Постанова
від 15.12.2011 по справі 2а-9556/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601 м.Київ, вул. К. Каменєва, 8, корп. 1 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

місто Київ

15 грудня 2011 року Справа №2а-9556/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

судді: Пісоцької О.В.,

розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у порядку письмового провадження справу

за позовною заявою Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України дозакритого акціонерного товариства «Київський страховий альянс» простягнення штрафу у розмірі 8500грн. 00коп., ВСТАНОВИВ:

Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (далі -Держкомісія, позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до закритого акціонерного товариства «Київський страховий альянс»(далі -ЗАТ «Київський страховий альянс», відповідач), в якій просить стягнути з відповідача штраф у розмірі 8500грн.

У судовому засіданні представник Держкомісії позовні вимоги просив задовольнити, обґрунтовуючи їх порушенням відповідачем Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»та несплатою останнім у визначений термін суми штрафних санкцій.

Відповідач письмового заперечення проти позову не надав, прибуття повноважних представників у судові засідання не забезпечив, тоді як про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

У зв'язку з неприбуттям представників відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, повістки направлялися відповідачу за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до змісту частини другої статті 17, частини 1 статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»з урахуванням вимог частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України така адреса вважається достовірною, а повістка, направлена за нею, врученою юридичній особі.

Ухвалою суду від 15листопада 2011 року (протокольною), відповідно до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд справи продовжено у порядку письмового провадження до 16 грудня 2012 року.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд дійшов наступних висновків.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлюються Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»від 12 липня 2001 року №2664-III (далі -Закон №2664-ІІІ).

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 1 Закону №2664-ІІІ фінансові послуги -це операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи за рахунок цих осіб, а у випадках, передбачених законодавством, - і за рахунок залучених від інших осіб фінансових активів, з метою отримання прибутку або збереження реальної вартості фінансових активів.

Пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону №2664-ІІІ визначено, що ринки фінансових послуг -це сфера діяльності учасників ринків фінансових послуг з метою надання та споживання певних фінансових послуг. До ринків фінансових послуг належать професійні послуги на ринках банківських послуг, страхових послуг, інвестиційних послуг, операцій з цінними паперами та інших видах ринків, що забезпечують обіг фінансових активів.

Таким чином, до сфери ринків фінансових послуг Закон відносить страхові послуги.

Державне регулювання ринків фінансових послуг, тобто - здійснення державою комплексу заходів щодо регулювання та нагляду за ринками фінансових послуг з метою захисту інтересів споживачів фінансових послуг та запобігання кризовим явищам, відповідно до статті 21 Закону №2664-ІІІ здійснюють: щодо ринку банківських послуг - Національний банк України; щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів - Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку; щодо інших ринків фінансових послуг - спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2010 року №157, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (Держфінпослуг) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держфінпослуг є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Таким чином, спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг, у тому числі - страхових послуг, є Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України.

Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України, Національний банк України і Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку в межах своєї компетенції мають право організувати перевірку діяльності Пенсійного фонду, адміністратора, компанії з управління активами, зберігача, страхової організації та банківської установи, що надають послуги у сфері недержавного пенсійного забезпечення, самостійно або із залученням аудитора.

Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 5 Закону №2664-ІІІ Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України, Національний банк України і Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку в межах своєї компетенції мають право організувати перевірку діяльності пенсійного фонду, адміністратора, компанії з управління активами, зберігача, страхової організації та банківської установи, що надають послуги у сфері недержавного пенсійного забезпечення, самостійно або із залученням аудитора.

Приписи пунктів 10, 11 частини 1 статті 28 Закону №2664-ІІІ визначають, що уповноважений орган у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів Уповноваженого органу застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги.

Відповідно до частини 1 статті 39 Закону №2664-ІІІ у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Уповноважений орган застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Положення пункту 2 частини 1 статті 41 Закону №2664-ІІІ передбачають відповідальність за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення. Постановою від 31 березня 2010 року №46/41/2 накладено штраф у розмірі 2125грн., тобто в межах, визначених пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону №2664-ІІІ. (125 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Частинами 2 та 3 статті 41 Закону №2664-ІІІ передбачено, що рішення уповноваженого органу про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї документів, позивачем листом від 18 квітня 2011 року №4565/42-8 направлено відповідачу постанову від 15 квітня 2011 року №СК-421/11-362 про застосування штрафу у розмірі 8500грн., яку останнім самостійно не виконано.

З урахуванням наведеного суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача штрафу у розмірі 8500грн.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується, зокрема, принципом законності.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України задовольнити.

Стягнути з закритого акціонерного товариства «Київський страховий альянс»(01014 м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 6; код за ЄДРПОУ 20055977) до Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) штраф у сумі 8500грн. 00коп. (вісім тисяч п'ятсот гривень 00коп.).

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) О.В. Пісоцька З оригіналом згідно.

Суддя О.В. Пісоцька

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.12.2011
Оприлюднено27.04.2012
Номер документу23673228
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9556/11/2670

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 17.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Ухвала від 10.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 15.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні