25/344
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 25/344
23.09.08
За позовом Закритого акціонерного товариства «Альфа-Банк»
до Товариства з обмеженою відповідальністю «МВ - Офісні меблі»
про стягнення заборгованості
Суддя Морозов С.М.
Секретар судового засідання Денисенко А.В.
Представники:
від позивача: Косар Б.М ( довіреність №1025/08 від 01.09.2008р.)
від відповідача: не з'явились .
В судовому засіданні 23 вересня 2008 року за згодою представника позивача було оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Закрите акціонерне товариство «Альфа-Банк» (надалі –позивач) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «МВ - Офісні меблі»(надалі –відповідач) про стягнення заборгованості за поставлені товари в розмірі 40 636,72 грн. в тому числі основного боргу у розмірі 29 199,55 грн., пені у розмірі 6 035,70 грн., інфляційних витрат у розмірі 4 955,36 грн. та 3% річних в розмірі 446,11 грн.
В ході розгляду справи позивачем була подана заява про зменшення позовних вимог, у відповідності до якої позивач просить зменшити суму позовних вимог в зв'язку з погашенням відповідачем суми основного боргу і просить стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 11 437,17 грн. в тому числі пеню у розмірі 6 035,70 грн., інфляційні втрати у розмірі 4 955,36 грн. та 3% річних в розмірі 446,11 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач свої обов'язки за договором не виконав, не здійснив поставку товару у строки обумовлені у договорах.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надав, участь свого представника в судових засіданнях не забезпечив. Про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Розгляд справи відбувався з урахуванням положень ст. 75 ГПК України за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника , господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
21 листопада 2007 року між позивачем та відповідачем було укладено договір поставки №22/11-07 (надалі –Договір 1), згідно з умовами якого позивач зобов'язався здійснити поставку та монтаж офісних меблів (надалі - товар), а позивач зобов'язався прийняти та оплатити товар відповідно до умов Договору 1. Згідно з п. 7.2 Договору-1 загальна вартість Товару складає 21 949,78 грн.
Окрім цього 26 листопада 2007 року між позивачем та відповідачем було укладено договір поставки №22/11-07/26 (надалі –Договір 2), згідно з умовами якого позивач зобов'язався здійснити поставку та монтаж офісних меблів, а позивач зобов'язався прийняти та оплатити їх відповідно до умов Договору-2. Згідно з п. 7.2 Договору 2 загальна вартість Товару складає 36 449,32 грн.
Згідно з пп. 3.1 Договорів №22/11-07 від 21.11.2007 та № 22/11-07/26 від 26.11.2007 (надалі разом - Договори) номенклатура, загальна кількість, ціна за одиницю та загальна вартість товару визначені Специфікаціями, що є невід'ємними додатками цих Договорів.
Згідно з пп. 7.4 Договорів в порядку розрахунку позивач сплачує відповідачу попередню оплату у розмірі 50% від загальної вартості товару, що складає 10 974,89 грн. по Договору1 та 18 224,66 грн. по Договору 2 протягом 3-х банківських днів з моменту підписання Договорів. Остаточна оплата за поставку товару по Договорами здійснюється позивачем протягом 3-х банківських днів з дати підписання актів приймання-передачі або отримання видаткових накладних на Товар. Оплата здійснюється шляхом безготівкового переказу на поточний рахунок відповідача , вказаний у реквізитах останнього у Договорах на підставі цих Договорів та рахунків-фактури , виставленого відповідачем.
Позивач у відповідності до умов договору здійснив попередню оплату на рахунок відповідача за умовами Договору 1 - 10 974,89 грн. згідно з меморіальним ордером №2606 від 28.11.2007року та за умовами Договору 2 - 18 224,66 грн. згідно з меморіальними ордерами №31503, №31514 та №31572 від 04.12.2007року (належним чином засвідчені копії містяться в матеріалах справи).
Відповідно до п.п.4.1 Договорів поставка та установка офісних меблів здійснюється протягом 14 календарних днів з моменту підписання цих Договорів.
Пунктами 4.2 Договорів встановлено, що передача товару позивачу здійснюється у місці поставки на умовах СРТ згідно з Інкотермс-2000 за видатковою накладною, в якій Сторони зазначають найменування товару, кількість в одиницях вимірювання, узгоджену ціну та загальну вартість. При цьому, дата, вказана у видатковій накладній про прийняття товару, є датою поставки товару. Разом з товаром відповідач надає позивачу акт приймання-передачі товару, який позивач підписує протягом 3-х робочих днів з дати поставки Товару. (п. п.4.4 Договорів).
Враховуючи вимоги п. 4.2 договорів поставка товару мала бути здійснена відповідачем до 05.12.2007 по Договору 1 та до 10.12.2007 по Договору 2. Проте відповідачем поставку товару в обумовлені Договорами строки, не здійснено, що свідчить про порушення зобов'язань по обом Договорам.
Згідно з пп. 10.3 Договорів у випадку відмови чи неможливості Постачальником (відповідачем)виконати зобов'язання за цими Договорами, чи у випадку порушення строків поставки, установки(монтажу) Товару більш ніж на 20 календарних днів, Покупець (позивач) має право відмовитися від цього Договору в односторонньому порядку шляхом направлення письмового повідомлення Постачальнику про відмову від Договору, за три календарних дня до моменту його ймовірного припинення. При цьому Постачальник (відповідач) повинен повернути на розрахунковий рахунок Покупця (позивача) отриманні від нього кошти у повному обсязі, протягом 3-х календарних днів з моменту отримання відповідної вимоги Покупця(позивача)
Позивач звертався до відповідача з листами №32247-32.1-54949 від 12.12.2007р. щодо вжиття заходів щодо виконання зобов'язань за Договорами та №703-32-58948 від 14.01.2008р щодо розірвання укладених Договорів та повернення грошових коштів сплачених позивачем в порядку попередньої оплати та неустойки, нарахованої за порушення строку поставки Товару в термін до 01.01.2008р по Договору 1 та до 15.02.2008р по Договору 2. На дані листи від Відповідача одержано відповіді за №3/01 від 25.01.2008 та №4/01 від 07.02.2008р., в яких Відповідач визнав наявність заборгованості і гарантував повернення грошових коштів в розмірі 30 397.70грн з урахуванням основного боргу та неустойки, нарахованої позивачем за порушення строку поставки Товару, в установлені строки (належним чином засвідчені копії містяться в матеріалах справи).
Після подання позивачем позовної заяви по цій справі, відповідач погасив суму основної заборгованості перед позивачем в розмірі 29199,55 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 12 та № 11 від 11.07.2008 (належним чином засвідчені копії в матеріалах справи).
Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.
Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання –відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Згідно із частиною 1 ст. 530 ЦК України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Як свідчать матеріали справи, відповідач повернув позивачу суму сплаченої попередньої оплати, але зобов'язання за договорами виконав із значним порушенням обумовлених строків поставки товару.
У відповідності до ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Згідно зі ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Частиною 2 ст. 551 ЦК України визначено, що якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.
Згідно з п. п.8.3 Договорів, в разі порушення Постачальником (відповідачем) строків поставки товару, останній повинен сплатити позивачу пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на момент прострочення, від загальної вартості товару, за кожний день прострочення..
З урахуванням викладеного, враховуючи відсутність контр розрахунку відповідача, за порушення відповідачем зобов'язання щодо порушення строку поставки товару відповідно умов Договору 1 в період з 11.12.2007р по 11.06.2008р. та відповідно умов Договору 2 в період з 11.12.2007р до 10.06.2008р. стягненню з відповідача на користь позивача підлягає пеня в сумі 6 035,70 грн.
Положеннями статті 625 ЦК України передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
У зв'язку з тим, що зобов'язання відповідача за Договорами не є грошовим, а полягало у вчинені дій щодо передання товару, вимоги позивача про стягнення 3% річних і інфляційних не підлягають задоволенню.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню в частині стягнення пені.
Судові витрати позивача у сумі 524,37грн. (406,37грн. державного мита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу) відповідно до положень статті 49 ГПК України покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 33,49, 82-85 ГПК України, господарський суд -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «МВ - Офісні системи»(ідентифікаційний код 33349955, адреса: 01034, м. Київ, вул. Ярославів Вал, буд.20 А) на користь Закритого акціонерного товариства «Альфа-Банк»(ідентифікаційний код 23494714, адреса: 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, к/р №32004186201 у Головному управлінні НБУ по м. Києву та Київській області, МФО 321024) 6 035,70 (шість тисяч тридцять п'ять гривні 70 копійки) грн. Видати наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «МВ - Офісні системи»(ідентифікаційний код 33349955, адреса: 01034, м. Київ, вул. Ярославів Вал, буд.20 А) на користь Закритого акціонерного товариства «Альфа-Банк»(ідентифікаційний код 23494714, адреса: 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, к/р №32004186201 у Головному управлінні НУ по м. Києву та Київській області, МФО 321024) судові витрати в розмірі 524,37 (п'ятсот двадцять чотири гривні 37 копійок ). Видати наказ.
В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя С.М. Морозов
Дата підписання повного тексту рішення 29.09.2008р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2008 |
Оприлюднено | 26.11.2008 |
Номер документу | 2366424 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Морозов С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні