cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5011-47/1057-2012 12.04.12
За позовом Заступника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради
До Приватного підприємства «ГУРТ-А»
Про розірвання договору оренди та зобов'язання вчинити дії
Суддя Станік С.Р.
Представники:
від прокуратури: Стретович М.О.;
від позивача: ОСОБА_2 -представник за довіреністю;
від відповідача: ОСОБА_3 - представник за довіреністю;
ОСОБА_4 - представник за довіреністю.
В судовому засіданні 12.04.2012 судом у відповідності до статті 85 Господарського процессуального кодексу україни проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокурора міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідача про розірвання договору оренди земельної ділянки та зобов'язання повернути земельну ділянку площею 0,0506 га (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), вартістю 746 740,00 грн., що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській,9/22 у Деснянському районі міста Києва.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 01.02.2012 було порушено провадження у справі № 5011-47/1057-2012, розгляд справи було призначено на 16.02.2012.
В судовому засіданні 16.02.2012 оголошено перерву до 06.03.2012, а в судовому засіданні 06.03.2012 -до 15.03.2012.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.03.2012 розгляд справи відкладено до 27.03.2012.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.03.2012 у відповідності до статті 69 Господарського процесуального кодексу України було продовжено строк вирішення спору на 15 днів.
В судовому засіданні 27.03.2012 оголошено перерву до 12.04.2012.
В судовому засіданні 12.04.2012 представник прокуратури та представник позивача підтримали заявлені вимоги та просили суд позов задовольнити. Вимоги заступника прокурора міста Києва у позові в інтересах держави в особі Київської міської ради мотивовані тим, що на орендованій відповідачем земельній ділянці площею 0,0506 га (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), вартістю 746 740,00 грн., що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва всупереч умов Договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005 не завершено забудову земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією, але не пізніше ніж через три роки з моменту державної реєстрації договору, а тому на підставі п. 8.4. та 11.4 Договору оренди від 24.10.2005 договір підлягає розірванню в судовому порядку, а земельна ділянка поверненню у власність територіальної громади м. Києва.
Представники відповідача в судовому засіданні 12.04.2012 проти заявлених вимог заперечували, просили суд у задоволенні позову відмовити. Заперечення відповідача мотивовані тим, що що внаслідок того, що Київською міською радою було прийнято рішення № 1326/3395 від 24.12.2009 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 02.04.2009 N 272/1328 "Про відміну рішень Київської міської ради», згідно якого виключено пункти 12 та 16 із додатка до рішення Київської міської ради від 02.04.2009 N 272/1328 "Про відміну рішень Київської міської ради", а відтак строк забудови земельної ділянки площею 506 кв.м. (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва поновився. Також, відповідачем було отримано ряд дозволів щодо проведення робіт на орендованій земельній ділянці.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача та прокурора, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Пунктом 5 статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів громадян або держави в суді у випадках, встановлених законом.
Частиною 1 ст. 15 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Частиною другою цієї статті визначено способи захисту цивільних прав та інтересів. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Відповідно до ст. 20 Цивільного кодексу України, право на захист особа здійснює на свій розсуд.
З огляду на положення зазначеної норми та принцип диспозитивності у господарському судочинстві, позивач має право вільно обирати способи захисту порушеного права чи інтересу.
Відповідно до ст. 2 ГПК України, господарський суд порушує справи, зокрема, за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обгрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів, внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або державою.
Конституційний суд у рішенні від 08.04.1999 у справі №3-рн/99 (далі рішення Конституційного суду) вказав, що прокурор або його заступник самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, в чому полягає порушення інтересів держави чи в чому існує загроза інтересам держави, і ця заява, за статтею 2 Арбітражного процесуального кодексу України (зараз ГПК), є підставою для порушення справи в арбітражному суді.
Із врахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Відповідно до ст.13 Конституції України земля є об"єктом власності Українського народу, від імені якого права власності здійснюють органи державної влади та органи державної влади і місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 84 Земельного кодексу України в державній власності перебувають усі землі України, за винятком комунальної та приватної власності.
Право державної власності на землю набувається та реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради Міністрів АРК, Київської та Севастопольської міської Ради, районних державних адміністрацій у відповідності до закону.
Згідно зі ст. 9 Земельного кодексу України передача земельних ділянок у власність чи користування громадян чи юридичних осіб відноситься до повноважень Ради.
Відповідно до статті 6 Закону України "Про столицю України місто-герой Київ", місцеве самоврядування у м. Києві здійснюється територіальною громадою міста, в тому числі, через Київську міську раду.
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України юридичні громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтею 9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування відноситься до повноважень Київської міської ради.
Відповідно до ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до ч. 2 статті 16 Закону України "Про оренду землі", укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.
Згідно п. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Таким чином, прокурором вірно визначено позивача -Київську міську раду, як орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Рішенням Київської міської ради № 90/2666 від 27.01.2005 «Про передачу приватному підприємству «ГУРТ-А»земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону з літнім майданчиком на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва», передано приватному підприємству "ГУРТ-А", за умови виконання пункту 3 цього рішення, у довгострокову оренду на 25 років земельну ділянку площею 0,05 га для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону з літнім майданчиком на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі м. Києва за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови.
24.10.2004 між позивачем та відповідачем укладено договір оренди земельної ділянки (далі - Договір), відповідно до умов якого орендодавець -Київська міська рада на підставі рішення Київської міської ради № 90/2666 від 27.01.2005 передає, а орендар - приватне підприємство «ГУРТ-А»приймає в оренду (строкове, платне користування) земельну ділянку, визначену цим договором.
Умовами Договору сторони погодили, що об'єктом оренди відповідно до Договору є земельна ділянка з наступними характеристиками: місце розташування - вул. Лісківська, 9/22 у Деснянському районі міста Києва; розмір -506 кв.м.; цільове призначення -для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону з літнім майданчиком; кадастровий номер земельної ділянки - 8000000000:62:077:0118 (п.2.1), договір укладено на 25 років (п.3.1); орендодавець має право вимагати від орендаря: використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором; дотримання місцевих правил забудови; своєчасного внесення орендної плати; дострокового розірвання цього Договору, відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору (п.8.1), орендар зобов'язаний, зокрема: приступити до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та акту приймання-передачі земельної ділянки та державної реєстрації цього договору; завершити забудову земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку, але не пізніше, ніж через три роки з моменту державної реєстрації цього договору (п.8.4), договір може бути розірваний зокрема: за рішенням суду, в порядку, встановленому законом; в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі коли орендар використовує земельну ділянку способами які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), порушення строків завершення забудови земельної ділянки, встановлених п.8.4. Договору; здійснення без згоди орендодавця передачі або відчуження права користування земельною ділянкою третім особам (п.11.4), Договір може бути достроково розірваний у разі не виконання орендарем обов'язків, визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору (п.11.5), у разі припинення або розірвання договору орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором (п.11.8) у разі не виконання орендарем умов цього договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний (п.12.2) .
Договір зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в книзі записів державної реєстрації договорів оренди за № 62-6-00287 від 21.11.2005.
02.04.2009 Київською міською радою було прийнято рішення «Про відміну рішень Київської міської ради», згідно якого відмінено рішення Київської міської ради згідно з додатком до цього рішення, згідно пункту 12 якого до переліку рішень, які відмінено, включено і рішення Київської міської ради N 90/2666 від 27.01.2005 «Про передачу приватному підприємству «ГУРТ-А»земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону з літнім майданчиком на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва».
24.12.2009 Київською міською радою було прийнято рішення № 1326/3395 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 02.04.2009 N 272/1328 "Про відміну рішень Київської міської ради», згідно якого виключено пункти 12 та 16 із додатка до рішення Київської міської ради від 02.04.2009 N 272/1328 "Про відміну рішень Київської міської ради".
22.09.2011 посадовою особою Головного управління земельних ресурсів відповідно до Порядку здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель м. Києва та статей 187,189 Земельного кодексу України спеціалістом ОСОБА_5 на підставі листа прокуратури м. Києва та направлення на перевірку від 22.09.2011 № 1711 проведено обстеження земельної ділянки, площею 506 кв.м. (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській,9/22 у Деснянському районі міста Києва, за результатами якого складено Акт обстеження земельної ділянки № 668/03, відповідно до якого встановлено, що зазначена земельна ділянка на підставі рішення Київської міської ради № 90/2666 від 27.01.2005 передана в довгострокову оренду відповідачу для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельного павільйону з літнім майданчиком. Обстеженням, з виїздом на місце встановлено, що зазначена земельна ділянка вільна від забудови, не використовується за цільовим призначенням. До того ж, рішення Київської міської ради № 90/2666 від 27.01.2005 відмінено згідно рішення Київської міської ради від 02.04.2009 № 272/1328.
Відповідно до витягу з технічної документації № Ю-02884/2007 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий № 8 000 000 000:62:077:0118), нормативна грошова оцінка земельної ділянки, розташованої у м. Києві, на вул. Лісківській,9/22 у Деснянському районі міста Києва (кадастровий № 8 000 000 000:62:077:0118), складає 746 740,00 грн.
В свою чергу, відповідачем до матеріалів справи надано належним чином засвідчені копії наступних документів:
- Архітектурно-планувальне завдання (АПЗ) № 08-0553 на проектування будівництва об'єкту «Будівництво торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22», затверджений начальником ГУ містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 18.09.2008;
- містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки ГУ містобудування, архітектури та дизайну міського середовища «Київголовархітектура»від 27.10.2011 № 12339/0/18/009-11;
- висновок про відповідність намірів, щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні будівництва об'єкту «Будівництво торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22»;
- технічні умови № 31/9/5470 на приєднання об'єкта - торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22 - до теплових мереж;
- технічні умови № 6519 на водопостачання об'єкта - торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22;
- технічні умови № 6513 на каналізування об'єкта - торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22;
- технічні умови № 192-5 на проектування електромереж зовнішнього освітлення об'єкта - торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22;
- технічні умови № 310-3 від 22.09.2010 на підключення мережі дощової каналізації та влаштування авто під'їзду об'єкта - торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22;
- лист територіального органу з питань державного нагляду у сфері пожежної безпеки в м.Києві ГУ МНС України в місті Києві від 26.01.2011 № 16/5/431, в якому останній не заперечував проти розробки проектної документації на будівництво торгівельного павільйону з літнім майданчиком по вул.. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі м.Києва при умові додержання діючих будівельних норм та правил;
- технічні умови на проектування об'єкту - торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22, видані Київським комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд»;
- технічні умови на телефонізацію торгівельного павільйону об'єкта - торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22;
- декларація про початок виконання будівельних робіт від 19.01.2012 на об'єкті «Будівництво торговельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва», реєстраційний № КВ 08312011063 від 24.01.2012;
- договір підряду № 17-01/12 від 17.01.2012, укладений між відповідачем, як замовником, та НВП «Спецбудмонтаж», як підрядником, згідно умов якого замовник доручив, а підрядник зобов'язався виконати роботи по будівництву торгівельного павільйону з літнім майданчиком по вул. Лісківській, 9/22 в Деснянському районі міста Києва.
Відповідно до вимог статті 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею 22 Закону України "Про оренду землі" встановлено право орендодавця вимагати від орендаря використання землі за цільовим призначенням, визначеним у договорі оренди земельної ділянки. Аналогічне положення закріплене і в п. 3.1. спірного Договору.
Відповідно до статті 32 Закону України "Про оренду землі" на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов'язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об'єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.
Згідно з вимогами статті 34 Закону України "Про оренду землі»в разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Орендар не має права утримувати земельну ділянку для задоволення своїх вимог до орендодавця. У разі невиконання орендарем обов'язку щодо умов повернення орендодавцеві земельної ділянки орендар зобов'язаний відшкодувати орендодавцю завдані збитки.
Відповідно до статті 31 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.
Згідно зі статтею 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Частиною 3 статтею 291 Господарського суду України встановлено, що договір оренди може бути розірвано на вимогу однієї із сторін достроково з підстав передбачених Цивільним кодексом України для розірвання договору найму, в порядку встановленому статті 188 Господарського кодексу України.
Відповідно до ч. 2, 3, 4 статті 188 Господарського кодексу України, сторона договору, яка вважає за необхідне розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором, а інша сторона у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду, а у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Відповідно до ч. 3 статті 214 Цивільного кодексу України відмова від правочину вчиняється у такій самій формі, в якій було вчинено правочин.
Відповідно до статті 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що всупереч рішення Київської міської ради № 90/2666 від 27.01.2005 та в порушення умов укладеного Договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005, зареєстрованого Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в книзі записів державної реєстрації договорів оренди за № 62-6-00287 від 21.11.2005, зокрема пункту 8.4, відповідач не завершив у строк не пізніше ніж через три роки з моменту державної реєстрації Договору, тобто не пізніше 21.11.2008, забудову переданої йому земельної ділянки площею 506 кв.м. (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській,9/22 у Деснянському районі міста Києва, що підтверджується Актом обстеження земельної ділянки № 668/03 від 22.09.2011. Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач порушив п.8.4 Договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005,що згідно п. 11.4, п. 11.5 та п.12.2 договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005 та ст. 32 Закону України «Про оренду землі», ст. 651 Цивільного кодексу України є підставами для розірвання Договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005, право позивача на розірвання якого передбачено умовами закону та вказаного Договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005.
Доказів належного виконання умов Договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005, або зміни умов вказаного договору щодо строків виконання обов'язку по забудові земельної ділянки площею 506 кв.м. (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській,9/22 у Деснянському районі міста Києва, станом на момент вирішення спору суду не надано, вищевказані обставини не спростовані.
Посилання відповідача у відзиві на те, що внаслідок того, що Київською міською радою було прийнято рішення № 1326/3395 від 24.12.2009 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 02.04.2009 N 272/1328 "Про відміну рішень Київської міської ради», згідно якого виключено пункти 12 та 16 із додатка до рішення Київської міської ради від 02.04.2009 N 272/1328 "Про відміну рішень Київської міської ради", а відтак строк забудови земельної ділянки площею 506 кв.м. (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва поновився - судом відхиляється як безпідставне та необґрунтоване, оскільки вказаним рішенням жодних строків забудови - не поновлювалось, будь-яких додаткових угод щодо його продовження -у встановленому законом порядку -між позивачем та відповідачем не укладалось. Доказів протилежного суду станом на момент вирішення спору - не надано. Також, отримання відповідачем ряду дозволів щодо проведення робіт на орендованій земельній ділянці жодним чином не подовжує строк забудови земельної ділянки, встановлений п. 8.4 Договору, і ні умовами Договору, ні умовами чинного законодавства не передбачено відповідного продовження строку забудови внаслідок отримання відповідних дозволів.
З огляду на викладене, вимога прокурора у позові в інтересах держави в особі Київської міської ради про розірвання Договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005, укладеного між позивачем та відповідачем, - є законною обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 2 статті 653 Цивільного кодексу України у разі розірвання договору зобов'язання сторін припиняються.
Згідно з ч. 1 статті 34 Закону України "Про оренду землі" у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором.
Відповідно до п. 11.8 Договору у разі припинення або розірвання договору орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором.
Враховуючи вищенаведене, та оскільки з розірванням договору відповідач втрачає статус орендаря то вимога прокурора у позові в інтересах держави в особі Київської міської ради про зобов'язання відповідача повернути позивачу земельну ділянку площею 506 кв.м. (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва, вартістю 746 740,00 грн. - також підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
З огляду на викладене, вимоги прокурора, заявлені у позові в інтересах держави в особі Київської міської ради щодо розірвання Договору оренди земельної ділянки від 24.10.2005 та зобов'язання відповідача повернути позивачу передану за зазначеним договором земельну ділянку площею 506 кв.м. (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва, вартістю 746 740,00 грн. -є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судовий збір, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, підлягає стягненню з відповідача в доход Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 33, 49, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Розірвати Договір оренди земельної ділянки, укладений 24.10.2005 між Київською
міською радою та приватним підприємством «ГУРТ-А», зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в книзі записів державної реєстрації договорів оренди за № 62-6-00287 від 21.11.2005.
3. Зобов'язати приватне підприємство «ГУРТ-А»(код ЄДРПОУ 31085990, місцезнаходження: 04050 м. Київ, вул. Мельникова буд. 12) повернути Київській міській раді (код ЄДРПОУ 22883141, місцезнаходження: 01044, м. Київ, вул.. Хрещатик, 36) земельну ділянку площею 506 кв.м. (кадастровий номер 8 000 000 000:62:077:0118), що розташована у м. Києві, на вул. Лісківській, 9/22 у Деснянському районі міста Києва, вартістю 746 740,00 грн.
4. Стягнути з приватного підприємства «ГУРТ-А»(код ЄДРПОУ 31085990, місцезнаходження: 04050 м. Київ, вул. Мельникова буд. 12) в дохід Державного бюджету України судовий збір в розмірі 2 146 (дві тисячі сто сорок шість) грн. 00 коп.
5. Видати наказ відповідно до ст. 116 ГПК України.
6. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя С.Р.Станік
Дата підписання рішення -17.04.2012
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2012 |
Оприлюднено | 25.04.2012 |
Номер документу | 23656330 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Станік С.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні