Постанова
від 30.01.2012 по справі 2а-310/11/0121
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 2а-310/11/0121

30.01.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Єланської О.Е.,

суддів Ілюхіної Г.П. ,

Кукти М.В.

секретар судового засідання Плисенко Ф.Ю.

за участю сторін:

позивач - ОСОБА_2 у судове засідання не з'явилася, про час та місце розгляду справи повідомлена належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомила;

позивач - ОСОБА_3 у судове засідання не з'явилася, про час та місце розгляду справи повідомлена належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомила;

представник відповідача - Державного реєстратора Феодосійської міської ради АР Крим у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;

представник відповідача - Виконавчого комітету Феодосійської міської ради у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;

представник третьої особи - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Кримчанка"у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;

розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на постанову Феодосійського міського суду Автономної Республіки Крим (суддя Микитюк О.А.) від 07.07.11 року у справі № 2а-310/11/0121

за позовом ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 Крим, 98100)

ОСОБА_3 (АДРЕСА_2 Крим, 98100)

до Виконавчого комітету Феодосійської міської ради (вул. Земська, 4, м. Феодосія, Автономна Республіка Крим, 98100)

до Державного реєстратора Феодосійської міської ради АР Крим (вул. Земська, 4, м.Феодосія, Автономна Республіка Крим, 98100)

третя особа Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Кримчанка" (АДРЕСА_3, 98100)

про визнання недійсним рішень виконавчого комітету та запису в Єдиному державному реєстрі, припинення юридичної особи.

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2, ОСОБА_3 звернулись до суду із адміністративним позовом до виконавчого комітету Феодосійської міської ради, державного реєстратора Феодосійської міської ради, за участю третьої особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»з вимогами про визнання рішення виконавчого комітету Феодосійської міської радим від 26.11.2009 року № 1129 «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»та його Статуту»; Визнання недійсним рішення виконавчого комітету Феодосійської міської ради від 23.03.2010 року № 181 «Про реєстрацію Статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»в новій редакції»; Визнання недійсним запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»від 23.12.2009 року; Припинення юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»з моменту його державної реєстрації (а.с.2-4).

Постановою Феодосійського міського суду АР Крим від 07.07.2011 року у справі №2а-310/11 (суддя Микитюк О.А.) в задоволені адміністративного позову ОСОБА_2, ОСОБА_3 до виконавчого комітету Феодосійської міської ради, державного реєстратора Феодосійської міської ради, за участю третьої особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»про визнання недійсним рішень виконавчого комітету та запису в Єдиному державному реєстрі, припинення юридичної особи, було відмовлено в повному обсязі.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, позивачі подали на адресу суду апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову Феодосійського міського суду Автономної Республіки Крим від 07.07.2011 року та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що суд першої інстанції, при вирішенні спору по суті, грубо порушив норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

За розпорядженням керівництва Севастопольського апеляційного адміністративного суду, суддів Санакоєву М.А., та Горошко Н.П. у зв'язку з поважними причинами, було замінено на суддів Ілюхіну Г.П. та Кукту М.В.

У судове засідання 30.01.2012 року сторони не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомили.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.

З матеріалів справи вбачається, що 26.11.2009 року виконавчим комітетом Феодосійської міської ради було прийняте рішення № 1129 «Про реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»та його Статуту»відповідно до якого було зареєстровано об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»та його Статут (протокол № 1 від 20.11.2009 року) (а.с.8).

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначає Закон України від 29.11.2001 року № 2866- III "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Відповідно до ст. 6 вищевказаного Закону, Об'єднання може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень.

Для створення об'єднання скликаються установчі збори.

Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється власником будинку або ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному власнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів.

Відповідно до ч. 6 ст.6 Закону, установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх власників або їх уповноважених осіб.

У голосуванні беруть участь власники (їх уповноважені особи), які присутні на установчих зборах.

Кожний власник на установчих зборах має один голос, незалежно від площі та кількості квартир або приміщень, що перебувають у його власності.

Частина 9 ст. 6 Закону визначає, що рішення приймається шляхом поіменного голосування. Рішення оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, у протоколі із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").

Статтею 6 Закону № 2866 встановлено, зокрема, що реєстрація всіх документів здійснюється безоплатно у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно із пунктом 1 Порядку державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року № 1521 (далі - Порядок), державна реєстрація об'єднань співвласників багатоквартирного будинку проводиться виконавчим органом міської, районної у місті ради, районною у мм. Києві та Севастополі державною адміністрацією (далі - органи державної реєстрації) за місцем знаходження багатоквартирного будинку.

Відповідно до пунктів 3 та 4 зазначеного вище Порядку на державну реєстрацію уповноважена установчими зборами особа (далі - заявник) подає безпосередньо або надсилає поштою (рекомендованим листом), зокрема, протокол установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення об'єднання та затвердження його статуту, два примірники оригіналу і п'ять копій статуту об'єднання, оформлені згідно із вимогами законодавства, та список членів об'єднання, складений згідно з додатком 2 до цього Порядку.

Документи, що подаються до органів державної реєстрації, складаються державною чи іншою мовою відповідно до статті 11 Закону УРСР "Про мови в Українській РСР", прошиваються та пронумеровуються.

Як вбачається з матеріалів справи, при проведенні установчих зборів було порушено вимоги ст.6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Так, відповідно до протоколу № 1 загальних зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»від 20.11.2009 року (а.с.23) в порушення ч.6 вищевказаної статті, голова зборів більшістю голосів присутніх власників або їх уповноважених осіб не обирався, проте в протоколі зазначене, що голова зборів -ОСОБА_5.

Крім того, в протоколі в порушення вимог ч.9 ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»не вказано результати поіменного голосування із зазначенням результату голосування ("за" чи "проти").

Загальними зборами засновників жодна особа не була уповноважена на подання вищевказаних документів до виконавчого комітету Феодосійської міської ради.

В порушення вимог п.4 Порядку проведення державної реєстрації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, частина документів: Статут та протокол № 1 виконанні українською мовою, а Список членів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, який подається за встановленою формою, виконано російською мовою та містіть виправлення. Крім того, у Списку не заповнені усі графи, а саме щодо інших власників приміщень (а.с.24-25). В той ж час, як вбачається із листа КП «Феодосійського міжміського Бюро реєстрації та технічної інвентаризації»за № 01-2/850 від 10.06.2011 року (а.с.178) станом на 20.11.2009 року право власності на квартири, яки розташовані в житлових будинках за адресами: м. Феодосія, вул. Федько, № 27, № 29 зареєстровано у тому числі за іншими власниками.

Згідно даних БТІ в житловому будинку АДРЕСА_3 в наявності 8 квартир, якими володіє 13 осіб, а в будинку № 29 - 9 квартир, якими володіє 11 осіб, одна квартира № 8 взагалі не приватизована (а.с. 64).

Крім того, ОСОБА_6 (власник кв. № 7 буд. № 29), вказаний у списку членів об'єднання та який, згідно поданих на реєстрацію ОСББ «Кримчанка»документів, начебто був присутній на зборах 20.11.2009 року, взагалі не приїжджав до м. Феодосії та не мешкав у будинку з літа 2008 року по 15.10.2010 року, коли був складений акт про не проживання (а.с. 60).

Крім того, в протоколі № 1 вказано 15 власників квартир та були присутні також 15 власників, які одноголосно голосували за питання порядку денного. Однак, ОСОБА_7 є співвласником двох квартир і мав право одного голосу, що зменшує кількість присутніх та голосуючих на зборах на одну особу.

Таким чином, під час проведення зборів було ще порушено вимоги ч. 8 ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», згідно якої кожний власник на установчих зборах має один голос, незалежно від площі та кількості квартир або приміщень, що перебувають у його власності, оскільки.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон про реєстрацію), який набрав чинності з 1 липня 2004 року.

Дія цього Закону, відповідно до частини першої статті 3, поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Частиною 2 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, який включає: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноту відомостей, що вказані в реєстраційній картці, перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на підсудність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Таким чином, державний реєстратор несе відповідальність за повноту відомостей в поданих документах, а засновники юридичної особи -за відповідність цих відомостей законодавству.

Як вбачається з матеріалів справи, саме на підставі вищевказаних установчих документів, які не відповідають законодавству, ОСББ "Кримчанка" було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців у відповідності до ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Отже, колегія суддів дійшла до висновку, що державна реєстрація ОСББ «Кримчанка»була проведена на підставі установчих документів, яки не відповідали ч.6 ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку».

23.03.2010 року, виконавчим комітетом Феодосійської міської ради було прийняте рішення № 181 «Про реєстрацію Статуту Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»в новій редакції»(а.с.26). Вказане рішення було прийняте на підставі протоколу № 2 від 10.02.2010 року.

У відповідності до вимог п. 14 Порядку зміни до статуту оформляються у вигляді окремих додатків або шляхом викладення його у новій редакції з додержанням вимог, визначених цим Порядком. На титульному аркуші оригіналу статуту робиться відмітка про внесення змін, а на титульних аркушах додатків до статуту - про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною оригіналу. У разі викладення статуту у новій реакції на титульному аркуші робиться відповідна відмітка.

Отже, як вбачається з Статуту об'єднання, він не відповідає вимогам п.14 Порядку (а.с.27).

Крім того на титульному аркуші вказано, що він затверджений на загальних зборах протокол № 2 від 10.02.2010 року, в заяві про реєстрацію № 1 від 12.02.2010 року вказано, що вона підписана 15.02.2010 року, список членів об'єднання складено російською мовою, дата підписання списку виправлена на 15.02.2010 року, а протокол № 2 загальних зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку № 27 «Кримчанка»складено взагалі 10 березня 2010 року, тобто після подання заяви про державну реєстрацію, складання списку членів, та затвердження Статуту.

Колегія суддів дійшла до висновку, що рішення виконавчого комітету Феодосійської міської ради від 23.03.2010 року № 181 «Про реєстрацію Статуту Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»в новій редакції»прийняте з порушенням норм діючого законодавства.

Відповідно до частини 2 статті 11 суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб. Приймаючи до уваги, що позивач невірно зазначив позовні вимоги про визнання недійсними рішень виконавчого комітету Феодосійської міської ради, а не про визнання їх протиправними та скасування, як це передбачено для актів індивідуальної дії, колегія суддів вважає за можливе в цій частини вийти за межі позовних вимог, оскільки це необхідно для повного захисту прав та інтересів сторін по справі і визнати протиправним вищевказані рішення виконавчого комітету Феодосійської міської ради від 26.11.2009 року № 1129 та від 23.03.2010 року № 181 та скасувати їх, а також скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»від 23.12.2009 року.

Щодо вимог про припинення юридичної особи -об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»з моменту його державної реєстрації, то колегія суддів зазначає наступне:

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною першою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справу адміністративної юрисдикції визначено як переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт перший), а суб'єкт владних повноважень - як орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт сьомий).

Юрисдикція адміністративних судів поширюється, відповідно до частини другої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Даний позов заявлено фізичними особами.

Оскільки вимоги позивачів щодо припинення юридичної особи не стосуються захисту їх прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, то колегія суддів дійшла до висновку, що цей позов не є адміністративним, зазначення відповідачем виконавчого комітету Феодосійської міської ради та державного реєстратора Феодосійської міської ради не змінює правової природи спірних відносин, а тому встановлена ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів на цей спір не поширюється.

Відповідно до вимог пункту 1 частини 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до частини 1 пункту 4 статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення, є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Судова колегія не погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає вимоги позивачів обґрунтованими. Правова оцінка, суду першої інстанції суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційної скарги щодо їх неправильного застосування є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись статтями ч. 1 п. 1 ст. 157, ст. 195, 196, ч. 1 п. 3 ст. 198, ч. 1 п. 4 ст. 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на постанову Феодосійського міського суду Автономної Республіки Крим (суддя Микитюк О.А.) від 07.07.11 року у справі № 2а-310/11/0121, задовольнити частково.

2. Постанову Феодосійського міського суду Автономної Республіки Крим (суддя Микитюк О.А.) від 07.07.11 року у справі № 2а-310/11/0121, скасувати.

3. Прийняти нову постанову.

Адміністративний позов ОСОБА_2 та ОСОБА_3, задовольнити частково

Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Феодосійської міської ради від 26.11.2009 року № 1129 «Про реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»та його Статуту».

Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Феодосійської міської ради від 23.03.2010 року № 181 «Про реєстрацію Статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»в новій редакції».

Скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»(98108, м. Феодосія, вул. Федька, 27, кв.8, ідентифікаційний код 36891935) від 23.12.2009 року.

4. Провадження по справі № 2а-310/11/0121 в частині позовних вимог про припинення юридичної особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Кримчанка»- закрити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанову може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення постанови в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 06 лютого 2012 р.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис Г.П.Ілюхіна

підпис М.В. Кукта

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2012
Оприлюднено24.04.2012
Номер документу23589072
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-310/11/0121

Постанова від 30.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Ухвала від 30.01.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні