cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-3070/11/0170
15.11.11 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дадінської Т.В.,
суддів Щепанської О.А. ,
Дугаренко О.В.
секретар судового засідання Самбурська Т.В.
за участю сторін:
представник позивача, Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим- не з'явився, до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність,
представник відповідача, Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Веселе"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну скаргу Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Веселе" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А. ) від 05.07.11 у справі № 2а-3070/11/0170
за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим (вул. Дзержинського, 30, Джанкой, Автономна Республіка Крим, 96100)
до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Веселе" (вул. Свободна буд.33, Ізумрудне, Джанкойський район, Автономна Республіка Крим, 96116)
про стягнення заборгованості з орендної плати за землю
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.07.2011 року позов Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Веселе" про стягнення заборгованості з орендної плати за землю - задоволено частково.
Стягнуто з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Веселе" податковий борг зі сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 16231грн. 17коп. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих Сільськогосподарський виробничий кооператив "Веселе" на користь місцевого бюджету Яркополенської сільської ради. В решті позовних вимог - відмовити.
Не погодившись із зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 25.07.2011 року та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.
Апеляційна скарга мотивована невідповідністю рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права.
Сторони та їх представники у судове засідання не з'явилися, про місце та час розгляду справи сповіщені у встановленому законом порядку. Представник відповідача до початку судового засідання надав заперечення на апеляційну скаргу та заявив клопотання про розгляд справи у його відсутність.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України, судова колегія знаходить можливим апеляційний розгляд справи у відсутність нез'явившихся сторін, визнаючи достатніми для розгляду апеляційної скарги наявні в матеріалах справи письмові докази.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
Як вбачається з матеріалів справи Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Веселе»про стягнення заборгованості з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в сумі 16231.21грн.
Сільськогосподарський виробничий кооператив «Веселе»є юридичною особою (III 32877189)та знаходиться на обліку в Джанкойській ОДПІ як платник податків.
Сільськогосподарський виробничий кооператив «Веселе»є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
Згідно податкової декларації плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік, поданої відповідачем в порядку звітності орендна плата за земельні ділянки згідно договором оренди складає 56914,88 грн. (4742,91 грн. щомісячно з січня до листопада та 4742,87 грн. за грудень).
04.10.2010р. відповідачу була виставлена перша податкова вимога .№1184 на суму 601.77грн., яка отримана відповідачем 19.11.2010р.
20.12.2010р. відповідачу була виставлена друга податкова вимога №2/233 па загальну суму 8098,84грн., яка була вручена відповідачу 31.12.2010р.
Але у встановлені законом строки відповідач не сплатив податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності
Як було встановлено судом першої інстанції у зв'язку із несвоєчасною сплатною орендної плати за землю за період з вересня 2010 до грудня 2010 за відповідачем склалась заборгованість у сумі 16231,17 грн.
Закон України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року №2535-ХП (чинний на момент виникнення спірних правовідносин, далі Закон №2535) визначає розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також напрями використання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку.
Згідно ч.1. ст. 4 Закону №2535 встановлено, що розмір земельного податку не залежить від результатів господарської діяльності власників землі та землекористувачів.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі сплачують земельний податок. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні (ст. 5 Закону України "Про плату за землю").
Стаття 17 Закону України "Про плату за землю" передбачає, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік. сплачується рівними
частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно п. 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000року №2181-111 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації. Пунктом 1.11 статті 1 даного Закону визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Відповідно до пп.5.4.1 її.5.4 ст.5 Закону №2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею. визнається сумою податкового боргу платника податків.
Статтею 27 Закону України "Про плату за землю" №2535-ХІІ від 03.07.1992 року встановлено, що контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.
Відповідно до пункту 5.1 статті 5 Закону №2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Згідно п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Отже судом першої інстанції позов задоволено частково, так як у встановлені законом строки відповідач не сплатив податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Доводи відповідача про те, що суд першої інстанції стягнув податковий борг в дохід місцевого бюджету Яркополенської сільської Ради, в той час як податкова інспекції просила стягнути в дохід місцевого бюджету Мірнівської сільської Ради Джанкойського району, не приймаються судовою колегією до уваги, оскільки угодою про внесення змін у договір оренди земельної ділянки від 12.04.2011 встановлено, що вказана земельна ділянка знаходиться на території Яркополенської сільської Ради (а.с. 55).
Вивчив наявні докази, в їх сукупності, судова колегія дійшла до висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим, підстав для задоволення апеляційної скарги судовою колегією не вбачається.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Веселе" залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 05.07.11 у справі № 2а-3070/11/0170 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 21 листопада 2011 р.
Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська
Судді підпис О.А.Щепанська
підпис О.В.Дугаренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.В. Дадінська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2011 |
Оприлюднено | 26.04.2012 |
Номер документу | 23619661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні