптової торгівлі. В статуті підприємства зазначено, що метою діяльності даного підприємства є одержання прибутку в інтересах Білоцерківської міської ради.

Відповідно до підпункту 282.1,1 пункту 282.1 статті 282 Податкового кодексу України, від сплати податку звільняються заповідники, у тому числі історико-культурні, національні природні парки, заказники (крім мисливських), парки державної та комунальної власності, регіональні ландшафтні парки, ботанічні сади, дендрологічні і зоологічні парки, пам'ятки природи, заповідні урочища та парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва.

Зазначено, що Комунальне підприємство «Білоцерківський міський парк культури та відпочинку ім. Т.Г.Шевченка»не може користуватися вищезазначеною пільгою, а повинно подати податкову декларацію з плати за землю та сплачувати земельний податок на загальних підставах.

Також, зазначено, що пунктом 284.1 статті 284 Податкового кодексу України передбачено, що міські ради можуть надавати пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Так, з матеріалів справи вбачається, що 20.10.1993 року між Білоцерківською міською радою народних депутатів Київської області та парком імені Петровського був укладений договір № 132 на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) строком на 5 років для виробничих цілей, на умовах оренди без права передачі в оренду земельної ділянки загальною площею 6, 4176 гектарів на підставі рішення Білоцерківською міською радою народних депутатів Київської області від 28.09.1993 року № 339.

Відповідно до пункту 2.2 даного договору, землекористувач звільняється від плати за землю згідно пункту 4 статті 11 Закону України «Про плату за землю».

У серпні 2000 року між Білоцерківською міською радою народних депутатів Київської області та Білоцерківським міським парком культури та відпочинку був укладений договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) строком на 5 років на умовах тимчасового користування для використання земельної ділянки за цільовим призначенням земельної ділянки загальною площею 6, 4176 гектарів по бульвару Олександрівському, 11, на підставі рішення Білоцерківською міською радою народних депутатів Київської області від 28.07.2000 року № 248.

На даний час, відповідно до рішення Білоцерківської міської ради № 1133 від 24.09.2009 року триває процес розроблення технічної документації із землеустрою щодо складення документів, що посвідчують право постійного користування земельною ділянкою.

Відповідно до витягу з технічної документації № 438 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за функціональним використанням земельна ділянка відноситься до земель громадського призначення (парку).

З довідок № 206 від 11.11.2004 року, № 335 від 26.01.2006 року, № 1842 від 22.11.2006 року про визначення грошової оцінки земельної ділянки встановлено, що цільовим призначенням земельної ділянки Комунального підприємства Білоцерківської міської ради «Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т.Г. Шевченка»є розміщення парку.

Підпунктом 282.1.1 пункту 282.1 статті 282 Податкового кодексу України передбачені пільги для юридичних осіб і зазначено, що від сплати податку звільняються заповідники, у тому числі історико-культурні, національні природні парки, заказники (крім мисливських), парки державної та комунальної власності, регіональні ландшафтні парки, ботанічні сади, дендрологічні і зоологічні парки, пам'ятки природи, заповідні урочища та парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва.

Колегя суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що законодавство України не містить такого визначення як «парк державної чи комунальної власності». У Законі України «Про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об'єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва»від 02.12.2010 № 2739-УІ міститься визначення парку, відповідно до якого парк -це самостійний архітектурно-організацїйний комплекс, основним елементом якого є зелені насадження, площею понад 2 гектари, який виконує санітарно-гігієнічні функції та призначений для короткочасного відпочинку населення.

Відповідно до Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 10.04.2006 № 105 парк -це самостійний архітектурно-організаційний комплекс площею понад 2 га, який виконує санітарно-гігієнічні функції та призначений для короткочасного відпочинку населення.

Залежно від характеру і призначення вони діляться на парки культури і відпочинку, районні, спортивні, дитячі, дендрологічні, історичні, національні, меморіальні, етнографічні, парки-музеї, історичні, виставкові, зоологічні, аерофітотерапії тощо.

Згідно зі статтею 269 Податкового кодексу України платниками податку на землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності (стаття 270 Податкового кодексу України).

Так, враховуючи вищенаведені, колегія суддів приходить до висновку, що норми пункту 282.1 статті 282 Податкового кодексу України повинні розповсюджуватися, по-перше, на зареєстрованих у встановленому порядку юридичних осіб, по-друге, об'єктом, на який розповсюджується пільга повинні бути земельні ділянки, які за своїм функціональним призначенням є парками, по-третє, це повинні бути або комунальні або державні підприємства.

Таким чином, посилання відповідача на Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1233 у зв'язку з тим, що за ознакою групування пільг, зазначена пільга не повинна призводити до втрат бюджету, тобто суб'єкт господарювання, який користується вказаною пільгою повинен повністю утримуватися за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, колегією суддів не приймається до уваги, оскільки діюче податкове законодавство, встановивши вищезазначені пільги по сплаті земельного податку, не містить посилань на те, що юридичні особи, які мають право на отримання таких пільг повинні бути неприбутковими організаціями.

Також, колегія суддів не може погодитись з твердженням відповідача, що пільга позивачу, який заснований на комунальній власності територіальної громади міста Біла Церква і підпорядкований Білоцерківській міській раді призведе до втрат бюджету.

Так, відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України, плата за землю, яка включає земельний податок та оренду плату за земельні ділянки як державної, так і комунальної форми власності, зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування. А згідно з положеннями пункту 2 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України бюджети місцевого самоврядування - це бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах).

Відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 1619/99 до видів діяльності позивача за ЗКГНГ було віднесено парки культури та відпочинку.

Вказаний вид діяльності за ЗКГНГ відповідає виду діяльності за КВЕД -діяльність атракціонів та луна-парків.

На даний час чинним є Наказ Держкомстату від 26.12.2005 року № 375 «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2005»(зі змінами і доповненнями), відповідно до якого основним видом діяльності позивача за КВЕД є діяльність ярмарок та атракціонів, а такий вид діяльності як парки культури та відпочинку у класифікаторі відсутній.

Згідно з пунктом 17.1.4 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України, платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до пункту 30.1 статті 30 Податкового кодексу України, податкова пільга -передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 цієї статті.

Згідно з пунктом 30.2 статті 30 Податкового кодексу України, підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат.

Відповідно до пункту 30.5 статті 30 Податкового кодексу України, податкові пільги, порядок та підстави їх надання встановлюються з урахуванням вимог законодавства України про захист економічної конкуренції виключно цим Кодексом, рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, прийнятими відповідно до цього Кодексу.

Що ж стосується надання самої податкової консультації, то колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України, за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі.

Консультації надаються органом державної податкової служби або митним органом, в якому платник податків перебуває на обліку, або вищим органом державної податкової служби або вищим митним органом, якому такий орган адміністративно підпорядкований, а також центральним органом державної податкової служби або спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Центральний орган контролюючого органу проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню.

Відповідно до пункту 53.3 статті 53 Податкового кодексу України, платник податків може оскаржити до суду як правовий акт індивідуальної дії податкову консультацію контролюючого органу, викладену в письмовій або електронній формі, яка, на думку такого платника податків, суперечить нормам або змісту відповідного податку чи збору.

Визнання судом такої податкової консультації недійсною є підставою для надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду.

З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що, як вбачається з матеріалів справи, лист відповідача № 12561/10/152 від 20.05.2011 року є податковою консультацією.

Таким чином, зі змісту податкової консультації вбачаються твердження, які суперечать нормам та змісту Податкового кодексу України, а отже податкова консультація підлягає визнанню недійсною.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правомірно задовольнив позовні вимоги позивача.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і апеляційним судом відхиляються.

Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2011 року за позовом Комунального підприємства «Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т.Г. Шевченка до Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області про визнання податкової консультації недійсною, зобов'язання вчинити дії -залишити без задоволення , а постанову Київського окружного адміністративного суду -без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Губська О.А.

Судді: Парінов А.Б.

Беспалов О.О.

Дата ухвалення рішення21.03.2012
Оприлюднено24.04.2012
Номер документу23574285
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання податкової консультації недійсною, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —2а-3538/11/1070

Ухвала від 21.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 21.09.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні