cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-6716/09/11/0170
21.02.11 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Єланської О.Е.,
суддів Дадінської Т.В. ,
Санакоєвої М.А.
секретар судового засідання Плисенко Ф.Ю.
за участю сторін:
представник позивача - Закритого акціонерного товариства "Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" - ОСОБА_2, довіреність № 42-д від 20.01.11 року;
представник відповідача - Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим у судове засідання не з'явився, проте до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у його відсутність;
розглянувши апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А.) від 12.03.10 року у справі № 2а-6716/09/11/0170
до Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим (шосе Героїв Сталінграду, 60/1, м.Керч, Автономна Республіка Крим, 98329)
про скасування рішення.
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне товариство «Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" звернулось до суду із адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим і з урахуванням уточнених позовних вимог, просить: скасувати рішення про застосування фінансових санкцій і нарахування пені від 13.02.2008 року № 153 за невчасну сплату (невчасне перерахування) суми внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в частині застосування фінансових санкцій по рахунку 4%, 32%, 42% на суму 403981,19 грн., по рахунку 1-5% на суму 22225,91 грн., і нарахування пені по рахунку 4%, 32%, 42% на суму 123980,08грн., по рахунку 1-5% на суму 7080,08 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А.) від 12.03.2010 року у справі № 2а-6716/09/11/0170 адміністративний позов Закритого акціонерного товариства "Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" до Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим про скасування рішення, було задоволено частково. Визнано протиправним та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим від 13.02.2008 року №153 про застосування фінансових санкцій до Закритого акціонерного товариства "Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" в частині застосування фінансових санкцій у сумі 426207,10 грн. та пені в розмірі 131060,88 грн. В задоволенні решти позовних вимог відмовити. Стягнено з Державного бюджету України на користь Закритого акціонерного товариства "Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" витрати зі сплати судового збору у розмірі 3,40 грн.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, представник відповідача подав на адресу суду апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 12.03.2010 року та прийняти нову постанову.
У судове засідання 21.02.2011 року представник Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим не з'явився, проте до початку розгляду справи надав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 КАС України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши заперечення на апеляційну скаргу представника позивача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.
З матеріалів справи вбачається, що Закрите акціонерне товариство «Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" зареєстрований як юридична особа виконавчим комітетом Керченської міської ради АР Крим 30.12.1999 року, ідентифікаційний код 30697351 (а.с. 28 т.1), є страхувальником і платником внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-IV від 09.07.03 року (далі Закон № 1058).
Відповідно до ч. 3 ст. 20 Закону №1058 обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється, в тому числі, на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків.
Згідно з частини 6 цієї статті страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом для виду страхувальника, яким є позивач є календарний місяць. При цьому в разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат (виплати доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, страхувальники одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підлягають нарахуванню на зазначені виплати (дохід).
Пунктом 2 ч. 9 ст. 106 Закону №1058 (в редакції, чинній на час прийняття спірного рішення) передбачено право виконавчих органів Пенсійного фонду України застосовувати до страхувальників такі фінансові санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
З матеріалів справи вбачається, що за порушення строків сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 20.07.2005 року до 12.01.2008 року рішенням Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим №153 від 13.02.2008 року до Закритого акціонерного товариства «Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" були застосовані фінансові санкції у розмірі фінансові санкції у сумі 497473,50грн. і нарахована пеня у сумі 149469,75 грн.(т.1, а.с.11).
На думку позивача, дані розрахунку фінансових санкцій не відповідають фактичним обставинам, оскільки у розрахунку зазначено, що 27.11.2007 року позивачем сплачено 49568,88грн., однак фактично за цю дату позивачем було перераховано 48952,41грн. (за платіжними дорученнями №223 і №233 ); також зазначено, що 20.12.2007 року позивачем сплачено 27326,08 грн., а фактично, за платіжним дорученням №310 від було сплачено 26395,00 грн.
Відповідач проти цього не заперечував, проте зазначив, що відповідачем самостійно зараховано 616,74 грн. та 931,08 грн. на погашення недоїмки по особовій картці 32% за рахунок наявної переплати по особовій картці 1-5%.
Як вбачається із довідки Філії «Відділення Промінвестбанку в м. Керчі АР Крим»№1785 від 11.11.2008 року (т.1, а.с.37) на рахунки УПФУ 27.11.2007 року були перераховані грошові кошти на загальну суму 51853,14грн. за платіжними дорученнями № 222 на суму 34,00грн., № 223 на суму 564,60грн., №233 на суму 48387,54грн., № 234 на суму 2867,00грн.
Відповідно до ч.5 ст.106 Закону №1058 за рахунок сум, що надходять від страхувальника або від державної виконавчої служби в рахунок сплати недоїмки, погашаються суми недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі, коли страхувальник має несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції і здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій.
Таким чином, відповідач мав право здійснити зарахування 616,74грн. та 931,08грн. на погашення недоїмки по особовій картці 32% за рахунок наявної переплати по особовій картці 1-5%.
У апеляційній скарзі апелянт вказує на необґрунтоване застосування судом строку, передбаченого ст. 250 ГК України.
Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Згідно ст. 239 Господарського кодексу України адміністративно-господарський штраф є різновидом адміністративно-господарських санкцій.
Відповідно ч. 1 та 2 ст.241 Господарського кодексу України адміністративно-господарський штраф -це грошова сума, яка сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету при порушенні ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.
Перелік порушень, за котрі з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір та порядок його стягнення визначаються законами, які регулюють податкові та інші відносини, в яких допущені правопорушення.
Відповідно до частині 2 ст.106 Закону №1058, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Виконавчі органи Пенсійного фонду мають право приймати рішення щодо накладення штрафів (ст.106 Закону №1058).
Фінансова санкція є заходом майнового характеру, спрямована на припинення правопорушення з боку цього суб'єкта господарювання, а також на недопущення в майбутньому таких порушень.
Таким чином, суд першої інстанції правильно дійшов до висновку, що фінансові санкції застосовані відповідачем до Закритого акціонерного товариства «Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" рішенням від 13.02.2008 року №153 є адміністративно-господарськими, а відтак на їх застосування встановлені строки, передбачені ст. 250 Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Як вбачається із оскаржуваного рішення прийнято воно 13.02.2008 року фінансові санкції за цим рішенням нараховані за період з 20.07.2005 року до 12.01.2008 року.
Днем виявлення порушення є наступний день, після граничного строку сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Окрім того, оскільки законодавцем визначено розмір штрафних санкцій в залежності від прострочення сплати, а саме 50 відсотків своєчасно не сплачених страхових внесків у разі порушення строків сплати більш ніж 90 календарних днів, таким чином, саме на 91 календарний день відповідач зобов'язаний був застосувати до Закритого акціонерного товариства «Керченський завод будівельної кераміки "Сармат" фінансові санкції у розмірі 50 відсотків своєчасно не сплачених сум.
З урахуванням викладеного суд першої інстанції правильно дійшов до висновку що, відповідачем правомірно застосовані до позивача штрафні (фінансові) санкції та нарахована пеня, що нараховані на страхові внески, сплачені за період з 13.08.2007 року до 12.02.2008 року, оскільки саме щодо таких штрафних санкцій та пені відповідачем не пропущено строк, передбачений ст.250 ГК України.
Відповідно до розрахунку фінансової санкції та пені по особовому рахунку 4%, 32%, 42% розмір пені та штрафної санкції за зазначений період, що підлягає сплаті складає, пені - 18073,35грн. (т.1, а.с.13); штрафної санкції -69868,37грн. (т.1, а.с.14).
Відповідно до розрахунку фінансової санкції та пені по особовому рахунку1-5% розмір пені та штрафної санкції за зазначений період, що підлягає сплаті складає пені-335,52грн.(т.1, а.с.16); штрафної санкції -1398,03грн.(т.1, а.с.17).
Таким чином, рішення УПФУ в м. Керч АР Крим №153 від 13.02.2008 року про застосування фінансових санкцій підлягає скасуванню в частині нарахування штрафних санкції в розмірі 426207,10грн. (497473,50грн. -69868,37грн. -1398,03грн.) та пені в розмірі 131060,88грн. (149469,75 -18073,35грн. -335,52грн.), що були нараховані на суми страхових внесків до 13.08.2007 року, і доводи скаржника спростовуються вищезазначеним, матеріалами справи та не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в м. Керч АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А.) від 12.03.10 року у справі № 2а-6716/09/11/0170, залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А.) від 12.03.10 року у справі № 2а-6716/09/11/0170, залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 28 лютого 2011 р.
Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська
Судді підпис Т.В. Дадінська
підпис М.А.Санакоєва
З оригіналом згідно
Суддя О.Е.Єланська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2011 |
Оприлюднено | 25.04.2012 |
Номер документу | 23637446 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні