cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-10958/10/11/0170
19.09.11 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Лядової Т.Р.,
суддів Кучерука О.В. ,
Привалової А.В.
секретар судового засідання Равза Р.Р.
за участю сторін:
Сторони та їх представники у судове засідання не з'явилися;
розглянувши апеляційні скарги Приватного підприємства "Мегаполіс" та Державної податкової інспекції в м.Алушті АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А. ) від 02.03.11 у справі № 2а-10958/10/11/0170
за позовом Приватного підприємства "Мегаполіс" (вул. Ялтинська, 17, м.Алушта, Автономна Республіка Крим, 98500)
до Державної податкової інспекції в м.Алушті АР Крим (вул. Леніна 22-а, м.Алушта, Автономна Республіка Крим, 98500)
про скасування рішення про застосування штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
У серпні 2010 року Приватне підприємство "Мегаполіс" звернулось з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м.Алушті АР Крим, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0003182303 від 23.07.2010 року у розмірі 20120,75 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.03.2011 року позовні вимоги Приватного підприємства "Мегаполіс" до Державної податкової інспекції в м.Алушті АР Крим про скасування рішення про застосування штрафних санкцій - задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в м.Алушті АР Крим від 23.07.2010р. № 0003182303 про застосування до Приватного підприємства "Мегаполіс" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 20120,75 грн. в частині застосування фінансових санкцій у сумі 7988 грн. 00 коп. В інший частини позову відмовлено.
На зазначене судове рішення від представника позивача та представника відповідача надійшли апеляційні скарги, в яких ставляться питання про його скасування та ухвалення нового рішення.
Апеляційні скарги мотивовані порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Сторони та їх представники у судове засідання не з'явилися, про місце та час розгляду справи сповіщені у встановленому законом порядку, причин неявки суду не повідомили.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України, судова колегія знаходить можливим апеляційний розгляд справи у відсутність нез'явившихся сторін, визнаючи достатніми для розгляду апеляційної скарги наявні в матеріалах справи письмові докази.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційних скарг, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
З матеріалів справи вбачається, що 09.07.2010р. посадовими особами ДПІ в м. Алушта була проведена планова виїзна перевірка Приватного підприємства «Мегаполіс»за дотриманням останнім порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій. За результатами перевірки складено акт №0354/0102/23/30121964.
З акту перевірки №0354/0102/23/30121964 від 09.07.2010р. вбачається, що перевіркою встановлено порушення позивачем вимог:
- п. 1,2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме проведена розрахункова операція на суму 91,50грн. без застосування реєстратора розрахункових операцій та не надано особі, яка отримує товар розрахункового документу встановленої форми на повну суму проведеної операції;
- п.12 ст. 3 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме не ведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації.
- п.13 ст. 3 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме не забезпечена відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій. Загальна сума невідповідності склала 927,85грн.
За наслідками перевірки, рішенням про застосування фінансових санкцій ДПІ у м.Алушта АР Крим від 23.07.2010р. №0003182303, на підставі п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»та згідно з п.1 ст. 17,ст.21, ст.22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»до ПП «Мегаполіс»застосовані фінансові санкції в розмірі 20120,75грн.
З аналізу положень Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", які регулюють питання проведення контролюючими органами планових або позапланових перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону, вбачається, що вони носять бланкетний характер, а отже суд першої інстанції вірно визначив, що єдиним нормативним актом, який встановлює види, підстави та порядок проведення органами державної податкової служби планових та позапланових виїзних та невиїзних перевірок є Закон України "Про державну податкову службу в Україні".
Судом першої інстанції вірно встановлено, що перевірка позивача, на підставі якої було прийнято оскаржуване рішення про нарахування штрафних (фінансових) санкцій, проведена на підставі плану-графіку проведення перевірок, перевіряючи мали направлення на перевірку, які містять всі передбачені Законом України «Про державну податкову службу в Україні», реквізити, надали службові посвідчення та були допущені до проведення перевірки, а відтак дії посадових осіб щодо проведення перевірки є правомірними.
Відповідно до ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
13) забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідно до пункту 2 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.
Статтею 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Судом першої інстанції було встановлено, не проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операції на суму 91,50грн. та невідповідність наявних готівкових коштів на місці проведення розрахунків, сумі коштів, як зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій підтверджується актом перевірки від 09.07.2009р., описами наявних готівкових коштів на місці проведення розрахунків та Х- звітом.
Опис готівкових грошових коштів на місці проведення розрахунків є додатком до акту перевірки №0354/0102/23/30121964 від 09.07.2010р., який підписано продавцем без зауважень.
Також судом першої інстанції під час розгляду справи були допитані свідки, які підтвердили факт наявності на місці проведення розрахунків невідповідності готівкових грошових коштів, сумі коштів яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, та факт не проведення через РРО та невидачу розрахункового документу на суму 91,50грн.
Отже висновок суду першої інстанції про відсутність підстав, які підтверджують факт порушення позивачем вимог пп.1,2,13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»є обґрунтованим та правомірним.
Відповідно до п.12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі
(із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому
обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів.
Відповідно до ст. 21. Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»до суб'єктів підприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ч.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні»підставою для бухгалтерського обліку є первинні документи, які фіксують факт здійснення господарської операції.
З матеріалів справи вбачається, що наданими документами бухгалтерського обліку позивачем доведено, що товарні залишки на суму 3994,00грн., зазначені в пунктах 1-4, 6-11, 18, 21-23 відомості про результати перевірки щодо повноти оприбуткування, реалізації та фактичних залишків запасів (товарно-матеріальних цінностей) станом на 09.07.2010р. підтверджено прибутковими накладними.
Також з матеріалів справи вбачається, що на підтвердження товарних залишків, зазначених в п. 5, 12-17, 19-20 позивачем надані накладні на внутрішнє переміщення.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що такі документи не є первинними документами, у зв'язку із тим, що вони не підтверджують зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
А отже висновок суду першої інстанції проте, що штрафні (фінансові) санкції у розмірі 7988,00грн. застосовані до позивача неправомірно є обґрунтованим, та вірно визначив наявність законним підстав для визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.07.2010р. №0003182303 в частині 7988,00грн.
Вивчив наявні докази, в їх сукупності, судова колегія дійшла до висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим, підстав для задоволення апеляційних скарг судовою колегією не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційні скарги Приватного підприємства "Мегаполіс" та Державної податкової інспекції в м.Алушті АР Крим - залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Москаленко С.А. ) від 02.03.11 у справі № 2а-10958/10/11/0170 за позовом Приватного підприємства "Мегаполіс" до Державної податкової інспекції в м.Алушті АР Крим про скасування рішення про застосування штрафних санкцій - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя підпис Т.Р.Лядова
Судді підпис О.В.Кучерук
підпис А.В.Привалова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.Р.Лядова
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2011 |
Оприлюднено | 26.04.2012 |
Номер документу | 23641492 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні