Постанова
від 19.04.2012 по справі 2а/2570/1069/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 14005, м. Чернігів, вул. Київська, 23 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2012 р. № 2а/2570/1069/2012 Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., при секретарі Селивоні О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Технопарк-Буд" доПрилуцької об'єднаної державної податкової інспекції про за участю представників сторін: від позивачавизнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень ОСОБА_1, довіреність від 19.03.2012 р. ВСТАНОВИВ: До Чернігівського окружного адміністративного суду 19 березня 2012 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Технопарк - Буд» до Прилуцької державної податкової інспекції, в якому позивач просить визнати протиправним і скасувати податкові повідомлення - рішення №0000072304/74 від 02 лютого 2012 року щодо завищення суми бюджетного відшкодування на суму 5656,00 грн. та накладення штрафних санкцій у розмірі 1414,00 грн. та №0000062304/73 від 02 лютого 2012 року про відмову в наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 22059,00 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що за результатами його фінансово-господарської діяльності у серпні - вересні 2011 року по сплаті податку на додану вартість виникло від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту. Згідно з п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України у наступному податковому періоді сума такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій постачальникам таких товарів/послуг, підлягає бюджетному відшкодуванню. Проте згідно з п. 200.5 ст. 200 Податкового кодексу України платники цього податку, зареєстровані менш ніж за 12 календарних місяців, не мають права на бюджетне відшкодування, за винятком нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів. Як зазначає позивач, від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту виникло в результаті придбання ним у TOB «Союз» у серпні-вересні 2011 року нежитлових будівель за адресою: м. Прилуки, вул. Пирятинська, 115. Позивач звертає увагу суду на те, що у Податковому кодексі відсутня вимога щодо обов'язкового відображення в балансі придбання основних засобів як передумови отримання бюджетного відшкодування з податку на додану вартість. Тому позивач, навіть за умови реєстрації в якості платника ПДВ менше ніж 12 місяців має право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість відповідно до вимог ст. 200 Податкового кодексу України. Враховуючи наведені обставини, ТОВ «Технопарк - Буд» вважає, що податкові повідомлення-рішення Прилуцької ОДПІ є неправомірними та підлягають скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, 05.04.2012 надіслав суду письмове клопотання, в якому просив розглянути справу без його участі з урахуванням заперечень Прилуцької ОДПІ. В письмових запереченням відповідач просить в задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі та пояснює, що ТОВ «Технопарк - Буд» не має права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість в силу вимог п. 200.5 ст. 200 ПК України, оскільки він зареєстрований в якості платника податку на додану вартість менше ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів). Таким чином, ТОВ «Технопарк - Буд» в порушення п.200.5 Податкового кодексу України завищило суму, заявлену до відшкодування з бюджету на рахунок платника у банку за жовтень 2011 року на суму 27715,00 грн.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 09.04.2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Для виготовлення постанови у повному обсязі суду надано строк до 17.04.2012 року, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.

Розглянувши подані представниками позивача та відповідача документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Технопарк - Буд» є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Прилуцької міської ради Чернігівської області 05.04.2007 р., включене до ЄДРПОУ та як платник податків перебуває на обліку в Прилуцькій об'єднаній державній податковій інспекції.

Згідно свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №200002242 від 23.09.2011 р. TOB «Технопарк - Буд» зареєстроване в якості платника податку на додану вартість з 23.09.2011 року.

Судом встановлено, що працівниками податкової інспекції з 16.01.2012 р. по 20.01.2012 р. на підставі п.п 20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78 відповідно до п.п.200.11 ст.200 Податкового кодексу України було проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «Технопарк - Буд» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за жовтень 2011 року у розмірі 51691,00 грн., заявленої до відшкодування на рахунок платника у банку.

За результатами перевірки складено акт від 20.01.2011 р. №67/23-34913396 і винесено податкові повідомлення-рішення від 02.02.2012 р. №0000072304/74, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 7070,00 грн. ( в т. ч. основного платежу - 5656,00 грн., штрафні санкції - 1414,00 грн.) та від 02.02.2012 року №0000062304/73, яким позивачу відмовлено у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 22059,00 грн.

З акта перевірки слідує, що ТОВ «Технопарк - Буд» заявлено у декларації за жовтень 2011 року суму бюджетного відшкодування у розмірі 51691,00 грн., в тому числі від'ємне значення за серпень 2011 року 23976,00 грн. та за вересень 27715,00 грн. Від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту у серпні та у вересні виникло в результаті придбання позивачем у ТОВ «Союз» нежитлових приміщень, з яких:

1) площадка для контейнерів; гараж 13,14,31; склад 11,15,4,10,16,1,2,3 (блочний цех) 5,9; гараж 25,28 - введені в експлуатацію та обліковуються на рахунку 10;

2) склад 12; котельня; частина будівлі адмін. приміщення - станом на 30.09.2011 року не введено в експлуатацію та обліковується на рахунку 15.

Таким чином, з матеріалів справи судом встановлено, що придбані у TOB «Союз» площадка для контейнерів; гараж 13,14,31; склад 11,15,4,10,16,1,2,3 (блочний цех) 5,9; гараж 25,28 введені в експлуатацію, обліковуються на рахунку 10 «Основні засоби»; склад 12; котельня; частина будівлі адмін. приміщення, які не введені в експлуатацію, обліковується на рахунку 15 «Капітальні інвестиції».

Відповідно до п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.3 ст. 200 ПК України визначено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Згідно пунктами 200.4, 200.5 статті 200 ПК України, якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Не мають права на отримання бюджетного відшкодування особи, які:

були зареєстровані як платники цього податку менш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками якого подається заява на бюджетне відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів);

мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування (крім нарахування податкового кредиту внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів).

У відповідності до п. 1 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27 квітня 2000 р. N 92, зазначене положення визначає методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про основні засоби, інші необоротні матеріальні активи та незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи (далі - основні засоби), а також розкриття інформації про них у фінансовій звітності.

Пункт 4 Положення визначає, що основні засоби - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).

Будівництво (відповідно до п.1 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 18 «Будівельні контракти», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28 квітня 2001 року N 205) - це спорудження нового об'єкта, реконструкція, розширення, добудова, реставрація і ремонт об'єктів, виконання монтажних робіт.

Капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи (згідно п. 1 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27 квітня 2000 р. N 92) - витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об'єктів матеріальних необоротних активів (у тому числі необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих, і устаткування для монтажу), що здійснюються підприємством.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на те, що склад 12; котельня; частина будівлі адмін. приміщення, які обліковуються на рахунку 15 «Капітальні інвестиції» та не введені в експлуатацію не є основними фондами підприємства у розумінні до Класифікації основних фондів ДК 013-97, затвердженої Наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 19 серпня 1997 року N 507, оскільки, виходячи з наведених норм законодавства, незавершені капітальні інвестиції, які в свою чергу визначаються як капітальні інвестиції у будівництво, виготовлення, реконструкцію, модернізацію, придбання об'єктів необоротних матеріальних активів, уведення яких в експлуатацію на дату балансу не відбулося, а також авансові платежі для фінансування будівництва, визначаються як різновид основного засобу, а тому суд приходить до висновку, що склад 12; котельня; частина будівлі адмін. приміщення, належить до основних засобів, а відтак ТОВ «Технопарк - Буд» мало право на формування податкового кредиту в зв'язку з купівлею зазначених будівель.

Таким чином, суд вважає, що ТОВ «Технопарк - Буд», яке зареєстроване в якості платника податку на додану вартість менше ніж за 12 місяців до податкового періоду, за який заявлено бюджетне відшкодування на підставі п. 200.5 ст. 200 ПК України, який дозволяє заявляти до бюджетного відшкодування частину від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах, правомірно заявило до бюджетного відшкодування суму ПДВ 51691,00 грн., яка утворилась внаслідок придбання основних фондів - площадки для контейнерів; гаражів 13,14,31; складу 11,15,4,10,16,1,2,3 (блочний цех) 5,9; гаражу 25,28 та складу 12; котельні; частини будівлі адмін. приміщення, які не введені в експлуатацію.

Згідно до п. 200.7 ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем, на думку суду, не надано доказів порушення ТОВ «Технопарк - Буд» п.200.5 ст.200 Податкового кодексу України, в результаті чого останньому неправомірно відмовлено в наданні бюджетного відшкодування ПДВ по декларації за жовтень 2011 року у сумі 27715,00 грн.

Приписами ч.3 ст.2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Проаналізувавши наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку , що Прилуцькою об'єднаною державною податковою інспекцією було неправомірно винесено оскаржувані податкові повідомлення - рішення №0000072304/74 від 02 лютого 2012 року та №0000062304/73 від 02 лютого 2012 року, тому, суд вважає, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування зазначених податкових повідомлень-рішень підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС України, Чернігівський окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2.Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення рішення Прилуцької об'єднаної державної податкової інспекції (код ЄДРПОУ 14242422) №0000072304/74 від 02 лютого 2012 року щодо завищення суми бюджетного відшкодування на суму 5656,00 грн. та накладення штрафних санкцій у розмірі 1414,00 грн. та №0000062304/73 від 02 лютого 2012 року про відмову у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 22059,00 грн.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку статтей 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Ю.О.Скалозуб

З оригіналом згідно:

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2012
Оприлюднено26.04.2012
Номер документу23647850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/1069/2012

Постанова від 09.04.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Постанова від 19.04.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 19.03.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні