Ухвала
від 03.04.2012 по справі 2а-3023/10/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2012 р. Справа № 37898/10

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Олендера І.Я., Каралюса В.М.

при секретарі судового засідання: Стецків І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні м. Львові апеляційну скаргу ТзОВ «555 - Торгова мережа» на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.11.2010 року у справі за позовом заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Івано-Франківського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до ТзОВ «555 - Торгова мережа» про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-

встановила:

У серпні 2010 року заступник прокурора м. Івано-Франківська звернувся з позовом в інтересах держави в особі Івано-Франківського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів до ТзОВ «555 - Торгова мережа» про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 41 476,24 грн.

Прокурор позовні вимоги мотивував тим, що відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» відповідачем не виконано норму працевлаштування інвалідів у кількості 5 чоловік.

Оскільки відповідачем даний норматив не виконаний, позивач на виконання ст. 20 даного Закону звернувся до суду та з врахуванням уточнених позовних вимог просив стягнення з відповідача 24 886,22 грн. адміністративно-господарських санкцій та пені за не працевлаштування інвалідів у кількості 3 осіб.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.11.2010 року позов задоволено. Стягнуто з ТзОВ «555 - Торгова мережа» на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів заборгованість з адміністративного-господарських санкцій та пені у розмірі 24 886,22.

Постанову суду оскаржив відповідач. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги апелянтів слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України № 875-XII від 21.03.1991р. «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Згідно вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»:

ст.19 - для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

ст.20 - підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування визначені частиною третьою статті 18 Закону, а саме:

- виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочі місць;

- створення для інвалідів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації;

- забезпечення інших соціально-економічні гарантії, передбачених чинним законодавством;

- надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів;

- звітування Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

З справи вбачається, що позивачем 27.07.2010 року проведено перевірку виконання відповідачем статей 19 та 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», про що складено акт № 217, в якому зазначено, шо ТзОВ "555 - Торгова мережа", в 2009 році не забезпечила робочим місцем 5 чоловік, за що до неї застосовано адміністративно-господарські санкції в сумі 40047,05 гривень.

За несвоєчасне виконання застосованих санкцій на вищезазначену суму розрахована пеня в розмірі 1429.19 гривень, що в цілому становить заборгованість в сумі 41476,24 гривень.

Судом встановлено, що за 2009 рік на ТзОВ "555 - Торгова мережа" працювало 24 особи, яким встановлена інвалідність, з яких середньооблікову чисельність інвалідів, які працюють на підприємстві становить тільки 14 чоловік, що підтверджується наступними документами, щодо вищевказаних громадян: копіями наказів про прийняття на роботу та припинення трудового договору, довідками медико-соціальної експертизи про встановлення групи інвалідності, пенсійними посвідченнями інвалідів, копіями трудових книжок та особових карток інвалідів.

З урахуванням наведеного суд констатує, що станом на 2009 рік кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів, становила 17 чоловік, внаслідок чого відповідачем непрацевлаштовано 3 інвалідів, що є порушенням вищенаведених вимог Закону, а тому адміністративного-господарські санкції у розмірі 24 886,22. застосовані вірно.

З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставним та необґрунтованим та не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.

Керуючись ст. ст. 160 ч. 3, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів -

ухвалила:

Апеляційну скаргу ТзОВ «555 - Торгова мережа» залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.11.2010 року у справі №2а-3023/10/0970 - без змін.

На ухвалу протягом двадцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий: В. Улицький

Судді: І. Олендер

В. Каралюс

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено24.04.2012
Номер документу23608577
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3023/10/0970

Постанова від 30.11.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Постанова від 30.11.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 01.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Улицький В.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні