Постанова
від 31.08.2011 по справі 2а-7199/11/0170/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 серпня 2011 р. Справа №2а-7199/11/0170/16

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі судді Александрова О.Ю., при секретарі Сидельової М.В.,

за участі представників:

від позивача - не з'явились;

від відповідача - не з'явились;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим

до Комунального підприємства "Упорядкування міста"

про стягнення

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Алушті АР Крим звернулась до суду з позовом до Комунального підприємства "Упорядкування міста" про стягнення податкової заборгованості у розмірі 17770,84 гривень, з яких:

- 12260,50 гривень з податку на додану вартість (код платежу 14010100);

- 5120,34 гривень податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100);

- 390,00 гривень податку з доходів фізичних осіб (код платежу 11010101).

Адміністративний позов мотивований тим, що Комунальне підприємство "Упорядкування міста" має заборгованість перед бюджетом у розмірі 17770,84 гривень яка виникла у зв'язку з несплатою вищезазначених податків. Державною податковою інспекцією у м. Алушті АР Крим АР Крим застосовані заходи до погашення податкового боргу, а саме шляхом виставлення 16.04.10 року першої податкової вимоги № 1/136 та другу податкову вимогу 25.05.10 року № 2/176.

У зв'язку з чим позивач зазначає, що у відповідача існує податкова заборгованість перед державним бюджетом України в розмірі 12260,50 гривень з податку на додану вартість; 5120,34 гривень податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин; 390,00 гривень податку з доходів фізичних осіб.

Позивач у судове засіданні явку свого представника не забезпечив, надіслав суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника позивача. Зазначив, що відповідач податковий борг не сплатив, а тому позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач явку свого відповідача у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, про причини не явки представника суд не повідомив, заперечень на позив не надав.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази по справі в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, судом встановлено наступне.

Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Державна податкова інспекція у м. Алушта АР Крим входить в систему органів податкової служби в Україні, є суб'єктом владних повноважень та контролюючим органом в розумінні ч. 1 ст. 1, ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" № 509 від 04.12.1990 р. із змінами і доповненнями, п.2.1.4. ст. 2 Закону України № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», якa виконує в тому числі функції щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); проведення перевірок фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України, а отже має право на звернення до суду з позовною заявою щодо вирішення спорів у сфері податкових правовідносин, що передбачено п.п.41.1.1 п. 41.1 ст. 41, п.п.20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що комунальне підприємство "Упорядкування міста" є юридичною особою, Державну реєстрацію якого проведено 15.10.2002 року Виконавчим комітетом Алуштинської міської ради АР Крим, що підтверджується витягом Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи та довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 22.04.2011р.

Комунальне підприємство "Упорядкування міста" знаходиться на податковому обліку в органах ДПІ з 14.04.2000 року на теперішній час перебуває на обліку в Державної податкової інспекції у м. Алушта АР Крим.

Судом встановлено, що Комунальне підприємство "Упорядкування міста" є платником податків та зборів передбачених законодавством: податку на додану вартість (код платежу 14010100); податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100); податку з доходів фізичних осіб (код платежу 11010101), а тому зобов'язане у строки, встановлені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) (далі Закон України 2181-ІІІ) подавати, до Державної податкової інспекції в Чорноморському районі АР Крим податкову звітність та вчасно сплачувати податкові зобов'язання.

Відповідно до п.2, 3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до п. 5.1. статті 5 Закону України 2181-ІІІ податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п. п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України 2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Платником самостійно подано позивачу розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2010 рік та довідку уточнення за 2010 рік, за якими розрахований, але не сплачений відповідачем податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у сумі 5120,34 гривень (у т.ч. пеня на суму 27,94 гривень).

На підставі поданих відповідачем розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2010 рік та довідку уточнення за 2010 рік позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000191701/2 про визначення суми податкового зобов'язання Комунальному підприємству "Упорядкування міста" у розмірі 3323,40 гривень, з яких 2292 гривень за основним платежем та 1031,40 гривень за штрафними (фінансовими) санкціями. яке отримано відповідачем 15.03.10 року.

Комунальним підприємством "Упорядкування міста" самостійно подано позивачу розрахунок суми податку на додану вартість за період з жовтня по грудень 2010 року за якими розрахований, але не сплачений відповідачем податок на додану вартість у сумі 12195,00 гривень (у т.ч. штраф 169,00 гривень).

Крім того актом позивача про результати камеральної перевірки Комунального підприємства "Упорядкування міста" №38/15-2/24402016 від 24.01.2011 року, відповідачу нараховані штрафні санкції за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 65,50 гривень.

На підставі зазначеного акту 07.02.2011 року позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000311502/0 про визначення суми податкового зобов'язання Комунальному підприємству "Упорядкування міста" у розмірі 65,00 гривень, з яких 65,00 гривень за штрафними (фінансовими) санкціями, зазначене податкове повідомлення - рішення отримано відповідачем 16.02.11 року.

Відповідно до пункту 10.2 статті 10 Закону України "Про податок на додану вартість" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податку, відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.

Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ податкове зобов'язання, це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Крім того актом позивача про результати планової перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства №1335/23/24402016 від 24.09.2009 року, відповідачу донараховано податок з доходів фізичних осіб у сумі 301,60 гривень.

На підставі зазначеного акту 03.03.2010 року позивачем прийнято податкове повідомлення - рішення №0000181701/2 про визначення суми податкового зобов'язання Комунальному підприємству "Упорядкування міста" у розмірі 390 гривень, з яких 130 гривень за основним платежем та 260 гривень за штрафними (фінансовими) санкціями. яке отримано відповідачем 15.03.10 року.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.п. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Таким чином, сума заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій після узгодження і несплати у встановлений законом строк є податковим боргом, який після набрання чинності Податковим кодексом України стягується відповідно до норм Податкового кодексу України.

Податковим кодексом України встановлений чіткий порядок стягнення податкового боргу, в тому числі, визначений момент, з якого податкові органи отримують право на його стягнення в судовому порядку.

Згідно п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено в ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України.

З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59, 95 Податкового кодексу України, тобто після настання двох подій:

- після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;

- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

При цьому відповідно до ст.ст. 59, 95, п.п. 14.1.153, 14.1.175, 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків щодо погашення податкового боргу за кожний конкретний період за кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожної податкової декларації або на підставі кожного податкового повідомлення-рішення). Так, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу, визначення якого міститься у п.п. 14.1.175, 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.

Норма п.п. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону України № 2181 від 21.12.2000 р. "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами", яка встановлювала, що у разі коли у платника податків, якому було надіслано першу податкову вимогу, виникає новий податковий борг, друга податкова вимога має містити суму консолідованого боргу, при цьому окрема податкова вимога щодо такого нового податкового боргу не виставляється, втратила чинність з 01.01.11 р. у зв'язку із набранням чинності Податковим кодексом України, у якому подібна норма відсутня.

Норма п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України стосується випадків самостійного погашення податкового боргу платником податків.

Норма п. 60.6 ст. 60 Податкового кодексу України стосується випадків збільшення податкового боргу внаслідок адміністративного оскарження.

Порядок направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затверджений Наказом Державної податкової адміністрації України від 3 липня 2001 р. N 266, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 липня 2001 р. за N 595/5786, згідно з п. 4.6. якого окрема податкова вимога щодо нового податкового боргу не формується, з часу набрання чинності Податковим кодексом України не діє.

У Порядку направлення органами державної податкової служби податкових вимог платникам податків, затвердженому Наказом Державної податкової адміністрації України 24.12.2010 N 1037, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 р. за 1432/18727, який діє з часу набрання чинності Податковим кодексом України, відповідна норма щодо неформування та ненаправлення окремої вимоги на новий борг відсутня.

Таким чином, сума заборгованості зі сплати податку на додану вартість за податковою декларацією відповідача за грудень 2010 року та штрафних (фінансових) санкцій за порушення податкового законодавства з уплати податку на додану вартість, є сумами податкового боргу, який виник після набрання чинності Податковим кодексом України і врегулювання спірних відносин в частині права позивача на звернення до суду із позовними вимогами про стягнення податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням № НОМЕР_1 на суму 65,50 грн. та за податковою декларацією з податку на додану вартість за грудень 2010 року, що подана у 17.01.2011 році на суму 1576,00 грн. повинно відбуватись за вимогами чинного Податкового кодексу України, а саме з урахуванням п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, згідно якого для виникнення права на стягнення податкового боргу, необхідно настання двох подій, а саме:

- направлення платнику податків податкової вимоги про погашення податкового боргу по кожному виду податку, по кожному податковому періоду окремо;

- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги

Проте позивачем до матеріалів адміністративного позову не надано доказів формування та направлення податкових вимог відповідачу про погашення відповідної заборгованості та штрафних (фінансових) санкцій.

Суд враховуючи, що узгоджена податкова заборгованість на день вирішення спору відповідачем не сплачена, за відповідачем числиться податковий борг в розмірі 17770,84 - 1576,00 - 65,50 = 16129,34 гривень, у тому числі: 12260,50 - 1576,00 - 65,50 = 10619,00 гривень з податку на додану вартість (код платежу 14010100); 5120,34 гривень податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100); 390,00 гривень податку з доходів фізичних осіб (код платежу 11010101), що підтверджується обліковими картками платника податків станом на 14.12.2010р. та розрахунком суми заборгованості.

Відповідно до п. 20.1.28. Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, для чого можуть звертатися до суду (п.п.20.1.18), що передбачено також п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (зі змінами та доповненнями згідно Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" № 2756 від 02.12.2010 р.).

Примусове стягнення податкової заборгованості -передбачено законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України № 2181-ІІІ активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Факт наявності заборгованості за сплатою податків та зборів, є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Судом встановлено, що оскільки відповідач систематично у добровільному порядку не сплачує податковий борг перед бюджетом у квітні 2010р. Державною податковою інспекцією в м. Алушта АР Крим винесена перша податкова вимога № 1/136 від 16.04.2010р., яка отримана відповідачем 22.04.2010р., про що свідчить відмітка на корінці податкової вимоги.

25.05.2010 року винесена друга податкова вимога № 2/176, яка отримана відповідачем 27.05.2010 року, про що свідчить відмітка на корінці податкової вимоги.

Таким чином, приймаючи до уваги, що загальна сума боргу у розмірі 16129,34 грн. не погашена відповідачем станом на момент розгляду справи, позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Алушта підлягають частковому задоволенню.

Оскільки, згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Комунального підприємства "Упорядкування міста" (ЄДРПОУ 24402016, адреса: 98500, АРК, м. Алушта, вул. Тавричеська, буд. 2) до бюджету заборгованість на загальну суму 16129,34 грн., з рахунків у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство "Упорядкування міста", у т.ч.:

- 10619,00 гривень з податку на додану вартість (код платежу 14010100), з зарахуванням на р/р 31119029700007, УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740913;

- 5120,34 гривень податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин (код платежу 12020100), з зарахуванням на р/р 33210807700007, УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740913;

- 390,00 гривень податку з доходів фізичних осіб (код платежу 11010101), з зарахуванням на р/р 33217800700007, УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34740913.

3. В решті позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Александров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.08.2011
Оприлюднено03.05.2012
Номер документу23688306
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7199/11/0170/16

Ухвала від 18.06.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Постанова від 30.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Постанова від 31.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні