Ухвала
від 10.08.2011 по справі 2а-2996/10/2770
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-2996/10/2770

10.08.11 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Омельченка В. А.,

суддів Цикуренка А.С. ,

Ілюхіної Г.П.

при секретарі судового засідання Саматової М.А.

за участю сторін:

представник позивача, Обслуговуючого кооперативу "Дачно-будівельний кооператив "Янтар" - ОСОБА_2, довіреність № б/н від 08.12.10

представник відповідача, Севастопольської міської державної адміністрації - не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - прокуратура міста Севастополя, не з'явилась, про час та місце розгляду справи повідомлена належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомила,

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомили,

розглянувши апеляційні скарги Прокуратури міста Севастополя та Севастопольської міської державної адміністрації на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Єфременко О.О. ) від 01.12.10 у справі № 2а-2996/10/2770

за позовом Обслуговуючого кооперативу "Дачно-будівельний кооператив "Янтар" (вул. Ген. Лебедя, буд. 22 кв. 13, м. Севастополь, 99055)

до Севастопольської міської державної адміністрації (вул. Леніна, буд. 2, м. Севастополь, 99011)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Прокуратура міста Севастополя (вул. Павліченко, буд. 1, м. Севастополь, 99011)

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:

- ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, 99804)

- ОСОБА_4 (АДРЕСА_2, 99011)

- ОСОБА_5 (АДРЕСА_2, 99011)

- ОСОБА_6 (АДРЕСА_3, 99038)

- ОСОБА_7 (АДРЕСА_4, 99007)

- ОСОБА_8 (АДРЕСА_5, 99003)

- ОСОБА_9 (АДРЕСА_6, 99058)

- ОСОБА_10 (АДРЕСА_7, 99011)

- ОСОБА_11 (АДРЕСА_8,Севастополь,99038)

- ОСОБА_12 (АДРЕСА_26, 99038)

- ОСОБА_13 (АДРЕСА_9, 99006)

- ОСОБА_14 (АДРЕСА_27, 99040)

- ОСОБА_16 (АДРЕСА_11, 99043)

- ОСОБА_17 (АДРЕСА_2, 99011)

- ОСОБА_18 (АДРЕСА_2, 99011)

- ОСОБА_19 (АДРЕСА_12, 99002)

- ОСОБА_20 (АДРЕСА_13, 99042)

- ОСОБА_21 (АДРЕСА_14, 99040) - ОСОБА_22 (АДРЕСА_15, 99008)

- ОСОБА_23 (АДРЕСА_16, 99046)

- ОСОБА_24 (АДРЕСА_17, 99043)

- ОСОБА_25 (АДРЕСА_18, 99057)

- ОСОБА_26 (АДРЕСА_19, 99055) - ОСОБА_27 (АДРЕСА_28, 99046)

- ОСОБА_28 (АДРЕСА_29, 99703)

- ОСОБА_29 (АДРЕСА_21, 99046)

- ОСОБА_30 (АДРЕСА_22, 99003)

- ОСОБА_31 (АДРЕСА_4, 99007)

- ОСОБА_32 (АДРЕСА_20, 99046)

- ОСОБА_33 (АДРЕСА_23, 99029)

- ОСОБА_34 (АДРЕСА_24, 99014)

- ОСОБА_35 (АДРЕСА_25, 99053)

про визнання протиправним та скасування розпоряджень

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 01.12.10 у справі № 2а-2996/10/2770 позовні вимоги Обслуговуючого кооперативу "Дачно-будівельний кооператив "Янтар" задоволені повністю, а саме: визнано протиправним та скасовано розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації №1628-р від 27.07.10 "Про скасування розпорядження голови Севастопольської міської державної адміністрації від 25.01.10 №130-р "Про надання дозволу Обслуговуючому кооперативу "Дачно-будівельний кооператив "Янтар" на розроблення проекту землеустрою і технічної документації для індивідуального дачного будівництва у районі трасі "Севастополь-Ялта". Визнано протиправним та скасовано розпорядження Севастопольської міської державної адміністрації № 1630-р від 27.07.10 "Про скасування розпорядження голови Севастопольської міської державної адміністрації від 06.04.10 №1140-р "про передачу у власність громадянам-членам Обслуговуючого кооперативу "Дачно-будівельний кооператив "Янтар" земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона ПБК, №5-Б/1-33", стягнуто з Державного бюджету України на користь Обслуговуючого кооперативу "Дачно-будівельний кооператив "Янтар" 03,40грн. зі сплати судового збору.

Постанова мотивована тим, що суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність у Севастопольської міської державної адміністрації законних підстав для прийняття розпорядження від 27.07.2010 № 1628-р "Про скасування розпорядження голови міської державної адміністрації від 25.01.2010 № 130-р"та розпорядження від 27.07.2010 № 1630-р "Про скасування розпорядження голови місцевої державної адміністрації від 06.04.2010 № 1140-р", оскільки вони прийняти з перевищенням наданих законом повноважень.

Не погодившись з зазначеною постановою третя особа звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 01.12.10 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, апелянт посилається на те, що Севастопольська міська державна адміністрація має право скасувати власні розпорядження, якщо вони суперечать закону, із посиланням на положення Закону України "Про прокуратуру"та Закону України "Про місцеві державні адміністрації".

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 13.05.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Прокуратури міста Севастополя .

Не погодившись з зазначеною постановою відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 01.12.10 та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на те, що рішення, які оскаржуються, прийняти на підставі, у межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому підстав для їх скасування не існує. Крім того зазначив, що оскаржувані розпорядження прийняти за результатами розгляду протестів прокурора міста Севастополя, а тому не можуть вважатися такими що прийняті з перевищенням повноважень.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 13.05.2011 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою відповідача.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

04.12.2006 ОК "ДБК "Янтар" зареєстрований Ленінською районною державною адміністрацією м.Севастополя, про що видано відповідне свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 716402 та включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за № 34751820 (т.1 а.с.85).

Розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 130-р від 25.01.2010 ОК "ДБК "Янтар" наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою та технічної документації для індивідуального дачного будівництва у районі траси "Севастополь-Ялта" відповідно до статей 17, 118, 121, пункту 12 розділу Х Земельного кодексу України, Закону України "Про планування і забудову території"(т.1 а.с.16).

Розпорядженням Севастопольської міської державної адміністрації № 1140-р від 06.04.2010 передані у власність громадянам-членам ОК "ДБК "Янтар" земельні ділянки для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона ПБК, №5-Б/1-33; затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною площею 2,38 га для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона ПБК, № 5-Б/1-33; передано громадянам України -членам ОК "ДБК "Янтар" у власність земельні ділянки загальною площею 2,38 га для індивідуального дачного будівництва, розташованих за адресою: Севастопольська зона ПБК, № 5-Б/1-33; Головному управлінню Держкомзему у місті Севастополі доручено забезпечити оформлення і видачу державних актів на право власності членам ОК "ДБК "Янтар"; Севастопольській міській філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" доручено забезпечити державну реєстрацію державних актів на право власності на земельні ділянки громадян -членів ОК "ДБК "Янтар".

Прокурором міста Севастополя 14.07.2010 за вих. № 07-827вих.10 та вих. № 07-828вих.10 до Севастопольської міської державної адміністрації були принесені протести з вимогою зазначені рішення скасувати, як такі, що не відповідають вимогам чинного законодавства (т.1 а.с.108, 110).

Як вбачається з матеріалів справи, підставами для принесення протестів стали результати перевірок, якими було встановлено, що Севастопольською міською державною адміністрацією при прийнятті цих рішень порушені положення пункту 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України та планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування 1999 року, оскільки земельні ділянки площею 2,82 га та 2,38 га відповідно, перебувають у постійному користуванні ДП "Севастопольське досвідне лісомисливське господарство" (Орлинівське лісництво) та відносяться до земель лісового фонду.

На підставі цих протестів головою Севастопольської міської державної адміністрації були прийняти розпорядження № 1628-р від 27.07.2010 "Про скасування розпорядження голови міської державної адміністрації від 25.01.2010 № 130-р"та № 1630-р від 27.07.2010 року "Про скасування розпорядження голови міської державної адміністрації від 06.04.2010 № 1140-р" (т.1 а.с. 11-12).

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Преамбулою Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (далі - Закон) встановлено, що відповідно до Конституції України цей Закон визначає організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій.

Відповідно до положень статті 1 Закону виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Статтею 3 Закону закріплені принципи діяльності місцевих державних адміністрацій, відповідно до яких вони діють на засадах: відповідальності перед людиною і державою за свою діяльність; верховенства права; законності; пріоритетності прав людини; гласності; поєднання державних і місцевих інтересів.

Частиною першою, другою статті 6 Закону передбачено, що на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники управлінь, відділів та інших структурних підрозділів - накази. Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону, акти місцевих державних адміністрацій ненормативного характеру, прийняті в межах їх повноважень, набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо самими актами не встановлено пізніший термін введення їх у дію. Ці акти доводяться до їх виконавців, а при потребі - оприлюднюються.

Відповідно до частини восьмої статті 118 Конституції України рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня.

Крім того, частиною першою, третьою статті 43 Закону передбачено, що акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду. Розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Статтею 39 Закону дано вичерпний перелік повноважень голів місцевих державних адміністрацій, до якого не входить скасування власних попередніх розпоряджень.

Тобто, законодавством чітко обумовлено коло суб'єктів, яким надано повноваження скасовувати розпорядження голови державної адміністрації. Такими суб'єктами є Президент України, голова місцевої державної адміністрації вищого рівня або суд.

Таким чином, судова колегія зазначає, що скасування власного розпорядження головою місцевої державної адміністрації свідчить про вихід ним за межі власних повноважень та суперечить вимогам Закону.

Окрім того, судова колегія зазначає, що відповідно до статті 121 Конституції України, прокуратура України становить єдину систему, на яку покладається, в тому числі, і нагляд за додержанням законів органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами.

Статтями 1, 9 Закону України "Про прокуратуру" встановлено, що прокурорський нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів місцевими радами, їх виконавчими органами, здійснюється Генеральним прокурором України і підпорядкованими йому прокурорами, предметом нагляду за додержанням і застосуванням законів є, також і відповідність актів, які видаються всіма органами, підприємствами, установами, організаціями та посадовими особами, вимогам Конституції України та чинним законам.

Статтею 21 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що протест на акт, що суперечить закону, приноситься прокурором, його заступником до органу, який його видав, або до вищестоящого органу . У такому ж порядку приноситься протест на незаконні рішення чи дії посадової особи. У протесті прокурор ставить питання про скасування акта або приведення його у відповідність з законом, а також припинення незаконної дії посадової особи, поновлення порушеного права. Протест прокурора зупиняє дію опротестованого акта і підлягає обов'язковому розгляду відповідним органом або посадовою особою у десятиденний строк після його надходження. Про наслідки розгляду протесту в цей же строк повідомляється прокурору.

Тобто, відповідно до зазначеної норми права, протест прокурора не є рішенням суб'єкта владних повноважень, обов'язковим для виконання; протест - це думка прокурора, яка надсилається відповідному органу для вирішення питання по суті, а тому не дає підстав цьому органу діяти за межами наданих йому повноважень.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, судова колегія приходить до висновку про необґрунтованість доводів апеляційних скарг, оскільки вони спростовуються матеріалами справи та встановленими обставинами, так як відповідно до норм діючого законодавства у Севастопольській міській державній адміністрації відсутні законні підстави для прийняття розпорядження від 27.07.2010 № 1628-р "Про скасування розпорядження голови міської державної адміністрації від 25.01.2010 № 130-р"та розпорядження від 27.07.2010 № 1630-р "Про скасування розпорядження голови місцевої державної адміністрації від 06.04.2010 № 1140-р", оскільки вони прийняти з перевищенням наданих законом повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційних скарг та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Прокуратури міста Севастополя та Севастопольської міської державної адміністрації залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 01.12.10 у справі № 2а-2996/10/2770 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 15 серпня 2011 р.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис А.С. Цикуренко

підпис Г.П.Ілюхіна

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2011
Оприлюднено25.04.2012
Номер документу23640980
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2996/10/2770

Ухвала від 10.08.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 01.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Єфременко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні