cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 квітня 2012 року 17:24 № 2а-19536/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б., при секретарі судового засіданні Паньківу В.В. розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Торгтранс» до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про визнання протиправними дій
за участю представників сторін:
від позивача: Кітесов А.Я., Сулима В.П
від відповідача: Диба Ю.Д.
Відповідно до частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 03.04.2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Укр-Торгтранс»звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про визнання протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 04.11.2011 року № 4213 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки»; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва, пов'язані з проведенням документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Укр-Торгтранс»на підставі наказу від 04.11.2011 року № 4213 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки».
Позовні вимоги ґрунтуються на тому, що Відповідачем незаконно було винесено Наказ на проведення перевірки та дії Відповідача пов'язані із проведенням документальної позапланової невиїзної перевірки Позивача, незаконними та такими які порушують законні права підприємства.
В судовому засіданні представники Позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що перевірка проводилася у відповідності до законодавства, тому вимоги позивача є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідач наполягає на відмовлені в задоволенні в повному обсязі.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
З матеріалів справи вбачається, що на підставі службового посвідчення від 10 вересня 2010 року №085820, виданого ДПІ у Печерському районі м. Києва, головним державним податковим ревізором-інспектором податкової служби І рангу, відділу взаємодії з правоохоронними органами управління податкового контролю юридичних осіб Сіпачовим Ігорем Володимировичем на п.п. 75.1.2, п. 75.1 ст.75 пп. 78.1.11 п.78.1 статті 78 Податкового кодексу України проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «Укр-Торгтранс»з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Леопром»(код ЄДРПОУ 35981582) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Ренкойл»(код ЄДРПОУ 35981619) за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року. За результатами перевірки складено акт від 11.11.2011 року №146.9/23-10/337444037.
Суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню частково з огляду на наступне:
Пункт 79.1 статті 79 Податкового кодексу України встановлює, що документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Відповідно до пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
У відповідності до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту .
Також, відповідно до пп. 78.1.11 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.
Згідно з пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
З аналізу наведених правових норм суд приходить до висновку, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться на підставі наказу керівника органу державної податкової служби та за наявності підстав для її проведення, тобто наказ про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки приймається після встановлення наявності підстав для проведення такої перевірки, а не навпаки.
Як видно з матеріалів справи, документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ «Укр-Торгтранс»згідно п.п. 75.1.2, п. 75.1 ст.75 пп. 78.1.11 п.78.1 статті 78 Податкового кодексу України, проводилася на підставі службового посвідчення від 10 вересня 2010 року №085820, виданого ДПІ у Печерському районі м. Києва, головним державним податковим ревізором-інспектором податкової служби І рангу, відділу взаємодії з правоохоронними органами управління податкового контролю юридичних осіб Сіпачовим Ігорем Володимировичем.
Таким чином, в даному випадку для проведення перевірки мав слугувати саме наказ, а не посвідчення посадової особи.
Судом встановлено, що Повідомлення Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва № 1192/23-10 від 04.11.2011 р. зазначено, що на підставі п.п. 75.1.2, п. 75.1 ст.75 пп. 78.1.11 п.78.1 статті 78 Податкового кодексу України з 04.11.2011 р. за адресою: м. Київ, вул. Московська, 8, каб. 19 ДПІ у Печерському районі м. Києва буде проводитися документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Торгтранс»(код за ЄДРПОУ 33744037) з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Леопром»(код ЄДРПОУ 35981582) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Ренкойл»(код ЄДРПОУ 35981619) за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010 року було надіслано Позивачу рекомендованим листом 07.11.2011 р., яке Позивачем було отримано 09.11.2011 р.
Відповідачем не надано суду докази того, на підставі чого було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Укр-Торгтранс».
З огляду на викладене вбачається, що документальна позапланова невиїзна перевірка ДПІ у Печерському районі м. Києва проводилася з порушенням норм закону та за відсутності направлення позивачу письмового запиту про надання пояснень та їх документальні підтвердження.
В матеріалах справи міститься Повідомлення про запрошення №438 від 04.11.2011 року, виданого ДПІ у Печерському районі м. Києва (надалі по тексту Повідомлення №438).
З Повідомлення № 438 вбачається, що ДПІ у Печерському районі м. Києва запрошувала керівника ТОВ «Укр-Торгтранс»- Сулиму Володимира Петровича з'явитися до ДПІ у Печерському районі м. Києва 08.11.2011 р. на 16:00 годину (м. Київ, вул. Московська, 8, к. 19) для підписання акту документальної позапланової невиїзної перевірки, ознайомлення та підписання протоколу про адміністративне правопорушення.
Як вбачається з матеріалів справи при винесенні повідомлення № 438 Відповідачу заздалегідь було відомо про наслідки перевірки, при цьому Позивачу не було направлено жодного документу про витребування матеріалів та надання пояснень, які повинні були досліджуватися під час перевірки.
Відповідач не надав суду доказів того, що ТОВ «Укр-Торгтранс»не надало пояснення та їх документальні підтвердження на його письмовий запит, тобто, рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки винесено не правомірно.
Крім того, Суд звертає увагу на те, що у відповідності до пп. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
За визначенням підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом та яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Отже, при проведенні перевірки Відповідачем було порушено вимоги п 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, як зазначено в Акті перевірки, перевірка проводилася на підставі посвідчення, а не на підставі Наказу, що в свою чергу суперечить нормам закону та відсутні з боку Відповідача будь-які дії щодо дослідження та витребовування документів для перевірки.
Також, суд звертає увагу, що Позивач не одноразово звертався з запитами до Відповідача про надання Актів перевірки за 2010-2011 р., проте Відповідачем були залишенні заяви Позивача поза увагою.
Таким чином, вимоги позивача в частині визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва, пов'язані з проведенням документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Укр-Торгтранс»на підставі наказу від 04.11.2011 року № 4213 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки»є такими, що підлягають задоволенню.
В частині щодо визнання протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 04.11.2011 року № 4213 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки»суд зазначає наступне.
Як встановлено судом, Наказ ДПІ у Печерському районі м. Києва №4213 було прийнято на підставі п.п. 75.1.2, п. 75.1 ст.75 пп. 78.1.11 п.78.1 статті 78 Податкового кодексу України та у зв'язку з надходженням слідчого СОГ - старшого слідчого СВ ПМ ДПА у м. Києві капітана податкової міліції Додатко О.О. від 07.09.2011 року щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Укр-Торгтранс».
Відповідності до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту .
Також, відповідно до пп. 78.1.11 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.
Згідно з пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
З аналізу матеріалів справи та норм закону суд приходить до висновку, що Наказ ДПІ у Печерському районі м. Києва №4213 було прийнято у відповідності до вимог ст.78 Податкового кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Наказ ДПІ у Печерському районі м. Києва №4213 прийнято у відповідності до норм закону, а отже позовні вимоги в даній частині не підлягають задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищенаведене, суд прийшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 69, 70 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва, пов'язані з проведенням документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Укр-Торгтранс»на підставі наказу від 04.11.2011 року № 4213 «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки».
3. В іншій частині позову відмовити .
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2012 |
Оприлюднено | 27.04.2012 |
Номер документу | 23675100 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні