cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-9474/10/7/0170
26.09.11 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Лядової Т.Р.,
суддів Курапової З.І. ,
Привалової А.В.
секретар судового засідання Равза Р.Р.
за участю сторін:
представник позивача, Приватного підприємства "Ільвер"- ОСОБА_1, довіреність № б/н;
представник відповідача, Відділу Держкомзему у м.Судак АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
заявник апеляційної скарги, Прокуратура м. Судака- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
представник, Судацької міської ради- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;
розглянувши апеляційну скаргу Прокуратури м. Судака на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Маргарітов М.В.) від 06.10.10 у справі № 2а-9474/10/7/0170
за позовом Приватного підприємства "Ільвер" (вул. Маалесі, 5, м.Судак, Автономна Республіка Крим, 98000)
до Відділу Держкомзему у м.Судак АР Крим (вул. Леніна, 85-А, м.Судак, Автономна Республіка Крим, 98000)
заявник апеляційної скарги Прокуратура м. Судака (вул. Яблунева, 10, м.Судак, Автономна Республіка Крим, 98000)
в інтересах Судацької міської ради (вул.Леніна, 85а, м.Судак, Автономна Республіка Крим, 98000)
про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
У липні 2010 року Приватне підприємство "Ільвер звернулось з адміністративним позовом до Відділу Держкомзему у м.Судак АР Крим, в якому просив визнати протиправною відмову відповідача в погодженні проекту землеустрою з відведення земельної ділянки площею 0,0575га в оренду ПП «Ільвер»для реконструкції та обслуговування кафе з літнім майданчиком «Базиргян»на Набережної, в районі аквапарку в м. Судак, вул. Набережна, 65 з підстав необхідності проведення торгів, а також просив зобов'язати відповідача погодити проект землеустрою з відведення вказаної земельної ділянки в оренду позивачу, без вимоги необхідності проведення земельних торгів (аукціону).
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.10.2010 року позовні вимоги Приватного підприємства "Ільвер" до Відділу Держкомзему у м.Судак АР Крим про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій - задоволено. Визнано протиправною відмову Відділу Держкомзему у м.Судак АР Крим в погодженні матеріалів вибору місця розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,0522 га в оренду Приватного підприємства "Ільвер" для реконструкції та обслуговування кафе з літнім майданчиком "Базиргян" на Набережної, в районі аквапарку в м. Судак, вул. Набережна, 65 з підстав необхідності проведення торгів (аукціону). Стягнуто з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "Ільвер" 3,40 грн. судового збору.
На зазначене судове рішення від прокурора м. Судака в інтересах Судацької міської ради надійшла апеляційна скарга, в який ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Інші сторони та їх представники у судове засідання не з'явилися, про місце та час розгляду справи сповіщені у встановленому законом порядку, причин неявки суду не повідомили.
Відповідно до ч.4 ст.196 КАС України, судова колегія знаходить можливим апеляційний розгляд справи у відсутність нез'явившихся сторін, визнаючи достатніми для розгляду апеляційної скарги наявні в матеріалах справи письмові докази.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим.
З матеріалів справи вбачається, що рішенням 10 сесії 5 скликання Судацької міської ради Автономної Республіки Крим №577/10 від 29.11.2006р., приватному малому підприємству «Ільвер»дозволено розроблення підготовку матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,0575га для реконструкції та обслуговування кафе з літньою площадкою «Базиргян»за адресою: м. Судак, вул. Набережна №65.
Рішенням 17 сесії 5 скликання Судацької міської ради Автономної Республіки Крим №893/17 від 18.04.2007р. (а.с.17) у вказане вище рішення було внесено зміни, в частині найменування підприємства, так, назва приватне мале підприємство «Ільвер»змінена на приватне підприємство «Ільвер».
Згідно висновку Відділу Держкомзему в м. Судак АР Крим №446-20/10-22 від 13.05.2010р. (а.с.29) позивачу було відмовлено в узгодженні матеріалів вибору місця розташування земельної ділянки площею 0,0522 га.. що було мотивовано тим, що Судацькою міською радою до 01.01.2008р. не приймалося рішення про узгодження місця розташування об'єкта або надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки (п.1 розділу Х «Перехідні положення»Земельного кодексу України) та передача в оренду даної земельної ділянки має бути здійснена за результатами проведення земельних торгів.
Суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що для прийняття рішення про надання особі дозволу на підготовку матеріалів узгодження місця розташування земельної ділянки, проведення земельних торгів не потрібно.
Дослідивши матеріали справи судова колегія погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Статтею 14 Конституції України встановлено, що земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави. Право на землю набувається і реалізується громадянами і суб'єктами господарської діяльності (юридичними і фізичними особами) виключно відповідно до закону.
Згідно із положеннями ч.ч. 1, 2 ст. 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають право оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. У разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного Кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Положеннями ст. 93 Земельного кодексу України передбачено, що право оренди земельної ділянки -це застосоване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до положень абз. 1 ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Право оренди земельної ділянки -це застосоване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності (ст.93 ЗК України).
Відповідно до положень абз. 1 ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Відповідно до положень ч.ч. 1, 2, 3 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому ст. 123 цього Кодексу.
Згідно з положеннями ст. 123 Земельного кодексу України вбачається, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок; у разі зміни цільового призначення земельних ділянок; надання в користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення, здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом її відведення, звертається з клопотанням про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.
До клопотання додаються матеріали, передбачені частиною п'ятою статті 151 цього Кодексу.
Вибір місця розташування земельної ділянки та надання дозволу і вимог на розроблення проекту її відведення здійснюються у порядку, встановленому статтею 151 цього Кодексу.
Умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розробку проекту відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.
Розроблений проект відведення земельної ділянки погоджується з територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, а також з відповідним територіальним органом виконавчої влади з питань лісового або водного господарства (у разі вилучення (викупу), надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення чи водного фонду).
Погоджений проект відведення земельної ділянки після одержання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи у випадках, передбачених законом, подається разом з клопотанням про надання земельної ділянки до відповідної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, які розглядають його в місячний строк і в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки у користування.
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом її відведення здійснюється: затвердження проекту відведення земельної ділянки; вилучення (викуп) земельних ділянок у землекористувачів (землевласників) із затвердженням умов вилучення (викупу) земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням категорії земель та її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, встановлення обґрунтованих граничних термінів забудови земельної ділянки.
Статтями 135 та136 Земельного кодексу України встановлені положення щодо земельних торгів та підготовки лотів для продажу на земельних торгах.
Відповідно до положень ч.ч. 1, 2 статті 136 Земельного кодексу України, органи державної влади або органи місцевого самоврядування, уповноважені приймати рішення про відчуження земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об'єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної або комунальної власності, або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису), визначають перелік таких земельних ділянок для продажу на земельних торгах окремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного переліку призначені під забудову земельні ділянки без урахування у випадках, передбачених законом, результатів громадського обговорення містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта.
Добір земельних ділянок державної або комунальної власності для формування переліку, зазначеного в частині першій цієї статті, здійснюється на підставі затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, регіональних або місцевих правил забудови. При доборі земельних ділянок враховуються маркетингові дослідження, інвестиційна привабливість, звернення громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.
Як було вказано вище відповідно до положень частини 2 статті 6 Закону України "Про оренду землі", у разі набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону.
З аналізу вказаних норм вбачається, що вирішення питання про надання в оренду земельної ділянки законодавець пов'язує з прийняттям уповноваженим органом відповідного рішення про надання земельної ділянки в оренду конкретній особі та укладенні на його підставі договору оренди.
Як вбачається з положень ч.2 ст. 124 Земельного кодексу України таке рішення має прийматися уповноваженим органом за результатом проведення земельних торгів.
При цьому, з положень Земельного кодексу України, якими встановлений порядок проведення земельних торгів вбачається, що таки торги проводяться, у тому числі, на підставі документації із землеустрою.
Земельний кодекс України взагалі не містить положень щодо проведення земельних торгів при вирішенні повноважним органом питання про надання згоди на складання проекту відводу земельної ділянки.
Надання повноважним органом дозволу на розробку проекту відводу земельної ділянки не надає особі права на оренду такої ділянки, а є лише дозволом для виготовлення документації, на підставі якої орган приймає рішення про надання земельної ділянки в оренду.
Таким чином, прийняття повноважним органом рішення про надання особі, яка зацікавлена в отриманні в оренду земельної ділянки, дозволу на складання проекту відводу земельної ділянки не можна розуміти, як рішення про надання такої ділянки в оренду.
За таких підстав суд першої інстанції прийшов до вірного висновку проте, що для прийняття рішення про надання особі дозволу на складання проекту відводу земельної ділянки, проведення земельних торгів не потрібно.
Вивчив наявні докази, в їх сукупності, судова колегія дійшла до висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим, підстав для задоволення апеляційної скарги судовою колегією не вбачається.
Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Прокуратури м. Судака в інтересах Судацької міської ради - залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Маргарітов М.В.) від 06.10.10 у справі № 2а-9474/10/7/0170 за позовом Приватного підприємства "Ільвер" до Відділу Держкомзему у м.Судак АР Крим про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 03 жовтня 2011 р.
Головуючий суддя підпис Т.Р.Лядова
Судді підпис З.І.Курапова
підпис А.В.Привалова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.Р.Лядова
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2011 |
Оприлюднено | 25.04.2012 |
Номер документу | 23641962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні