cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 березня 2012 року 10:49 № 2а-1166/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., при секретарі судового засідання Безсчасній Я.С., за участю представників: позивача -ОСОБА_1 (довіреність від 26.01.2012р. № 39), відповідача -ОСОБА_2 (довіреність від 20.09.2011р. № 115), розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Старт-98» до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16 січня 2012 року № 0000022201, - В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось ТОВ «Старт-98»з позовом до ДПІ у Солом'янському районі м. Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16 січня 2012 року № 0000022201.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що всі первинні документи складені за результатами постачання контрагентом позивача -ТОВ «ВІП Трейд»товарів (зразків поліграфічної продукції та інформаційних матеріалів) на загальну суму 346 920, 00 грн. (в тому числі податок на додану вартість -57 820, 00 грн.), а також податкові накладні, оформлені належним чином і свідчать про реальність здійснення цих господарських операцій. Чинність реєстрації ТОВ «ВІП Трейд»як юридичної особи та платника податку на додану вартість підтверджено відомостями з офіційних сайтів Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр», Державної податкової служби України. Таким чином, на думку позивача, ним були виконані усі законодавчі умови для формування суми податкового кредиту за результатами фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «ВІП Трейд»протягом серпня 2011 року, а тому спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідач проти позову заперечував. В обґрунтування своїх заперечень посилається на те, що в ході проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Старт-98»встановлено, що позивачем в порушення п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.3 ст. 198, п. 201.6, п. 201.7 і п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при відображені в податковому обліку результатів господарських відносин з ТОВ «ВІП Трейд»(код за ЄДРПОУ 37240770) відповідно до відомостей, отриманих за результатами перевірки цього контрагента, що призвело до заниження позивачем суми податку на додану вартість за серпень 2011 року на суму 57 820,00 грн.
В судових засіданнях представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судових засіданнях заперечував проти позовних вимог та просив відмовити в їх задоволенні.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на таке.
ТОВ «Старт-98»(ідентифікаційний код 25640226) було зареєстровано як юридичну особу 18 червня 1998 року Солом'янською районною у м. Києві державною адміністрацією (номер запису в ЄДР про видачу свідоцтва про державну реєстрацію 1 073 105 0003 011997). Згодом 11 січня 2011 року у зв'язку зі зміною місцезнаходження Товариство було перереєстроване та отримало нове Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 377547 (номер запису в ЄДР про заміну свідоцтва про державну реєстрацію 1 073 107 0010 011997).
ТОВ «Старт-98»було взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 17 січня 2003 року за № 5265, станом на момент складання Акта перевірки від 29.12.2011р. № 16879/22-01/25640226 перебувало на обліку в ДПІ у Солом'янському районі м. Києва (довідка від 13.01.2011р. № 5265/29-004 про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП наявна в матеріалах справи).
Згідно Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 25 лютого 2011 року № 100326239 (форма № 2-ПДВ) (серія НБ № 456714) ТОВ «Старт-98»являється платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 256402226589).
Відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА № 364711 від 13.01.2011р. до видів діяльності позивача за КВЕД відноситься: 22.22.0 Інша поліграфічна діяльність, 22.13.0 Видання журналів та періодичних публікацій, 22.15.0 Інші види видавничої діяльності, 51.47.9 Оптова торгівля іншими непродовольчими товарами споживчого призначення, не віднесеними до інших групувань, 72.22.0 Інші види діяльності у сфері розроблення програмного забезпечення, 72.30.0 Оброблення даних.
ДПІ у Солом'янському районі м. Києва провела документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Старт-98»(код за ЄДРПОУ 25640226) з питань правомірності нарахування та достовірності сплати податку на додану вартість за серпень 2011 року, за результатами якої було складено Акт від 29.12.2011р. № 16879/22-01/25640226.
В ході проведення вказаної документальної перевірки позивача було встановлено фінансово-господарські взаємовідносини ТОВ «Старт-98»(Покупець) з ТОВ «ВІП Трейд»(Продавець, Постачальник) (код за ЄДРПОУ 37240770, місцезнаходження: 01014, м. Київ, вул. Звіринецька, буд. 65) щодо придбання товарів (робіт, послуг) на загальну суму 346 920, 42 грн. (в т.ч. ПДВ -57 820, 00 грн.), що підтверджується наданими до перевірки первинними документами, а саме: реєстрами виданих та отриманих податкових накладних, рахунками-фактурами, видатковими та податковими накладними, податковою декларацією з ПДВ за серпень 2011 року (перелік наданих позивачем до перевірки документів міститься на стор. 2 -3 Акта від 29.12.2011р. № 16879/22-01/25640226 та в Додатку 2 до цього Акта).
Одночасно до ДПІ у Солом'янському районі м. Києва надійшов Акт ДПІ у Печерському районі м. Києва від 05.10.2011р. № 1317/23-5/37240770 про результати невиїзної позапланової документальної перевірки ТОВ «ВІП Трейд»(код за ЄДРПОУ 37240770) з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.07.2011р. по 31.08.2011р.
Згідно висновків цього Акта невиїзної позапланової документальної ТОВ «ВІП Трейд»встановлена відсутність поставок товарів та укладення угод з метою настання реальних наслідків. Господарські операції за період з 01.07.2011 по 31.08.2011 щодо придбання ТОВ «ВІП Трейд»товарів (робіт, послуг) у контрагентів-постачальників та продажу ТОВ «ВІП Трейд»товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів-покупців не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операцій, відсутності майна, трудових, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій. В зв'язку з тим, що угоди поставки є нікчемними, нікчемний правочин є недійсним в силу закону, такий нікчемний правочин не створює інших юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. Згідно Податкового кодексу України та п.1, п. 5, ст. 203, п.1, п.2 ст. 215, п.1 ст. 216, ст. 228, ст. 626, ст. 629, ст. 650, ст. 655, ст. 65-8, ст. 662 ЦК України встановлено нікчемні правочини в т.ч.: по операціях з продажу товарів , (робіт, послуг) між ТОВ «ВІП Трейд»та контрагентами-покупцями на загальну суму 5 630 498, 00 грн.; по операціях з придбання товарів, (робіт, послуг) між ТОВ «ВІП Трейд»та контрагентами-постачальниками на загальну суму 5 562 876, 00 грн.
При цьому відомості про направлення ДПІ у Печерському районі м. Києва на адресу ТОВ «ВІП Трейд»будь-яких запитів про надання документів та пояснень з питань формування сум податкового кредиту та сум валових витрат за перевіряємий період в Акті від 05.10.2011р. № 1317/23-5/37240770 відсутні.
В свою чергу, висновки Акта ДПІ у Печерському районі м. Києва від 05.10.2011р. № 1317/23-5/37240770 ґрунтуються на наступних документах: податкових декларацій ТОВ «ВІП Трейд»з ПДВ за період з 01.07.2011 по 31.08.2011 року з додатками № 5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів»до них; Акті перевірки ТОВ «Сіріус - грант»(код ЄДРПОУ 37318328) від 27.07.2011р. № 940/23-3/37318328, протоколі допиту посадової особи ТОВ «Сіріус - грант»ОСОБА_3, а також на відомостях з інформаційних баз даних органів державної податкової служби.
Крім цього, в Акті ДПІ у Печерському районі м. Києва від 05.10.2011р. № 1317/23-5/37240770 зазначено, що документальною перевіркою ТОВ «ВІП Трейд»встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.
Загальна чисельність працівників на ТОВ «ВІП Трейд»згідно бази даних ДПІ у Печерському районі м. Києва складає - 1 особа. З вищезазначених фактів, вбачається, що фінансово-господарська діяльність ТОВ «ВІП Трейд»здійснюється поза межами правового поля, що, у свою чергу, свідчить про не набуття ним належним чином цивільної праводієздатності, фінансово-господарські взаємовідносини між ТОВ «ВІП Трейд»та контрагентами є фіктивними правочинами та такими, що вчинені без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами (ст. 234 Цивільного кодексу України.
На підставі висновків вказаного Акта ДПІ у Печерському районі м. Києва від 05.10.2011р. № 1317/23-5/37240770 працівником ДПІ у Солом'янському районі м. Києва в розд. 4 «Висновок» Акта документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Старт-98»від 29.12.2011р. № 16879/22-01/25640226 зроблено висновок про те, що позивачем порушено вимоги п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.3 ст. 198, п. 201.6, 201.7 і 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при відображені в податковому обліку результатів господарських відносин з «ВІП Трейд»(код за ЄДРПОУ 37240770) відповідно до відомостей, отриманих за результатами перевірки цього контрагента, що призвело до заниження ТОВ «Старт-98»суми податку на додану вартість за серпень 2011 року в розмірі 57 820,00 грн.
16 січня 2012 року ДПІ у Солом'янському районі м. Києва на підставі Акта від 29.12.2011р. № 16879/22-01/25640226 прийняла спірне податкове повідомлення-рішення № 0000022201, яким згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України за порушення вимог п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.3 ст. 198, п. 201.6, 201.7 і 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України збільшила ТОВ «Старт-98»суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 72 275, 00 грн., в тому числі 57 820, 00 грн. -основний платіж, 14 455, 00 грн. -штрафні (фінансові) санкції.
При вирішення даного спору суд виходить з наступного.
Податковим кредитом в розумінні підпункту 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01 січня 2011 року, визнається сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до підпункту «а»п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
В силу п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно з п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України) (п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України).
Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом державної податкової служби (п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України).
В силу п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.
Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно з п. 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженої Наказом Державної податкової адміністрації України 21 грудня 2010 року № 969, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 року за № 1401/18696, (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі -Порядок) податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
Пунктом 4 Порядку встановлено, що сплачена (нарахована) сума податку на додану вартість у податковій накладній повинна відповідати сумі податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг продавця у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.
В силу п. 5 Порядку податкова накладна вважається недійсною у разі її заповнення іншою особою, ніж зазначена у пункті 2 цього Порядку.
Податкова накладна є підставою на віднесення до податкового кредиту витрат по сплаті податку на додану вартість у покупця, зареєстрованого як платник податку (п. 6.2 Порядку).
Отже, виходячи з аналізу наведених норм в сукупності, Податковим кодексом України визначено окремі випадки, за яких неможливе формування податкового кредиту, зокрема це відсутність зв'язку з господарською діяльністю, фіктивність операцій (відсутність поставок), відсутність податкової правосуб'єктності, відсутність на момент перевірки податкових накладних або видача їх особою, яка не є платником ПДВ. Таким чином, із зазначеного вище також випливає те, що при дослідженні факту здійснення господарської операції, оцінці підлягають відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16 липня 1999 року № 996 - ХІV (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі -Закон № 996 -ХІV), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
В розумінні Закону № 996 -ХІV первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону № 996 -ХІV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону № 996 -ХІV).
Відповідно до п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704 (в редакції на момент спірних правовідносин)(далі -Положення), яке встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (установи), первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.
Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. (п. 2.2 Положення).
В силу п. 2.4 Положення первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.
Усі первинні документи, облікові регістри і бухгалтерська звітність повинні складатись українською мовою. Поряд з українською мовою може застосовуватися інша мова у порядку, визначеному статтею 11 Закону України «Про мови в Україні»(п. 1.3 Положення).
Аналіз викладених норм свідчить про те, що податковий кредиту формується за наслідками реальної господарської операції, що підтверджується належними первинними документами, в рамках господарської діяльності платника податків.
Таким чином, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків, що також було зазначено в Листі Вищого адміністративного суду України від 02 червня 2011 року № 742/11/13-11.
В ході судового розгляду також було встановлено, що між ТОВ «Старт-98»(Покупець) та ТОВ «ВІП Трейд»(Продавець, Постачальник) було укладено усні угоди щодо придбання товарів (а саме: зразків рекламної продукції у вигляді шелфтокерів, магнитів, банерів, плакатів, та інформаційних матеріалів у вигляді статтей, буклетів, препринтів, листівок і каталогів), що не суперечить вимогам ст. 205 та ст. 639 Цивільного кодексу України (форма договору).
Отримання Позивачем товарів підтверджується видатковими накладними від 01.08.2011р. № РН-803 на суму 58 080 ,00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 680, 00 грн.), від 02.08.2011р. № РН-804 на суму 57 240, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 540 ,00 грн.), від 04.08.2011р. № РН-805 на суму 56 640, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 440 ,00 грн.), від 05.08.2011р. № РН-806 на суму 58 320, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 720,00 грн.), від 08.08.2011р. № РН-807 на суму 57 720, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 620,00 грн.), від 10.08.2011р. № РН-808 на суму 41 880, 00 грн. (в т.ч. ПДВ - 6 980,00 грн.), від 31.08.2011р. № РН-809 на суму 17 040, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -2 840,00 грн.). Всього поставлено товарів на загальну суму 346 920, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -57 820, 00 грн.).
ТОВ «ВІП Трейд»за фактом реалізації продукції виписало податкові накладні від 01.08.2011р. № 180 на суму 58 080 ,00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 680, 00 грн.), від 02.08.2011р. № 181 на суму 57 240, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 540 ,00 грн.), від 04.08.2011р. № 182 на суму 56 640, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 440 ,00 грн.), від 05.08.2011р. № 183 на суму 58 320, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 720,00 грн.), від 08.08.2011р. № 184 на суму 57 720, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 620,00 грн.), від 10.08.2011р. № 185 на суму 57 720, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 620,00 грн.), від 31.08.2011р. № 186 на суму 17 040, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -2 840,00 грн.), які підписані керівником підприємства ОСОБА_5 та скріплені печаткою підприємства.
Оплата за придбані товари здійснювалося ТОВ «Старт-98»відповідно до виставлених контрагентом рахунків-фактур від 01.08.2011р. № СФ-01/3154 на суму 58 080 ,00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 680, 00 грн.), від 02.08.2011р. № СФ-01/3155 на суму 57 240, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 540 ,00 грн.), від 04.08.2011р. № СФ-01/3156 на суму 56 640, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 440 ,00 грн.), від 05.08.2011р. № СФ-01/3157 на суму 58 320, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 720,00 грн.), від 08.08.2011р. № СФ-01/3158 на суму 57 720, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -9 620,00 грн.), від 10.08.2011р. № СФ-01/3159 на суму 41 880, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -6 980,00 грн.), від 31.08.2011р. № СФ-01/3160 на суму 17 040, 00 грн. (в т.ч. ПДВ -2 840,00 грн.) шляхом перерахування безготівкових коштів зі своїх рахунків № 26003901310122 в АТ «ОТП Банк», м. Києві (МФО 300528) та № 26001301018058 в ПАТ «ВТБ Банк»(МФО 321767) на рахунок ТОВ «ВІП Трейд»№ 260070011462 в ПАТ «Банк Велес»(МФО 322799), що підтверджується відповідними копіями рахунків-фактур та банківських виписок за періоди 19.08.2011р., 22.08.2011р., 23.08.2011р., 25.08.2011р., 30.08.2011р. та за 07.09.2011р. по рахунку позивача.
За результатами дослідження вище перелічених первинних документів суд дійшов висновку, що вони оформленні у відповідності до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88.
Зразки рекламної продукції та інформаційних матеріалів, які саме були придбані Позивачем у ТОВ «ВІП Трейд»протягом серпня 2011 року наявні в матеріалах справи.
Відповідно до пояснень представника Позивача придбана у ТОВ «ВІП Трейд»продукція переважно фармакологічної тематики в подальшому була використана в його господарській діяльності, а саме: реалізована іншим суб'єктам господарської діяльності на підставі усних та письмових угод (зокрема, Представництву «Берлін-Хемі АГ», ТОВ «Хілті (Україна) ЛТД», ТОВ «Тіанде-Україна», ПП «Твін», Представництву «Іпсен Фарма», ПП «Твін», ПП «Юг Агроділер»тощо) з метою використання її останніми в рекламних цілях. На підтвердження своїх пояснень представником Позивача до суду були надані копії договору підряду від 15.08.2011р. № 15/08, укладеного з Компанією «Іпсен Фарма»в особі Представництва «Іпсен Фарма»(Замовник); договору від 01.02.2005р. на виробництво поліграфічної продукції, укладеного з Представництвом «Берлін-Хемі АГ»(Замовник); копії видаткових накладних, складених за результатами передачі продукції переліченим вище контрагентам (Замовникам), довіреностей на отримання Замовниками товарів у Позивача, рахунків-фактур, реєстру отриманих і виданих податкових накладних за серпень 2011 року, виписки з банківського рахунку Позивача на підтвердження отримання коштів за реалізований товар.
Відповідачем не надано доказів відсутності у ТОВ «ВІП Трейд»спеціальної податкової правосуб'єктності на момент укладення і виконання вищевказаних правочинів, зокрема того, що ТОВ «ВІП Трейд»не було зареєстровано в якості платника податку на додану вартість або того, що його реєстрація платником податку на додану вартість була анульована в 2011 році. Відтак, наявні в матеріалах справи копії податкових накладних, на підставі яких позивач сформував податковий кредит за серпень 2011 року відповідають вимогам, встановленим ст. 201 Податкового кодексу України.
Доводи податкового органу відносно відсутності у ТОВ «ВІП Трейд»умов для здійснення господарської операції (відсутність майна, трудових ресурсів тощо) не підтверджені належними та допустими доказами та не спростовують факт здійснення господарських операцій. Зокрема, під час розгляду даної справи відповідач не навів кількості працівників, яка повинна працювати у контрагента для виконання спірних операцій, але була відсутня, а також необхідності наявності у цьому випадку складських та виробничих ресурсів.
Посилання відповідача на факти господарської діяльності контрагентів ТОВ «ВІП Трейд» визнаються судом безпідставними, оскільки вони не вливають на формування податкового кредиту позивачем. Зокрема, як зазначено в Листі Вищого адміністративного суду України від 02 червня 2011 року № 742/11/13-11, відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарських операцій, вчинених між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.
При цьому суд виходить з того, що в силу п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Частиною другою ст. 61 Конституції України встановлений індивідуальний характер юридичної відповідальності.
Відповідачем безпосередньо в Акті перевірки від 29.12.2011р. № 16879/22-01/25640226 підтверджено, що ТОВ «Старт-98»задекларувало і сплатило суми податку на додану вартість за наслідками спірних господарських операцій та не наведено правову норму, в силу якої на платника податку (покупця) покладена відповідальність за недекларування та несплату податкових зобов'язань платником податку (продавцем) шляхом позбавлення його права на податковий кредит.
Відповідачем не надано доказів нікчемності правочинів, укладених Позивачем з ТОВ «ВІП Трейд», в Акті перевірки від 29.12.2011р. № 16879/22-01/25640226 відсутні посилання на ухиляння контрагентом позивача від сплати податків та зборів, визначення йому податкових зобов'язань, винесення вироків посадовим особам підприємства за фактом ухиляння від сплати податків, порушенням кримінальних справ за фактом ухиляння від сплати податків та зборів, або будь-які інші відомості, які можуть бути визначені як підстави та докази укладення угод з метою, що порушує публічний порядок.
З огляду на те, що по справі було встановлено реальне здійснення господарської операції та її зв'язок з господарською діяльністю позивача за видами діяльності КВЕД, наявність належним чином оформлених первинних документів, податкових накладних, виданих зареєстрованим платником податку на додану вартість, суд дійшов висновку про протиправність донарахування позивачу сум податку на додану вартість та застосування штрафних (фінансових) санкцій спірним податковим повідомленням-рішенням.
В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).
За таких обставин, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі, а тому суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати спірне по справі податкове повідомлення -рішення.
Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Старт-98»задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва від 16 січня 2012 року № 0000022201.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.
Суддя О.В. Дегтярьова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2012 |
Оприлюднено | 27.04.2012 |
Номер документу | 23675239 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні