Постанова
від 12.04.2012 по справі 2а-16224/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-16224/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Добрянська Я.І.

Суддя-доповідач: Парінов А.Б.

ПОСТАНОВА

Іменем України

"12" квітня 2012 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Парінова А.Б.,

суддів: Беспалова О.О., Губської О.А.,

при секретарі судового засідання Арсенійчук М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОПАРТС»та Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 22 листопада 2011 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОПАРТС» до ОСОБА_2, старшого державного податкового інспектора відділу адміністрування податку на додану вартість підприємств з іноземними інвестиціями та представництв іноземних юридичних осіб, акціонерних товариств управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва; та Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва про визнання протиправними дій та визнання протиправним і скасування податкового повідомлення - рішення, -

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОПАРТС»(далі -позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_2, старшого державного податкового інспектора відділу адміністрування податку на додану вартість підприємств з іноземними інвестиціями та представництв іноземних юридичних осіб, акціонерних товариств управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва; та Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва (далі -відповідач) про скасування податкового повідомлення - рішення № 00141231506/0 від 18 жовтня 2011 року, яким визначено штрафні (фінансові) санкції (штраф) в розмірі 1 020 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22 листопада 2011 року адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 18 жовтня 2011 року № 00141231506/0 в частині визначення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 850 грн. В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції в частині відмови в задоволені позову та прийняти в цій частині нову постанову, якою задовольнити вимоги адміністративного позову.

Відповідач, не погодившись з оскаржуваною постановою, звернувся до суду апеляційної інстанції із скаргою, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволення вимог адміністративного позову та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні адміністративного позову повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, осіб, що з'явились в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, та застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва не підлягає задоволенню, а апеляційну скаргу ТОВ «АВТОПАРТС»слід задовольнити частково, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 17 жовтня 2011 року старшим державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на додану вартість підприємств з іноземними інвестиціями та представництв іноземних юридичних осіб, акціонерних товариств управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва ОСОБА_3, було проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ «АВТОПАРТС»з податку на прибуток за І квартал 2011 року.

За результатами перевірки складено Акт № 52/15-06/34184200 від 17 жовтня 2011 року, яким встановлено порушення позивачем вимог пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасне подання позивачем податкової звітності з податку на прибуток за І квартал 2011 року.

На підставі Акта перевірки Державною податковою інспекцією Шевченківського району міста Києва було прийнято податкове повідомлення-рішення № 00141231506/0 від 18 жовтня 2011 року, яким згідно з п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України позивачу нараховано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1 020,00 грн.

Вважаючи прийняте рішення протиправним, та таким, що підлягає скасуванню, ТОВ «АВТОПАРТС»звернулось з даним позовом до суду, за захистом свої прав.

Задовольняючи вимоги адміністративного позову частково, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем було вірно застосовано до позивача штрафні санкції за порушення вимог пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України щодо несвоєчасності подання податкової звітності, однак не вірно було визначено суму штрафних (фінансових) санкцій за таке порушення відповідно до вказаної статті.

Колегія суддів частково погоджується з наведеними висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до п.113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно із п. 49.18.2 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно із приписами п. 120.1 ст. 120 названого Кодексу неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Частиною 2 зазначеної статті передбачено, що ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Як встановлено судом першої інстанції та не заперечується сторонами, перевіркою податкової звітності ТОВ «АВТОПАРТС»з податку на прибуток встановлено порушення позивачем граничного строку подачі квартальної звітності з податку на прибуток.

Враховуючи, що попередньою перевіркою позивача вже було встановлено порушення своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість, відповідачем, порушення граничного строку подачі квартальної звітності з податку на прибуток, було застосовано абз. 2 п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, а саме - 1020 грн. за повторне несвоєчасне подання податкової звітності.

Таким чином, встановленими обставинами справи, підтверджується виявлене перевіркою повторне порушення позивачем п. 49.18.2 ст. 49 Податкового кодексу України, а відтак і необхідність застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Проте судова колегія апеляційної інстанції звертає увагу, що суд першої інстанції, при ухвалені оскаржуваного рішення, помилково не врахував положень п. 7 підрозділу 10 Розділу XX «Прикінцеві та перехідні положення»Податкового кодексу України.

Скасовуючи податкове повідомлення-рішення в частині, суд першої інстанції керувався тим, що податковим законодавством України, зокрема Податковим кодексом України, встановлено окреме адміністрування кожного податку, а тому несвоєчасне подання податкової звітності з податку на прибуток не може вважатися повторним порушенням відносно несвоєчасного подання податкової звітності з податку на додану вартість.

Колегія суддів зазначає, що норми абз. 2 п. 120.1 ст. 120 Податкового Кодексу України не встановлюють залежність застосування відповідальності за порушення своєчасності подання податкової звітності від виду податку, за який до платника податків протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне) подання податкової декларації.

Однак необхідно врахувати, що порушення позивачем п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України сталося у період до 30 червня 2011 року, а тому застосування штрафних санкцій має здійснюватись органом державної податкової служби із врахуванням приписів п. 7 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.

Так, відповідно до п. 7 підрозділу 10 Розділу XX «Прикінцеві та перехідні положення» Податкового кодексу України, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Податковим Кодексом України не встановлено будь-яких порівнянь або ототожнень стосовно порушень податкового законодавства. В ньому лише встановлено визначення податкового правопорушення.

Зокрема, п. 109.1 ст. 109 ПКУ визначає, що податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Тобто несвоєчасне подання звітності можна трактувати як протиправні діяння платника податків.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України державні органи та їх посадові особи діють у спосіб, в межах повноважень та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України.

Згідно п. 21.1.1 ст. 21 Податкового Кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Відповідачем не наведено суду жодного обґрунтування щодо неврахування при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення приписів прикінцевих та перехідних положень Податкового кодексу України.

Виходячи з викладеного, та враховуючи, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням за порушення позивачем норм Податкового кодексу України, що мало місце у період з 01 січня 2011 по 30 червня 2011 року, застосовано штрафні санкції у сумі 1020 грн., колегія судів приходить до висновку про скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у Шевченківському районі м. Києва № 00141231506/0 від 18 жовтня 2011 року в частині застосування штрафу у сумі 1 019 грн.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Доводи апеляційної скарги Державної податкової інспекції в Шевченківському районі міста Києва не підтверджують правомірності прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За наведених обставин, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу позивача задовольнити частково, а рішення суду першої інстанції скасувати з постановленням нового рішення про часткове задоволення позову.

Згідно ст. 202 КАС України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

На підставі викладеного, керуючись статтями 198, 202, 205, 207, 112, 254 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОПАРТС»задовольнити частково.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 22 листопада 2011 року скасувати.

Вимоги адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОПАРТС» задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва №00141231506/0 від 18 жовтня 2011 року в частині застосування штрафу у сумі 1 019 грн.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення (ч. 5 ст.254 КАС України) та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Парінов А.Б.

Судді: Беспалов О.О.

Губська О.А.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2012
Оприлюднено25.04.2012
Номер документу23580506
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16224/11/2670

Ухвала від 04.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Постанова від 12.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 22.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні