cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.04.2012 року Справа № 38/5005/16854/2011
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)
суддів : Джихур О.В., Лисенко О.М.
При секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.
представники сторін:
учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська
на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року
у справі № 38/5005/16854/2011
за заявою Приватного підприємства "Геліос-Д", м. Дніпропетровськ
до боржника Приватного підприємства "ГАММА", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року у справі № 38/5005/16854/2011 (суддя Бондарєв Е.М.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Приватного підприємства "ГАММА", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу -Приватне підприємство "ГАММА", м. Дніпропетровськ. Згідно п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ухвалено вважати погашеними вимоги: Приватного підприємства "Геліос-Д", м. Дніпропетровськ на суму 75 000 грн. Припинено повноваження ліквідатора банкрута -ініціюючого кредитора Приватного підприємства "Геліос-Д", м. Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено.
Не погодившись з вказаною ухвалою, Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року у справі № 38/5005/16854/2011.
Апеляційна скарга мотивована тим, що:
- у разі ліквідації платника податків ДПІ позбавлена права здійснити перевірку цього платника, що призводить до неможливості виконання функції органів ДПІ по контролю за правильністю обчислення та сплати податків;
- Лівобережна МДПІ не була належним чином повідомлена про час та місце судового засідання, на якому було затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.04.2012 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 23.04.2012 року.
Учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Беручи до уваги, що неявка в судове засідання не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду справи, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності учасників провадження у справі.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2011 року порушено провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "ГАММА", м. Дніпропетровськ за заявою Приватного підприємства "Геліос-Д", м. Дніпропетровськ на підставі статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т. 1, а.с. 1).
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 28.04.2011 року Приватне підприємство "ГАММА", м. Дніпропетровськ визнано банкрутом, відкрито його ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором ініціюючого кредитора -Приватне підприємство "Геліос-Д", м. Дніпропетровськ (т. 1, а.с. 33).
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 29.09.2011 року затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Приватного підприємства "ГАММА", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу Приватне підприємство "ГАММА", м. Дніпропетровськ. Згідно пункту 6 статті 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ухвалено вважати погашеними вимоги: Приватного підприємства "Геліос-Д", м. Дніпропетровськ на суму 75 000,00 грн. Припинено повноваження ліквідатора ініціюючого кредитора -Приватного підприємства "Геліос-Д", м. Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено (т. 1, а.с. 112-113).
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 29.11.2011 року апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська задоволено частково. Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 29.09.2011 року скасовано. Матеріали справи направлено на розгляд господарському суду Дніпропетровської області (т. 1, а.с. 142-144).
21.12.2011 року в газеті "Урядовий кур'єр" № 238 опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури (т. 2, а.с. 14).
08.02.2012 року ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута (т. 2, а.с. 11-23).
За результатами підсумкового засідання господарським судом 13.03.2012 року винесена ухвала про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, ліквідацію юридичної особи -Приватного підприємства ГАММА", м. Дніпропетровськ, припинення повноважень ліквідатора Приватного підприємства "Геліос-Д", м. Дніпропетровськ, а також припинення провадження у справі (т. 2, а.с. 35-37).
Розглядаючи питання про обґрунтованість ухвали господарського суду від 13.03.2012 року, колегія суддів апеляційного господарського суду враховує наступне.
Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі -Закон).
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до статті 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з частиною 1 статті 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Як вбачається із поданого до суду звіту ліквідатора та доданих до нього доказів ліквідатором вживалися заходи спрямовані на виявлення кредиторів банкрута та встановлення наявності його майнових активів.
З метою виявлення кредиторів, відповідно до вимог частини 5 статті 52 Закону, ліквідатором було направлено повідомлення кредиторам, в тому числі Лівобережній міжрайонній державній податковій інспекції м. Дніпропетровська про визнання Приватного підприємства "ГАММА" банкрутом (т. 1, а.с. 88, 93, 95, 98, 100).
Надані відповіді Лівобережного районного центру зайнятості м. Дніпропетровська, Управління Пенсійного Фонду України в Індустріальному районі м. Дніпропетровська, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Дніпропетровську, Індустріальної районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Індустріального відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції, Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська свідчать про відсутність заборгованості банкрута та виконавчих проваджень на виконанні (т. 1, а.с. 75, 94, 96, 99, 101).
В процесі здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором отримано довідки КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" № 6579 від 06.06.2011 року, Дніпропетровської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру" № Ц/7527-14 від 26.05.2011 року, Дніпропетровського ВРЕР-2 підпорядкованого УДАІ ГУ МВС України №14/2РЕР-2022 від 18.05.2011 року, Інспекції державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 1572-02-03 від 18.05.2011 року, які свідчать, що за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано (т. 1, а.с. 63, 65, 67, 77).
Відповідно до витягів з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру обтяжень рухомого майна станом на 19.12.2011 року інформація щодо обтяження майна банкрута відсутня ( т. 2, а.с. 22-23).
Дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності, основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено.
Включені до реєстру вимоги кредитора Приватного підприємства "Геліос-Д" залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна банкрута.
Частиною 6 статті 31 Закону передбачено, що вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно з частиною 2 статті 32 Закону, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи -банкрута.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 40 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.
Доводи Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська щодо не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.
Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 року № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Слід зазначити, що згідно пункту 78.1.7 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Тривалість проведення такої перевірки відповідно до пункту 28.2 Податкового кодексу України не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -5 робочих днів, інших платників податків -10 робочих днів.
Як вбачається з матеріалів справи, копію постанови господарського суду Дніпропетровської області від 28.04.2011 року про визнання банкрутом Приватного підприємства "ГАММА" було направлено до органу державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута для розгляду питання щодо проведення позапланової перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). Матеріали за результатами перевірки зобов'язано направити суду для долучення до справи про банкрутство (згідно поштового повідомлення, копія постанови отримана ДПІ 04.05.2011 року - т. 1, а.с. 47).
Крім цього, повідомлення ліквідатора про порушення справи про банкрутство Приватного підприємства "ГАММА" та визнання його банкрутом від 10.05.2011 року було отримано Лівобережною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровська 16.05.2011 року (т. 1, а.с. 88).
Відповідно до положень частини 5 статті 52 Закону в місячний строк з дня одержання повідомлення про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом, кредитори можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута. При цьому, орган державної податкової служби не позбавлений права здійснити позапланову податкову перевірку та у разі виявлення порушень норм податкового законодавства та встановленні заборгованості боржника по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів) заявляти свої претензії до такого боржника шляхом подачі ліквідатору заяви з кредиторськими вимогами.
Листом від 06.06.2011 року Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська просила ліквідатора забезпечити надання документів фінансово-господарської діяльності Приватного підприємства "ГАММА" для проведення позапланової перевірки (т. 1, а.с. 89-90).
Ліквідатором 14.06.2011 року на адресу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська направлено лист про відсутність у ліквідатора документів фінансово-господарської діяльності Приватного підприємства "ГАММА" в зв'язку з відсутністю керівних органів боржника за його місцезнаходженням (т. 1, а.с. 92).
Таким чином, ліквідатором надано Лівобережній міжрайонній державній податковій інспекції м. Дніпропетровська письмові пояснення з приводу ненадання документів фінансово-господарської діяльності банкрута.
За наведених обставин, з дня отримання Лівобережною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровська повідомлення ліквідатора від 10.05.2011 року та копії постанови господарського суду від 28.04.2011 року про визнання Приватного підприємства "ГАММА" банкрутом, Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська мала достатньо часу для здійснення позапланової перевірки Приватного підприємства "ГАММА" до моменту повторного розгляду судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
На час розгляду справи в засіданні 13.03.2012 року Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська не надала суду доказів проведення позапланової перевірки Приватного підприємства "ГАММА".
За таких умов, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи -банкрута та припинення провадження у справі.
Враховуючи викладене, апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року має бути залишена без змін.
Керуючись статтями 99, 101, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року у справі № 38/5005/16854/2011 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя І.О. Вечірко
Суддя О.В. Джихур
Суддя О.М. Лисенко
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2012 |
Оприлюднено | 26.04.2012 |
Номер документу | 23656897 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні