cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.04.2012 року Справа № 34/5005/13350/2011
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)
суддів : Джихур О.В., Лисенко О.М.
При секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.
представники сторін:
учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомленні належним чином.
Розглянувши апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська
на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року
у справі № 34/5005/13350/2011
за заявою Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, м. Дніпропетровськ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року у справі № 34/5005/13350/2011 (суддя Примак С.А.) затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ. Ліквідовано юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ. Провадження у справі припинено.
Не погодившись з вказаною ухвалою, Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року у справі № 34/5005/13350/2011.
Апеляційна скарга мотивована тим, що:
- у разі ліквідації платника податків ДПІ позбавлена права здійснити перевірку цього платника, що призводить до неможливості виконання функції органів ДПІ по контролю за правильністю обчислення та сплати податків, а також у випадку виявлення податкової заборгованості, звернутися з грошовими вимогами до боржника;
- при винесенні ухвали господарським судом не було досліджено всіх обставин справи, наявним в матеріалах справи доказам не надано належної правової оцінки.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.04.2012 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 23.04.2012 року.
Учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Беручи до уваги, що неявка представників в судове засідання не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду справи, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності учасників провадження у справі.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 07.10.2011 року порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ за заявою Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, м. Дніпропетровськ на підставі статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (т. 1, а.с. 1).
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 18.10.2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ визнано банкрутом, відкрито його ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ арбітражного керуючого Поєдинка Олександра Васильовича, якого зобов'язано вчинити певні дії (т. 1, а.с. а.с. 69-71).
В газеті "Голос України" № 206 (5206) від 03.11.2011 року опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури (т. 1, а.с. 102).
18.01.2012 року ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута (т. 1, а.с. 83-102, 114-140).
За результатами підсумкового засідання господарським судом 13.03.2012 року винесена ухвала про затвердження ліквідаційного балансу та звіту ліквідатора, ліквідацію юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ, а також припинення провадження у справі (т. 1, а.с. 142-143).
Розглядаючи питання про обґрунтованість ухвали господарського суду від 13.03.2012 року, колегія суддів апеляційного господарського суду враховує наступне.
Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі -Закон).
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до статті 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з частиною 1 статті 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Як вбачається із поданого до суду звіту ліквідатора та доданих до нього доказів ліквідатором вживалися заходи спрямовані на виявлення кредиторів банкрута та встановлення наявності його майнових активів.
З метою виявлення кредиторів, відповідно до вимог частини 5 статті 52 Закону, ліквідатором було направлено повідомлення кредиторам, в тому числі Лівобережній МДПІ м. Дніпропетровська про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ банкрутом.
Надані відповіді Індустріального відділу державної виконавчої служби Дніпропетровського міського управління юстиції Головного управління юстиції у Дніпропетровській області, Управління Пенсійного Фонду України в Індустріальному районі м. Дніпропетровська, Лівобережного районного центру зайнятості м. Дніпропетровська, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Дніпропетровську, Індустріальної районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності свідчать про відсутність заборгованості банкрута та виконавчих проваджень на виконанні (т. 1, а.с. 98, 119, 120, 123, 127, 135).
Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська в своєму листі від 03.01.2012 року повідомила ліквідатора про те, що станом на 29.12.2011 року податковий борг по Товариству з обмеженою відповідальністю "ЮКА" відсутній (т. 1, а.с. 100).
В процесі здійснення ліквідаційної процедури ліквідатором отримано довідки КП "Дніпропетровське міжміське Бюро технічної інвентаризації" Дніпропетровської обласної ради №15263 від 20.11.2011 року, Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Головного управління Держкомзему у Дніпропетровській області № 10/10-65 від 08.12.2011 року, Відділу РЕР ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровська та Солонянського району № 1, підпорядкованого ГУ МВС України в Дніпропетровській області №14/1РЕР-4838/10 від 11.11.2011 року, Інспекції державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 3757-02-13 від 07.12.2011 року, які свідчать, що за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано (т. 1, а.с. 94, 96, 97, 99, ).
Відповідно до витягів з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру обтяжень рухомого майна станом на 12.01.2012 року інформація щодо обтяження майна банкрута відсутня (т. 1, а.с. 89-90).
Дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності, основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено.
Включені до реєстру вимоги кредитора Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, м. Дніпропетровськ залишились незадоволеними у зв'язку з відсутністю майна банкрута.
Частиною 6 статті 31 Закону передбачено, що вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно з частиною 2 статті 32 Закону, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи -банкрута.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 40 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.
Доводи Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська щодо не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.
Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 року № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Слід зазначити, що згідно пункту 78.1.7 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Тривалість проведення такої перевірки відповідно до пункту 28.2 Податкового кодексу України не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -5 робочих днів, інших платників податків -10 робочих днів.
Як вбачається з матеріалів справи, копію постанови господарського суду Дніпропетровської області від 18.10.2011 року про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ було направлено до органу державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута для розгляду питання щодо проведення позапланової перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). Матеріали за результатами перевірки зобов'язано направити суду для долучення до справи про банкрутство (згідно поштового повідомлення, копія постанови отримана ДПІ 01.11.2011 року - т. 1, а.с. 77).
Крім цього, ліквідатором направлялось повідомлення про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ та визнання його банкрутом від 30.11.2011 року, яке було отримано Лівобережною міжрайонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровська 01.12.2011 року (т. 1, а.с. 100).
Відповідно до положень частини 5 статті 52 Закону в місячний строк з дня одержання повідомлення про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом, кредитори можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута. При цьому, орган державної податкової служби не позбавлений права здійснити позапланову податкову перевірку та у разі виявлення порушень норм податкового законодавства та встановленні заборгованості боржника по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів) заявляти свої претензії до такого боржника шляхом подачі ліквідатору заяви з кредиторськими вимогами.
Матеріали справи свідчать, що ліквідатором вживались заходи до виявлення майнових активів банкрута шляхом направлення відповідних запитів.
На час розгляду справи в засіданні 13.03.2012 року Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська не надала суду доказів проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКА", м. Дніпропетровськ.
За таких умов, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, ліквідацію юридичної особи -банкрута та припинення провадження у справі.
Враховуючи викладене, апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року має бути залишена без змін.
Керуючись статтями 99, 101, 103, 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 13.03.2012 року у справі № 34/5005/13350/2011 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя І.О. Вечірко
Суддя О.В. Джихур
Суддя О.М. Лисенко
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2012 |
Оприлюднено | 26.04.2012 |
Номер документу | 23656951 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні