Ухвала
від 15.06.2011 по справі 2а-10826/10/12/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-10826/10/12/0170

15.06.11 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Омельченка В. А.,

суддів Ілюхіної Г.П. ,

Цикуренка А.С.

секретар судового засідання Саматова М.А.

за участю сторін:

представник позивача, Приватного підприємства "Терминал-Крим"- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

представник відповідача, Державної податкової інспекції в м.Сімферополі АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим ( Котарева Г.М. ) від 14.10.10 у справі № 2а-10826/10/12/0170

за позовом Приватного підприємства "Терминал-Крим" (вул. Зарічна, буд. 38 А, с. Комсомольське, Джанкойський район, Автономна Республіка Крим, 96144)

до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (вул. Мате Залки, буд. 1/9, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95053)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.10.10 позовні вимоги Приватного підприємства "Терминал-Крим" задоволені, а саме: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 10.08.10 №0022622301/0. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Терминал-Крим" 03,40грн. зі сплати судового збору.

Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.10.10 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на те, що працівниками відповідача з 16.07.2010 р. по 29.07.2010 р. було проведено планову виїзну перевірку позивача з питань дотримання податкового законодавства за період 01.04.2007 по 31.03.2010 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2007 по 31.03.2010 р., за результатами якої було складено Акт №10297/23-2/34371719. Відповідно до висновків акту було зафіксовано порушення п.п. 7.2.1,7.2.3,7.2.4,7.2.6 пункту 7.2, п.п.7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" в наслідок чого завищено податковий кредит на суму 69487,00 грн., у т.ч. по періодах: за січень 2009 року на суму 9357,00 грн., лютий 2009 р. -на суму 60130,00 грн. На підставі акту перевірки №10297/23-2/34371719 ДПІ в м. Сімферополь прийнято податкове повідомлення -рішення від 10.08.2010р. № 0022622301/0, згідно з яким позивачу було визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 69487,00 грн. та штрафних санкцій у сумі 34743,00 грн., загальна сума -104230,00 грн. Як зазначає відповідач , зазначені рішення є обґрунтованими та не підлягають скасуванню.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 25.03.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

Приватне підприємство "Терминал-Крим" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі в АР Крим з вимогами про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення №0022622301/0 від 10.08.2010 року.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем п.п.7.2.1., 7.2.3,7.2.4,7.2.6, п.7.2., п.п.7.4.1 п.7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», висновки акту перевірки від 03.08.2010 року щодо завищення позивачем податкового кредиту, включеного до декларації з ПДВ за січень та лютий 2009 року, в сумі 69487,00 грн., сплачених по господарським операціям з ВАТ «Євроцемент Груп -Україна».

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Приватне підприємство "Терминал-Крим" є юридичною особою, зареєстрованою 26.04.2006 року державним реєстратором Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради АР Крим, ідентифікаційний код 34371719, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 8).

Позивач є платником податку на додану вартість з 24.05.2006 року (ІПН -343717101273), свідоцтво було скасовано за ініціативою платника у зв'язку з перереєстрацією, 16.06.2007 року зареєстрований платником ПДВ на підставі свідоцтва № 100046813, з тим самим ІПН, що підтверджується на сторінці 2 акту перевірки № 10297/23-2/34371719 (а.с.11).

Працівниками відповідача з 16.07.2010 р. по 29.07.2010 р. було проведено планову виїзну перевірку позивача з питань дотримання податкового законодавства за період 01.04.2007 по 31.03.2010 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2007 по 31.03.2010 р., за результатами якої було складено Акт №10297/23-2/34371719(а.с.10-41). Відповідно до висновків акту було зафіксовано порушення п.п. 7.2.1,7.2.3,7.2.4,7.2.6 пункту 7.2, п.п.7.4.5 п. 7.4 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" в наслідок чого завищено податковий кредит на суму 69487,00 грн., у т.ч. по періодах: за січень 2009 року на суму 9357,00 грн., лютий 2009 р. -на суму 60130,00 грн.

На підставі акту перевірки №10297/23-2/34371719 ДПІ в м. Сімферополь прийнято податкове повідомлення -рішення від 10.08.2010р. № 0022622301/0, згідно з яким позивачу було визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 69487,00 грн. та штрафних санкцій у сумі 34743,00 грн., загальна сума -104230,00 грн. (а.с.9).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Платники податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій визначені в законі України "Про податок на додану вартість".

Підпунктом 1.7 ст.1 Закону України "Про податок на додану вартість" визначено поняття податкового кредиту, це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.

Згідно з п.п. 1.6 та 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" податкове зобов'язання це загальна сума податку, одержана (нарахована) платнику податку у звітному ( податковому) періоді , визначена згідно з Законом, а податковий період -це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду , визначена цим законом. При цьому датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається, зокрема, дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг) (пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону).

Порядок обчислення та сплати податку визначений у ст.7 вказаного Закону.

У п.п. 7.4.1. п. 7.4. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" зазначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Як вбачається з матеріалів справи та зафіксовано в акті перевірки №10297/23-2/3437719 позивачем до складу податкового кредиту ПП «Термінал-Крим» було включено суми ПДВ, сплачені за господарськими операціями та зазначені в податкових накладних, що були виписані постачальниками в попередніх податкових періодах:

- до податкового кредиту січня 2009 р. включено ПДВ в сумі 9357,00 грн. на підставі податкової накладної постачальника, виписаної в жовтні 2008 року;

- до податкового кредиту лютого 2009 включено ПДВ в сумі 60130,60 грн. на підставі податкових накладних, виписаних в грудні 2008р.

Встановлене перевіркою порушення полягає в тому, що підприємство сформувало податковий кредит в січні 2009 року, в тому числі на суму 9357,40 грн. та в лютому 2009 року на суму 60130,60 грн., шляхом включення до складу податкового кредиту сум ПДВ за податковими накладними, виписаними у попередніх періодах, тобто за межами податкового періоду -відповідного місяця, в якому зазначені податкові накладні були виписані.

Відповідачем за результатами перевірки визначено, що в наслідок завищення суми податкового кредиту в січні та лютому 2009 року з ПДВ, позивач занизив суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 69487,00 грн.

До податкового кредиту січня 2009 р. включено ПДВ в сумі 9357,00 грн. на підставі податкової накладної постачальника -Кримської філії ВАПТ «Євроцемент груп Україна» № 1428 від 02.10.2008 на загальну суму 56144,40 грн. ( в тому числі ПДВ -9357,40 грн.).

До податкового кредиту лютого 2009 включено ПДВ в сумі 60130,60 грн. на підставі податкових накладних постачальника Кримської філії ВАПТ «Євроцемент груп Україна» - № 1427 від 02.10.2008 року на загальну суму 59440,80 грн. ( в тому числі ПДВ -9,906,80 грн. - до складу податкового кредиту в декларації за лютий 2009 року включено -781,20 грн. ), № 1438 від 03.10.2008 на загальну суму 59440,80 грн. ( в тому числі ПДВ -9906,80 грн. - до складу податкового кредиту в декларації за лютий 2009 року включено -781,20 грн.), № 1462 від 07.10.2008 на загальну суму 45891,60 грн. ( в тому числі ПДВ -7648,60 грн.), № 1474 від 08.10.2008 р. на загальну суму 48547,20 грн. ( в тому числі ПДВ -8091,20 грн.), № 1495 від 12.10.2008 р. на загальну суму 49240,80 грн. ( в тому числі ПДВ -8206,80 грн.), № 1499 від 13.10.2008 р. на загальну суму 48547,20 грн. ( в тому числі ПДВ -8091,20 грн.); № 1654 від 12.11.2008 на загальну суму 59440,80 грн. ( в тому числі ПДВ -9906,80 грн.), № 1621 від 19.11.2008 на загальну суму 48547,20 грн. ( в тому числі ПДВ -8091,20 грн., до складу податкового кредиту в декларації за лютий 2009 р. включено 781,20 грн.), № 1632 від 23.11.2008 на загальну суму 48547,20 грн. ( в тому числі ПДВ -8091,20 грн.), №1676 від 08.12 .2008 на загальну суму 46507,20 грн. ( в тому числі ПДВ -7751,20 грн.).

Відповідно п.п. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість"№168/97-ВР від 03.04.1997р., з наступними змінами і доповненнями, зазначено, що податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках.

Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

Згідно з п.п. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 вказаного Закону податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Отже, законодавчо встановлені лише вимоги до часу складання податкової накладної -вона повинна бути складена у момент виникнення податкових зобов'язань продавця.

Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків (ч.5 п.п.7.2.3 ст. 7 Закону "Про податок на додану вартість".

Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) є Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Загальний строк давності зі сплати податків та визначення податкового зобов'язання встановлено зазначеним законом - 1095 днів.

Позивач включив суми ПДВ за отриманими податковими накладними в межах 1095 днів за дня ії отримання.

Підпункт 7.4.1 п.7.4 ст. 7 вищевказаного Закону визначає, що право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п.п. 7.5.1. п. 7.5. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;

- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Спірна сума ПДВ включена до тих податкових періодів, в які отримано від постачальників податкові накладні, які є належним чином оформленими, що підтверджується супровідними листами Кримської філії Відкритого Акціонерного товариства «Євроцемент груп- Україна»№ 138/1 від 31.01.2009 року та № 147/1 від 28.02.2009, а також реєстрами отриманих податкових накладних, досліджених у судовому засіданні. Сума ПДВ, включена позивачем до складу податкового кредиту в січні 2009 року та лютому 2009 року не перевищує суму, фактично сплачену позивачем на адресу контрагента по зазначеним господарським операціям.

Закон України "Про податок на додану вартість", а саме п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 визначає єдину підставу, коли не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг) -коли ці суми не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

На час виписки податкових накладних та отримання зазначених податкових накладних позивач є платником податку на додану вартість, його право на податковий кредит також ґрунтується і частиною 9 п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість", відповідно до якого при анулюванні реєстрації останнім податковим періодом вважається період, який розпочинається від дня, наступного за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем такого анулювання.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги, оскільки вони спростовані матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки відсутні законодавчо визначені обставини, які б позбавляли платника податку права на формування податкового кредиту, зокрема за відсутністю з боку платника податку порушення приписів пп. 7.4.5 п. 7.4, 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" при формуванні податкового кредиту, у зв'язку з чим у відповідача не було правових підстав для зменшення податкового кредиту позивача у січні, лютому 2009 року та донарахування податкового зобов'язання з ПДВ в сумі 69487,00 грн. та відповідно штрафних(фінансових) санкцій) в сумі 34743,00 грн.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 14.10.10 у справі № 2а-10826/10/12/0170 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 20 червня 2011 р.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис Г.П.Ілюхіна

підпис А.С. Цикуренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2011
Оприлюднено25.04.2012
Номер документу23638169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10826/10/12/0170

Ухвала від 15.06.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 14.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні