Ухвала
від 28.03.2012 по справі 2а-10727/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-10727/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Костенко Д.А

Суддя-доповідач: Ключкович В.Ю.

У Х В А Л А

Іменем України

"28" березня 2012 р. м. Київ

Головуючий суддя Ключкович В.Ю.

Судді: Данилова М. В.

Федорова Г. Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 жовтня 2011 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Рода" до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 жовтня 2011 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Рода" до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва від 06.07.2011 року № 0002112330.

Не погоджуючись з постановленим рішенням суду першої інстанції, відповідачем -Державною податковою інспекцією у Святошинському районі м. Києва подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції, як таку, що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та постановити нову про відмову у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно зі ст.198 ч.1 п.1 та ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки позивачем відображено у касовій книзі надходження виручки у сумі 179000,00 грн., що відповідає даним РРО, та враховуючи, що дані кошти отримані позивачем при продажу товарів (послуг) через РРО, то відсутність прибуткових та видаткових касових ордерів не свідчить про неповне оприбуткування готівки.

З вказаним висновком суду першої інстанції погоджується і суд апеляційної інстанції, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ДПА у м. Києві проведено фактичну перевірку магазину ТОВ "Торговий Дім "Рода" за адресою: м.Київ, вул. В.Василевської, 7.

Під час проведення перевірки було встановлено порушення позивачем п. 2.6, 3.1, 3.3, 4.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України від 15.12.2004, № 637 (далі-Положення 637), яке полягає у неповному оприбуткуванні готівкової виручки, що надійшла до каси підприємства 08.06.2011 р. у сумі 5032,01 грн. Відповідно до фіскального звітного чеку (Z-звіт №1163) загальна виручка за 08.06.2011 р. склала 184032,01 грн., до каси підприємства оприбутковано 179000,00 грн. Решта суми без оприбуткування були повернуті ОСОБА_3 відповідно до її заяви від 18.05.2011 р. та рахунків-фактур від 31.10.2008 р.

За результатами перевірки податковим органом складено акт №0358/26/57/23/21567298 від 21.06.2011 року.

На підставі акту перевірки та згідно з пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК і абз. 3 п. 1 Указу Президента України від 12.06.1995р. 436 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.07.2011 р. №0002112330, яким позивачу нараховане грошове зобов'язання із сплати штрафних санкцій у сумі 25160,05 грн.

Даючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зауважує наступне.

Пунктом 1.2 Положення №637 встановлено, що оприбуткування готівки проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.

Згідно із п. 2.6 Положення №637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі -РРО) або використанням розрахункової книжки оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних розрахункової книжки).

Відповідно до абз. 3 ст. 1 Указу Президента України від 12.06.1995 р. №436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Згідно з фіскальним звітним чеком від 08.06.2011 р. №1163 (Z-звіт) (а.с. 29), загальна сума розрахунків через РРО позивача за 08.06.2011 р. склала 184032,01 грн., з яких кошти у сумі 5083,79 грн. виплачені позивачем при поверненні товару. З урахуванням "службового внесення" на початку робочої зміни готівки у сумі 413,82 грн. та залишку готівки на кінець робочої зміни у сумі 362,04 грн., готівкова виручка склала 179000,00 грн., яка 08.06.2011 р. передана до каси підприємства та відображена на сторінці 16 касової книги (а.с. 32, 33).

При цьому видача кошів у сумі 5083,79 грн. при поверненні товару підтверджується актами про повернення коштів ОСОБА_3 від 08.06.2011р. та видатковими чеками від 08.06.2011 р. №2308 на суму 52,29 грн., №2309 на суму 5000,00 грн., №2310 на суму 31,50 грн. (а.с. 34-36).

Як вбачається з КОРО №2657009699, зареєстрованої в органах державної податкової служби 25.05.2010 р. (а.с. 30, 31), позивачем здійснено облік руху готівки та сум розрахунків за 08.06.2011 р. у КОРО на підставі даних фіскального звітного чеку від 08.06.2011 р. №1163 (Z-звіт) у повній сумі їх фактичних надходжень. Зазначена позивачем у КОРО інформація повністю відповідає даним РРО і дозволяє чітко ідентифікувати рух готівки за 08.06.2011р.

За таких обставин, оскільки позивач проводив готівкові розрахунки з використанням РРО, то наведені вище обставини, згідно з абз. 3 п. 2.6 Положення №637, вказують про повне і своєчасне оприбуткування ним готівки і спростовують факт порушення.

Крім цього, згідно з п. 3.2 Положення №637 касові операції, що проводяться відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", оформляються згідно з вимогами цього Закону.

Водночас для суб'єктів господарювання, які проводять розрахунки із застосуванням РРО, зазначеним законом передбачено оформлення відповідних розрахункових документів та щоденних звітів щодо руху готівкових коштів, на підставі яких здійснюється облік готівки в КОРО. При цьому оформлення прибуткових і видаткових касових ордерів та видача відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою підприємства, при здійсненні розрахункових (касових) операцій не вимагається.

За таких обставин, винесення відповідачем податкового повідомлення-рішення від 06.07.2011 року № 0002112330 за порушення позивачем норм Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Національного банку України від 15.12.2004, № 637 є неправомірним.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06.07.2011 року № 0002112330 та вважає, що постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 жовтня 2011 року ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачається.

Керуючись ст.ст.41,198,200, 205,206, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 жовтня 2011 року -залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання законної сили шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: Ключкович В.Ю.

Судді: Данилова М.В.

Федорова Г.Г.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2012
Оприлюднено25.04.2012
Номер документу23579871
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10727/11/2670

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 28.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 28.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ключкович В.Ю.

Постанова від 11.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні