Ухвала
від 10.04.2012 по справі 2а-3183/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2012 р. Справа № 40358/09

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Довгополова О.М.,

суддів Коваля Р.Й., Святецького В.В.,

з участю секретаря судового засідання Рибак О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Личаківському районі міста Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15 червня 2009 року у справі за позовом Приватного підприємства «Ігромакс» до Державної податкової інспекції у Личаківському районі міста Львова про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

ПП «Ігромакс» звернулось до суду з позовом до ДПІ у Личаківському районі м. Львова, яким з врахуванням уточнення позовних вимог просило скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 02.04.2009 року № 0001392380/8256, яким до нього застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 4505,00 грн. за порушення вимог п. п. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 4420,00 грн.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15 червня 2009 року позов задоволено повністю. Постанова мотивована тим, що станом на момент проведення перевірки 19.03.2009 року в Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій, відсутні гральні автомати або фіскальні блоки, призначені для встановлення у гральні автомати. В чинному законодавстві України на сьогоднішній день відсутні нормативні акти, які визначали б вимоги до гральних автоматів, що оснащені запам'ятовуючими пристроями (фіскальною пам'яттю), не розроблені самі автомати, які будуть відповідати вказаним вимогам, не розроблені запам'ятовуючі пристрої (фіскальна пам'ять) для існуючих автоматів, що унеможливлює використання будь-яких гральних автоматів, обладнаних фіскальними функціями. Пункт 6 Постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2001 року № 121 передбачає обов'язок суб'єктів підприємницької діяльності, при застосуванні тих чи інших автоматів, проводити розрахункові операції з використанням реєстраторів розрахункових операцій, а не обов'язок фіскалізації гральних автоматів.

Постанову в апеляційному порядку оскаржив відповідач, вважає, що суд неповно з'ясував обставини, що мають значення для справи, порушив норми матеріального та процесуального права, а висновки суду не відповідають обставинам справи. Просить постанову скасувати та прийняти нову, якою в позові відмовити повністю. На обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що наказом ДПА України від 01.07.2008 року № 430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій» було затверджено систему «Фіскал» як комп'ютерно-касову систему для залів ігрових автоматів, яка самостійно веде облік і занесення в оперативну і фіскальну системи пам'ять результатів роботи кожного ігрового автомата окрема і залу в цілому; виконує розрахунково-касові операції каси ігрового залу; формує поточні і періодичні звіти. Крім того, відповідно до п. 4.4. Порядку реєстрації, опломбування та застосування РРО за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 року № 614, реєстрація продажу товару (оплати послуги) через РРО проводиться одночасно з розрахунковою операцією, а розрахунковий документ повинен видаватись не пізніше завершення розрахункової операції.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено під час судового розгляду справи та підтверджується матеріалами справи, 24.03.2009 року посадовими особами ДПІ в Бродівському районі Львівської області була проведена перевірка щодо дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, господарської одиниці - залу гральних автоматів, що розташований за адресою: вул. Щурата, 6/1 в м. Броди Львівської області та належить позивачу, за результатами якої було складено акт № 007868.

На підставі акту перевірки відповідачем було прийнято рішення від 02.04.2009 року № 0001392380/8256, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 4505,00 грн. за порушення вимог п. п. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», з них 4420,00 грн. за використання гральних автоматів, не оснащених фіскальною пам'яттю і які не працюють у режимі реєстраторів розрахункових операцій.

Пунктом 2.6 Постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2001 року № 121 «Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій» та п. 6 додатка до постанови встановлено термін переведення суб'єктів господарювання залежно від форм та умов їх діяльності на розрахунки із застосуванням РРО.

Для суб'єктів підприємницької діяльності, які працювали у сфері грального бізнесу із використанням гральних автоматів, було встановлено термін до 31.12.2006 року.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на території України дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті РРО вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та конструкція і програмне забезпечення яких відповідає конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.

Пунктом 2 зазначеної вище постанови обов'язок забезпечити організацію розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть зазначеним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже діють, покладено на Міністерство промислової політики.

Комп'ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю даних про функціонування залів гральних автоматів включено до Державного реєстру наказом Державної податкової адміністрації України від 01.07.2008 року № 430 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції».

Таким чином, до вказаної дати у суб'єктів господарювання була відсутня об'єктивна можливість дотримання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» в частині використання гральних автоматів, які переведені у фіскальний режим роботи.

Притягнення суб'єктів господарювання до відповідальності за використання гральних автоматів, у яких не реалізовані фіскальні функції, можливе з моменту включення до Державного реєстру комп'ютерно-касової системи «Фіскал», тобто з 01.07.2008 року.

Як зазначено вище, перевірку позивача було проведено 24.03.2009 року, тобто після дати реєстрації комп'ютерно-касової системи «Фіскал», тому оскаржуване рішення відповідача в частині застосування до позивача штрафної (фінансової) санкції в сумі 4420,00 грн. за використання гральних автоматів, не оснащених фіскальною пам'яттю і які не працюють у режимі реєстраторів розрахункових операцій є законним.

Таку ж правову позицію зазначив Верховний Суд України в ухвалі від 20 червня 2011 року у справі за позовом ТзОВ «Світ Розваг» до СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Харкові, ДПА у Харківській області про визнання недійсним рішення, а відповідно до ч. 1 ст. 244-2 КАС України суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

За наведених обставин колегія суддів приходить до висновку, що оскаржувана постанова підлягає скасуванню, оскільки суд неповно з'ясував обставин, що мають значення для справи, висновки суду не відповідають обставинам справи і оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст. ст. 207, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Личаківському районі міста Львова задовольнити.

Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15 червня 2009 року у справі № 2а-3183/09/1370 за позовом Приватного підприємства «Ігромакс» до Державної податкової інспекції у Личаківському районі міста Львова про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій - скасувати та прийняти нову постанову, якою в позові відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий О.М. Довгополов

Судді Р.Й. Коваль

В.В. Святецький

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2012
Оприлюднено25.04.2012
Номер документу23611208
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3183/09/1370

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 10.04.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Постанова від 15.06.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні