cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-4726/11/0170/4
10.08.11 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Ілюхіної Г.П. ,
Цикуренка А.С.
при секретарі судового засідання Саматової М.А.
за участю сторін:
представник позивача, Приватного акціонерного товариства "Агрофірма"Черноморець" - ОСОБА_2, довіреність № 0305 від 18.05.11
представник відповідача, Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим - ОСОБА_3, довіреність № 1153/09-1/10 від 04.08.11
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Циганова Г.Ю. ) від 23.05.11 у справі № 2а-4726/11/0170/4
до Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим (вул. Сімферопольська, буд. 3, м. Бахчисарай, 98403)
про визнання незаконними дій та спонукання до виконання певних дій
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.05.11 у справі № 2а-4726/11/0170/4 позовні вимоги Приватного акціонерного товариства "Агрофірма "Черноморець" задоволені, а саме: визнані протиправними дії Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим щодо відмові у підтвердженні Публічному акціонерному товариству "Агрофірма "Черноморець" статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, зобов'язано Державну податкову інспекцію у Бахчисарайському районі АР Крим видати Публічному акціонерному товариству "Агрофірма "Черноморець" довідку про підтвердження його статусу як платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2011 рік, стягнуто з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства "Агрофірма "Черноморець" 03,40грн. зі сплати судового збору, зобов'язано Державну податкову інспекцію у Бахчисарайському районі АР Крим у десятиденний строк з дня набрання законної сили судовим рішенням у справі надати до Окружного адміністративного суду АРК звіт про виконання судового рішення.
Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.05.11 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на те, що на день подання документів про надання статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку, позивач мав податковий борг в сумі 16,67 грн., який виник у зв'язку із несплатою впродовж граничних строків самостійно визначеного податкового зобов'язання за грудень 2010 року. Надані позивачем документи стосовно наявності форс-мажорних обставин посвідчують їх настання у січні 2010 року, а днем виникнення безнадійного податкового боргу вважається граничний термін погашення узгоджених податкових зобов'язань по фіксованому сільськогосподарському податку за лютий 2010 року - 30.03.2010 року. Крім того, представник відповідача зазначив, що платник податку не звертався до податкового органу із заявою про визнання податкового боргу безнадійним.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 22.07.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.
Приватне акціонерне товариство "Агрофірма "Черноморець" є юридичною особою, ідентифікаційний код 03759777, вказане найменування є новим найменуванням Закритого акціонерного сільськогосподарського товариства "Агрофірма "Черноморець".
Закрите акціонерне сільськогосподарське товариство "Агрофірма "Черноморець" мало статус платника фіксованого сільськогосподарського податку з 1999 року.
31.01.2011 року позивач звернувся до відповідача із заявою, в який просив вважати його платника фіксованого сільськогосподарського податку у 2011 році, додавши документи, передбачені ст. 308 Податкового кодексу України.
Розглянувши вказану заяву відповідач повідомив про те, що на 31.01.2011 року підприємство має податковий борг по фіксованому сільськогосподарському податку у сумі 16,67 грн., тож керуючись пп. 301.6.3 п. 301.6 ст. 301 ПК України, відповідач відмовив у наданні Приватному акціонерному товариству "Агрофірма "Черноморець" статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку (лист від 11.02.2011 року №345/10-1/15-3).
Позивач оскаржив рішення викладене у вказаному листі до Державної податкової адміністрації в АР Крим, рішенням від 18.03.2011 року №1046/10/15-379 рішення 11.02.2011 року №345/10-1/15-3 залишено без змін, скарга суб'єкта господарювання - без задоволення.
Відповідно до п. 301.1 ст. 301 ПК України платниками податку з урахуванням обмежень, встановлених пунктом 301.6 цієї статті, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Згідно з пп. 301.6.3 п. 301.6 ст. 301 ПК України не може бути зареєстрований як платник податку суб'єкт господарювання, який на день подання документів для набуття статусу платника податку має податковий борг (недоїмку), за винятком безнадійного податкового боргу (недоїмки), який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Судова колегія зазначає, що відповідно до пп. 101.2.4 п. 101.2 ст. 101 ПК України під терміном "безнадійний" розуміється податковий борг платника податків, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). Аналогічні положення були передбачені пп. 18.2.1 п. 18.2 ст. 18 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Статус податкового боргу як "безнадійного" визначається причинами його виникнення - наявністю обставин непереборної сили, а не фактом звернення платника податку із заявою про його списання.
Також, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, щодо того, що помилковими є доводи відповідача, за якими він пов'язує день виникнення безнадійного податкового боргу із податковим періодом, у якому Торгово-промисловою палатою України видано довідку про наявність форс-мажорних обставин.
Правове значення для застосування пп. 301.6.3 п. 301.6 ст. 301 ПК України має наявність причинно-наслідкового зв'язку між існуванням обставин непереборної сили та виникненням податкового боргу, а не дата надання висновку про підтвердження форс-мажорних обставин.
Відповідно до висновку Торгівельно-промислової палати України №727/05-4 від 17.03.2010 року погодні умови 25-27 січня 2010 року на площах позивача, які потягнули загибель сільськогосподарських культур, визнані надзвичайними (форс-мажорними обставини), а позивача визнано постраждалим від надзвичайної ситуації.
Таким чином, обставини непереборної сили мали місце саме у січні 2010 року.
Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг у сумі 16,67 грн. виник у зв'язку із несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання за лютий 2010 року.
Статтею 308 ПК України передбачено, що сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку подають до 1 лютого поточного року:
загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - органу державної податкової служби за місцем розташування такої земельної ділянки;
розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади з питань державної аграрної політики за погодженням з центральним органом державної податкової служби;
відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
У відомості (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються відомості про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).
Довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви органом державної податкової служби за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку).
Реєстрація сільськогосподарського товаровиробника платником податку скасовується:
у разі подання платником податку письмової заяви щодо добровільного зняття з такої реєстрації;
за рішенням органу державної податкової служби:
а) якщо такий платник податку ліквідується, у тому числі шляхом злиття, приєднання або перетворення;
б) у разі встановлення за результатами документальної перевірки недотримання платником податку положень статті 301 цієї глави. При цьому такий платник податку зобов'язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування починаючи з наступного місяця після місяця, у якому було встановлено таке порушення.
Відмова у підтвердженні особі статусу платника ФСП не є рішенням суб'єкта владних повноважень, оскільки прийняття такого рішення не передбачено Податковим кодексом України. Більш того, статтею 308 ПК України взагалі не передбачено можливості податкового органу відмовити у видачі довідки про набуття або підтвердження статусу платника ФСП. Згідно із п. 308.3 ст. 308 ПК України довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви, при цьому видача такої довідки не обумовлена жодними обставинами.
Виявлення за результатами документальної перевірки факту недотримання платником податку вимог ст. 301 ПК України є підставою для прийняття рішення про скасування реєстрації у якості платника фіксованого сільськогосподарського податку.
На підставі викладеного, судова колегія прийшла до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги, оскільки відмова відповідача у наданні позивачу статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку не може бути визнана такою, що відповідає приписам ст. 19 Конституції України, оскільки зазначена стаття Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Бахчисарайському районі АР Крим залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.05.11 у справі № 2а-4726/11/0170/4 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 15 серпня 2011 р.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис Г.П.Ілюхіна
підпис А.С. Цикуренко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2011 |
Оприлюднено | 25.04.2012 |
Номер документу | 23640911 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні